LSK-spillere angrepet på bar på La Manga

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

    #41
    Opprinnelig skrevet av xeR
    Ikke nødvendigvis, alkohol , selv i små mengder kan sette deg tilbake og ødelegge det du har oppnådd siste uka.
    he, he - Da er det vel langt større sjanser for at en kanskje tråkker over på trening, eller at det er fare for å kollidere på vei dit. Tv programmer kan påvirke psyken din, ikke skaff deg dame for samlivsbrudd vil muligens påvirke humøret og dermed prestasjonene.

    Dette nærmer seg hysteriske tilstander. (dessuten en smule off topic)
    Fugla mot nye høyder

    Kommentar

    • Bekkis
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 441

      #42
      nå tok jo uwe rösler med seg gutta på martins etter seieren mot enga for en stund tilbake... da hadde spillerne kamp en uke etterpå. jeg så ingen reaksjoner på det på forumet, det er bare i en situasjon som dette, det blir lagt stor vekt på alkoholinntak. når vi er inne på alkohol og fotball kan man jo trekke inn brian clough(?) som sjenket spillerne sine fulle før en finale, men spillerne vant jo kampen dagen etter, så at en øl skal ha så stor betydning er bare tull...

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        #43
        Opprinnelig skrevet av Bekkis
        nå tok jo uwe rösler med seg gutta på martins etter seieren mot enga for en stund tilbake... da hadde spillerne kamp en uke etterpå. jeg så ingen reaksjoner på det på forumet, det er bare i en situasjon som dette, det blir lagt stor vekt på alkoholinntak. når vi er inne på alkohol og fotball kan man jo trekke inn brian clough(?) som sjenket spillerne sine fulle før en finale, men spillerne vant jo kampen dagen etter, så at en øl skal ha så stor betydning er bare tull...
        Det er ikke selve alkoholkonsumet som er problemet her, men tillitsbruddet som oppstår når spillerne bryter alkoholforbudet. Jeg har ikke noe problem med at spillerne tar seg en øl eller tre for å feire at de har knust Vålerenga, så lenge det er klarert på forhånd.

        Kommentar

        • Bekkis
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 441

          #44
          mente det som et svar til de som mener det er uhørt å drikke alkohol ,selv i små mengder,i sesongoppkjøringen...

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            #45
            Har ikke sagt at det er uhørt, jeg poengterte det i 2 innlegg over at det ikke var alkoholen i seg selv som var problemet, men at det var snakk om ett brudd på alkoholforbudet på denne turen.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • larsbøffel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 1028

              #46
              jeg liker ikke navnet på tråden. "LSK-spillere i slagsmål på La Manga" burde heller vært "Feilaktig rykte: LSK-Spillere i slagsmål på La Manga" eller noe om at noen av dem har drikki.. For det var jo faktisk ingen lsk spillere med i slagsmålet.

              Kommentar

              • Hamburg & Kanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 3006

                #47
                Øl i begrensede mengder er som brød.

                Jeg ler av hysteriske tilstander i Norge, herregud, lighten up ass.

                For en kar fra Australia må hele debatten få han til å tro at vi nordmenn er noen kjipe, pietistiske, dobbeltmoraliserende tullinger. Akershus er da for svarte ikke noe bedehusdistrikt. Liker Wehrmann. Han er ærlig.
                Last edited by Hamburg & Kanari; 26.02.2007, 13:12.
                LSK Norges beste lag

                Kommentar

                • KFL109
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1958

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                  Liker Wehrmann. Han er ærlig.
                  Jepp. De fleste av oss legger oss litt lavere i terrenget når vi driter i arbeidsgivers instrukser.
                  Vidar Evje

                  Kommentar

                  • Fugla
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 1718

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                    Akershus er da for svarte ikke noe bedehusdistrikt. Liker Wehrmann. Han er ærlig.
                    Da passer vel kanskje både du og Wehrmann inn i et bedehusdistrikt da...
                    Homer Simpson.



                    www.ultrassarp.no

                    Kommentar

                    • svare1
                      Medlem
                      Bøffel
                      • Dec 2006
                      • 32

