Diomande får ikke arbeidstillatelse

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • thomas_82
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Feb 2007
    • 2

    Diomande får ikke arbeidstillatelse

    hvor har det blitt av diamande? han skulle skrive under en kontrakt me LSK i november i fjor...
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

    #2
    Tenker du på Diomande Alassane f.28.11.88?

    Han har fått drakt nr 19 ref tråden om spillerstallen 2007, der det også er spørsmålstegn bak varigheten på hans kontrakt: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=6341
    Hilsen Anders

    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

    Kommentar

    • haggisb
      Medlem
      Hoffnarr
      • Feb 2007
      • 51

      #3
      Er Diomande skadet eller får han ikke tilitt enda??
      BRGDS

      Hallgeir

      Kommentar

      • krisruds
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2005
        • 839

        #4
        Opprinnelig skrevet av haggisb
        Er Diomande skadet eller får han ikke tilitt enda??
        Etter hva jeg har forstått og hørt er han sendt hjem til Ivory. Er vist noe problem med arbeidstillatelsen.
        Stemmer deT?
        krisruds medlem av KFL siden 1996


        OI OI OI nå har vi det morro :)

        BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

        Kommentar

        • RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

          #5
          Det har vært overraskende stille rundt Diomande.
          Skyldes det at vi fortsatt venter på arbeidstillatelse?
          Er han aktuell til Royal League-kampene?
          RoyVaadal.

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5099

            #6
            Dette ble skrevet av herr Falkum,på LSK.no, lørdag 10.feb,ved avreise til La Manga:

            Det ble mye pes før vi endelig satt på flyet, med ulykken til sønnen til Tom, som heldigvis ser ut til å ha godt bra, med Allessane som ikke fikk være med fordi han ikke fikk midlertidig opphold etter at visumet hans gikk ut (han må hjem til Elfenbenskysten for å vente på at søknaden om arbeidstillatelse behandles)

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              #7
              Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
              Er han aktuell til Royal League-kampene?
              Nei, han er ikke det.

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                #8
                Opprinnelig skrevet av Torolf
                Nei, han er ikke det.
                Så vi veit med sikkerhet at han ikke får arbeidstillatelse før om minst en måned? Veit vi mer? Er han heller ikke aktuell for vårsesongen i Eliteserien?
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • Dole
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 1586

                  #9
                  Med tanke på hvor vanskelig det er å få arbeidstillatelse - og fornyet denne, stiller jeg meg litt undrende til hvordan man tenker i forhold til Diomande.

                  Jfr dagens sak i Nettavisen ang. Brannspilleren Monkam.



                  Er Diomande allerede så god at han vil få en plass i startellveren? (Det heter seg vel at arbeidstakeren skal være "nødvendig for driften av virksomheten"). I motsatt fall vil han trolig få et relativt kort opphold i Norge.

                  Eller tenker Lillestrøm å omgå reglene på en eller annen finurlig måte?

                  Kommentar

                  • Ted Nugent
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2004
                    • 851

                    #10
                    Disse NFF-greiene med at man ikke kan faa arbeidstillatelse hvis man ikke er i forsteelleveren er jo helt haarreisende. Mannen har jo en jobb selv om han ikke spiller hver kamp, og en arbeidsgiver som tydeligvis vil ha han som arbeidstager. I realiteten koker jo dette ned til diskriminering av ikke-europeiske spillere. I prinsippet boer enhver person som skaffer seg en legitim jobb i Norge faa arbeidstillatelse mener naa jeg.
                    Last edited by Ted Nugent; 22.02.2007, 13:58. Begrunnelse: La til litt tekst

                    Kommentar

                    • Dole
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 1586

                      #11

                      Har Lillestrøm skrevet kontrakt med Diomande allerede tro? I såfall kan vi muligens havne i den delikate situasjonen at vi må betale lønn til ham uten at han får komme til landet. Jfr. Corrales-saken, der det fremgår at gyldigheten av en kontrakt ikke er avhengig av arbeidssituasjonen.



