Brenne må [fortsatt] stå over serieåpningen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • woody
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 374

    NFF har sikkert en regel for lag som holder spillere tilbake fra landslaget uten gyldig grunn.

    Antar at straffen er flere kampers suspensjon for både trener og sportslig leder, i tillegg til en større bot og at laget må gå til fots til neste bortekamp.
    woody

    Kommentar

    • Vicarious
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 391

      Jeg er redd Fjørtofts trussel om å trekke landslasspillerne i protest ikke var særlig smart. I verste fall fører den til at NFF nå må demonstrere at de ikke lar seg presse, samtidig som LSK-hatet i fotball-Norge forøvrig blusser opp for fullt. Kanskje blir også Hareide mer fiendtlig innstillt til LSK.
      Fjøra må tenke før han handler!

      Men bare for å ha sagt det, jeg er minst like forbanna som alle andre her. 3 kampers karantene derav 2 i eliteserien for Brenne's forseelse, er bare helt utrolig latterlig for dumt til å være sant. Inkompetent dommeravgjørelse, uforståelig behandling fra NFF. Sitter med følelsen av at dette er en avgjørelse farget av hvilket lag det gjelder, og ingenting gjør meg sintere enn det. Sånn sett kan jeg forstå Fjøra.

      Kommentar

      • Ghostwriter
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2006
        • 254

        Oppfordrer alle til å gå inn på VG og Dagbladet og gi deres stemme for LSKs sak.

        Her kan du stemme : http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=155940

        Og her kan du stemme: http://www.dagbladet.no/sport/2007/02/28/493564.html

        Kommentar

        • yesda
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Jan 2007
          • 182

          Opprinnelig skrevet av woody
          NFF har sikkert en regel for lag som holder spillere tilbake fra landslaget uten gyldig grunn.

          Antar at straffen er flere kampers suspensjon for både trener og sportslig leder, i tillegg til en større bot og at laget må gå til fots til neste bortekamp.
          FIFA har en regel som gjelder landskamper. Hvis klubben velger å holde spillere tilbake må spillerene stå over kamper i egen serie istede. Ref saken om Makelele som ville trekke seg fra landslaget.

          Dette gjelder heldigvis ikke nå, siden dette bare er en landslagsamling og ikke kamp, eller er det noen som vet mer enn meg?

          Det er også mulig at hele problemstillingen med at LSK vil trekke sine fire spillere fra samlingen forsvinner ved at de norske lagene går videre i RL.

          Jeg vet dette er litt off-topic men...

          -yesda
          Last edited by yesda; 28.02.2007, 14:09. Begrunnelse: lagt til info om at landslagsamlingen kan bli avlyst.

          Kommentar

          • Hexaphim
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 2776

            Jeg vet ikke om Fjørtoft sine bastante uttalelser i denne saken gagner LSK, jeg er redd han kan gjøre mer skade enn godt.

            Når DET er sagt så er det direkte absurd at Brenne skal få to - i praksis tre - kampers karantene for den forseelsen. En kamp hadde vært greit nok, og den sonet han mot søpla. Når man ser kriteriene som skal legges til grunn for å få to eller tre kampers karantene så er det jo hinsides all fornuft at han skal få mer enn én kamps karantene.

            Kan han ha slengt med leppa etter utvisningen? Det så ikke sånn ut på tv-bildene i hvert fall.

            Kommentar

            • holmiz
              The kjøkken-kanariz
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6064

              Karantenen til Brenne er hårreisende i seg selv, ingen tvil om det. Allikevel synes jeg her Fjøra mister litt hodet. Å legge seg ut med forbund og landslag på denne måten her kan jeg ikke se at det kommer noe godt ut av.

              Å trekke 4 spillere fra en kommende landslagsamling, grunnet en feil idømt karantene faller bare tilbake på oss sjøl. Selvsagt støtter jeg opp i at man skal si ifra når en føler seg urettferdig behandlet, men her snakker man nesten om å pisse i buksa for å holde varmen.

