LSK-spillere angrepet på bar på La Manga

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KimFL
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 1410

    #21
    Opprinnelig skrevet av Spiri
    leste akkurat på tekst tv at Wehrman vist skulle ha en annen farge på t-shorta en han som slåss og at han fikk støtte av Nordlie.. men det er alt jeg vet
    Jepp....men han bergensern som blir "intervjua" på fxt.no var jo sikker på at det var Kasey....

    Helt tilfeldig at det er en bergenser som står å sier dette? Trur ikke det....
    Et typsik eksempel på at media ikke liker LSK.....men mindre dem kan få noe dritt på klubben....


    KimFL

    Kommentar

    • Spiri
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Apr 2006
      • 200

      #22
      helt enig med deg der,,,om en bergenser sier det er det jo HELT klart at det er sant.. haha

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        #23
        Opprinnelig skrevet av ole
        Dette er jo en vanlig situasjon dersom en ønsker bråk. Bruk en mindre smart en som provokatør(riise), når dennes fremstøt er vellykket og "den andre gjengen" fyrer så er ermene allerede brettet opp og det er bare å dele ut ørtever og knyttnever så lenge kondisen holder, og Kasey er vel rene energizer-rabbiten i så måte. Når det er skrevet så er Kasey en av de få blant spillerne jeg ville gått i krigen med dersom det ble nødvendig. Han stiller opp!
        Og hva mener du med dette? At det var våre gutter som yppet opp til bråk? Isåfall burde du sjekke kildene dine, da Nordlie har uttalt at han har fra 4 uavhengige kilder at det ikke var våre gutter som ønsket bråk.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • jonrog
          Medlem
          Møteplager
          • May 2006
          • 95

          #24
          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
          Og hva mener du med dette? At det var våre gutter som yppet opp til bråk? Isåfall burde du sjekke kildene dine, da Nordlie har uttalt at han har fra 4 uavhengige kilder at det ikke var våre gutter som ønsket bråk.
          Jeg kan si med sikkerthet at i alle fall jeg har sikre kilder. Jeg har snakket med flere som har vært på La Manga, og det er som du sier, at det ikke var Riise som yppet til bråk. Samtidig skal det sies at Riise har en oppførsel, og en holdning som for mange kan virke klysete og litt brautende. Kildene mine sier at de godt kan forstå at folk kan provoseres over måten han er på, men det er allikvel ikke grunn til vold.

          Når det gjelder hvem som "delte ut slag" også videre, er det nok riktig som Wehrman sier, at han ikke var særlig innblandet. Sikre kilder sier at det var "sensurert" som var den som slo ned flere av engelskmennene, og det så blodet rant, men selvsagt var dette i forsvar av Riise, som ble utsatt for blind vold.

          Uansett, syntes jeg det er tullete av LSK spillerene å ikke overholde forbudet mot å drikke alkohol. Jeg kan ikke forstå hvorfor såkalte "profesjonelle idrettsutøvere" skal drikke øl på byen i La Manga, når de vet hvor utsatte de e. Det faktum at det var et alkohol forbud gjør det enda mer tåpligl.

          Det rapporteres fra La Manga at det er flere tippeliga spillere som nyter alkohol i store mengder, og fyll er ikke uvanlig. LSK er en av de bedre klubbene der spillerene i alle fall ikke er tydlig beruset. Samtidig er det slik at ingen RBK spillere drar ut på byen, og de nyter i alle fall ikke alkohol. Det er med andre ord ikke vanskelig å se hvilken klubb som er og blir den mest seriøse. Det er RBK, klubben som har tatt uendelig mange seriegull, og som kommer til å fortsette i den stilen.

          Det at LSK spillerene senere benekter å ha brutt alkohol forbudet er i mine øyne latterlig, da de som har vært på La Manga vet at dette ikke er tilfellet. Jeg syntes Riise burde stå for det, og ta lærdom av situasjonen, og forstå at han lett kan utsettes for slikt som vi har sett nå, i stede for å gå i forsvarsposisjon og si at han ikke har gjort noe galt.
          Last edited by jonrog; 25.02.2007, 12:45.

