Brenne må [fortsatt] stå over serieåpningen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MedlemNR35
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2004
    • 905

    Jeg er rett og slett rystet over at NFF klarer å gi så streng straff. Nok en gang viser NFF hvilket supperåd de er. Det er jo faenmeg umulig å ta NFF seriøst slik de driver på. En gjeng idioter som behandler lag forskjellig utifra hvor god de liker lagene personlig. Som sagt flere ganger i dag i forskjellige debattforumer så tror jeg ikke en RBK spiller hadde fått samme behandling.

    NFF, GÅ Å SKAM DERE!!!

    Over til saken så er vel spørsmålet om hvem et landslagsnekt er verst for. Altså, Simen Brenne er ikke noe Morten Gamst Pedersen enda. Tror nok det vil skade Brenne mer enn NFF om han sier nei men det hadde vært utrolig bra om han nektet. Prinsipper! Man tjener ikke folk som behandler deg på en uverdig måte.

    Kommentar

    • ØBS
      Medlem
      Møteplager
      • Oct 2005
      • 87

      Vel, er ikke dette typisk oss???

      Ser ingen grunn til å skrike opp om dette...

      Vi har stort sett fått sånne avgjørelser mot oss, noe som selvfølgelig har fått konsekvenser i videre kamper og utvikling i sesongen (noen som husker dommeravgjørelsen i kampen mot Molde på begynnelsen av 90-tallet, da dommer Egil Nervik måtte ha politibeskyttelse hjem etter å ha dømt først straffe til oss etter en felling av Schiller, deretter, etter mye syting og klaging fra bl. a. Moldes kaptein Ulrich Møller, dømte corner, og til slutt etter å ha konferert med linjemannen dømte utspill fra 5-meter, etter et avbrudd i spillet på 12 minutter)?

      Vel, jeg kan nevne i fleng, men det er for seint på natta.

      Har akkurat kommet hjem fra studio med innspilling av kvalitetslåter med kvalitetstekster om et kvalitetsfotballag som omtales her i kvalitetsforumet av kvalitetssupportere og som drives av en kvalitetssupporterklubb...
      FUGLA-hilsen
      Øyvind

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        Opprinnelig skrevet av haggisb
        Apropos rødt kort! Denne saken får utvilsomt meg til å se rødt!!!!
        At Brenne må sone 2 kamper i serien er norgeshistoriens verste justismord!!
        Jeg vil kanskje rangere Liland-saken et ørlite hakk foran.

        Kommentar

        • KFL41
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 3648

          Saksbehandlingsfeilen kan vel bero på at La Manga Cup er en egen internasojnal turnering og skal ikke få konsekvenser for Tippeligaen. Hva hvis KR hadde fått rødt. Hadde de da måtte sone i serien på Island? Røde kort i Royal League og e-cup sones jo ikke i Tippeligaen.

          Kommentar

          • scages
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 1292

            NFF er jo som vanlig helt ute å kjører. Dette er høl i hue, men slett ikke uventa fra den kanten. NFF forsøker igjen å sabotere.

            Når regelverket er som dette, håper jeg LSK ikke tar sjansen på La Manga neste år. Da er det mye bedre å bare spille noen treningskamper her hjemme, uten å risikerer noe. La Manga har jo null prestisje uansett.


            Og jeg er enig, dette hadde aldri skjedd med en rbk spiller. rbk, selve melkekua og kjæledeggen til NFF. Skam!!!

            Kommentar

            • veiron
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6267

              Fra VG artikkel: "Brenne fikk direkte rødt kort av dommer Svein Erik Edvartsen etter å ha taklet Marek Sapara bakfra på La Manga. "

              Og i samme artikkel er det bilde av hendelsen der begge har ansiktet mot hverandre. Kanskje NFF jobber like bra som VG-reportere??

              Kommentar

              • dIsTurBeD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 668

                Opprinnelig skrevet av veiron
                Fra VG artikkel: "Brenne fikk direkte rødt kort av dommer Svein Erik Edvartsen etter å ha taklet Marek Sapara bakfra på La Manga. "

                Og i samme artikkel er det bilde av hendelsen der begge har ansiktet mot hverandre. Kanskje NFF jobber like bra som VG-reportere??
                Eller kanskje dommer Edvartsen er VG-journalist som opptrer undercover, og som bruker sin egen dommerrapport som grunnlag for artikkelen?

