Jimmy Conrad (u)aktuell(?) for Fugla.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5099

    Jimmy Conrad (u)aktuell(?) for Fugla.

    Ref, nyhetstråden, så er Jimmy Conrad, fra Kansas Wizards aktuell for Fugla.



    13 CONRAD Jimmy


    Date of birth: 12 February 1977
    Height: 188 cm
    Weight: 84 kg
    Position: Defender
    Current Club: Kansas Wizards
    Int'l Caps: 17 (22-Jun-2006)
    First Int'l Cap: Cuba v. USA
    (7 Jul-2005)




    A bustling centre-back with strength, ability on the ball and an astonishing work ethic, Jimmy Conrad made a belated arrival on the internatinal stage after a superb season with Major League Soccer side Kansas City Wizards in 2005. Voted the league’s best defender in the eighth year of a consistently impressive professional career, USA coach Bruce Arena found it impossible to ignore the 28-year-old’s push for an international place.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------


    Kan ikke si at dette ser så avskrekkende ut. Liker absolutt det med: ability on the ball and an astonishing work ethic.

    Hvis Conrad, mot formodning, skulle bli LSK-spiller, så krøller det seg vel litt med EØS-reglene igjen. Kun tre av Kiko, Occean, Dio eller Conrad kan da være i kamptroppen.

    Men, mye kan skje før den tid. Standard Liege er også rapportert å være på jakt etter mannen.
    Last edited by McGuffy; 08.02.2007, 15:03.
  • Vicarious
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 391

    #2
    Faen, dette kan være forsvars-sjefen vi trenger!

    Det med EØS-reglene tror jeg ikke blir noe digert problem. Diomande får ikke en gang komme innpå i treningskampene. Så om Dio, Occean eller Kiko ikke får være med i stallen tror jeg uansett vi klarer oss enn så lenge.

    Kommentar

    • Kølla Riisa
      Seniormedlem
      • Jun 2004
      • 1021

      #3
      Amerikansk fotball har jo tross alt en brukbart nivå. Husker forsatt kampen USA rundspilte Norge og vant 5-0 kun med spillere fra den amerikanske ligaen.

      Hvis han er kaptein på USA sitt landslag og en av de bedre spillerene i den ligaen så tyder det på kvalitet.

      Kommentar

      • LSK-supp.
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 1023

        #4
        Høres veldig interessant ut, nesten for godt til å være sant.

        Som nevnt ovenfor, Dio er ikke god nok for laget ennå, så det blir ikke noe problem, han får matche seg i 2. div eller hos Skeid.
        I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

        Kommentar

        • Ghostwriter
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2006
          • 254

          #5
          Noen som kan forklare meg hvordan transfersystemet i USA er? MLS eier jo Conrad så vidt jeg forstod.

          Kommentar

          • BD
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2006
            • 1422

            #6
            Ifølge FM kan han også spille høyreback. Selv om han er best som stopper. Slike ting bruker FM faktisk å være gode på (Hvertfall på såpass kjente spillere), så stoler på det. Er han kanskje tiltenkt en rolle som back? Typene som Tom brukte på backene i Start var jo også litt "stopperaktige" (Gode hodespillere, sterke i kroppen).

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              #7
              Opprinnelig skrevet av Ghostwriter
              Noen som kan forklare meg hvordan transfersystemet i USA er? MLS eier jo Conrad så vidt jeg forstod.
              MLS eier alle spillerne. Men nå har de åpnet for at klubbene kan eie en spiller hver (f.eks. Beckham). MLS må godta budet dersom LSK skal hente ham. For en såpass god spiller og stor profil vil prisen antageligvis ligge i området rundt 1 million dollar.

              Endret: Jeg ser nå i nyhetstråden at et bud på 500.000$ er avslått. Det stemmer bra med mine egne antagelser om en pris på rundt 1 million dollar. Jeg har ikke et veldig godt grunnlag for å hevde dette, men for å få tak i gode spillere fra MLS må du som regel opp i en slik sum. Enkelte MLS-stjerner koster enda mer, for eksempel fikk jo Odd avslått sitt bud på 1 million for en av de beste spissene i MLS. Husker ikke navnet i farta.

              Kommentar

              • Håkon Henriksen
                Administrator
                • Nov 2003
                • 6411

                #8
                Hentet fra nyhetstråden :
                http://www.yanks-abroad.com/content.php?mode=news&id=2702

                CANARIES REMAIN IN FOR CONRAD

                Sean O'Conor for Yanks Abroad Wednesday, January 31, 2007 !!!!!


                Norwegian Premier League club Lillestrøm SK are staying in the hunt for US center back Jimmy Conrad, according to the player's agent.

                The Tippeligaen team, who finished fourth in last year's competition, have already had an offer for the 29-year old of around $500,000 rebuffed by MLS, but are expected to return shortly with an improved bid.

                "They still want to get a deal done to bring Jimmy over and the interest is as strong as ever," Lyle Yorks told YA on Wednesday.

                "I anticipate they will put another bid to the league by week's end or early next week."

                With the Norwegian season set to kick off in April, the Canaries are not bound by the UEFA-standard transfer deadline, which closed at 5pm EST on Wednesday.

                "The transfer window in Scandinavia is not the same as the rest of the continent," Yorks confirmed. "Their window is still open past today, so they have another month to get this done."

                Lillestrøm, five times champions of Norway, already have a cosmopolitan roster comprising 11 nationalities - but for the 2005 MLS Defender of the Year, the focus remains domestic for now.

                "At this point, Jimmy's focus is with the US National Team 100%," stressed Yorks. "He is enjoying playing under Bob Bradley and focused on the Mexico game."

