Arne Erlandsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fuglen
    Medlem
    Hoffnarr
    • May 2004
    • 52

    #21
    Da forventes det at tifo-gruppa ved Tony & co syr/snekrer/limer/tegner/skriver/osv i sammen noe !! Arne og Peter Werni fortjener en verdig avskjed !

    Tifogruppa har mulighet til å rette opp noe av helhetsinntrykket fra årets siste kamp ved en bra tifo !
    Fuglen - LSK fan siden 76

    Kommentar

    • Ola
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1651

      #22
      Avskjeden Bjarmann fikk var ræva. Han burde fortjent en avskjedshyllest på høyde med den Skammelsrud fikk i RBK.

      Det hadde vært hyggelig om Erlandsen og Werni hadde fått en ordentlig avskjed. Den som kjenner historiebøkene vet at Werni og Erlandsen vil bli stående høyt i lang, lang tid. Werni med over 200 obligatoriske LSK-kamper. Erlandsen med over 400. (spiller og trener) Dette er meget stort i moderne fotball på dette nivået.

      Kommentar

      • scages
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 1292

        #23
        Opprinnelig skrevet av Ola
        Den som kjenner historiebøkene vet at Werni og Erlandsen vil bli stående høyt i lang, lang tid. Werni med over 200 obligatoriske LSK-kamper. Erlandsen med over 400. (spiller og trener) Dette er meget stort i moderne fotball på dette nivået.
        Absolutt enig. Men statusen til Erlandsen har dalt som et stjerneskudd i løpet av dette året, og spesielt nå i høstsesongen. Da det murra som værst burde han vært stor nok til å takke for seg, og latt andre overta. Da kunne vi for alvor ha rocka der oppe.
        Skyllebøtta mot fansen burde han ha tømt over seg sjøl. Mange som så svart, og det skjønner jeg godt.
        Som jeg har proklamert før, Erlandsen skal ha for sølvet i 2001, resten av sesongene har vært under pari, utfra rammebetingelsene.

        Når det gjelder Werni inngår han som en av få legender i klubbens historie. Werni har alltid spilt med hjerte i klubben, og det har aldri vært noe å si på innsatsviljen. (selv om det innimellom har gått litt skjeis) Så lenge innsatsviljen er tilstede er det lett og tilgi en og annen feil. Her har en godel av de andre spillera en hel del og lære.
        Werni i våre hjerter!!

        Kommentar

        • Soo
          Medlem
          Møteplager
          • Apr 2004
          • 80

          #24
          "ARNE ERLANDSEN Status: Avgående tränare i Lilleström.
          Tränarkarriär: Asstränare i Lilleström (1995–98), tränare Lilleström (–04).
          Tränartyp: Har gjort sig känd för fingertoppskänsla att plocka till sig utländska spelare. Gillar hårt kämpande spelare, och har gjort Lilleström till ett av Norges bästa lag på fasta situationer.
          Sportbladets kommentar: Har blivit ett respekterat namn i Norge efter framgångarna med Lilleström. Slutar efter helgens avslutande ligaomgång."

          Aftonbladet i Sverige sin betraktning av AE.
          Han fortjener en verdig avsluttning

          Kommentar

          • gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

            #25
            Midt i all hyllesten, et par spørmål:

            * Hvilke enkeltspillere har Erlandsen klart å utvikle til klassespillere?
            * Hvorfor er ikke Påsan, Baron m flere blitt enda bedre under Erlandsen?
            * Hvilke taktiske egenskaper gjør Erlandsen til en topp-trener?

            mvh
            gamle-perta
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

            Kommentar

            • Ola
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1651

              #26
              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
              Midt i all hyllesten, et par spørmål:

              * Hvilke enkeltspillere har Erlandsen klart å utvikle til klassespillere?
              * Hvorfor er ikke Påsan, Baron m flere blitt enda bedre under Erlandsen?
              * Hvilke taktiske egenskaper gjør Erlandsen til en topp-trener?

              mvh
              gamle-perta
              Han har utviklet Kippe, Strand, Berntsen, Nordmann, Søgård, Helguson, Zane for å nevne noen. Nå kan det diskuteres om noen av de er utviklet til "klassespillere" - det som er sikkert er at de er alle utviklet fra å være relativt ukjente navn, til å bli attraktive spillere.

              Rett og rimelig at man hylles etter 10års tro tjeneste!!