                      #50
                      Sosiale aspektet

                      Opprinnelig skrevet av Lars
                      LSK-spillerne er ikke som alle andre mennesker. De får betalt svært mye penger for å gjøre LSK best mulig, og da er det respektløst ovenfor arbeidsgiver og supportere å drikke alkohol i sesongoppkjøringa.
                      Isolert sett har du muligens litt rett, men etter en trenigssamling, er det greit å kunne koble av og være sosial sammen med resten av laget og støtteaparatet. Fotball er en lagidrett som er avhengig av et bra sosialt miljø utover det fotball faglige. Uansett om du liker det eller ikke, er fotball miljøet anderledes enn mange andre idretter, og særlig individuelle idretter. Det sosiale aspektet er viktig for at gruppen som helhet skal trives og prestere sammen, og da er ofte pub besøk en velkjent metode i bla. fotball, uten at det betyr de MÅ drikke seg fulle hver gang man er på pub med gode lagkamerater. Dette må sees i en større samneheng en bare pub og alkohol. Jeg sier ikke at dette er riktig, men det er slik fotball familien fungere, om du liker det eller ikke.

                      Kommentar

                      • Håkon Henriksen
                        Administrator
                        • Nov 2003
                        • 6411

                        #51
                        Fra nyhetstråden :
                        Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                        www.lsk.no

                        Karaoke på La Manga
                        Jan Åge Fjørtoft kommenterer det såkalte "bar-slagsmålet" på La Manga der enkelte LSK-spillere var involvert.
                        Mye er blitt sagt og skrevet om ”bar – slagsmålet” på La Manga der noen personer i LSK – miljøet var til stede. Det er nesten litt rørende hvor opptatt journalister er av å identifisere de skyldige og få de straffet. Som jeg forteller spillerne til stadighet og som også er tittelen på en bok som er ute nå: Historien er ikke hva som skjedde. Historien er hva som blir skrevet ned.

                        Vi er svært opptatt av at LSK sine spillere og ledere skal være gode ambassadører for klubben. Du er, enten du vil eller ei, identifisert med klubben din 24/7. Kan du ikke leve med dette presset, må du rett og slett finne deg en annen jobb. I tillegg til at spillerne en gang i måneden kompenseres med et beløp som gjør at dette presset bør være mulig å leve med.

                        Lønningene i norsk fotball har økt kraftig de siste årene. Med det økes også forpliktelsene til den enkelte ansatt i en fotballklubb, i tillegg til at interessen og trykket utenfra også økes. Med andre ord: For hver ny rettighet en spiller får, så får han også en ny forpliktelse. En forpliktelse til å representere klubben på- og utenfor banen, med et ennå sterkere fokus enn tidligere. Frihet under ansvar er det største ansvaret du kan få tildelt. En type ansvar som kan være med på å bygge deg opp både som menneske og som utøver.

                        Siden episoden rett etter midnatt på fredag, har vi snakket med personer fra vårt miljø og personer fra andre miljøer som også var til stede på denne baren. Vårt trener- apparat har laget en rapport, i tillegg til at jeg har snakket med alle personer involvert. Jeg mener at jeg nå har rimelig klar oversikt over hva som skjedde, og hva som ikke skjedde.

                        Det som er helt klart er at vi ikke kan straffe noen for at de heter Riise til etternavn. At Bjørn Helge muligens burde valgt et annet tidspunkt og sted for å synge karaoke er en annen diskusjon. Men ingen LSK – regler differensierer i forhold til den enkeltes etternavn.
                        Det er ingenting som tyder på at noen fra LSK startet bråket i baren. Og når en av våre spillere angripes, forventer jeg faktisk at de andre stiller opp for han.

                        LSK har totalforbud for bruk av alkohol på reiser. Konsekvenser for brudd på våre interne regler vil bli tatt hånd om internt. LSK vil som arbeidsgiver ikke henge ut enkeltspillere i media.

                        LSK ønsker spillere med holdninger som gjør at vi blir Norges beste klubb igjen. Spillere som ikke tilfredsstiller våre krav påfører seg selv den strengeste straffen: Vi satser på andre spillere.

                        Jan Åge Fjørtoft

                        LSK - manager
                        Håkon Henriksen
                        -
                        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                        -
                        ALT FOR FUGLA

                        Kommentar

                        • Fugla
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 1718

                          #52
                          Fjøra for president!
                          Homer Simpson.



                          www.ultrassarp.no

                          Kommentar

                          Working...