Diomande får ikke arbeidstillatelse

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

Opprinnelig skrevet av KimFL
    Det er jo helt tydelig at forskjellige regler gjelder for ulike klubber. Hvis Diomande ikke får arbeidstillatelse, fordi han ike kan garanteres plass i første-11'ern før sommern, så kan sikkert det være et riktig vedtak. Men da må jo dette gjelder for alle klubber, og ikke bare noen. Vi ser jo nå at Brann's Monkam, som jo var så nødvendig for driften av klubben, og sikkert skulle spille minst 15 kamper, nå blir utleid til Løv-Ham, fordi han ikke er god nok. Så de reglene som "felte" LSK, gjelder tydeligvis ikke for Brann.
    Det er visst vanskelig dette her.
    NFF behandler sakene basert på hva klubbene sier før spillerne kommer. Dersom de da får arbeidstillatelse, så gjelder den for et helt år. Om spilleren sendes ned til 7.divisjon bedriftsfotball før dette året er gått, spiller ingen rolle. Altså har ikke NFF gjort en forskjellsbehandling selv om Monkam ikke skal brukes av Brann.
    RoyVaadal.

Kommentar

• CocaJerry
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 2532

LSK har gitt opp Diomande

Opprinnelig skrevet av Torolf
      ÅRÅSEN: LSK er blitt enig med Diomande Alassane om å avslutte kontraktsforholdet. Grunnen er at Norges Fotballforbund anbefalte overfor UDI at unggutten fra Elfenbeinskysten ikke skulle få arbeidstillatelse.
      - Vi har gitt Diomande anledning til å finne seg en annen klubb. Samtidig har vi sagt at vi gjerne vil snakke med ham igjen om det er mulig at han kan få arbeidstillatelse ved en seinere anledning.

Dette er en skikkelig trist dag for Diomande Alassane, LSK, KFL og sannsynligvis også norsk fotball. Blir helt kvalm da jeg tenker på hva slags mennesker som for oppholdstillatelse og hvem som ikke får det her i landet (les kreket Mullah eller de andre trygdesvindlerne).
      Lykke til videre Diomande.

Kommentar

• Emil B
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2006
        • 5921

Hadde så absolutt vært spennende å sett denne fyren i lsk. Jævla trist at det ble sånn.

Kommentar

• Errevs
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Jun 2005
          • 200

Det jeg har sett av han har ikke vært så bra at jeg gråter av dette.
          Han er dog en ung spiller, så han hadde vel potensiale til å bli bra.

Men syntes vi skal satse på noen norske ungutter, er vel ikke noe som et skikkelig lokalt talent?

Kommentar

• Geirfugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 561

Hvis denne spilleren er så utrolig spennende som Grønlund sier så burde vi vel klart å være kreative i denne sammenheng. Det er en kjent sak at engelske klubber kjøper spillere og lar dem spille i Belgia eller andre mer liberale land før de henter dem til klubben når de er klare. Vi kunne vel leid ham ut til en islandsk klubb eller en norsk 1. div. klubb eller noe sånt.

Sitter med en følelse av at Nordlie mener at han ikke er god nok, og at de derfor slipper han ganske lett.
            Han havner vel i Viking da, hos mannen som omtalte ham som sin uslepne diamant. Der kan han kjempe om plassen med to fra samme del av Afrika. Så får vi bare håpe at han ikke er en ny Mikel (spillemessig altså). :???:
            Last edited by Geirfugl; 19.04.2007, 16:14.

Kommentar

• yesda
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Jan 2007
              • 182

Opprinnelig skrevet av Geirfugl
              Hvis denne spilleren er så utrolig spennende som Grønlund sier så burde vi vel klart å være kreative i denne sammenheng. Det er en kjent sak at engelske klubber kjøper spillere og lar dem spille i Belgia eller andre mer liberale land før de henter dem til klubben når de er klare. Vi kunne vel leid ham ut til en islandsk klubb eller en norsk 1. div. klubb eller noe sånt.
              Hvorfor ble han ikke bare leid ut til Skeid? LSK har jo en samarbeidsavtale med de. I Skeid ville han vært viktig for bedriften. LSK kunne hatt en avtale med dem som sa noe sånt som at LSK betalte overgang og lønn, så fikk LSK han når han ble god nok. Eller er det regler i Norge som sier at man ikke må ha sånne avtaler?