                Det er en katastrofalt hårete avgjørelse av NFF. Dommerrapporten er jo feil, og det skjønner jo alle som har sett TV-bildene. NFF har garantert sett bildene de også, men de ignorerer dem. På bakgrunn av TV-bilder ble dommer Krokdal straffet med karantene etter Kippe/Sigurdsson-saken, kanskje NFF burde vurdere å gi de to kampene Brenne fikk til Edvartsen i stedet.

                Merkelig er det også hvor forskjellig dommere oppfatter situasjoner. Hvis jeg ikke husker feil hadde Daniel "kompis" F.H. en rimelig grisete takling på en LSK-spiller, men dommer Kjell Alseth (mener det var han) ga kun tilsnakk, ingen kort til VIF-spilleren.

                Kommentar

                • Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

                  Opprinnelig skrevet av veiron
                  Fra VG artikkel: "Brenne fikk direkte rødt kort av dommer Svein Erik Edvartsen etter å ha taklet Marek Sapara bakfra på La Manga. "

                  Og i samme artikkel er det bilde av hendelsen der begge har ansiktet mot hverandre. Kanskje NFF jobber like bra som VG-reportere??
                  Samme blekka VG hyllet VIF kokos Håckey for at de kjørte den reneste "ungdomslinja" og hadde færrest utlendinger i eliteserien med 4 mann.
                  Det er bare 2-3 sesonger siden laget var spekka med 13 svensker. Så snart det går dårlig sportslig, går klubben ut å henter nye utlendinger, bankers.

                  Frisk/Asker kjører samtidig 3 utlendinger, 2 norske keepere og et klart yngre lag.

                  VG er på linje med Se & Hør når det gjelder å sjekke kilder.
                  De setter komplett vås på prent, komplett ukritisk.
                  Mye av skiten de trykker grenser til oppspinn.
                  LSK Norges beste lag

                  Kommentar

                  • holmiz
                    The kjøkken-kanariz
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6064

                    Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                    Er det en idé å være bare ørlite mer presis i den groveste hetsen? NFF er et forbund med ca. 485.000 medlemmer, hvorav 130.000 tillitsvalgte, og rundt 150 heltidsansatte. Denne avgjørelsen er fattet av tre av de tillitsvalgte - ingen av dem med daglig tilhold i Sognsveien. Tvert imot tør jeg love deg at avgjørelsen er fattet i et telefonmøte med lederen for utvalget sittende på Strømmen. Dere fremstår som omtrent like innsiktsfulle i kritikken som de gamle tantene på Rema som gir kassadamene skylda for melkeprisene.
                    Min kritikk var og er rettet mot disiplinærkomiteen i fotballforbundet:

                    Disiplinærutvalget i Norges Fotballforbund ilagt Brenne to kampers karantene og skriver i en pressemelding at Brenne må stå over de to første kampene i Tippeligaen 2007.
                    Hovedpoenget mitt var allikevel at å rette personangrep mot dommeren etter denne kampen (og påfølgende karantene), det blir som å ta spiller framfor ball. At han som står midt oppi situasjonen, og må handle utifra hvordan han opplever den der og da, det er menneskelig.

                    Men at disiplinærutvalget, som vurderer det hele på god avstand i ettertid, velger å gripe inn og gi Brenne karantene så han må stå over de to første kampene i tippeligaen, for en forseelse begått i en treningskamp, framstår for meg som uforståelig. Her står rett og slett ikke straff og forseelse i samsvar.
                    Hilsen Anders

                    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                    Kommentar

                    • Realisten
                      -VIF-supporter-
                      Møteplager
                      • May 2004
                      • 73

                      Opprinnelig skrevet av ØBS
                      Vel, er ikke dette typisk oss???

                      Nei, det er det ikke. "Alle" kjenner til disse reglene. Hver eneste seriestart er det spillere som må sone på grunn av røde kort i treningskamper - som regel alltid uten at andre enn den aktuelle klubben klager over dette.

                      Synes folk må få litt gangsyn her for hva er man egentlig sinte for?
                      - At Brenne gikk inn i en takling han ikke kunne vinne ballen?
                      - At han satte knottene inn i beinet på motspilleren?
                      - At han fikk rødt og ikke gult for dette?
                      - At han i det hele tatt fikk kort?
                      - At dommeren sendte rapport?
                      - At han fikk mer enn én kamp karantene?
                      - At han må sone i serien og ikke treningskamper?
                      - At han må sone i serien og ikke i Royal League?

