Brenne må [fortsatt] stå over serieåpningen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    Få den talentløse drittdommeren til helvete bort fra alt som har med toppfotball å gjøre! Han er kun en møkkamann med et ekstremt markeringsbehov. Det sier seg sjøl at det er Svein Erik Edvartsens ekstreme overdrivelse i beskrivelsen av situasjonen i dommerrapporten som har ført til denne utestengelsen. Jeg har vært med på mye dumt når det gjelder dommere opp gjennom åra, men dette er faen meg noe av det verste jeg har vært borti! Hold deg til hockey, vi har faen ikke bruk for rævvadommere med ekstreme markeringsbehov og talentløse vurderingsevner i norsk eliteserie!

    Kommentar

    • holmiz
      The kjøkken-kanariz
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6064

      Dette var surt! J***ig surt. Og så utrolig unødvendig!

      Unødvendig takling av brenne, unødvendig direkte kort (av en dommer som dømmer ishockey på si, som burde ha sett et tak eller to før for å si det sånn) i en unødvendig mikke mus turnering, og en hårreisende behandling av NØFF.

      Atter en gang viser fotballforbundet at de har null kontakt med resten av verden. Og håper vi kanaris skiller mellom sak og person der, dommeren gav kortet basert på kort vurderingstid etc, det kan jeg tilgi. Men at fotballforbundet griper inn i ettertid, og slik saken framstår i dag, kun utifra dommerrapporten velger å gi 2 (eller ble det 3?) kampers karantene, det har jeg vanskelig for å svelge! Hva er det egentlig de driver med der oppe i etasjene i Sognsveien 75J?

      Stå på Brenne, håper denne unødvendige trøkken rett i trynet kun gjør at du kommer enda sterkere tilbake!!
      Hilsen Anders

      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        Jeg velger å ikke legge for mye skyld på NFF. De skal vurdere utifra rapporten, ikke TV-bilder. Tilsier rapporten 3 kampers karantene, javel, da dømmer de det. Synderen er uten tvil Svein Erik "VM i markeringsbehov" Edvartsen. Det er han som har skrevet rapporten, der han garantert har lagt ut om knallhard tofotstakling bakfra, selvsagt i knehøyde med knottene og mord i blikket. Helvete ass.

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          3. UTELUKKELSE 2 KAMPER
          gis normalt ved noe grovere forseelser, som bl.a.:

          - å sparke eller slå i kamp om ballen
          - for forsøk på å sparke eller slå hvis spillet er avbrutt eller foregår på annet sted på banen
          - for grov munnbruk mot dommer (skjellsord, sjikane, obskjøne bevegelser, vise fingeren e.l.)
          - for voldsom opptreden mot med eller motspiller

          4. UTELUKKELSE 3 KAMPER
          gis ved grove forseelser som bl.a.:

          - å sparke eller slå hvis spillet er avbrutt eller foregår et annet sted på banen


          Han er vel dømt etter punkt 3, selv om straffa i praksis tilsvarer punkt 4, i og med at han sto over VIF-kampen i tillegg til de to han må sone nå. Alle med litt vett i skallen kan vel se at dette er fullstendig håpløst! Brenne gjorde ingenting som skulle tilsi 2 eller 3 kamper, om det i det hele tatt var et rødt kort skal han ha 1 kamps karantene (som ble sonet mot VIF).

          Kommentar

          • Bekkis
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 441

            jøsses! vi har et meget inkompetent fotballstyre her i landet!

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7080

              Jeg har jo sett taklinga noen ganger, og i min bok er det forsåvidt greit å gi rødt kort der. Ballen er ganske langt unna, han går inn med knottene først og hadde det vært på standfoten til Sapara (han er som jeg husker såvidt på vei opp med foten han blir takla på) kunne han helt fint ha brukket beinet.

              Det hvertfall jeg reagerer på her er jo NFFs komplette inkonsekvens i denne saken. Fredheim Holm-insidenten har blitt omtalt tidligere, og det er under ethvert lavmål å skulle ha en så subjektiv tolking av reglene fra kamp til kamp i en internasjonal turnering.

              Prinsippet bak at NFF kun støtter seg på dommerens vurdering er jo at man ellers vil kunne risikere å (måtte bruke hodet på egen hånd, og) uttrykke mistillit til egen dommerstand.