Kommentar

• gj
                Seniormedlem
                • Nov 2003
                • 3360

Opprinnelig skrevet av yesda
                Hvorfor ble han ikke bare leid ut til Skeid? LSK har jo en samarbeidsavtale med de. I Skeid ville han vært viktig for bedriften. LSK kunne hatt en avtale med dem som sa noe sånt som at LSK betalte overgang og lønn, så fikk LSK han når han ble god nok. Eller er det regler i Norge som sier at man ikke må ha sånne avtaler?
                Hadde det vært så enkelt kunne man jo bare droppet reglene. For da ville jo alle selvsagt benyttet denne metoden.

I denne saken tok LSK en kalkulert risiko - som endte i tap.

Kommentar

• Dole
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 1634

Opprinnelig skrevet av gj
                  Hadde det vært så enkelt kunne man jo bare droppet reglene. For da ville jo alle selvsagt benyttet denne metoden.

Men vedtaket kan da umulig gjelde for all fremtid? Om spilleren er så god som Grønlund sier, burde man søke på nytt i neste overgangsvindu, og argumentere med at situasjonen da har blitt en annen, og at spilleren trolig vil gå rett inn på laget i høstsesongen.

Jeg er ikke fullstendig overbevist om at Diomande virkelig var ønsket i Lillestrøm. I såfall er de i tillegg til blåøyde også ganske tafatte.

Kommentar

• Kimito
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 2602

Opprinnelig skrevet av gj

Vel, Brann leide Monkam rett ut til Løv-Ham etter å ha fått fornyet arbeidstillatelsen, som de fikk til tross for at han ikke hadde spilt på langt nær nok i fjor. Regelverket i disse sakene er helt utrolig!
                    Last edited by Kimito; 19.04.2007, 22:05. Begrunnelse: Typo
                    Ferdigskåra

Kommentar

• yesda
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Jan 2007
                      • 182

Opprinnelig skrevet av Kimito
                      Vel, Brann leide Monkam rett ut til Løv-Ham etter å ha fått fornyet arbeidstillatelsen, som de fikk til tross for at han ikke hadde spilt på langt nær nok i fjor. Regelverket på disse sakene er helt utrolig!
                      Så hvorfor gjør ikke LSK noe liknende? Prøver de bare å være de snille gutta i klassen? Var det ikke en sak om at klubbene har gått fra å være idrettslag til å bli big business? Såvidt jeg vet er ikke etikk og moral noe big business bruker alt for mye tid på, så hvorfor skal klubbene gjøre det?

Kommentar

• Kimito
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 2602

Såvidt jeg vet er ikke etikk og moral noe big business bruker alt for mye tid på, så hvorfor skal klubbene gjøre det?

Dette blir nå et tøysete argument. Det vil alltid finnes etiske og moralske grenser, til og med i big business, selv om de tøyes altfor langt der. Problemet som LSK prøver å sette lys på er at vi har et elendig system for vurdering av om utenlandske spillere skal få oppholdstillatelse.

At de ikke gadd å lyve synes jeg er prisverdig. Nettopp det valget kan være med på å få til et bedre system for den norske fotballen, men det kostet trolig LSK en talentfull spiller.
                        Ferdigskåra

Kommentar

• andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

det er en fin tanke for oss i LSK, men det er litt feil i forhold til "sjela" i skeid.. skeid er en klubb der unge norske talenter kan få masse spilletid, mens det i tippeligaen er vanskelig å få erfaring. skal vi sende noen til skeid bør det være unge talenter fra rekrutt o.l. som er klar for å gå videre fra 2. div. Tror det er en trist dag for norsk fotball den dagen førstelaget til skeid er fylt med utlendinger. Selv om vi har en samarbeidsavtale med dem, kan vi ikke bruke skeid som farmerklubb akkurat som det passer oss. Litt respektløst ovenfor en fin klubb som skeid. Tror heller vi bør satse på å lære av dem enn å bruke de som en dumpingplass for spillere som ikke er gode nok for TL..
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• morten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2156

Plaster på såret for oss.(ikke Morgan sin skyld stakkar)

Foto: Stian Lysberg Solum ( Scanpix )

FFK risikerer millionsmell

Serge Konan Kouadio har ikke nok spilleminutter for Østfold-klubben. Det kan bli kostbart.

