BLIR HØRT: Roger Nilsen tror Uwe Rösler er en bedre lytter enn Tom Nordlie. ( Foto: Digitalsport )
Nilsen hadde ikke orket Nordlie
GRAN CANARIA: Allerede tidlig i høst var det samtaler mellom Roger Nilsen og Viking med tanke på å få den tidligere støttespilleren inn på trenersiden. Men Nilsen er usikker på om han hadde takket ja hvis Tom Nordlie hadde fortsatt som trener.
Av: Jan-Erik Larsen, Øyvind Ellingsen
Publisert: 16.01.2007 kl. 09:30
Endret: 16.01.2007 kl. 09:34
-.Jeg kan billedlegge min ansettelse på denne måten.
- Uwe (Rösler) og Gunnar (Halle) inviterte meg inn i bilen. Da satt Uwe allerede ved rattet og Gunnar ved hans side. Jeg ble invitert inn i baksetet. De to ville gjennomføre et opplegg som allerede hadde fungert godt i Lillestrøm og ønsket meg med på laget. Selv om det ikke hersker noen tvil om hvem som er sjefen, er Uwe en god lytter og tar oss med på råd. Det tror jeg ikke er tilfellet med Tom Nordlie, i alle fall ikke i samme grad. Slik jeg oppfatter ham er Tom mer enerådende, sier Nilsen til Aftenbladet.
Han er sulten på suksess i Viking:
-.Jeg har kanskje en litt større kjærlighet til Viking enn de to som kommer utenfra, siden klubben har vært en så stor del av mitt liv. Og det prøver jeg å ta med meg i trenerarbeidet. Selv om vi nettopp har startet, synes jeg opptakten er lovende. Det er temperatur på feltet, spillerne småkrangler litt og liker ikke å tape. Det er nettopp slik vi ønsker det, sier Nilsen til Aftenbladet.
Eller Nilsen: En stor pingle
Kommentar