              I England har man brukt videodømming i 13 år, og det er jo virkelig bare å håpe at Tippeligaen innfører det samme umiddelbart. Eventuelt at dommerne skal reduseres til å bare rapportere at her har vært et rødt kort, og overlate vurderinga av straff til NFFs disiplinærkomite, eller hva de nå kaller seg.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • Hamburg & Kanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 3006

                Opprinnelig skrevet av Lars
                Jeg velger å ikke legge for mye skyld på NFF. De skal vurdere utifra rapporten, ikke TV-bilder. Tilsier rapporten 3 kampers karantene, javel, da dømmer de det. Synderen er uten tvil Svein Erik "VM i markeringsbehov" Edvartsen. Det er han som har skrevet rapporten, der han garantert har lagt ut om knallhard tofotstakling bakfra, selvsagt i knehøyde med knottene og mord i blikket. Helvete ass.
                Jeg legger ALL SKYLD på Møkkaforbundet av kyllinger, fordi et er de som har utnevnt en komplett inkompetent dommer.

                To-fots tackling bakfra my ass. Hvis jeg noengang skulle treffe denne mongoen som kaller seg Edvartsen, så skal han få merke og kanskje se hva en jævla to-fots tacking bakfra er for noe.

                Er dette det samme forbundet som komplett ignorerte at Rob Friend to ganger sparket liggende LSK-spillere i regulære kamper uten å gjøre en dritt. Dette er krig. Mot NFF
                LSK Norges beste lag

                Kommentar

                • tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

                  Tror ikke han er veldig populær i hockey kretsene heller.:twisted:

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Jeg har jo sett taklinga noen ganger, og i min bok er det forsåvidt greit å gi rødt kort der. Ballen er ganske langt unna, han går inn med knottene først og hadde det vært på standfoten til Sapara (han er som jeg husker såvidt på vei opp med foten han blir takla på) kunne han helt fint ha brukket beinet.

                    Det hvertfall jeg reagerer på her er jo NFFs komplette inkonsekvens i denne saken. Fredheim Holm-insidenten har blitt omtalt tidligere, og det er under ethvert lavmål å skulle ha en så subjektiv tolking av reglene fra kamp til kamp i en internasjonal turnering.

                    Prinsippet bak at NFF kun støtter seg på dommerens vurdering er jo at man ellers vil kunne risikere å (måtte bruke hodet på egen hånd, og) uttrykke mistillit til egen dommerstand.

                    I England har man brukt videodømming i 13 år, og det er jo virkelig bare å håpe at Tippeligaen innfører det samme umiddelbart. Eventuelt at dommerne skal reduseres til å bare rapportere at her har vært et rødt kort, og overlate vurderinga av straff til NFFs disiplinærkomite, eller hva de nå kaller seg.
                    Trigz, ballen er rett ved siden av. Ingen kan si at ikke Brenne går etter ballen.
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

                      Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                      Har sett tacklingen gang på gang nå og jeg må si jeg er rystet over at dommer gir direkte rødt og NFF følger opp våset med å gi han to kamper karantene.

                      Men greit nok, om dommer og NFF skal fortsette denne linjen blir det en dramatisk Tippeliga 2007. Mye røde kort og mange diskusjoner. For det ville vel blitt helt feil å ikke følge opp denne linjen nå eller?

                      Som sagt skulle jeg likt å se dette skjedde om det var en RævBK spiller dette handlet om.
                      Tro det eller ei. Brenne fikk tre kampers karantene, for en forseelse som skulle gitt gult kort.
                      LSK Norges beste lag

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7080

                        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                        Trigz, ballen er rett ved siden av. Ingen kan si at ikke Brenne går etter ballen.
                        Jo, men han kommer jo veldig seint inn. Og det er vel ingen tvil om at han treffer klokkereint på vrista til Sapara med knottene først. Jeg har sett røde kort bli gitt for mindre enn det der.

                        Hadde jeg dømt, hadde han trolig åkt av banen. Men straffeutmålinga er helt hinsides på bærtur.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • Hamburg & Kanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 3006

                          Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                          Den samme dommeren har ment at tacklingen var bakfra og med to ben. Da er det jo flott at hans rapport blir lagt til grunn.


                          Stian
                          Det er sannelig fint at at det endelig slås ned mot to-fots tacklinger bakfra.

                          Herrejemini.

                          HVOR mange kamper kommer det komplett udugelig pisseforbundet til å gi når noen faktisk tackler slik i kamp. Svar: 0 kamper. Slik de gjorde da BoleHanne Styggurson plantet albuen et stykke inn i kraniet til Kippe.
                          LSK Norges beste lag

                          Kommentar

                          • Hamburg & Kanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 3006

                            Trekk deg fra landslaget, Brenne

                            Her har du sjansen til å vise hvor mye stake som bor i deg.