              Kommentar

              • Loddet
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2004
                • 325

                #27
                Synes denne enorme Erlandsen rosen rett og slett er patetisk. Lillestrøm spiller i dag kanskje den aller kjipeste fotballen i Norge, noen som var på lyn kampen el??
                Erlandsen fortjener kanskje ros for sølvet i 2001, men de som var på kamper det året vet at den som vant den medaljen for oss var Clayton Zane. Vet ikke hvordan fotball det kommer til å bli med Uwe, men sannsynligheten får at den blir dårligere er neppe stor..

                Kommentar

                • masta
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Mar 2004
                  • 143

                  #28
                  Alle kan være enige om at en medalje og 2 cup semier ikke er bra nok på 7 sesonger, særlig for en toppklubb som det lillestrøm faktisk er. Men uansett syns jeg Arne fortjener en siste hyllest, for han har uten tvil alltid gjordt det han synes har vært best for klubben og har aldri lagt skjul på at han elsker lillestrøm. Arne er en god trener, men spillestilen han er god på og drille inn i laget passer ikke inn i lillestrøm lenger. Grunnen til dette er at vi har fått inn mange nye spillende spillere. Det er litt latterlig og se langpassningene hagle over hodet på koren og mifsud kamp etter kamp. Jeg personlig gleder meg til neste sesong med nye muligheter og forhåpentligvis ett mer spillende lag, håper Uwe får til dette.
                  Alt i alt syns jeg at Arne skal få en verdig avslutning, både fra tilskuere og spillere.
                  Takk for alt Arne og lykke til videre..

                  Mvh.
                  MaSTa^

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av masta
                    Alle kan være enige om at en medalje og 2 cup semier ikke er bra nok på 7 sesonger, særlig for en toppklubb som det lillestrøm faktisk er. Men uansett syns jeg Arne fortjener en siste hyllest, for han har uten tvil alltid gjordt det han synes har vært best for klubben og har aldri lagt skjul på at han elsker lillestrøm. Arne er en god trener, men spillestilen han er god på og drille inn i laget passer ikke inn i lillestrøm lenger. Grunnen til dette er at vi har fått inn mange nye spillende spillere. Det er litt latterlig og se langpassningene hagle over hodet på koren og mifsud kamp etter kamp. Jeg personlig gleder meg til neste sesong med nye muligheter og forhåpentligvis ett mer spillende lag, håper Uwe får til dette.
                    Alt i alt syns jeg at Arne skal få en verdig avslutning, både fra tilskuere og spillere.
                    Takk for alt Arne og lykke til videre..

                    Mvh.
                    MaSTa^
                    Godt sagt. Selv om mange av oss ikke er fornøyd med alt Arne har gjort, er det ikke vil om at han elsker klubben. En skikkelig avskjed på lørdag !

                    Kommentar

                    • Gyras
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Nov 2003
                      • 62

                      #30
                      Uten Arne ved roret i 1998 sesongen er jeg rimelig sikker på at vi hadde rykket ned. Han holdt de unge, lovende spillerene våre i øra, og endte opp med en grei plassering ut fra forutsetningene. Hvem vet, kanskje vi hadde spilt i 1. div nå uten han ved roret i 98. Blir mye hvis-om-atte-dersom-atte her men etter min mening så fortjener denne mannen en verdig avslutning på bakgrunn av hva han har oppnådd de siste 7 årene sett under ett.

                      Kommentar

                      • Perern
                        Juniormedlem
                        Bøffelpromp
                        • Jun 2004
                        • 19

                        #31
                        Dette blir latterlig, Arne elsker ikke Lillestrøm, Arne elsker seg selv! 7 år er gått, og man trenger ikke komplisere noe som er veldig enkelt: Resultatene er svaret for hvor gode Arne sine prestasjoner har vært! Men for all del en verdig avskjed, og heve oss langt over hans oppførsel til tider er jeg med på!
                        Lillestrøm

                        Kommentar

                        • kanari76
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Jan 2004
                          • 90

                          #32
                          om du ikke er mere voksen og klarer å se ALT Arne har gjort for Lillestrøm siden 1979! så bør du gå i deg selv litt Perern og alle andre som nå ikke gjør noe annet enn å kritisere Erlandsen.

