Tsjekkiske medier: Lukas Opiela klar for fugla?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    Tsjekkiske medier: Lukas Opiela klar for fugla?

    I dagens papirutgave av dagbladet sto det en sak om at slovakiske Lukas Opiela ifølge slovakiske og tsjekkiske medier er klar for fugla. Noen som vet noe mer om dennen mannen, annet enn at han er 21 år og offensiv midtbanespiller?
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor
  • rEPPA
    *****istrator
    • Nov 2003
    • 3933

    #2
    Novinky zo sveta futbalu, aktuálne výsledky, tabuľky, prestupové informácie a všetko dôležité z Ligy majstrov, Európskej ligy UEFA , MS vo futbale...


    Priamo na bránu, od fanúšikov pre fanúšikov. MS 2010 v Afrike. Extraliga a Fifa. Live prenosy z futabalu. Tipovacie súťaže.


    http://www.google.no/search?hl=no&rl...illestrom&meta=

    Jeg forstår ikke en kvekk av dette, men kanskje noen kan oversette?
    www.kfl.no/debatt

    Kommentar

    • 10.09.50
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1410

      #3
      Opprinnelig skrevet av rEPPA

      Jeg forstår ikke en kvekk av dette, men kanskje noen kan oversette?
      Jeg forstår tre kvekk: Opiela, Lillestrøm og datoene. De første artiklene der han og Lillestrøm linkes er fra tidlig i desember, deretter har det tydeligvis dukket opp som story igjen på torsdag. Han er slovak, men spiller i tsjekkiske FC Tescoma Slin. Han fylte 21 år i går, er oppført som midtbanespiller og har spilt til sammen 684 minutter fordelt på 12 kamper i serien så langt i år (det er spilt 17 serierunder - Tescoma Zlin ligger 3. sist med 14 poeng). Han er 169 høy og veier 62 kilo. Den nye Myggen? Her er'n:

      Last edited by 10.09.50; 14.01.2007, 12:57. Begrunnelse: mer info

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #4
        Spennende spiller, men hva skal vi med enda en indreløper/offensiv midtbanespiller?

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          #5
          Håper det er tull!! Vi har jo allerede mer enn nok av folk på midtbanen... Med mindre Nordlie har planer om å omskolere noen til forsvarere da...

          Kommentar

          • Raskolnikov
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1453

            #6
            Hvis Lukas Opiela er god nok/har stort nok talent har det lite å si hvilken posisjon han spiller i. Hadde ikke sagt nei til f. eks Sapara hvis det hadde vært aktuelt. Dessuten; Har vi egentlig så mange gode midtbanespillere? Vi har Simen Brenne som ingen har sett i LSK. Vi har Bjørn Helge Riise som ikke har spilt indreløper de siste sesongene. Vi har Espen Søgård som offensivt ikke er god nok. Vi har en islending ingen vet noe særlig om. Brenne og Riise ser helt klart ut som et bra par på papiret, men ingen vet hvordan de kommer til å fungere for LSK neste sesong. Hvis en av de ikke skulle slå til eller få skader syntes jeg ikke backupen er såberoligende. Ikke hvis ambisjonen er gull.
            Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              #7
              Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
              Hvis Lukas Opiela er god nok/har stort nok talent har det lite å si hvilken posisjon han spiller i. Hadde ikke sagt nei til f. eks Sapara hvis det hadde vært aktuelt. Dessuten; Har vi egentlig så mange gode midtbanespillere? Vi har Simen Brenne som ingen har sett i LSK. Vi har Bjørn Helge Riise som ikke har spilt indreløper de siste sesongene. Vi har Espen Søgård som offensivt ikke er god nok. Vi har en islending ingen vet noe særlig om. Brenne og Riise ser helt klart ut som et bra par på papiret, men ingen vet hvordan de kommer til å fungere for LSK neste sesong. Hvis en av de ikke skulle slå til eller få skader syntes jeg ikke backupen er såberoligende. Ikke hvis ambisjonen er gull.
              interessante poeng, men hva skal vi da med enda en som vi ikke vet hvordan kommer til å fungere i klubben?
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • Raskolnikov
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1453

                #8
                Opprinnelig skrevet av xeR
                interessante poeng, men hva skal vi da med enda en som vi ikke vet hvordan kommer til å fungere i klubben?
                Ingen vet hvordan Opiela ville fungert i LSK. Strengt tatt er det vel ingen av oss som vet så mye om Opiela i det hele tatt. Risikoen for at han ikke vil fungere er også langt større enn det er for at Brenne eller Riise vil mislykkes. De har vist sine kvaliteter i Tippeligaen og er begge norske.