                      Etter å ha lest debatten virker det som at folk er litt over hele fjøla. Noen er sinte for det, andre sinte for noe annet. Alle er sinte, men man er ikke helt sikker på hva og på hvem.

                      Saken er at ingen klubber bryr seg om å ta opp disse regelene på Tinget. Fordi man er så jævla opphengt i sin egen klubb og driter i andre. I år er LSK sinte. I fjor var det vel Aalesund og Vålerenga om jeg ikke husker feil. Før det var det en annen klubb osv. Mens noen er sinte er de andre likegyldige. Og dermed blir ikke reglene forandret.

                      Men en plass må man markere en grense, eller hva? Man kan ikke la all dårlig oppførsel gå ustraffa hen uansett om det skjer på La Manga eller på en dårlig grusbane inni skogen en plass? Eller mener folk det? At man kan gå amok i treningskamper uten å bli straffa for det i serien? Eventuelt, hvor setter man grensa?

                      NFF, og alle klubbene, har så langt vært enig i at alle karantener over én kamp skal sones i serien.

                      Reglene er der. De er lett å finne. De forandrer seg sjeldent. Anbefaler flere å lese disse reglene.

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        Jeg synes ikke det er taktisk lurt av Nordlie å ramse om en rekke med argumenter mot avgjørelsen som at straffen burde kunne sones i Royal League, som at lag vil trekke seg fra La Manga osv. Det svekker saken etter min mening fordi dette er med på å svekke vår ekstremt gode sak. Man virker litt desperat samtidig som kronargumentet drukner blant de andre.

                        Det finnes nemlig ingen som helst tvil om at dette ikke kvalifiserer til to kamper, for de som ser TV-bilder.

                        Da bør man konsentrere argumentasjonen på at forseelsen ikke var grov, og at man dokumenterer dette.
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • Håkon Henriksen
                          Administrator
                          • Nov 2003
                          • 6411

                          Fra Nyhetstråden :

                          Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                          LSK trekker spillerne fra landslaget


                          De protesterer mot straffen som Simen Brenne har fått.

                          Av Morten StokstadPublisert i dag 11:54
                          Lillestrøm vil trekke sine fire landslagssspillere fra samlingen i England i neste uke - som en protest mot NFFs straff mot Simen Brenne.
                          Sinnene er i kok på Åråsen etter at 7,5 millioner-kjøpet fra Fredrikstad må stå over de to første seriekampene for det røde kortet mot Rosenborg i La Manga-turneringen.
                          I formiddag informerte Jan Åge Fjørtoft landslagssjef Åge Hareide om at LSK vil holde tilbake Frode Kippe, Anders Rambekk, Bjørn Helge Riise og Simen Brenne fra treningssamlingen i England som starter på mandag.
                          Mektig lei

                          - Straffen er skandaløs. Nå skal vi levere en appell der vi grunngir for vårt syn i saken. I tillegg vil LSK etter all sannsynlighet trekke våre fire landslagsspillere bort fra landslagstiltaket i England i neste uke. Det gjør vi fordi vi nå er mektig lei Norges Fotballforbunds byråkrater som sitter i de mørkeste korridorer og leter med lys og lykte etter regler som kan sperre spillere for en situasjon mange ikke en gang mener er rødt kort. Det er uhørt at man i tillegg skal få tre kamper. Det er ikke første gang vi har opplevd å bli motarbeidet av byråkratene i NFF. Men nå er det slutt, sier en rasende Jan Åge Fjørtoft til NRK.
                          En dugnad

                          Han trodde Brenne skulle få en kamps karantene - og sone i den påfølgende kampen mot Vålerenga på La Manga.
                          - Tiltaket i England var en dugnad i fotball-Norge mellom NFF og klubbene, en samling LSK har vært veldig positive til. Så opplever vi at de tar vår kanskje største stjerne - som skal spille hovedrollen i første seriekamp - på grunn av en meningsløs turnering på La Manga. Det betyr at det er selvmord for La Manga som turnering. Neste gang tar vi med oss laget et annet sted. Dette er helt uhørt, og hele saksgangen er en skandale, sier Fjørtoft.
                          Håkon Henriksen
                          -
                          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                          -
                          ALT FOR FUGLA

                          Kommentar

                          • RoyVaadal
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 4055

                            <ModeratorHatt>
                            Det blei forsøkt startet en egen tråd på at Brenne skulle boikotte landslaget. Innholdet i tråden var i hovedsak diskusjon om at straffen til Brenne var for streng. Derfor er de to trådene slått sammen. Etter Fjørtofts utspill har en tråd om boikott-landslaget muligens livets rett. Men da må det presiseres nøye at straffeutmåling diskuteres i denne tråden.
                            </ModeratorHatt>
                            RoyVaadal.

