Drakt numer 10 blir i år båret av Bjørn Helge Riise,en verdig avtaker av drakt nr 10 spørr Du meg.
Riise fortjener 10-er-drakta (som han nå har fått)
Collapse
X
-
Hvem er det egentlig som bestemmer hvem som skal ha hvilke nr? Er vel ikke fritt valg vil jeg tro? Synes Riise var et litt merkelig valg for dette ærefulle nr., men nummerets betydning og symbolverdi har vel blitt svekket med årene. Sundgot hadde nok fått 10ern om jeg hadde fått bestemme....-After Dark Ultras-Kommentar
-
Kommentar
-
Selvsagt har draktnr noe å si! Kanskje enda mer for spillere enn oss.
Jeg er ikke superopptatt av draktnr, men inrømmer at det hadde blitt rart å se Arild uten nr 18, Kippe uten nr 13, Espen uten nr 7 og Påsan uten nr 6.
Siden drakt nr 10 er drakta til lagets playmaker og tekniker synes jeg det er greit at Bjørn Helge tar den.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Riise er en herlig spiller, men noen ekte 10-er er han ikke.
Det er bare playmakere på sentral midtbane som i mine øyne er ekte 10-ere. De må også heve seg over resten av laget (evt. med en eller to andre som er jevngode). Det er vel omtrent bare disse som har vært ekte 10-ere i LSK (etter -74):
Tom Lund, Tom Sundby, Ståle, Kristinsson, Koren.
(Fjøra er ingen ekte 10-er selv om han kanskje var vår beste spiller i -88 og -89. Han spilte på feil plass eller hadde ikke "playmaker"-egenskapene.)RoyVaadal.Kommentar
-
Riise er en herlig spiller, men noen ekte 10-er er han ikke.
Det er bare playmakere på sentral midtbane som i mine øyne er ekte 10-ere. De må også heve seg over resten av laget (evt. med en eller to andre som er jevngode). Det er vel omtrent bare disse som har vært ekte 10-ere i LSK (etter -74):
Tom Lund, Tom Sundby, Ståle, Kristinsson, Koren.
(Fjøra er ingen ekte 10-er selv om han kanskje var vår beste spiller i -88 og -89. Han spilte på feil plass eller hadde ikke "playmaker"-egenskapene.)Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteilKommentar
-
Keeper 1
Forsvar 2-3-4-5
Midtbane 6-7-8-9
Angrep 10-11
Sånn det i utgangspunktet skal være spør du meg. Nå går jo ikke det vanligvis pga størrelsen på troppen, formasjon osv, men hovedpoenget mitt er at 4 er forsvarsjefnr, 7 er playmaker/midtbanenr og 10 er stjerne/målscorernr.
Det eneste som fortsatt er "hellig" med denne måten å dele ut nummer på er vel at førstekeeper har nummer 1.Petter Ø - Kreativ Kanaris
http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401Kommentar
-
da burde nr 4. også vært freda spør du meg.
synes det blir for dumt å frede draktnummer.for noen så betyr draktnummeret veldig mye, da synes jeg det blir for dumt å nekte de ett bestemt nr kun fordi det har vært en storspiller som har brukt det tidligere...Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Syntes ikke 10 ern må være playmaker men den som har det lille ekstra i kroppen. Av dagens spillere så er Riise en grei 10`er.Kommentar
-
JPW har ikke bevist nok til at han bør ha noen av de 12 første.
Og ja, draktnummer har mye å si. Bare vent. Beckham griner vel seg til 7'ern i Los Angeles. Noe han ikke klarte i Real.
9 er noe magikk over også. F.eks Ronaldo, Shearer, Suker, Sukur, Batistuta m fl. Forbindes ofte med en midtspiss.
Så den burde gå til enten Occean eller SundgotKommentar
-
Det vanligste er vel slik i 4-4-2:
1
2-4-5-3
7-6-8-11
9-10
og slik i 4-3-3, avhengig om du har stjerna på sentral midtbane eller ikke:
1
2-4-5-3
7/6 - 6/10 - 8
9/7 - 10/9 - 11
Etter det jeg kan skjønne/tenke meg fram til stammer de fleste tallene fra den vanligste formasjonen før i tiden, 2-3-5:
1
2-3
4-5-6
7-8-9-10-11Kommentar
Kommentar