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            #25
            Jeg er tilhenger av prinsippet om at man er uskyldig til det motsatte er bevist, derfor velger jeg å stole mer på LSK spillera enn kildene dine for øyeblikket når det gjelder alkoholforbudet.

            Sikre kilder skulle ha det til da det var Kasey som var ute med knyttneven, så jo hvor sant det var. Jeg skal mer enn gjerne spise hatten min hvis jheg tar feil.
            Det du gjør her å offentlig legge skylda på fysioen gjør meg rett og slett forbanna. Dettte er noe du ikke har noe som helst grunnlag for å si annet enn at en kilde har sagt det. Dessuten synes jeg det er illojalt å henge ut spillere/folk i støtteapparatet her før det er offentlige nyheter. Spesielt med tanke på at man vet at media surfer rundt på sidene våre og plukker opp litt av hvert for å koke i sammen en story..
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • Gullars
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 355

              #26
              Håper ingen her inne tror at spillerne i LSK ikke drikker :-) Hvis ingen av spillerne drakk alkehol den siste kvelden i Spania, så skal jeg personlig gå naken fra Lillestrøm til Trondheim ved neste bortekamp.

              Kommentar

              • Dole
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 1557

                #27
                Opprinnelig skrevet av Gullars
                Håper ingen her inne tror at spillerne i LSK ikke drikker :-) Hvis ingen av spillerne drakk alkehol den siste kvelden i Spania, så skal jeg personlig gå naken fra Lillestrøm til Trondheim ved neste bortekamp.
                Det er vel ikke spesielt modig å komme med et slikt løfte, når Kasey allerede er sitert i dagens utgave av Aftenposten på at han drakk alkohol

                Kommentar

                • jonrog
                  Medlem
                  Møteplager
                  • May 2006
                  • 95

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av xeR
                  Jeg er tilhenger av prinsippet om at man er uskyldig til det motsatte er bevist, derfor velger jeg å stole mer på LSK spillera enn kildene dine for øyeblikket når det gjelder alkoholforbudet.

                  Sikre kilder skulle ha det til da det var Kasey som var ute med knyttneven, så jo hvor sant det var. Jeg skal mer enn gjerne spise hatten min hvis jheg tar feil.
                  Det du gjør her å offentlig legge skylda på fysioen gjør meg rett og slett forbanna. Dettte er noe du ikke har noe som helst grunnlag for å si annet enn at en kilde har sagt det. Dessuten synes jeg det er illojalt å henge ut spillere/folk i støtteapparatet her før det er offentlige nyheter. Spesielt med tanke på at man vet at media surfer rundt på sidene våre og plukker opp litt av hvert for å koke i sammen en story..
                  Greit. Jeg ser poenget ditt i det med å henge ut folk. Burde nok tenkt bedre gjennom det før jeg la det ut. Men nå som det har kommet frem i media, er det i alle fall ingen hemlighet lengre at flere av våre spillere drakk alkohol, med mindre folk tror Wehrman satt alene og nippet med lerka i et hjørne.

                  En tur på pøb og noen øl hører ikke med på slutten av en treningsleir. Jeg kan i og for seg være enig i at det ikke er noe problematikk i å ta seg en øl eller to, men det er blandingen av at man gjør det, og samtidig oppsøker en bar. Da er man bare dum. Jeg syntes Wehrmann og alle de andre som brøt forbudet, og som tilbrakte siste kvelden på pøb, er dårlige forbilder, og jeg syntes de burde få en feit bot. Og forresten: les kommentaren i Aftenposten i dag!

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av jonrog
                    Greit. Jeg ser poenget ditt i det med å henge ut folk. Burde nok tenkt bedre gjennom det før jeg la det ut. Men nå som det har kommet frem i media, er det i alle fall ingen hemlighet lengre at flere av våre spillere drakk alkohol, med mindre folk tror Wehrman satt alene og nippet med lerka i et hjørne.