                          Mannen har vært i LSK i neste 27år! (bortsett fra 80/81 og 90/91) han fortjener ALL Ære og hyllest når han går ut porten på Åråsen for sansynligvis siste gang.
                          I don\'t mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that\'s how it comes out.
                          -Bill Hicks

                          Kommentar

                          • FUGlinho
                            KFL styremedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 2454

                            #33
                            han kommer da tilbake, men ikke med en jobb i fugla...
                            Kim
                            Styremedlem KFL

                            Kommentar

                            • kanari76
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Jan 2004
                              • 90

                              #34
                              det var derfor jeg skrev sansynligvis

                              men man kan ikke se bortifra at Arne kan ende opp i Lillestrøm ledelsen eller som spiller utvikler om 6-8år? ingen som vet for sikkert?
                              I don\'t mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that\'s how it comes out.
                              -Bill Hicks

                              Kommentar

                              • ON
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3639

                                #35
                                Både Werni, og Arne fortjener en verdig avskjed.

                                Begge to har gjort det DE har klart for klubben i en år rekke, (sorry skriveleifer),Werni har blødd, og gitt alt for klubben, og Arne har vel vært rimelig nære et har hundre hjertestanser der han har stått å skriki!

                                Jeg håper at flest mulig STÅR IGJEN ETTER KAMPEN UANSETT TAP ELLER SEIER, OG HYLLER WERNI OG ARNE!!!

                                La oss støtte hele laget til kampen er ferdig, og etter det synge lenge for werni og arne!

                                -Nordby

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Nordby
                                  Jeg håper at flest mulig STÅR IGJEN ETTER KAMPEN UANSETT TAP ELLER SEIER, OG HYLLER WERNI OG ARNE!!!

                                  La oss støtte hele laget til kampen er ferdig, og etter det synge lenge for werni og arne!

                                  -Nordby
                                  100 % ENIG !

                                  Kommentar

                                  • IFK Götet
                                    Juniormedlem
                                    Ferskenpels
                                    • Oct 2004
                                    • 4

                                    #37
                                    I Svenska tidningar kan man läsa att Arne Erlandsen är den hetaste kandidaten som tränare till ett storsatsande IFK Göteborg nästa säsong. Vad är Arne för en typ av person och vad är hans starka respektive svaga sidor som tränare? Vad förespråkar han för typ av fotboll?

                                    Kommentar

                                    • Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

                                      #38
                                      Arne er glad i disiplin, han liker spillere med innsats bedre enn såkalte showboatere. Han vil gjerne at lagene hans skal spille i lengderetningen, og helst så direkte som mulig. Det direkte angrepspillet skal baseres på et solid forsvar, som han mener er ethvert fotball-lags grunnmur. Han har egentlig ingen foretrukket formasjon, de siste årene har LSK spilt 442, 451, og 433(formasjonen har ofte vært avhengig av hvilke spillere som har vært tilgjengelige).

                                      Så, da har vi tatt oss av svensken. Nå til nordbaggarna. Jeg skal ikke nedover selv, men jeg forventer at de som skal på kampen gir Peter og Arne en ordentlig avskjed. Tilsammen har de gitt 30 år av sine tilsammen 70 år til Lillestrøm, og det man må da vitterlig vite å sette pris på.

                                      Takk for alt!
                                      Ni principe ni rey...

                                      D10S!

                                      Kommentar

                                      • FUGlinho
                                        KFL styremedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 2454

                                        #39
                                        du skal leite lenge etter en i klubben som elsker LSK så mye som peter werni, og er villig til å gi så mye blod for klubben!!!

                                        erlandsen fortjener også hyllest for sin tid i LSK, ikke bare som trener de siste åra, men kanskje også for tiden som spiller


                                        (hvorfor ikke ta med bjarmann i samme slengen under hyllesten? han fikk som sagt ikke mye til avgang ifjor)
                                        Kim
                                        Styremedlem KFL

                                        Kommentar

                                        • CocaJerry
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 2532

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                                          du skal leite lenge etter en i klubben som elsker LSK så mye som peter werni, og er villig til å gi så mye blod for klubben!!!

                                          erlandsen fortjener også hyllest for sin tid i LSK, ikke bare som trener de siste åra, men kanskje også for tiden som spiller


                                          (hvorfor ikke ta med bjarmann i samme slengen under hyllesten? han fikk som sagt ikke mye til avgang ifjor)
                                          Helt enig, Petter Werni blir skikkelig synd å se dra, Arne trenger nye spor å tråkke, det gjorde LSK også, men vi må glemme de forventnigene vi hadde til ifjor og i år, (2001 var ikke forventa) drekke en ekstra også synge det de fortjener, men mest Petter. Tror begge får en verdig hyllest.

                                          Kommentar

                                          Working...