              Jeg er mye mer for at Sportsklubben inngår dialog med forbundet, framfor å sette seg på bakbeina så til de grader som Fjøra gir uttrykk for her. En boikott bærer sjelden godt avsted, og øker neppe sympatien og omdømmet til Sportsklubben hverken utad eller hos fotballforbundet.

              Nei her burde noen ha telt til 10 minst 15 ganger før de kom med uttalelsene til riksmedia. Dette er jo akkurat den slags krigsoverskrifter tv2 og dagbladet hele tiden søker etter, som ikke gavner noen andre enn dem selv.
              Hilsen Anders

              Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

              Kommentar

              • Raskolnikov
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1453

                Opprinnelig skrevet av Vicarious
                Jeg er redd Fjørtofts trussel om å trekke landslasspillerne i protest ikke var særlig smart. I verste fall fører den til at NFF nå må demonstrere at de ikke lar seg presse, samtidig som LSK-hatet i fotball-Norge forøvrig blusser opp for fullt. Kanskje blir også Hareide mer fiendtlig innstillt til LSK.
                Fjøra må tenke før han handler!
                Kunne ikke vært mer uenig. Det er på høy tid at noen sier ifra. Brennes takling er det man vanligvis kommenterer som oransj. At han ender opp med 3 kamper karantene for den taklinga er som Fjørtoft sier skandaløst. At dette utspillet har noen som helst betydning for NFF tror jeg heller ikke. Når man har greid det kunststykket å gi 3 kamper for den taklinga tror jeg det skyldes et markeringsbehov i utgangspunktet. "Alle andre sier at det bare er en kamp, så la oss slå til og vise at det er vi gutta i mørket som bestemmer".

                Neste gang vår "hockey-venn" gjester Åråsen syntes jeg forresten det kunne vært passende med et banner der en viser forskjellen mellom tofotstaklinger bakfra og enfotstaklinger forfra.
                Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                Kommentar

                • gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

                  Opprinnelig skrevet av holmiz
                  Karantenen til Brenne er hårreisende i seg selv, ingen tvil om det. Allikevel synes jeg her Fjøra mister litt hodet. Å legge seg ut med forbund og landslag på denne måten her kan jeg ikke se at det kommer noe godt ut av.
                  Det er jeg langt på vei enig i.
                  At man truer med boikott er èn ting, at man i tillegg stempler NFF-ansatte nærmest som mørkemenn oppfattes trolig "verre" av motparten.

                  Når man er så hissig som Fjøra og Nordlie er nå, så kan det lønne seg å gå en ekstra luftetur før man uttaler seg.

                  Dermed ikke sagt at man ikke skal forfølge denne saken til siste slutt, men det kunne vært fornuftig og lagt en slagplan først.
                  Ikke minst fordi vi vet at "mørkemennene" tar seg selv veldig høytidelig.


                  mvh
                  Gammer`n
                  Last edited by Torolf; 28.02.2007, 14:31.
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

                  Kommentar

                  • KimFL
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 1410

                    Opprinnelig skrevet av Vicarious
                    Jeg er redd Fjørtofts trussel om å trekke landslasspillerne i protest ikke var særlig smart. I verste fall fører den til at NFF nå må demonstrere at de ikke lar seg presse, samtidig som LSK-hatet i fotball-Norge forøvrig blusser opp for fullt. Kanskje blir også Hareide mer fiendtlig innstillt til LSK.
                    Fjøra må tenke før han handler!

                    Er vi ikke vant til at fotball-Norge og NFF hater oss da? De som er hatet er også fryktet, og det vil jeg si er en fordel for LSK. Og hva kan egentlig NFF gjøre videre? Denne samlinga går ikke under FIFA sitt reglement, og klubben bestemmer selv om de vil frigi spillere til dette.