                            Kommentar

                            • 10.09.50
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1410

                              Opprinnelig skrevet av Realisten
                              Synes folk må få litt gangsyn her for hva er man egentlig sinte for?
                              - At Brenne gikk inn i en takling han ikke kunne vinne ballen?
                              - At han satte knottene inn i beinet på motspilleren?
                              - At han fikk rødt og ikke gult for dette?
                              - At han i det hele tatt fikk kort?
                              - At dommeren sendte rapport?
                              - At han fikk mer enn én kamp karantene?
                              - At han må sone i serien og ikke treningskamper?
                              - At han må sone i serien og ikke i Royal League?

                              Etter å ha lest debatten virker det som at folk er litt over hele fjøla.
                              Det blir naturligvis en del uartikulert sinne og generelt vrøvl, men stort sett syns jeg de fleste har gitt klart uttrykk for hvor de mener skoen trykker: Noen få mener det burde holdt med gult kort, enkelte antyder at det knapt var frispark og Hamburg & Kanari mener antakelig at Brenne skulle hatt frispark. Men resten synes stort sett å mene at det var et greit rødt kort, og at det burde gi én kamps karantene.

                              Opprinnelig skrevet av Realisten
                              Alle er sinte, men man er ikke helt sikker på hvem.
                              Enig. Det er en større svakhet ved debatten.

                              Opprinnelig skrevet av Realisten
                              Saken er at ingen klubber bryr seg om å ta opp disse regelene på Tinget. Fordi man er så jævla opphengt i sin egen klubb og driter i andre. I år er LSK sinte. I fjor var det vel Aalesund og Vålerenga om jeg ikke husker feil. Før det var det en annen klubb osv. Mens noen er sinte er de andre likegyldige. Og dermed blir ikke reglene forandret.

                              Men en plass må man markere en grense, eller hva? Man kan ikke la all dårlig oppførsel gå ustraffa hen uansett om det skjer på La Manga eller på en dårlig grusbane inni skogen en plass? Eller mener folk det? At man kan gå amok i treningskamper uten å bli straffa for det i serien? Eventuelt, hvor setter man grensa?
                              En del har gitt uttrykk for at det er idiotisk at kort fra treningskamper skal sones i serien, men det virker som de fleste på forumet mener at det ikke er noe galt med regelen. Problemet er at den er feil anvendt i dette tilfellet fordi det aldri i verden var en tokampersforseelse.

                              Opprinnelig skrevet av Realisten
                              NFF, og alle klubbene, har så langt vært enig i at alle karantener over én kamp skal sones i serien.

                              Reglene er der. De er lett å finne. De forandrer seg sjeldent. Anbefaler flere å lese disse reglene.
                              Nåja. Det er første gang i år at hele karantenen fra privatkamper skal sones i obligatoriske kamper. Tidligere var systemet slik at den første kampen - om mulig - skulle sones i privatkamp, mens resten av karantenen skulle sones i serien. Hvis regelen ikke hadde blitt endret med virkning fra inneværende sesong, ville altså Brenne kun hatt karantene i første serierunde. Det samme ville for øvrig vært resultatet om Disiplinærutvalget hadde benyttet § 3-5 om turneringer i stedet for § 3-4 om privatkamper. Etter § 3-5 skulle den første kampen vært sonet mot Vålerengen på La Manga (hvilket Brenne faktisk gjorde), mens den andre kampen skulle vært sonet i første serierunde.
                              Last edited by 10.09.50; 28.02.2007, 13:01.

                              Kommentar

                              • CocaJerry
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 2532

                                LSK trekker spillerne fra landslaget

                                Dødsbra av Fjøra og Lillestrøm SK.

                                En så håpløs avgjørelse som NFF kom med kan vi ikke godta.

                                Min fulle støtte, samme hva som skjer.