Relaterte saker:

Den 18 år gamle spissen fra Elfenbenskysten har flere kamper for aldersbestemte landslag.
                            Men med kun tre Tippeliga- og cupkamper denne sesongen, oppfyller han ikke kravene til spillere hentet inn fra utenfor EU-området.
                            NFF krever spill i 50 prosent av kampene for å få fornøyet oppholdstillatelse i Norge.
                            - Jeg kan ikke ta andre hensyn enn de rent sportslige. Jeg må hele tiden velge dem som er best, sier trener Anders Grønhagen til TV 2 Sporten.
                            I verste fall betyr det at FFK må betale Kouadio ut de resterende to kontraktsårene uten å kunne benytte hans tjenester.
                            Ifølge TV 2 står det om så mye som rundt en million i året.
                            Det liker Morgan Andersen dårlig.
                            - Hvis en spiller ikke har mulighet til å opprettholde sin side av avtalen med oss, vil også det være et brudd på av avtalen, sier Andersen til TV 2 Sporten.
                            Badekar
                            http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3492

Hedersmannen Morgan slår til igjen.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

Opprinnelig skrevet av Dumme Morgan
                                - Hvis en spiller ikke har mulighet til å opprettholde sin side av avtalen med oss, vil også det være et brudd på av avtalen, sier Andersen til TV 2 Sporten.

Detta var håpløst.. Men annet er ikke å vente fra den kanten...

Trodde Morgan hadde god kontroll på reglene rundt arbeidstillatelse jeg, virka ihvertfall sånn på de kommentarene han hadde rundt El-Younussi og Chelsea..
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• sniper
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 5254

Opprinnelig skrevet av xeR
                                  Detta var håpløst.. Men annet er ikke å vente fra den kanten...

Trodde Morgan hadde god kontroll på reglene rundt arbeidstillatelse jeg, virka ihvertfall sånn på de kommentarene han hadde rundt El-Younussi og Chelsea..
                                  heh, ja, han mente at nordmenn trenger arbeidstillatelse i England. Han er lei han asfaltmannen. Snakker om å ødelegge fotballklubber....

Petter

Kommentar

• hoyt
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 2850

Ja, på sporten nå kom det frem at mange av de utenlandske spillerne i tippeligaen sliter med å få fornyet arbeidstillatelsen. Dette er de samme spillerne som de forskjellige klubbene garanterte spilletid før sesongen, for å skaffe de arbeidstillatelse, noe LSK ikke kunne gjøre med Diomande. Nå som klubbene ikke overholdt regelen om antall spilte kamper for de utenlandske, ser NFF etter å endre regelverket slik at dette ikke skal bli noe problem allikevel.

- LSK er ærlig, og mister Diomande.

- De andre klubbene juger, og nå ser NFF etter muligheter til å endre regelverket, slik at de utenlandske spillerne til de andre klubbene får bli, etter at klubbene løy til NFF før sesongen.

Heia NFF!
                                    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                    - Nosa

Kommentar

• mr.Jordbakke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3845

Tar fram denne gamle tråden rundt Diomande, da NFF nå har bestemt seg for å forandre praksis.
                                      Opprinnelig skrevet av Flaamaldo
                                      Spørsmålet er hvor gode er de som har fått arbeidstillatelse i henholdsvis Fredrikstad, Start og Rosenborg i forhold til Diomande. Samt hva disse har oppnådd i forhold til Diomande?

Merkelig igjen av NFF mot LSK, men desverre ikke overraskende...
                                      Nå når det har vist seg at de andre klubbene ikke har klart å stå ved ord, altså ikke la spillerene få minst 50% spilletid, velger NFF å gå bort fra denne regelen. GRATULERER!

Men, det hjelper ikke oss en dritt. Diomande fikk aldri anledning til å hjelpe oss til seriegull.

... ser at hoyt var ute mens jeg skrev...
                                      Last edited by mr.Jordbakke; 11.10.2007, 17:58. Begrunnelse: hoyt
                                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                                      Mr.Jordbakke

Kommentar

• 10.09.50
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 1410

Opprinnelig skrevet av hoyt
                                        Ja, på sporten nå kom det frem at mange av de utenlandske spillerne i tippeligaen sliter med å få fornyet arbeidstillatelsen. Dette er de samme spillerne som de forskjellige klubbene garanterte spilletid før sesongen, for å skaffe de arbeidstillatelse, noe LSK ikke kunne gjøre med Diomande. Nå som klubbene ikke overholdt regelen om antall spilte kamper for de utenlandske, ser NFF etter å endre regelverket slik at dette ikke skal bli noe problem allikevel.

- LSK er ærlig, og mister Diomande.

- De andre klubbene juger, og nå ser NFF etter muligheter til å endre regelverket, slik at de utenlandske spillerne til de andre klubbene får bli, etter at klubbene løy til NFF før sesongen.

Heia NFF!
                                        I prinsippet er det forstemmende. Men når vi vet hvor mye Tore Andreas Gundersen har fått prøve seg i år, tror jeg ikke NFF i praksis har gjort noe annet enn å spare oss for ett års lønn.

Kommentar

• veiron
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6267

Men nå er det jo muligheter for å hente Diomande alikevel da??

Kommentar

Working...