                "He is not getting distracted by any of this and at this point is still a Kansas City Wizards player."
                Ser ut som det er lagt inn et bud på 500.000 $
                Håkon Henriksen
                -
                Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                -
                ALT FOR FUGLA

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  #9
                  Gleder meg til å høre hva Lilleborg på VGD mener om denne fyren. Han har meget god oversikt over MLS.

                  Kommentar

                  • MagnetMagne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2004
                    • 446

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av BD
                    Ifølge FM kan han også spille høyreback. Selv om han er best som stopper. Slike ting bruker FM faktisk å være gode på (Hvertfall på såpass kjente spillere), så stoler på det. Er han kanskje tiltenkt en rolle som back? Typene som Tom brukte på backene i Start var jo også litt "stopperaktige" (Gode hodespillere, sterke i kroppen).

                    Nordlie har vel tidligere vært ute å sagt at han ønsker å bruke Rambekk som back i sitt 4-3-3 system (Pittelitt kritisk etter landsmatchen i går, men.... )

                    Tror nok dette kan være en type sjef i vi trenger i midtforsvaret. Han så da rimelig barsk og tøff ut i det minste Amerikansk ligaen er vel per dags dato en del bedre enn den norske også, noe som ble greit bevist når vi spilte match mot dem på andre sida av dammen..

                    Men en liten ting.. Husker forrige gang vi skulle hente en stopper som var kaptein på landsen.. Han kom vel fra Nigeria eller no sånt
                    Snart neste hælj.....

                    Always Hardcore
                    TS05

                    Kommentar

                    • fotball_marthe
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1069

                      #11
                      Han duden her høres virkelig interessant ut! Hva er 500.000 $ i norske kroner.. Vet ikke hva den kursen er på nå jeg
                      Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                      Kommentar

                      • Dole
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2004
                        • 1586

                        #12
                        Litt spennende å følge med på hva Kansas City-fansen mener om overgangen i denne tråden;



                        Det virker forøvrig som det kan bli vanskelig å få gjennomført et kjøp. Visstnok er allerede to tilbud avvist;

                        Kommentar

                        • holmiz
                          The kjøkken-kanariz
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6064

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av fotball_marthe
                          Han duden her høres virkelig interessant ut! Hva er 500.000 $ i norske kroner.. Vet ikke hva den kursen er på nå jeg
                          Kursen er i følge DN.no på 6,222 NOK/USD. 500.000USD* 6,222=3.111.000 NOK, altså rundt 3.1mill. norske kronasjer.
                          Hilsen Anders

                          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av holmiz
                            Kursen er i følge DN.no på 6,222 NOK/USD. 500.000USD* 6,222=3.111.000 NOK, altså rundt 3.1mill. norske kronasjer.
                            3.1 millioner vil jo være en skampris for en amerikansk landslagsstjerne. så vidt meg bekjent er den amerikanske ligaen bedre enn TL, og det amerikanske landslaget er ihvertfall jævla mye bedre enn det norske
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • Dole
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2004
                              • 1586

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av andersmm
                              3.1 millioner vil jo være en skampris for en amerikansk landslagsstjerne. så vidt meg bekjent er den amerikanske ligaen bedre enn TL, og det amerikanske landslaget er ihvertfall jævla mye bedre enn det norske
                              Trolig derfor tilbudet er avslått for lenge siden.

                              Kommentar

                              • vollafugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2006
                                • 978

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Dole
                                Litt spennende å følge med på hva Kansas City-fansen mener om overgangen i denne tråden;



                                Det virker forøvrig som det kan bli vanskelig å få gjennomført et kjøp. Visstnok er allerede to tilbud avvist;

                                http://www.yanks-abroad.com/content....e=news&id=2731
                                Sitat fra forumet;

                                "I just want to know what's the deal with the Vikings thinking they can come over here and steal our best soccer players and all of our women!?"

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  #17
                                  Nå finnes det endel quadrillioner tonn amerikansk høne som det IKKE er verdt å stjæle da... we're talkin zagging lard-ass galore "over there"
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • hoyt
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 2850

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Lars
                                    Gleder meg til å høre hva Lilleborg på VGD mener om denne fyren. Han har meget god oversikt over MLS.
                                    Han sa følgende:

                                    Opprinnelig skrevet av Lilleborg
                                    Jimmy Conrad er en ypperlig forsvarsspiller, og helt klart blant MLS beste forsvarsspillere. Som det står, han debuterte sent på landslaget, men det har ingenting å si på hans ferdigheter.
                                    Conrad har også et eget Radio-show i USA, uten at det skal ha så mye og si:P
                                    Er ikke avskrekkende dette.
                                    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                    - Nosa

                                    Kommentar

                                    • hoyt
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 2850

                                      #19
                                      Her er et mål av Conrad, i landskampen mot Mexico for få dager siden:

                                      Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.


                                      Her er en video som ikke viser så mye nyttig, men den viser en duell mellom Conrad og Clint Dempsey.

                                      http://www.youtube.com/watch?v=2ksoc...related&search=

                                      Et intervju med han (virker som en fin fyr), og et par klipp av noen taklinger:

                                      Metrosports July 5th broadcast. Wizards defender Jimmy Conrad speaks.Also covered is the awarding of June's MLS Player of the Month award to Wizards defender...
                                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                      - Nosa

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av hoyt
                                        Her er en video som ikke viser så mye nyttig, men den viser en duell mellom Conrad og Clint Dempsey.

                                        http://www.youtube.com/watch?v=2ksoc...related&search=
                                        Faen for en bane.. haha... det er merkelig at fotballspillere i industrialiserte land må spille på sånne steder
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        Working...