                                Kommentar

                                • Smukken
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2004
                                  • 719

                                  Ekstremt bra av Fjøra og LSK (sorry så mange smilies - bare måtte - bare måtte).........................
                                  Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                                  Kommentar

                                  • haggisb
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Feb 2007
                                    • 51

                                    Støtter utspillet til Fjøra 100%. Her må det settes hard mot hardt.
                                    Slik behandling av våre spillere kan enkelt og greit ikke aksepteres.

                                    Vil også påpeke at jeg både håper og tror at LSK får medhold i apellen sin (all sunn fornuft bør tilsi dette!!) og at Brenne slipper å sone noen flere kamper hverken her eller der....

                                    Men uansett utfall er dette en meget uheldig sak både for LSK, Brenne og dommer edvardsen. Saken skaper unektelig mye unødvendig uro og masse frustrasjon nå som vi skal konse på OB kampen.

                                    På bakgrunn av denne tragiske saken bør nå LSK ta sine forholdsregler ved fremtidige treningskamper (virker som de gjør det nå ved å langt på vei si at la manga neppe er noe alternativ for LSK ved senere anledninger)
                                    BRGDS

                                    Hallgeir

                                    Kommentar

                                    • mooph
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 1496

                                      Jeg syns det er generelt trist at NFF setter opp regler for fotballen og selv ikke følger disse. Dette går klart frem dersom man ser straffen i forhold til forseelsen.
                                      Årsaken til dette er at NFF velger å se bort i fra at verden har gått fremover siden 1920 tallet og at det nå (faktisk i de siste 30 år) er mulig for komiteén som avgjør straffen og hente informasjon fra andre steder enn kun dommerens rapport (vi har tilogmed fått levende bilder).
                                      Dersom NFF ikke moderniseres vil det på sikt føre til at distansen mellom sysnspunktene komiteér innen NFF og foreningens egne medlemmer blir større og større. Dette vil utvilsomt igjen gi stadig flere konflikter.

                                      Jeg går ut i fra at NFF må kontaktes i brevs form (for email og slike moderne har de vel ikke tilgjengelig) og gjøres oppmerksomme de gjeldene muligheter for innhenting av informasjon i samfunnet.
                                      Jeg påminner dere her om at alle innlegg er forgjeves, NFF vil ikke kunne lese disse i mangel på dertil egnet utstyr. Det posistive er at NFF's komiteér ikke heller lar seg påvirke av nettaviser eller annen form for nettbasert media, av samme årsak.

                                      Som avsluttning er det bare å konkludere med at, i motsetning til i de fleste andre tilfeller, må dommeren virkelig være blind.
                                      Fugla mot nye høyder

                                      Kommentar

                                      • vollafugl
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2006
                                        • 978

                                        Flere grunnlag for klage!

                                        Det er flere steder i tråden ensidig fokusert på om Disiplinærutvalget har gjort en saksbehandlingfeil eller ikke. De andre grunnlagene for klage blir nesten ikke kommentert, eller fremstilt som mer bagatellmessige grunnlag (som neppe vil kunne føre frem.)

                                        Jeg sitter her med mitt eget raseri over dinisplinærutvalgets amatørmessige vedtak, og ønsker derfor å få sagt følgende:

                                        I tillegg til saksbehandlingsfeil som grunnlag for klage, kan klagen i følge § 5-5 i advarsels- og utvisningsreglementet også begrunnes i;
                                        1. At Disiplinærutvalget har tolket bestemmelsene i Advarsels- og utvisningsreglementet feil, eller
                                        2. at disiplinærutvalgets vedtak er vilkårlig eller utslag av forskjellsbehandling.
                                        For å ta det siste først;

                                        Så vidt jeg vet kunne ikke Brenne spille kampen mot VIF fordi han var suspendert. Forutsatt at han var suspendert,vil Brenne få strengere straff for en forseelse på La-Manga enn han ville fått for samme forseelse i ordinært serispill dersom han ikke får redusert straffen med denne kampen. Etter min mening vil dette både være vilkårlig, og et utslag av (urimelig)forskjellsbehandling.

                                        Når det gjelder Disiplinærutvalgets tolkning av de akuelle bestemmelsene:

                                        Såvidt jeg har forstått har utvalget lagt til grunn at TURNERINGEN på La. manga ikke er en turnering, men en (rekke) privatkamper. Dette innebærer at de mener at det er § 3-4 om utvisning i privatkamper, og ikke § 3-5 om utvisning i turneringspill som kommer til anvendelse. Dersom saken behandles etter § 3-5 vil Brenne uansett bare ha 1 kamp igjen av karantenen, mens han etter §3-4 i tillegg må sone de to første kampene i serien (forutsatt at karantenen blir satt til 2 kamper).

