LSK og Skeid inngår samarbeidsavtale

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • dIsTurBeD
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 668

    #21
    Opprinnelig skrevet av Nordby
    Jeg og en til skulle egentlig til kjelsås for å få med oss dette, men når man ikke engang klarer å finne fram til kjelsås med kart, og ender opp på ekeberg, er det kanskje på tide vurderer å ta taxi. :???:
    Eventuelt kunne dere ha kjørt til høyre i stedet for venstre i Ulvensplitten.

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3499

      #22
      Noen som har vært der som kan fortelle noe om hva som ble presentert?

      Kommentar

      • LSK-supp.
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 1023

        #23
        Opprinnelig skrevet av Nordby
        Jeg og en til skulle egentlig til kjelsås for å få med oss dette, men når man ikke engang klarer å finne fram til kjelsås med kart, og ender opp på ekeberg, er det kanskje på tide vurderer å ta taxi. :???:
        For en gjeng med bønder hehe

        Veldig bra av Lsk dette, Skeid er kjent for å være den største talentfabrikken i Oslo, så dette kan bli veldig bra på sikt.

        Skeid har to talentfulle brødre i Moa og Mos som jeg er spent på hvordan de kommer til å gjøre det i Adecco, kunne vært fint å fått de i A-lagsstallen om de innfrir.
        I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

        Kommentar

        • plern
          Medlem
          Hoffnarr
          • Nov 2005
          • 51

          #24
          Dette tror jeg kan bli morsomt

          Kommentar

          • lsk_fugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2004
            • 864

            #25
            denne avtalen blir bare bedre og bedre for hver nyhet som kommer , skaffe oss talenter osv.

            perfekt!

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              #26
              Synes dette er en strålende nyhet.

              Det jeg synes er rart er hvordan mange tror denne avtalen kommer til å fungere. Får inntrykk av at folk tror at den dagen skeid får ett kjempetalent i Fredheim Holm/Braathen klasssen så kan bare Fjøra ringe til Noen i Skeid å si at fra imorra er vedkommende LSK spiller. Så enkelt er det vel neppe, Lsk må fortsatt bli enige med klubb og spiller. Det er ikke sikkert den spilleren en gang ønsker å spille for Lillestrøm, eller at Skeid ønsker å selge spilleren engang. Skeid er vel ikke forplikta til å "gi" oss de vi ønsker. Vi har vel sikra oss en forkjøpsrett bare.
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3499

                #27
                Opprinnelig skrevet av xeR
                Synes dette er en strålende nyhet.

                Det jeg synes er rart er hvordan mange tror denne avtalen kommer til å fungere. Får inntrykk av at folk tror at den dagen skeid får ett kjempetalent i Fredheim Holm/Braathen klasssen så kan bare Fjøra ringe til Noen i Skeid å si at fra imorra er vedkommende LSK spiller. Så enkelt er det vel neppe, Lsk må fortsatt bli enige med klubb og spiller. Det er ikke sikkert den spilleren en gang ønsker å spille for Lillestrøm, eller at Skeid ønsker å selge spilleren engang. Skeid er vel ikke forplikta til å "gi" oss de vi ønsker. Vi har vel sikra oss en forkjøpsrett bare.
                Og i tilegg kan vi leie ut spillere som er for gode for 2 div, men for uerfarne for tippeligaen. Sånn kan de få den nødvendige erfaringen og matchingen som skal til for å etablere seg i tippeligaen. Dette må jo være positivt for Lillestrøm å bruke for å lokke til seg unge gode spillere.

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Totti21
                  Og i tilegg kan vi leie ut spillere som er for gode for 2 div, men for uerfarne for tippeligaen. Sånn kan de få den nødvendige erfaringen og matchingen som skal til for å etablere seg i tippeligaen. Dette må jo være positivt for Lillestrøm å bruke for å lokke til seg unge gode spillere.
                  Men da må Skeid ville ha denne spilleren og denne spilleren må ytre ett ønske om å spille i Skeid i en kortere periode. Og noe annet interessant er hva vil utlån av spillere si for nivået på 2. laget? er det da realistisk å håbe på at det laget overlever 2. divisjon da?
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • Burnley
                    Juniormedlem
                    Ferskenpels
                    • Feb 2007
                    • 3

                    #29
                    Vi får se hva dette medfører. Liker jo ikke helt tanken på å være farmerklubb, det tror jeg sikkert dere i Kanarifansen skjønner. Men det behøver jo ikke nødvendigvis bli slik, gjør det vel?

                    Uansett håper jeg dette kan bidra til å bryte ned diverse forekomster av søppel i den landlige utkanten av Oslos østlige deler.

                    Vi får håpe at både fugler og okser etter hvert kan spise både Kål og Gryn i mengder, for så å la det gå gjennom våre respektive førdøyelseskanaler. Deretter kan man spre møkk på hvert sitt lokale jorde. Slik kan vi begge få bedre avlinger og konkurrere ut snyltende aktører hvis hovedaktivitet stort sett har vært å jevne ut forskjellen på duskedamer og fotballspillere.

                    Ned med søpla. Felles front mot hypen.

                    Hilsen Burnley (Skeid-okse)
                    Last edited by Burnley; 04.02.2007, 16:50. Begrunnelse: Skrivefeil
                    sigpic

                    Kommentar

                    • veiron
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6267

                      #30
                      Møtte helt tilfeldig på en Skeid supporter ute på byen i Oslo i natt, og han var IKKE særlig fornøyd med dette. Mannen ble lettere ubehagelig når han fant ut at jeg var LSK supporter og praten kom inn på denne avtalen. (Møkkamann)

                      Kommentar

                      • Burnley
                        Juniormedlem
                        Ferskenpels
                        • Feb 2007
                        • 3

                        #31
                        Det er jo godt å vite at vi i Skeid har sympatisører på Romerike. Hvis dere er i Oslo og LSK ikke spiller, kan dere jo alltids støtte oss ved å se kampene våre.
                        Da snakker vi om at dere kan gi oss et verdifullt tilskudd. Gruer meg jo litt for å spille for nesten tomme tribuner.

