Tom Nordlie: En god nok lytter?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Tom Nordlie: En god nok lytter?


    BLIR HØRT: Roger Nilsen tror Uwe Rösler er en bedre lytter enn Tom Nordlie. ( Foto: Digitalsport )
    Nilsen hadde ikke orket Nordlie


    GRAN CANARIA: Allerede tidlig i høst var det samtaler mellom Roger Nilsen og Viking med tanke på å få den tidligere støttespilleren inn på trenersiden. Men Nilsen er usikker på om han hadde takket ja hvis Tom Nordlie hadde fortsatt som trener.



    Av: Jan-Erik Larsen, Øyvind Ellingsen
    Publisert: 16.01.2007 kl. 09:30
    Endret: 16.01.2007 kl. 09:34
    -.Jeg kan billedlegge min ansettelse på denne måten.

    - Uwe (Rösler) og Gunnar (Halle) inviterte meg inn i bilen. Da satt Uwe allerede ved rattet og Gunnar ved hans side. Jeg ble invitert inn i baksetet. De to ville gjennomføre et opplegg som allerede hadde fungert godt i Lillestrøm og ønsket meg med på laget. Selv om det ikke hersker noen tvil om hvem som er sjefen, er Uwe en god lytter og tar oss med på råd. Det tror jeg ikke er tilfellet med Tom Nordlie, i alle fall ikke i samme grad. Slik jeg oppfatter ham er Tom mer enerådende, sier Nilsen til Aftenbladet.

    Han er sulten på suksess i Viking:

    -.Jeg har kanskje en litt større kjærlighet til Viking enn de to som kommer utenfra, siden klubben har vært en så stor del av mitt liv. Og det prøver jeg å ta med meg i trenerarbeidet. Selv om vi nettopp har startet, synes jeg opptakten er lovende. Det er temperatur på feltet, spillerne småkrangler litt og liker ikke å tape. Det er nettopp slik vi ønsker det, sier Nilsen til Aftenbladet.

    Eller Nilsen: En stor pingle
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13277

    #2
    Bestillingsjournalistikk fra Stavanger Aftenblad med høy viking-supporter appell. Hjelpe-hjelpe-treneren uttaler seg med brask og bram om hva han ville gjort i hypotetiske ansettelsessituasjoner for å vinne litt respekt etter budt seg frem i baksetet med de store gutta. Sosial manøver kjent fra venninneflokken, hvor forsvaret mot madrasstempelet alltid er at man iallefall har takket nei til minst én type.


    Pesonlig lytter ihvertfall ikke jeg til de som sitter i baksetet tro neppe TN ville gjort det heller.

    Kommentar

    • hoyt
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 2850

      #3
      Det blir for dumt når han uttaler seg om hvordan han TROR Tom er.
      Legger derfor liten vekt og energi i dette, og det tror jeg de fleste oppegående folk er enig med meg i.
      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
      - Nosa

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #4
        Opprinnelig skrevet av hoyt
        Det blir for dumt når han uttaler seg om hvordan han TROR Tom er.
        Legger derfor liten vekt og energi i dette, og det tror jeg de fleste oppegående folk er enig med meg i.
        Er for så vidt enig med deg, men det kan jo settes litt i sammenheng med uttalelsene om at han tæret veldig på omgivelsene i Start.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850

          #5
          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
          det kan jo settes litt i sammenheng med uttalelsene om at han tæret veldig på omgivelsene i Start.
          Ja, såklart, men etter min mening nytter det ikke å uttale seg om en person uten å ha erfaring med den personen selv. Det handler om å gjøre seg opp en egen mening. Når man ikke har det, blir det for dumt.
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            #6
            Opprinnelig skrevet av hoyt
            Ja, såklart, men etter min mening nytter det ikke å uttale seg om en person uten å ha erfaring med den personen selv. Det handler om å gjøre seg opp en egen mening. Når man ikke har det, blir det for dumt.
            Synes fortsatt debatten er relevant siden spillere i Start og andre har kommet med lignende uttalelser. Er jo mange forskjellige trenertyper fra f.eks. Uwe til Roy Hodgson som feide over alt som var av støtteaparat og etter min mening gjorde stor skade i Viking.
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • hoyt
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 2850

              #7
              Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
              Synes fortsatt debatten er relevant siden spillere i Start og andre har kommet med lignende uttalelser.
              Jada, debatten er relevant nok den, men den har også blitt debattert heftig før her inne, i tiden rett etter ansettelsen av Tom.
              "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
              - Nosa

              Kommentar

              • semper fi
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2005
                • 823

                #8
                Roger Nielsen vet sikkert omtrent det samme om hvordan Tom Nordlie jobber, som meg og andre som har kun har fulgt han gjennom media.