                                        Etter min mening bør sportsklubben ha en relativt god sak i forhold til å argumentere med at Disiplinærutvalget på dette punktet har tolket regelverket feil. Det er i hvertfall første gangen jeg har hørt at La-manga ikke er en turnering. Det må vel i denne forbindelse også kunne legges vekt på at Brenne faktisk sto over kampen mot VIF. Det kan jo ikke være slik at en spiller først skal sone karantene etter reglene om turneringspill, og deretter etter reglene om privatkamp.

                                        Forøvrig synes jeg at denne saken er nok et eksempel på NFFs manglende evne og vilje til å ta innover seg at fotball på eliteserienivå ikke er basar for førskolebarn, men en type profesonell virksomhet underlagt mange av de samme prinsippene og hensyn som gjelder for annen næringsvirksomhet. Det går jo faen ikke ann at en bedrift med 100 mill. i omsetning ikke vet om man deltar i en turnering eller ikke! Litt forutberegnelighet må man kunne forlange.

                                        Et annet eksempel på det samme type amatørvirksomhet fre NFFs side deres grunnleggende mangel på forståelse for fotballspilleres og treneres rett til å ytre seg om dommeravgjørelser mv. Se punkt XIII 14 på side 77 flg. fra en av norges fremste eksperter på arbeidsrett:



                                        (Jeg bare måtte ta det med så sint som jeg er. Jævla amatører!)

                                        Kommentar

                                        • Hamburg & Kanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 3006

                                          Opprinnelig skrevet av Realisten
                                          Nei, det er det ikke. "Alle" kjenner til disse reglene. Hver eneste seriestart er det spillere som må sone på grunn av røde kort i treningskamper - som regel alltid uten at andre enn den aktuelle klubben klager over dette.

                                          Synes folk må få litt gangsyn her for hva er man egentlig sinte for?
                                          - At Brenne gikk inn i en takling han ikke kunne vinne ballen?
                                          - At han satte knottene inn i beinet på motspilleren?
                                          - At han fikk rødt og ikke gult for dette?
                                          - At han i det hele tatt fikk kort?
                                          - At dommeren sendte rapport?
                                          - At han fikk mer enn én kamp karantene?
                                          - At han må sone i serien og ikke treningskamper?
                                          - At han må sone i serien og ikke i Royal League?

                                          Etter å ha lest debatten virker det som at folk er litt over hele fjøla. Noen er sinte for det, andre sinte for noe annet. Alle er sinte, men man er ikke helt sikker på hva og på hvem.

                                          Saken er at ingen klubber bryr seg om å ta opp disse regelene på Tinget. Fordi man er så jævla opphengt i sin egen klubb og driter i andre. I år er LSK sinte. I fjor var det vel Aalesund og Vålerenga om jeg ikke husker feil. Før det var det en annen klubb osv. Mens noen er sinte er de andre likegyldige. Og dermed blir ikke reglene forandret.

                                          Men en plass må man markere en grense, eller hva? Man kan ikke la all dårlig oppførsel gå ustraffa hen uansett om det skjer på La Manga eller på en dårlig grusbane inni skogen en plass? Eller mener folk det? At man kan gå amok i treningskamper uten å bli straffa for det i serien? Eventuelt, hvor setter man grensa?

                                          NFF, og alle klubbene, har så langt vært enig i at alle karantener over én kamp skal sones i serien.

                                          Reglene er der. De er lett å finne. De forandrer seg sjeldent. Anbefaler flere å lese disse reglene.
                                          De fleste som har sett 1000+ fotballkamper kan vel lett si at tacklingen til Brenne ikke er noe spesiell.
                                          Det er forskjell på tøft duellspill på grensen av det lovlige, som forekommer i alle kamper, og "å gå amok", slå ned motspillere mm.

                                          Brenne's opptreden er helt vanlig. Deter kun en vanlig feil timet tackling uten intensjon om å skade noensomhelst. Han søker faktsik kun ballen, men blir lurt av en kvikkfota øst-europeer.
                                          LSK Norges beste lag

                                          Kommentar

                                          Working...