                        Det er bare å sende haugevis av spioner til våre hjemmekamper

                        Dere får sikkert lov til å drekke øl med oss også. Så kan vi jo sammen synge refrenget på "Jeg gikk en tur på stien" hver gang et Kålhode fra Provinsenga forviller seg forbi.

                        Hilsen Burnley (Skeid-okse)

                        PS: Ikonet i signaturen min er til FRI AVBENYTTELSE for hvem som helst.
                        sigpic

                        Kommentar

                        • Burnley
                          Juniormedlem
                          Ferskenpels
                          • Feb 2007
                          • 3

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av veiron
                          Møtte helt tilfeldig på en Skeid supporter ute på byen i Oslo i natt, og han var IKKE særlig fornøyd med dette. Mannen ble lettere ubehagelig når han fant ut at jeg var LSK supporter og praten kom inn på denne avtalen. (Møkkamann)
                          Da vil jeg på vegne av Skeids supportere sterkt beklage dette.

                          De fleste Skeid-supportere vil forhåpentligvis IKKE skyte på pianisten på denne måten. Det er liksom ikke greia blant Oksene.

                          Håper du ikke opplever slikt fra noen av oss i fremtiden, ok?

                          Hilsen Burnley (Skeid-okse)
                          sigpic

                          Kommentar

                          • biafra
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • Feb 2007
                            • 4

                            #33
                            er detta egentlig så lurt????? hva har skeid produsert av gode spillere foruten benkesliteren bråten????

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #34
                              De har i alle fall produsert verdens beste Kompis.

                              Kommentar

                              • xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av biafra
                                er detta egentlig så lurt????? hva har skeid produsert av gode spillere foruten benkesliteren bråten????
                                De har vel produsert Fredheim Holm, Berre har spilt der, samme har Hovi og Dos Santos, Schei Lindbek m.fl.
                                Halve gulllaget til enga kommer fra Skeid så noe må de da ha fått til..
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  #36
                                  Jeg legger ved denne lenken til Wikipedia:



                                  En rekke gode spillere har sin bakgrunn i Skeid.

                                  Kommentar

                                  • Greven
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Aug 2005
                                    • 133

                                    #37
                                    Skeid har i mange år vært utrolig flinke med aldersbestemte lag.
                                    Jeg støtter med glede Skeid så lenge de spiller i Addeco og lavere divisjoner.
                                    Jeg tror dette samarbeidet kan være med på å utvikle våre egne spillere også. Vi kan jo sende spillere til Skeid og la de utvikle seg i 1. div frem til de er klare for steget opp til toppen.
                                    Dette samarbeidet kommer til å bli gull verdt for oss.
                                    Født i glasshus med lomma full av småstein

                                    Kommentar

                                    • 10.09.50
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2005
                                      • 1410

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av xeR
                                      De har vel produsert Fredheim Holm, Berre har spilt der, samme har Hovi og Dos Santos, Schei Lindbek m.fl.
                                      Halve gulllaget til enga kommer fra Skeid så noe må de da ha fått til..
                                      Opprinnelig skrevet av RSP
                                      Jeg legger ved denne lenken til Wikipedia:



                                      En rekke gode spillere har sin bakgrunn i Skeid.
                                      Verken Hovi eller Schei(d) Lindbæk kommer fra Skeid. Hovi er fra Gjøvik og kom til Skeid som 24-åring etter at han f.eks. hadde vært proff i England. Schei Lindbæk er fra Nordstrand. Dagfinn Enerly, som er med i oversikten til RSP, kan heller ikke med noen rimelighet sies å være fra Skeid. Han er fra Grei. Men Fredheim Holm, Braathen, dos Santos, Christer George og Pah Madou-Kah kommer fra Skeid. Det er da noe. Det kan godt hende Morten Berre kommer fra Skeid også. Men det er da ikke noe.

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                        Verken Hovi eller Schei(d) Lindbæk kommer fra Skeid. Hovi er fra Gjøvik og kom til Skeid som 24-åring etter at han f.eks. hadde vært proff i England. Schei Lindbæk er fra Nordstrand. Dagfinn Enerly, som er med i oversikten til RSP, kan heller ikke med noen rimelighet sies å være fra Skeid. Han er fra Grei. Men Fredheim Holm, Braathen, dos Santos, Christer George og Pah Madou-Kah kommer Skeid. Det er da noe. Det kan godt hende Morten Berre er fra Skeid også. Men det er da ikke noe.
                                        Nå spiller det vel ikke rare rollen om spillerene opprinnelig er derfra så lenge de er tilknyttet klubben på aktuelt tidspunkt..?
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • 10.09.50
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 1410

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                          Nå spiller det vel ikke rare rollen om spillerene opprinnelig er derfra så lenge de er tilknyttet klubben på aktuelt tidspunkt..?
                                          Det interessante er Skeids evne til talentutvikling. Jeg tviler litt på om tanken til LSK er at Skeid skal hente hjem 24-åringer fra Charlton som skal modnes på Torshov før de fortsetter til Åråsen. Hvilke spillere Skeid klarte å hente mens de var i Tippeligaen, er nokså uinteressant for dette samarbeidet.

                                          Kommentar

                                          Working...