                    En tur på pøb og noen øl hører ikke med på slutten av en treningsleir. Jeg kan i og for seg være enig i at det ikke er noe problematikk i å ta seg en øl eller to, men det er blandingen av at man gjør det, og samtidig oppsøker en bar. Da er man bare dum. Jeg syntes Wehrmann og alle de andre som brøt forbudet, og som tilbrakte siste kvelden på pøb, er dårlige forbilder, og jeg syntes de burde få en feit bot. Og forresten: les kommentaren i Aftenposten i dag!

                    Nå tyder vel alt på at det ble drukket alkohol, noe som i utgangspkt ikke er en forbrytelse. Men siden Tom hadde innført alkoholforbud så synes jeg det er dumt at dette forbudet ble brutt. Etter en lang treningsleir som ble avslutta med seier mot FK Aetat så skjønner jeg at gutta har lyst til å gå ut å slå seg litt løs. Jeg tror at det kun var ett ytterst fåtall som drakk og jeg tror ikke dette hadde vært en sak om ikke kameraten til han engelskamennen hadde tilta.
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • bellamysarmy
                      Juniormedlem
                      Bøffel
                      • Feb 2007
                      • 25

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av jonrog
                      Uansett, syntes jeg det er tullete av LSK spillerene å ikke overholde forbudet mot å drikke alkohol. Jeg kan ikke forstå hvorfor såkalte "profesjonelle idrettsutøvere" skal drikke øl på byen i La Manga, når de vet hvor utsatte de e. Det faktum at det var et alkohol forbud gjør det enda mer tåpligl.
                      Det nevnes et forbud, men var det et totalforbud? Vi vet ingenting om at spillerne var på flatfylla. Det eneste vi vet er at de tok noen øl, og i mine øyne er det helt ok. De er normale mennesker de også.

                      Og når det gjelder dette med "på byen i La Manga" så kan du neppe ha vært der nede. The Last Drop er vel så langt unna byen som man kan komme ;-)

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av bellamysarmy
                        Det nevnes et forbud, men var det et totalforbud? Vi vet ingenting om at spillerne var på flatfylla.
                        Kan du forklare meg forskjellen på forbud og totalforbud?

                        Opprinnelig skrevet av bellamysarmy
                        Det eneste vi vet er at de tok noen øl, og i mine øyne er det helt ok. De er normale mennesker de også.
                        Ja de er normale mennesker, men nå er det nå engang slik at de er profilerte toppidrettsutøvere og da er det beviselig at alkohol har en negativ effekt på trening. Og når Tom hadde innført ett alkoholforbud så bør det overholdes, handler om respekt for de retningslinjer sjefen legger og tilliten innad i ett lag.

                        Opprinnelig skrevet av bellamysarmy
                        Og når det gjelder dette med "på byen i La Manga" så kan du neppe ha vært der nede. The Last Drop er vel så langt unna byen som man kan komme ;-)
                        Er man på en pub så er man "ute på byen".

                        Forøverig synes jeg det var litt ironisk med bråk på en pub som heter "the last drop"
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • Gullars
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 355

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Dole
                          Det er vel ikke spesielt modig å komme med et slikt løfte, når Kasey allerede er sitert i dagens utgave av Aftenposten på at han drakk alkohol

                          Nei, så det først etterpå, men han var nok ikke alene :-)

                          Kommentar

                          • bellamysarmy
                            Juniormedlem
                            Bøffel
                            • Feb 2007
                            • 25

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av xeR
                            Kan du forklare meg forskjellen på forbud og totalforbud?
                            Nei, men jeg kan forklare deg hva jeg forsøkte å påpeke. Det er ingen som vet hvor mye spillerne drakk på fredag, og de må jo være i sin fulle rett til å ta et par øl som alle andre mennesker?

                            Og derfor synes jeg det er feil av deg å være så bastant når du mener at alkoholforbudet ble brutt.