                      Samtidig er det vel også slik at han ikke kan spille for noen andre klubber om han har kontrakt med oss? En vrien situasjon i såfall.

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        #12
                        Jeg forventer at vår kontrakt med Diomande er skrevet med forbehold om arbeids- og oppholdstillatelse. Tilfellet med Corrales var jo litt mer uforutsigbar siden han brått og uventet mistet den han hadde.

                        Uansett så har LSK brukt enorme ressurser på Diomande i over et år, så det vil være en stor nedtur om det ikke blir noe suksess ut av satsingen.
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • vollafugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2006
                          • 978

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Dole
                          Har Lillestrøm skrevet kontrakt med Diomande allerede tro? I såfall kan vi muligens havne i den delikate situasjonen at vi må betale lønn til ham uten at han får komme til landet. Jfr. Corrales-saken, der det fremgår at gyldigheten av en kontrakt ikke er avhengig av arbeidssituasjonen.



                          Samtidig er det vel også slik at han ikke kan spille for noen andre klubber om han har kontrakt med oss? En vrien situasjon i såfall.
                          Så vidt jeg vet har UDI og UNE (klageistansen) vist ut Corrales fordi Corrales selv har latt være å søke om fornyet arbeidstillatelse i Norge (noe han selv har ansvaret for å gjøre). Jeg har vanskelig å tro at at det regelverket som er gjengitt i i artikkelen gjengitt ovenfor virkerlig kan gjelde i et slikt tilfelle.

                          Når det gjelder Diomande, stiller dette seg annerledes fordi det vel ikke noe Diomande har unnlatt å gjøre i saken.
                          Last edited by vollafugl; 08.03.2007, 12:06. Begrunnelse: En liten feil

                          Kommentar

                          • Håkon Henriksen
                            Administrator
                            • Nov 2003
                            • 6411

                            #14
                            Ref. Nyhetstråden :
                            Opprinnelig skrevet av sparwasser

                            FORGJEVES? Stig Torbjørnsen (t.v.) hentet Diomande Alassane til LSK. Hvis NFF står på sitt, kan det vise seg å være forgjeves. U21-landslagsspilleren fra Elfenbeinskysten kan risikere å bli kastet ut av landet. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK

                            Arbeidstillatelsen kan ryke


                            ÅRÅSEN:
                            Diomande Alassane har ennå ikke fått arbeidstillatelse i Norge.
                            Av Per Kristian Torvik

                            Publisert 07.03.2007 - 23:00 Oppdatert 08.03.2007 - 10:15

                            U21-spilleren for Elfenbeinskysten, som LSK har skrevet kontrakt med, er en av mange unge spillere utenfor EU-området, som kan få problemer med å spille fotball i Norge. Rosenborgs Traoré er en annen som kan risikere å bli kastet ut av landet.

                            – Skal en spiller få arbeidstillatelse i Norge, må klubben dokumentere at han vil gå rett inn og forsterke førsteelleveren. Jeg kan ikke love en 18-åring uten landskamper eller andre meritter en slik tillatelse, sier spesialkonsulent i NFF, Svein Pedersen til Adresseavisen om Traoré.
                            Norske toppklubber er helt uenig i at NFF skal ta avgjørelsen om hvem som er gode nok for å spille på et lag.

                            – Det er feil at forbundet kan gjøre en slik vurdering ut fra noe som står på et papir. Denne type vurderinger gjør klubbene best selv. Vi henter ikke inn spillere i RBK bare for å fylle opp stallen, sier Rosenborg-direktør Rune Bratseth.

                            LSK-manager Jan Åge Fjørtoft har nylig avsluttet en fight med Norges Fotballforbund om karantenen Simen Brenne i utgangspunktet ble idømt etter en felling av Marek Sapara på La Manga. Der kalte han NFF-ansatte for byråkrater, som sitter i de mørke rom og gjør vedtak for å straffe klubbene, og ikke opptrer som et serviceorgan.
                            Denne gangen vil han si minst mulig.