                            Hvorfor spille for et forbund som behandler deg uverdig i karantenesaken mot deg på direkte feilaktig grunnlag, nemlig rapporten til en ubrukelig dommer?

                            Å få en landskamp er en ære.

                            Å tjene et inkompetent fotballforbund som dolker deg i ryggen er ingen ære.
                            Doms- og ankeutvalget til NFF har en gang for alle bevist at de burde holde seg til Tombola.
                            Beslutningene går hytt og pine, i alle mulige retninger.

                            Skikkelig griseri blir ignorert. Småting blir blåst ut av alle proporsjoner. Noen med troverdigheten i orden må si stopp nå. Her er din sjanse, Simen. Blir du så god som jeg tror du blir, vil de komme tilbake på sine reumatiske knær.

                            Mann eller mus?
                            LSK Norges beste lag

                            Kommentar

                            • _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4380

                              Hvor mange kamper fikk Pärsson som klippet ned Eirik Bakke? Taklinga til Brenne er faen ikke i nærheten engang. Jævla svin!



                              ..................

                              Kommentar

                              • haggisb
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Feb 2007
                                • 51

                                Apropos rødt kort! Denne saken får utvilsomt meg til å se rødt!!!!
                                At Brenne må sone 2 kamper i serien er norgeshistoriens verste justismord!!

                                Når doms og saksjonsutvalget til nff skal foreta en staffeutmåling i denne type sak må jo de se hendelsen!!!
                                Det kan de umulig ha gjort i denne saken, her må de fullt og helt lagt rapporten(eventyret) til dommer edvardsen til grunne for sin straffeutmåling i eventyret has regner jeg med at han skriver at Brenne tackler bakfra med begge bein. (han påsto det etter kampen vertfall)
                                Om de tar en titt på bildet som ligger på VG nett ser de at det er FEIL .
                                Denne saken må fra LSKs side forfølges helt til Kongen i statsråd , om ikke medhold der videre til menneskerettsdomstolen i Strasbourg
                                BRGDS

                                Hallgeir

                                Kommentar

                                • 10.09.50
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2005
                                  • 1410

                                  Opprinnelig skrevet av woody
                                  At ikke NFF har vurderingsevne, begynner jo å bli ganske vanlig . . . . .
                                  Opprinnelig skrevet av Smukken
                                  Faens wankings NØFF................ fucking obsolete morons
                                  Opprinnelig skrevet av hamburg & kanari
                                  La Andresen spille istedenfor. Han er like treg i bena, som pappskallene i NFF er i hjernebarken, og således representativ for forbundet han spiller for.
                                  Opprinnelig skrevet av holmiz
                                  Atter en gang viser fotballforbundet at de har null kontakt med resten av verden. Og håper vi kanaris skiller mellom sak og person der, dommeren gav kortet basert på kort vurderingstid etc, det kan jeg tilgi. Men at fotballforbundet griper inn i ettertid, og slik saken framstår i dag, kun utifra dommerrapporten velger å gi 2 (eller ble det 3?) kampers karantene, det har jeg vanskelig for å svelge! Hva er det egentlig de driver med der oppe i etasjene i Sognsveien 75J?
                                  Er det en idé å være bare ørlite mer presis i den groveste hetsen? NFF er et forbund med ca. 485.000 medlemmer, hvorav 130.000 tillitsvalgte, og rundt 150 heltidsansatte. Denne avgjørelsen er fattet av tre av de tillitsvalgte - ingen av dem med daglig tilhold i Sognsveien. Tvert imot tør jeg love deg at avgjørelsen er fattet i et telefonmøte med lederen for utvalget sittende på Strømmen. Dere fremstår som omtrent like innsiktsfulle i kritikken som de gamle tantene på Rema som gir kassadamene skylda for melkeprisene.

                                  Kommentar

                                  • 10.09.50
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 1410

                                    Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                    En uoffisiell kilde sier at det ikke er vanlig ankemulighet, men at det må foreligge en saksbehandlingsfeil (og muligens et eller to unntak til) for å kunne anke.

                                    Vi må på en eller annen måte få tvunget dette utvalget til å se på TV-bildene. Hvis de ser TV-bildene så vinner vi saken!
                                    Det er riktig:

                                    § 5-5 Ankeadgang

                                    Disiplinærutvalgets avgjørelser kan ankes til Ankeutvalget, men bare så langt anken gjelder:
                                    a) tolkningen av bestemmelsene i dette reglement,
                                    b) saksbehandlingen,
                                    c) eller om avgjørelsen er vilkårlig eller utslag av usaklig forskjellsbehandling.
                                    Når spilleren har unnlatt å gi forklaring er det som hovedregel ikke en saksbehandlingsfeil at TV-bilder ikke er vurdert:

                                    § 5-4 Saksbehandlingsregler

                                    (1) En utvist spiller eller bortvist trener eller leder som ønsker å gi sin forklaring, må uoppfordret sende denne både per telefaks og e-post til Disiplinærutvalget innen 24 timer etter kampens slutt. Gjøres ikke dette, kan Disiplinærutvalget fatte beslutning på grunnlag av dommerens rapport alene.