                    KimFL

                    Kommentar

                    • mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

                      Er NFF i det hele tatt klar over Fjøras uttalelser da?

                      Siden de kun leser dommerrapporten når de avgjør straffer tyder det på at de ikke er klar over at ting som internett, film og TV i det hele tatt eksisterer. Regner derfor med at de ikke får det med seg før Hareide sender et brev til dem etter at landslags samlinga er over....
                      Fugla mot nye høyder

                      Kommentar

                      • vollafugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2006
                        • 978

                        Opprinnelig skrevet av yesda
                        FIFA har en regel som gjelder landskamper. Hvis klubben velger å holde spillere tilbake må spillerene stå over kamper i egen serie istede. Ref saken om Makelele som ville trekke seg fra landslaget.

                        Dette gjelder heldigvis ikke nå, siden dette bare er en landslagsamling og ikke kamp, eller er det noen som vet mer enn meg?

                        Det er også mulig at hele problemstillingen med at LSK vil trekke sine fire spillere fra samlingen forsvinner ved at de norske lagene går videre i RL.

                        Jeg vet dette er litt off-topic men...

                        -yesda
                        Nok et område hvor NFF og andre nasjonale forbund tror at det er deres selvsagte rett til å skalte og valte. Det er garantert bare et tidsspørmål før klubbene vinner frem med krav om at de respektive forbundene har et ansvar foreksempel for å forsikre spillerne under opphold med landslaget.

                        Kommentar

                        • yesda
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Jan 2007
                          • 182

                          Opprinnelig skrevet av vollafugl
                          Nok et område hvor NFF og andre nasjonale forbund tror at det er deres selvsagte rett til å skalte og valte. Det er garantert bare et tidsspørmål før klubbene vinner frem med krav om at de respektive forbundene har et ansvar foreksempel for å forsikre spillerne under opphold med landslaget.
                          G14-klubbene jobber med saken, men jeg vet ikke hvordan det går. Var mye snakk om dette etter at Owen ble skadet i VM 2006, men har noen hørt noe mer om den saken?

                          Det har vært oppe til diskusjon om FCK skal få bli medlem grunnet deres overlegenhet i DK og at de er en økonomisk sterk klubb.

                          Dette er veldig off-topic. Moderatorene får flytte disse innleggene til en annen tråd evt.

                          -yesda

                          Kommentar

                          • Ghostwriter
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2006
                            • 254

                            Kan LSK fortsatt anke, nå som NFF har "redusert" straffen hans? Dette skjedde jo før LSK fikk anket.

                            Kommentar

                            • Campless
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2006
                              • 772

                              Kan akseptere dette, men fortsatt kjipt.

                              Kommentar

                              • vollafugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2006
                                • 978

                                Opprinnelig skrevet av yesda
                                G14-klubbene jobber med saken, men jeg vet ikke hvordan det går. Var mye snakk om dette etter at Owen ble skadet i VM 2006, men har noen hørt noe mer om den saken?

                                Det har vært oppe til diskusjon om FCK skal få bli medlem grunnet deres overlegenhet i DK og at de er en økonomisk sterk klubb.

                                Dette er veldig off-topic. Moderatorene får flytte disse innleggene til en annen tråd evt.

                                -yesda
                                Hva med en egen tråd om kritikk mot, og synspunkter om NFF?

                                Poenget mitt i flere innlegg, og som i hvertall delvis hører hjemme i denne tråden, er hvordan NFF opptrer på en arrogant, kunnskapsløs og bøllete måte.

                                Full støtte til Boikott fra min side. Håper samtidig at Fjøra sørger for nødvendig juridisk bistand i forbindelse med klagen.

                                Jeg er forøvrig uenig Fjøra i at problemet er byråkrater i NFF som stikker kjepper i hjulene med sitt regelverk. Problemet er ikke at NFF består av byråkrater eller at de bruker regelverket. PROBLEMET ER AT DE ER SÅ JÆVLIG DÅRLIGE OG AMATØRMESSIGE NÅR DE GJØR DET. Derfor: Skaff en advokat, og la han (eller hun) plukke disiplinærutvalgets amatørmessige avgjørelse fra hverandre!