                            – Folk skjønner kanskje poenget med det jeg sa, når de hører hva som skjer i disse sakene med utenlandske spillere. Det er jo litt merkelig at en 29-åring med en landskamp for Mali kan få spille i norske klubber, men ikke en U20-landslagsspiller fra Brasil. Ut over det har jeg ikke lyst til å kommentere dette, sier Jan Åge.

                            Et annet problem for Diomande, er at han ikke har den store tilliten hos trener Tom Nordlie. Så langt har han ikke vært i planene for en plass i førsteelleveren, slik Svein Pedersen i NFF sier en spiller må være.

                            Resultatet kan bli at Diomande Alassane ikke får komme til Norge og spille for LSK.
                            Dette tyder ikke bra for vår del.
                            Håkon Henriksen
                            -
                            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                            -
                            ALT FOR FUGLA

                            Kommentar

                            • gamle-perta
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2418

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                              Ref. Nyhetstråden :


                              Dette tyder ikke bra for vår del.

                              Hvorfor ikke?
                              Nordlie mener, slik jeg leser det, at han ikke synes spilleren er god nok.
                              Da er jo saken enkel, er den ikke?

                              Jeg har flere ganger etterlyst hva som gjør at Diamanode er så fantastisk god at vi skal legge så mye arbeid i å sikre oss ham. Har riktignok bare sett ham i fire, fem kamper og diverse treninger, men han har aldri overbevist meg.
                              Men så har jo jeg tatt feil før... :-)

                              Mvh
                              Gammer`n
                              Mvh
                              Gammer´n (Per T)

                              Kommentar

                              • sniper
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 5254

                                #16
                                Se TV2-sporten nå, mere om denne saken.

                                Petter

                                Kommentar

                                • hoyt
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 2850

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av petter
                                  Se TV2-sporten nå, mere om denne saken.

                                  Petter
                                  Kan noe gjengi den infoen som kom frem her?
                                  "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                  - Nosa

                                  Kommentar

                                  • Håkon Henriksen
                                    Administrator
                                    • Nov 2003
                                    • 6411

                                    #18
                                    Den sendingen tok vell ikke frem noe nytt, kun det at Diomande hadde trent med klubben, uten arbeidstillatelse. kun med besøksvisum, samme som disse to i fredrikstad.
                                    Og dette skulle UDI ta tak i sjekke alle enkelt tillfeller, for å vurdere om noe ulovlig har skjedd.
                                    Håkon Henriksen
                                    -
                                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                    -
                                    ALT FOR FUGLA

                                    Kommentar

                                    • WAK
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 967

                                      #19
                                      Faen jeg som trodde vi hadde et kjempe talent på gang. En som kunne allrede på slutten av sesongen kunne komme inn og putte noen mål i ny og ne.

                                      Vi burde absolut få oss en spiss til i stallen. Skulle f.eks Occean bli skadet kan vi ikke akkurat stole på at Sundgot eller Mykle alltid er i storform. Gundersen må vel ha litt tid på seg.

                                      En god all rounder forsvarspiller eller back og en god spiss så er stallen komplett. Samt jeg vil heller ha en spiss enn forsvarspiller.

                                      Men hvis Winsnes og Diomande ikke er i stallen ved sesongstart ligger det vel til rette for en spiller til med nylige nye investorpenger på konto.

                                      Lasse Bergan Foss er vel heller ikke akkurat på LSK sin lønningslister om dagen.

                                      Kommentar

                                      • King_Raymond
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4987

                                        #20
                                        Hvorfor skaffet ikke klubben midlertidig arbeidstillatelse for Dioamande som RBK gjorde med Kone blant annet? Greit nok at regelen er latterlig, men ettersom de visste om regelen så kunne Grønlund å co skaffet midlertidig arbeidstillatelse så man slipper det pisset som kanskje kommer nå.
                                        Ultras Felt C Lillestrøm

                                        Kommentar

                                        Working...