Riise fortjener 10-er-drakta (som han nå har fått)

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

Opprinnelig skrevet av Lars
    Det vanligste er vel slik i 4-4-2:

1

2-4-5-3

7-6-8-11

9-10
    Dette har vel sklidd litt ut etter at man begynte med faste draktnr., men på 80-tallet fikk man draktnr. fra kamp til kamp, og da var det vel vanligst at det så slik ut:

1
    2-3-4-5
    6-7-10-8
    9-11

Merk at 9 og 11 er de mest typiske spissnummerne.
    RoyVaadal.

Kommentar

• mr.Jordbakke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3845

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
      I nyere tid kan det samme sies om f. eks Eric Cantona (selv om han ikke hadde trøye nummer 10).
      En liten digresjon, eller avsporing om du vil. I ManU er det trøye nummer 7 som har hatt denne funksjonen. Beckham hadde nummer 10 mens Cantona spilte. Han overtok denne da Cantona la opp.

Jeg er av den oppfatning at Riise ikke er en typisk LSK nummer 10. Skulle noen fortjene nummer 10, så er det, UTEN TVIL, Arild som fortjener den!
      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
      Mr.Jordbakke

Kommentar

• Canário
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1471

Riise er ikke noen typisk 10-er, men nummeret er jo et klassisk midtbanenummer (eventuelt spissnummer i noen sammenhenger). I 4-3-3 - mer 4-5-1 defensivt - er 10 oftes midtbane. I så måte passser det bra for Riise, selv om nummer 10 i min bok skal være en publikumsspiller som er stjerna og ballsentralen på laget. Det er vel også mye som kan tyde på at å innha nummer 10 i kongeriket ikke har en like tung status som utenlands og det blir jo veldig parodisk når man ser at 10-er'n her tillands tildeles forsvarspillere som Håland og Riseth som etter fotballens ABC på langt nær skal spille med 10 på ryggen.

Riise glir absolutt fint inn i 10-er rekka i klubben, og gjør overhodet ikke skam på den selv om drakt nummer 10 i god fotballtradisjon ikke pleies og innhas av spillertyper som Riise.

Kommentar

• mr.Jordbakke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3845

Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
          Det eneste som fortsatt er "hellig" med denne måten å dele ut nummer på er vel at førstekeeper har nummer 1.
          Helguson spilte med nummer 1 som spiss. Dette fordi Magnus Kihlstedt valgte nummer 2, etter at en annen populær svenske tidligere hadde dette nummeret. Dennis Shiller, ingen over, ingen ved siden!
          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
          Mr.Jordbakke

Kommentar

• sniper
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 5254

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
            Dette har vel sklidd litt ut etter at man begynte med faste draktnr., men på 80-tallet fikk man draktnr. fra kamp til kamp, og da var det vel vanligst at det så slik ut:

1
            2-3-4-5
            6-7-10-8
            9-11

Merk at 9 og 11 er de mest typiske spissnummerne.
            11 er vel et typisk nummer for en venstrekant?

6 er for meg alltid høyrekant, Jan Ove skapte det draktnummeret for meg, på samme måte som Werni skapte 20.

Hvem tar 20 i år etter Werni og Misund?

Petter

Kommentar

• holmiz
              The kjøkken-kanariz
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6064

Vet dette blir litt off-topic, men så lenge en viss riksklyse av en ekkel forsvarspiller har nr 10 hos trønderne, så snakker vi om regelrett missbruk av trøye nr 10! Sjelden har vel fotballen sett styggere behandling av trøye nr 10.

Men til topic, jeg synes at så lenge ikke Arild spiller med drakt nr 10, så er faktisk Riise en god kandidat! Og kanskje det er det lille som skal til for at han begynner å score like mange, og vakre mål som sin storebror?
              Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                Jeg er av den oppfatning at Riise ikke er en typisk LSK nummer 10. Skulle noen fortjene nummer 10, så er det, UTEN TVIL, Arild som fortjener den!
                Jeg vil tro Arild sto først i køen blant dem som kunne velge seg draktnummer 10, men beskjeden som han er, har han nok takket nei. Det tror jeg er taktisk klokt, for hylekoret fra Sundgot-skeptikerne hadde nok nådd orkan styrke hvis Arild skulle akslet trøye nummer 10.

Kommentar

• _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4397

Synes 10'ern kan ligge foreløpig jeg. Vi har ikke noen utpreget stjernespiller for øyeblikket, og da er det liten vits i mine øyne.