                Jeg har i utgangspunktet samme tanker rundt dette som Nielsen uttrykker, men det er jo synsing og antagelser. Det er vel også mulig at man lærer av sine feil, og derav forandrer "lederstil"?
                -After Dark Ultras-

                Kommentar

                • MagnetMagne
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 446

                  #9
                  Nå skal jo Tom ha et utvalg over seg bestående av Per Berg, Tom Lund og Frank Grønlund, personligheter han har sett opp til gjennom hele oppveksten. Tror ikke mannen vil ha problemer med å lytte til disse. Tom Lund klinger litt bedre enn Østenstad og Nilsen eller?

                  Er ikke veldig bekymret for dette. Vi har har vel aldri hatt et mer proft trenerteam og organisasjon. Her oser det av kompetanse på alle plan.
                  Snart neste hælj.....

                  Always Hardcore
                  TS05

                  Kommentar

                  • cyberspud
                    Medlem
                    Møteplager
                    • May 2004
                    • 86

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring

                    BLIR HØRT: Roger Nilsen tror Uwe Rösler er en bedre lytter enn Tom Nordlie. ( Foto: Digitalsport )
                    Nilsen hadde ikke orket Nordlie


                    GRAN CANARIA: Allerede tidlig i høst var det samtaler mellom Roger Nilsen og Viking med tanke på å få den tidligere støttespilleren inn på trenersiden. Men Nilsen er usikker på om han hadde takket ja hvis Tom Nordlie hadde fortsatt som trener.



                    Av: Jan-Erik Larsen, Øyvind Ellingsen
                    Publisert: 16.01.2007 kl. 09:30
                    Endret: 16.01.2007 kl. 09:34
                    -.Jeg kan billedlegge min ansettelse på denne måten.

                    - Uwe (Rösler) og Gunnar (Halle) inviterte meg inn i bilen. Da satt Uwe allerede ved rattet og Gunnar ved hans side. Jeg ble invitert inn i baksetet. De to ville gjennomføre et opplegg som allerede hadde fungert godt i Lillestrøm og ønsket meg med på laget. Selv om det ikke hersker noen tvil om hvem som er sjefen, er Uwe en god lytter og tar oss med på råd. Det tror jeg ikke er tilfellet med Tom Nordlie, i alle fall ikke i samme grad. Slik jeg oppfatter ham er Tom mer enerådende, sier Nilsen til Aftenbladet.

                    Han er sulten på suksess i Viking:

                    -.Jeg har kanskje en litt større kjærlighet til Viking enn de to som kommer utenfra, siden klubben har vært en så stor del av mitt liv. Og det prøver jeg å ta med meg i trenerarbeidet. Selv om vi nettopp har startet, synes jeg opptakten er lovende. Det er temperatur på feltet, spillerne småkrangler litt og liker ikke å tape. Det er nettopp slik vi ønsker det, sier Nilsen til Aftenbladet.

                    Ligner no kraftig på Arild Sundgot det der gitt
                    2004 Lillestrøm

                    spud

                    Kommentar

                    • morten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2156

                      #11
                      Det går jo historier om Nordlie angående dette fra tiden hans i Skjetten.
                      Badekar
                      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                      Kommentar

                      • Øyvind
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2006
                        • 292

                        #12
                        La oss snu litt på debatten.

                        Kan det ikke være slik at Nordlie rett og slett har vært for proff for de klubbene og spillerne han såkalt har slitt ut? Tom har et skyhøyt ambisjonsnivå og krever enormt av spillerne sine. Men er dette så galt?

                        Klarer ikke spillere å takle krav, høye krav de må oppfylle hvis deres ønske er å vinne tippeligaen? At Start var fire stolpeskudd fra å vinne tippeligaen i 2005 viser at alt er mulig! Mye er vanskelig, men alt er mulig.

                        Det er mulig at LSK vinner tippeligaen, det er mulig at LSK kvalifiserer seg til Champions League og det er mulig at LSK an bli et av Europas tretti beste lag. Men for å klare slike ting (i første rekke tippeligagull) kreves hardt arbeid, veldig hardt arbeid. Er det en som er skikket til å lede spillergruppa til LSK gjennom et slik arbeid er det Tom Nordlie. Skulle det vise seg at spillerne ikke takler dette arbeidet kan vi bare glemme å vinne tippeligaen noen gang igjen.

                        Hadde en umerittert Mourinho kommet til tippeligaen i dag tror jeg de samme tingene ville blitt sagt om han. Krever for mye, sliter ut spillerne etc... Og vi vet jo alle at han er en av verdens beste managere.

                        Støtter meg også til det som er sagt angående støtteapparatet og profesjonaliteten som ligger i dette.

                        Kommentar

                        • 007

                          #13
                          Rykene skal jo også ha det til at Rösler ble sparket bla. for at han ikke ville lytte til velmendte råd fra sportslig utvalg i LSK, så Nordlie er nok helt klart ikke en dårligere lytter enn Rösler....

                          Vi går for "The Treble" i 2007 med Tom Nordlie!!!

                          Kommentar

                          Working...