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av bellamysarmy
                              Nei, men jeg kan forklare deg hva jeg forsøkte å påpeke. Det er ingen som vet hvor mye spillerne drakk på fredag, og de må jo være i sin fulle rett til å ta et par øl som alle andre mennesker?
                              LSK-spillerne er ikke som alle andre mennesker. De får betalt svært mye penger for å gjøre LSK best mulig, og da er det respektløst ovenfor arbeidsgiver og supportere å drikke alkohol i sesongoppkjøringa.

                              Kommentar

                              • xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av bellamysarmy
                                Nei, men jeg kan forklare deg hva jeg forsøkte å påpeke. Det er ingen som vet hvor mye spillerne drakk på fredag, og de må jo være i sin fulle rett til å ta et par øl som alle andre mennesker?

                                Og derfor synes jeg det er feil av deg å være så bastant når du mener at alkoholforbudet ble brutt.
                                Hvordan kan det være feil av meg å være bastant i dette tilfellet?

                                Det eksisterer ett forbud, det er vi enige om?
                                Dette forbudet tror jeg alle spillera kjente til.
                                Når noe drikker så bryter de alkoholforbudet, skjønner ikke hvordan du kan bestride dette.
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                Kommentar

                                • mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Lars
                                  LSK-spillerne er ikke som alle andre mennesker. De får betalt svært mye penger for å gjøre LSK best mulig, og da er det respektløst ovenfor arbeidsgiver og supportere å drikke alkohol i sesongoppkjøringa.
                                  Klubben gir dem vel sparken dersom alkoholkonsumet går ut over prestasjonene?
                                  At de tok seg noen øl etter siste kamp, før de skulle reise hjem syns jeg er helt greit (de var tross alt ferdige der nede). De må få koble av innimellom som oss andre, hvis ikke vil det virkelig gå galt. Hvordan de kobler av bør være opp til den enkelte (sex, playstation, øl, fisketur, whatever works)...

                                  Og hva har forresten lønnsnivået med dette å gjøre? Dersom du tjener godt nok er ikke alkohol lov ... ?
                                  Fugla mot nye høyder

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    #37
                                    Alkohol har beviselig en negativ effekt på kroppen. Og ettersom det er kroppen som er verktøyet fotballspillere bruker i yrket sitt, er det respektløst ovenfor arbeidsgiver og supportere å ikke gjøre sitt ytterste for at kroppen er i optimal tilstand.

                                    Det er detaljene som skiller de beste fra de nest beste. En slik detalje kan være å overholde alkoholforbudet man blir pålagt på en treningsleir.

                                    Kommentar

                                    • Fugla
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 1718

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Lars
                                      Alkohol har beviselig en negativ effekt på kroppen.
                                      Off topic: I større mengder eller ved jevnt inntak vel og merke...
                                      Homer Simpson.



                                      www.ultrassarp.no

                                      Kommentar

                                      • xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Fugla
                                        Off topic: I større mengder eller ved jevnt inntak vel og merke...
                                        Ikke nødvendigvis, alkohol , selv i små mengder kan sette deg tilbake og ødelegge det du har oppnådd siste uka.
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                        Kommentar

                                        • Fugla
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 1718

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av xeR
                                          Ikke nødvendigvis, alkohol , selv i små mengder kan sette deg tilbake og ødelegge det du har oppnådd siste uka.
                                          Ser den, men det er heller ikke nødvendigvis den andre veien. Det kommer an på hvilken type alkoholholdig drikk du nyter.
                                          Man har jo eksempler som kan vise at f.eks. et glass vin kan være sunt for kroppen også... poenget mitt var, og er, at all alkohol er ikke nødvendigvis negativ for kroppen, men som tidligere skrevet blir dette litt irrelevant i denne debatten - tviler på at gutta tok seg kun et glass rødvin hvis de drakk på et slikt utested...
                                          Homer Simpson.



                                          www.ultrassarp.no

                                          Kommentar

                                          Working...