                                Kommentar

                                • LSK-supp.
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2003
                                  • 1023

                                  Kred til Fjørtoft som har baller nok til å uttale seg og handle som svar til NFFs idiotiske behandling av Brennes utvisning.
                                  I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                  Kommentar

                                  • Vicarious
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2006
                                    • 391

                                    Opprinnelig skrevet av KimFL
                                    Og hva kan egentlig NFF gjøre videre? Denne samlinga går ikke under FIFA sitt reglement, og klubben bestemmer selv om de vil frigi spillere til dette.

                                    KimFL
                                    Hva de kan gjøre? De kan opprettholde straffeutmålingen framfor å krype til korset og innrømme at de har gjort feil. Jeg tenkte ikke på ekstra-straff i forhold til boikotten.

                                    Nå har de jo krøpet en smule til korset allerede (til tross for Fjøras brusing med fjærene) med tanke på at det bare blir en kamps karantene. Men akkurat det skulle da faenmeg vært åpenlyst for enhver idiot uansett!

                                    Kommentar

                                    • vollafugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2006
                                      • 978

                                      Opprinnelig skrevet av Vicarious
                                      Hva de kan gjøre? De kan opprettholde straffeutmålingen framfor å krype til korset og innrømme at de har gjort feil. Jeg tenkte ikke på ekstra-straff i forhold til boikotten.

                                      Nå har de jo krøpet en smule til korset allerede (til tross for Fjøras brusing med fjærene) med tanke på at det bare blir en kamps karantene. Men akkurat det skulle da faenmeg vært åpenlyst for enhver idiot uansett!
                                      Kanskje ikke åpenbart for enhver idiot, men for de aller fleste (les uttalelsen fra Solheim).

                                      Kommentar

                                      • RoyVaadal
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 4055

                                        Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                        <ModeratorHatt>
                                        Det er fint at folk bidrar med stor iver i å få ut nyheter om Fugla, men husk regelen om at alle viktige LSK-nyheter skal til nyhetstråden først. Det blir delt ut gule eller røde kort til de som ikke følger prinisippet.
                                        </ModeratorHatt>

                                        http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=7167
                                        Det er grunn til å gjenta budskapet over!
                                        RoyVaadal.

                                        Kommentar

                                        • Vicarious
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2006
                                          • 391

                                          Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                          Kunne ikke vært mer uenig. Det er på høy tid at noen sier ifra. Brennes takling er det man vanligvis kommenterer som oransj. At han ender opp med 3 kamper karantene for den taklinga er som Fjørtoft sier skandaløst. At dette utspillet har noen som helst betydning for NFF tror jeg heller ikke. Når man har greid det kunststykket å gi 3 kamper for den taklinga tror jeg det skyldes et markeringsbehov i utgangspunktet. "Alle andre sier at det bare er en kamp, så la oss slå til og vise at det er vi gutta i mørket som bestemmer".

                                          Neste gang vår "hockey-venn" gjester Åråsen syntes jeg forresten det kunne vært passende med et banner der en viser forskjellen mellom tofotstaklinger bakfra og enfotstaklinger forfra.
                                          Like før jeg ga deg tommel opp på det innlegget, til tross for at du "ikke kunne vært mer uenig i det jeg skriver".

                                          Mitt poeng er bare at Fjørtofts reaksjon virker som en lite gjennomtenkt reaksjon, foretatt i sinne. LSK kommer til å få mye pepper for dette rundtomkring, kanskje også miste mye goodwill.

                                          Men helvete heller, jeg hadde gjort akkurat det samme som Fjøra! Men så er jeg heller ikke sportsdirektør.

                                          Kommentar

                                          Working...