mars 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Håkon Henriksen
    Administrator
    • Nov 2003
    • 6411

http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2677633.ece

Skal knuse rekorden

Målet er 9.500 tilskuere Rekordsalg av sesongkort Billettkampen starter nå
    ÅRÅSEN:
    Aldri har flere sett LSKs kamper enn i 2006. Denne sesongen skal fjorårsrekorden knuses. Åråsen-klubben har budsjettert med et snitt på 9.500 tilskuere.
    Av Morten Svesengen
    Publisert 26.03.2007 - 22:00 Oppdatert 27.03.2007 - 06:45
    Tips en venn om denne saken
    Skriv ut denne siden

Forrige sesong så i gjennomsnitt 8.616 tilskuere LSKs hjemmekamper. Med det ble klubbrekorden fra 1977 slått. I år har klubben planer om å slette den ferske publikumsrekorden – med god margin. Det forventes en økning på nesten 1.000 tilskuere per kamp.
    – Målet er 9.500 tilskuere i år, sier arrangementsansvarlig Anders Riiber.
    Han er ansatt for å pleie personmarkedet, og mener ikke at klubben har satt seg for høyt mål.
    – Det krever hardt arbeid foran hver eneste kamp og gode sportslige resultater, men jeg har sterk tro på at vi skal få det til. Jeg gleder meg veldig til at sesongen skal komme i gang. Det er det nok flere som gjør, sier Riiber.
    Halvparten utsolgt

For halvannen uke siden stoppet salget av sesongkort, og aldri har klubben solgt flere faste seter enn nå. 4.200 plasser er kjøpt opp av klubbens mest trofaste supportere.
    Sesongkort-salget gir også Riiber og de andre på Åråsen et godt håp om at målet på 9.500 tilskuere er innen rekkevidde.
    Økningen i solgte sesongkort er nemlig rundt 900 høyere enn i fjor – altså identisk med den økningen klubben har satt seg som mål.
    – Med 4.200 solgte betyr det at mer enn en tredjedel er solgt til hver kamp. Regner vi med 1.850 bortesupportere på de største kampene, er over halvparten av setene opptatt, sier Riiber.
    Lukket salg

Mandag starter klubben salget av enkeltbilletter til alle kamper – bortsett fra oppgjørene mot Vålerenga og Rosenborg som holdes tilbake inntil videre.
    Billetter til serieåpningen mot Fredrikstad (9. april) ble også solgt lørdag, men kun i et lukket salg til sesongkortinnehavere, medlemmer av LSK og Kanari-Fansen.
    – Vi har som de siste årene valgt å holde et lukket salg før de største kampene. I år gjelder det kampene mot Fredrikstad, Vålerenga og Rosenborg. Dette er vår måte å gi en fordel til sesongkortinnehavere og medlemmer av enten LSK eller Kanari-Fansen på. Etter at de har kjøpt sine billetter, åpnes salget for alle, sier Riiber.
    Fire klubbens dag

Også denne sesongen har LSK planer om å gi de lokale klubbene og deres unge spillere muligheten til å se noen utvalgte LSK-kamper for en billig penge.
    – Fire kamper er plukket ut til klubbenes dag. Det gjelder oppgjørene mot Lyn (30. april), Stabæk (28. mai), Aalesund (26. august) og Brann (30. september), sier Riiber.
    Håkon Henriksen
    -
    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
    -
    ALT FOR FUGLA

Kommentar

• Håkon Henriksen
      Administrator
      • Nov 2003
      • 6411

http://www.rb.no/lokal_sport/article2676248.ece

– Sier nei til spillere i landslagsklasse

ÅRÅSEN::

Av Av Per Kristian Torvik per.kristian.torvikrb.no 63 80 48 01
      Publisert 26.03.2007 - 22:00 Oppdatert 26.03.2007 - 11:55
      Skriv ut denne siden

Daglig leder i LSK, Frank Grønlund, var i går i møte med Norges Fotballforbund angående arbeidstillatelsen for Diomande Alassane. I motsetning til det LSK trodde, er den ikke i orden. Behandlingen NFF har gitt spillere utenfor EU-området har fått LSKs tidligere assistenttrener, Hallvar Thoresen, til å reagere.
      – Som sportsdirektør i Odd Grenland var jeg på en 14 dagers tur til Argentina i februar for å knytte kontakter. Der så jeg 2. divisjonsspillere som ville gått rett inn på det norske landslaget. Med den politikk NFF fører kan ikke de spille i Norge, fordi de ikke er gode nok for Argentina, sier Hallvar.
      Som resten av fotball-Norge er han frustrert over forbundet, som dekker seg bak Utlendingsdirektoratet. Men fra UDI har Romerikes Blad fått vite at de følger anbefalingene fra Norges Fotballforbund.
      – Det er greit med regelen om at hver klubb bare kan stille med tre spillere utenfor EU-området. Men det må være opp til klubbene å bestemme hvem de ønsker å hente. Det er der kompetansen sitter. Det vet NFF ingenting om, mener Hallvar Thoresen.
      Frank Grønlund fikk ingen garanti for at Diomande Alassane vil få arbeidstillatelse.
      – Jeg regner jo med det, siden andre klubber har fått ja. Men jeg kan ikke sitte på møte med administrasjonen i NFF og garantere at en spiller vi henter kommer til å få 15 kamper i året. Det vil vi jo først vite når han har vært her et år. Vi hadde Romanus Orjinta hos oss i halvannet år. Vi hørte ingenting fra UDI om at han måtte ut, selv om han ikke spilte en eneste obligatorisk kamp for oss. Det var vi som fant ut at han ikke var god nok og ble enig med ham om å slutte arbeidsforholdet, sier Frank Grønlund.
      Håkon Henriksen
      -
      -
      ALT FOR FUGLA