Men hvis det på død og liv skal spilles med draktnummer 10, så stemmer jeg for Sundgot!
                  ..................

Kommentar

• emanem
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Aug 2006
                    • 100

drakt nr.4

For meg Kan godt tier`n gå til en annen sunnmøring, men etter min mening burde nr. 4 ligge på hylle til sønnen til Bjarmann kommer opp i a-stallen.

Eneste drakta med noen betydning for meg personlig.

Kommentar

• Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

Opprinnelig skrevet av emanem
                      For meg Kan godt tier`n gå til en annen sunnmøring, men etter min mening burde nr. 4 ligge på hylle til sønnen til Bjarmann kommer opp i a-stallen.
                      Jesper eller Jonus?

Kommentar

• xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

Opprinnelig skrevet av Stan
                        JPW har ikke bevist nok til at han bør ha noen av de 12 første.
                        Makan til vås! Winsnes tok det "beste" draktnr som var ledig da han ble hentet til klubben, det har han all rett til. Hva slags signaler gir det til spillera når man skal ta fra dem draktnr de har spilt md i årevis bare fordi han ikke skal være være verdig draktnummeret sitt. Bullshit. Er man i LSK så fortjener man alt godt her i livet, deriblandt det draktnummeret man har.
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• RoyVaadal
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 4055

Siden det er noen innlegg som tyder på at valget ikke alt er gjort, så gjør jeg oppmerksom på at det allerede er bestemt at Riise skal ha nr.10 i år.
                          RoyVaadal.

Kommentar

• _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4397

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                            Siden det er noen innlegg som tyder på at valget ikke alt er gjort, så gjør jeg oppmerksom på at det allerede er bestemt at Riise skal ha nr.10 i år.
                            Aha, trodde ikke det var bestemt enda jeg

At Riise får 10'ern er jo greit nok det. Spiller ikke så stor rolle hvem som har hva, sålenge gutta leverer varene på banen.
                            ..................

Kommentar

• Hertis
                              I karantene
                              Forumonanist
                              • May 2004
                              • 173

Hvordan ligger det ann med de andre spillernes draktnumre ? stort sett det samme som ifjor eller ?

Kommentar

• xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

sjelden store forandringer i draktnr før en sesong.. Pleier som regel kun å være hvis en med lavt nr stikker fra klubben, da hender det at noen med høyt nr tar over den dratkta
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Trondeo
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3062

Fullt oppsett av draktnummer for 2007 står i dagens RB. Har ikke avisen fremfor meg nå, så får ikke sett etter, men som sagt før meg, ingen store forandringer, Simen Brenne får nummer 14. Ocean beholder 30.

Kommentar

• Stan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2006
                                    • 1094

Opprinnelig skrevet av xeR
                                    Makan til vås! Winsnes tok det "beste" draktnr som var ledig da han ble hentet til klubben, det har han all rett til. Hva slags signaler gir det til spillera når man skal ta fra dem draktnr de har spilt md i årevis bare fordi han ikke skal være være verdig draktnummeret sitt. Bullshit. Er man i LSK så fortjener man alt godt her i livet, deriblandt det draktnummeret man har.
                                    Vås? Ta en titt rundt i resten av fotballverdenen.
                                    Når man maser om hvem som er verdig 10'er , er det vel like logisk å mase om hvem som er verdig 9'er?

Kommentar

• bøllefrø
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2004
                                      • 462

Sjelden man ser at spillere tas fra et attraktivt nummer for å "degraderes". Et unntak er f.eks. at Vladimir Smicer ga fra seg den legendariske 7´eren i Liverpool da Harry Kewell kom. Dette ble kun gjort fordi Smicer var en så snable hyggelig kar, og det er slett ikke vanlig.

Kommentar

• KanariEngel
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Jun 2006
                                        • 154

Opprinnelig skrevet av KimFL
                                        Spiller det egentlig noen rolle hva slags tall spillerne har bak på drakta si?

KimFL
                                        Jeg hadde alltid drakt nr 5 på laget. En dag lånte vi en spiller så jeg måtte sette på teip, så det ble 15, har aldri spilt så dårlig som jeg gjorde i den kampen!!
                                        Jäg trodda ängarla fanns bara bara i himmalan, jag trodda änglarna fanns bara bara u himmalan, men det var innan jeg møtte mej, nu har jag en ängal her hos mej.

Kommentar

• 007

En liten digresjon om draktnr.: Karim Essediri står ikke oppført med nr. i RB.
                                          Regner med at det kun er en glipp/forglemmelse eller lignende av Svesengen...

Kommentar

Working...