                                    Det blir ikke lett å vinne frem i ankeomgangen, men umulig er det ikke. At kampreglementet åpner for at beslutning kan fattes på bakgrunn av dommerens rapport alene, er ikke ensbetydende med at det er forsvarlig saksbehandling å gjøre det når det også finnes tv-bilder. Man skal være bra uinteressert i fotball for ikke å ha fått med seg at det finnes bilder fra episoden, og at avgjørelsen var omdiskutert. I et slikt tilfelle virker det rart at utvalget ikke innhenter bildene på eget initiativ. Det gjelder ikke minst i lys av tiden utvalget har til rådighet på denne tida av året. Disiplinærutvalgets rutiner med ukentlige møter og korte frister er tuftet på situasjonen under sesongen. Da må nødvendigvis avgjørelsene tas raskt. Men det er ingen grunn til å stresse i februar.

                                    Tar jeg ikke mye feil, er klubbene også vant til at Disiplinærutvalget under sesongen på eget inititativ innhenter tv-bilder. I tilfeller der bildene viser en typisk enkampsforseelse, hvilket dette etter min oppfatning opplagt var, har spilleren derfor i realiteten ingen oppfordring til å gi forklaring. Da kan det virke overrumplende at utvalget plutselig velger ikke å hente inn bilder.

                                    Når det er sagt, er det ikke altfor imponerende av LSK å la dommerens rapport bli stående uimotsagt.

                                    Kommentar

                                    • Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

                                      Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                      Er det en idé å være bare ørlite mer presis i den groveste hetsen? NFF er et forbund med ca. 485.000 medlemmer, hvorav 130.000 tillitsvalgte, og rundt 150 heltidsansatte. Denne avgjørelsen er fattet av tre av de tillitsvalgte - ingen av dem med daglig tilhold i Sognsveien. Tvert imot tør jeg love deg at avgjørelsen er fattet i et telefonmøte med lederen for utvalget sittende på Strømmen. Dere fremstår som omtrent like innsiktsfulle i kritikken som de gamle tantene på Rema som gir kassadamene skylda for melkeprisene.
                                      Jeg tror de fleste skjønner at vi snakker om organet som har fattet beslutningen, og ikke massen som utgjør grasroten i norsk fotball. Der vil nok de fleste som ikke har klubbpreferanser si seg enig i at NFF's ledelse, domsutvalg, whatever, har gått i baret, lurt av en dommer som bare ikke visste hvor han skulle/burde gitt seg
                                      LSK Norges beste lag

                                      Kommentar

                                      • gj
                                        Seniormedlem
                                        • Nov 2003
                                        • 3360

                                        Enig med 10.09.50 - og Tom Nordlie.

                                        Jeg synes Nordlie har et bra poeng når han sier at dette kan få konsekvenser for La Manga. Poenget med treningsturneringer er å få så god matchtrening som mulig utenom sesongen. Men hvem ønsker å gi alt når risikoen er å måtte stå over 8% av kampene i en Eliteseriesesongen - allerede før den har begynt - bare fordi sanksjonsutvalget nekter å vurdere tv-bildene, men bare ta hensyn til dommerrapporten? Kanskje vi skal konvertere La Manga til en juniorturnering - eller som det da blir; en dommertreningsleir.

                                        Bra at klubben anker, dette må gjøres om.

                                        Men glem heller ikke at det må komme inn bedre regler for behandlingen av dette med karantene i obligatoriske turneringer etter røde kort i treningskamper.

                                        Kommentar

                                        • Fuglefar
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Aug 2006
                                          • 202

                                          Dorlig gjort av NFF!!!

                                          Ikke riktig å la Brenne stå over 2 TL kamper + vif kampen. Men det er liksom greit å spille treningskamp på landslaget og Royal Leage kamper.
                                          Jeg trodde RL lå innunder NFF også? Kansje tar jeg feil?
                                          Det ser ihvertfall ut til at han må stå over 3 kamper for noe som burde hvert gult kort.
                                          Men der i mellom kommer både påske og RL!!
                                          Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                                          Kommentar

                                          Working...