                Poenget er at hvis vi her har funnet en spiller som er god nok, eventuelt har et enormt talent, så syntes jeg ikke det er noen grunn til å ikke hente denne spilleren at vi har Viktor Bjarki Arnarsson og Espen Søgård. Slik jeg ser det er det vel ingen her på forumet som vet noe særlig om denne spillerens kvaliteter og da syntes jeg det blir håpløst å stille seg verken svært positivt eller svært negativt til ham. De færreste av oss hadde hørt om Sapara eller Koren før de havnet i Tippeligaen heller. At det i øyeblikket ser ut til at vi har et større behov for en ny høyreback enn en ny midtbanespiller (indreløper) tror jeg egentlig alle er enige i.
                Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                Kommentar

                • Dole
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 1586

                  #9
                  Om man googler litt, virker det som Opiela også har vært knyttet til Vålerenga de siste månedene.

                  Kommentar

                  • gravinho
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Oct 2005
                    • 240

                    #10
                    Dette kan være et godt kjøp for fremtiden, det er vel ganske sannsynlig at enten Riise eller Brenne vil bli solgt etterhvert, og da kan denne mannen komme til sin rett. Spesielt hvis han allerede er innkjørt i systemer og norsk spillestil.

                    Positivt at han er slovak, kanskje hans ankomst kan lette Husars tilværelse i klubben?
                    gravinho

                    Kommentar

                    • fotball_marthe
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1069

                      #11
                      Ja,det er jo mulig!

                      Men det går jo ikke ann å si NEI til en skikkelig bra midtbanespiller, men det er jo ingen som veit om han er god eller ikke..

                      Sto det noe i de artiklene om hvor mange mål han har scoret?
                      Og åssen er den ligaen der i forhold til vår liga?
                      Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                      Kommentar

                      • KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

                        #12
                        Her er en grei ranking på forskjellige ligaer. De ligger på 13 plass i europa, men i likhet med Norge så er alle lagene dems slått ut av e-cup.

                        Kommentar

                        • Larsk
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 1053

                          #13
                          Jaja men dere nevner ikke kiko?? blir for dumt og snakke om det her når vi ikke har sett hvordan midtbanespillerne våre spiller i taktikken til nordlie da!!
                          !!Gunners!!

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7092

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Larsk
                            Jaja men dere nevner ikke kiko?? blir for dumt og snakke om det her når vi ikke har sett hvordan midtbanespillerne våre spiller i taktikken til nordlie da!!
                            Kiko og Wehrman er vel ikke indreløpere?
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

                              #15
                              Hvem er på vei ut av klubben??

                              Spennende med rykter... Det er klart at med Kasey, Kiko, Råner`n som def midt så må en bort for å få inn en ny kar....

                              Kommentar

                              • Larsk
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 1053

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                Kiko og Wehrman er vel ikke indreløpere?

                                Beklager jeg misfortod litt hehe
                                !!Gunners!!

                                Kommentar

                                • KimFL
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 1410

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                                  I dagens papirutgave av dagbladet sto det en sak om at slovakiske Lukas Opiela ifølge slovakiske og tsjekkiske medier er klar for fugla. Noen som vet noe mer om dennen mannen, annet enn at han er 21 år og offensiv midtbanespiller?
                                  Står ingenting om de i noen av de "store" nettavisene, og heller ikke på www.lsk.no, så da regner jeg med at dette ikke stemmer. Hadde spillern allerede vært klar, så hadde vi visst det nå.


                                  KimFL

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2366

                                    #18
                                    Det står et stykke i Dagbladet, der også Fjøra er intervjuet. Han bekrefter LSKs interesse, men avviser at kjøpet er i boks, selvom flere tsjekkiske(?) sportsblader har bekrefter overgangen. Fjøra sier også at det er kun tabloidspekulasjoner at Opelia er en Koren arvtager.

                                    Kommentar

                                    • ON
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3639

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av kunden
                                      Det står et stykke i Dagbladet, der også Fjøra er intervjuet. Han bekrefter LSKs interesse, men avviser at kjøpet er i boks, selvom flere tsjekkiske(?) sportsblader har bekrefter overgangen. Fjøra sier også at det er kun tabloidspekulasjoner at Opelia er en Koren arvtager.
                                      Vis han er det, så kan det godt holdes hemmlig frem til vi har signaturen hans for min del, så ingen andre snapper han

                                      Kommentar

                                      Working...