Årsmøte Kanari-Fansen
Collapse
X
-
Men allikevel, tusen takk:-)
PetterKommentar
-
PetterKommentar
-
Hvem skal skjære gjennom og ha den avgjørende stemmen i vanskelige saker?
Skal alle avgjørelser fattes av hele styret?
Mener ikke å kritisere, bare lurer på hvordan en slik maktstruktur skal fungere i den daglige driften...
Mvh
Gammer`nMvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Økonomiansvarlig har dobbeltstemme.Kommentar
-
FUGLA-hilsen
ØyvindKommentar
-
55 stemmeberettigede på vårt årsmøte, og det har i løpet av mine år i styret i KFL aldri vært så mange tilstede.
Kjempemorsomt at så mange bryr seg.
PetterKommentar
-
Lurte litt på valg og sånt og hvordan valgkomiteen faktisk fungerer i forhold til valg av styre...Kommentar
-
Valgkomiteen finner kandidater som kan velges inn i styret.
Litt mer konkrete spørsmål kan gi deg litt mer konkrete svar.Kommentar
-
Siden jeg ikke sitter i valgkomiteen for KFL blir dette bare helt generelle betraktninger om hva som er et vanlig mandat for en valgkomité.
Valgkomiteens oppgave er å skaffe Kanari-Fansen et best mulig egnet styre. Det er naturlig at komiteen vurderer det arbeidet som er gjort i det foregående året. Har det vært rot, misligheter og mye misnøye er det vanlig å se seg om etter nye og bedre egna kandidater. Er man derimot fornøyd med tingenes tilstand er det vanlig å forhøre seg om sittende kandidater ønsker å fortsette.
Derimot har ingen styremedlemmer krav på å bli spurt på nytt.
Alle medlemmer har mulighet til å foreslå egnede kandidater til styret overfor valgkomiteen. Det er vanlig å gjøre dette skriftlig og med en begrunnelse. Valgkomiteen vurderer innkomne forslag opp mot de vurderingene de gjør på et selvstendig grunnlag.
Til slutt legges det fram et forslag fra valgkomiteen til årsmøtet. Vanligvis er denne innstillingen enstemmig.
Allikevel er det et årsmøtes suverene rett til å velge de kandidatene man selv ønsker. På gårsdagens årsmøte i KFL var det derimot ingen andre forslag på kandidater enn det valgkomiteen hadde lagt fram. Derfor ble hele styret valgt enstemmig.
Hadde derimot jeg foreslått meg sjøl i stedet for Arild Myklebust måtte årsmøtet ha stemt over de to kandidatene. Resultatet hadde blitt at Mykle hadde fått 54 stemmer og jeg min egen, og at Mykle dermed hadde fortsatt i styret.Vidar Evje
Kommentar
-
At det ble talsmann istedet for leder synes jeg var en fornuftig avgjørelse.Fortsatt lykke til.Det er mange i KFL som gjør en god jobb!Last edited by morten; 28.02.2007, 22:58.Kommentar
Kommentar