Kommentar

• Håkon Henriksen
        Administrator
        • Nov 2003
        • 6411

http://www.lsk.no/?did=9086937

Shane med debut
        (Estepona). Med et stort glis etter debuten for moderlandet Australia møtte Shane Stefanutto de andre lagkameratene på flyplassen i Malaga. Venstrebacken fryder seg over endelig å ha fått sin første landskamp.
        Av: Ole Kristian Bakkene

- Det var enormt stort at jeg endelig fikk sjansen på landslaget. Dette har jeg ventet lenge på, sier Shane Stefanutto til LSK.no etter mandagens treningsøkt var ferdig på treningsfeltet i Estepona.
        Stefanutto har tidligere vært med på det australske landslaget, men aldri fått sin debut. Lørdag fikk han derimot prøve seg i treningskampen mot Kina som Australia vant 2-0 i Guangzhou.
        - Jeg har vært nære to ganger tidligere. Det var derfor det var så godt at jeg endelig fikk sjansen. Nå er mulighetene store for å bli med videre. Jeg føler jeg gjorde en god innsats.
        - Det er viktig for meg å få denne erfaringen. Den gjør meg tryggere som spiller, og det er jo gøy å få dra på seg landslagsdrakta. Representasjon for Australia når man bor på andre siden av jorden er en merkelig opplevelse, men den gjør at jeg føler meg nære de der hjemme. Jeg føler meg skikkelig australsk, sier Stefanutto med et stort smil.
        Olivier Occean var også ute på landslagsoppdrag og møtte i likhet med Stefanutto direkte i Malaga. Occean spilte treningskamp for Canada mot Bahamas, og etter en flytur på nærmere 10 timer kunne han sette beinene på spansk jord. Med 3-0-seier var canadieren en fornøyd mann.
        - Det var utrolig gøy å få være med mot Bahamas selv om man godt kan si at de spilte hele kampen med 10 mann i forsvar. Nå skal jeg bruker erfaringen videre i LSK, og vise at jeg er en av de som man kan regne med i årets eliteserie.
        Håkon Henriksen
        -
        -
        ALT FOR FUGLA

Kommentar

• Håkon Henriksen
          Administrator
          • Nov 2003
          • 6411

http://www.lsk.no/?did=9086929

- Perfekte treningsforhold
          (Estepona). Mandag morgen dro LSKs a-stall til sydligere breddegrader for å gjøre de siste forberedelsene til seriestart. - Perfekte treningsforhold, kunne Tom Nordlie fortelle til LSK.no etter første treningsøkt.

- Det er godt å ha kommet i gang, og treningsforholdene her nede er perfekte. Vi kunne ikke ha fått bedre forberedelse enn det vi har hatt i dag. Til og med jeg er sliten i beina, og jeg har ikke engang løpt en meter, sier Tom Nordlie til LSK.no med et smil.
          Kun tre mangler
          Mandag morgen gikk flyet fra Gardermoen til sør-Spania og Malaga hvor buss ble benyttet videre til Estepona. Shane Stefanutto og Olivier Occean som begge har vært på landslagsopphold for Australia og Canada ventet på flyplassen. Det betyr at alle i stallen er på plass i Spania bortsett fra Simen Brenne, Anders Rambekk og Frode Kippe. Landslagstrioen skal være med når Norge møter Tyrkia i EM-kvalifisering denne uken.
          Fra hotellet var veien kort til treningsfeltet, og en treningsøkt som ble gjennomført på en meget grønn gressmatte.
          - Dette er rett og slett så bra forhold som vi kan få. Det har i tillegg regnet her nede, og da gjorde det gressmatta perfekt. Tenningen på treningen er også god, og det var viktig for oss å få i gang spillerne etter at de har reist ned hit, sier Cato Bakkemo, assistenttrener i LSK.
          - De var nødt til å få løpt fra seg reisen. Noen kom fra Norge med fire timers flytur, og de to resterende kom fra Kina og Bahamas.
          22-1 i internkamp
          Stemningen var som Bakkemo nevner meget god, og når spillerne ble delt opp i to lag ble det stor kamp om å være best. Bjørn Helge Riise og hans lag vartet opp med storspill og slo det andre laget hele 22-1. Dermed ble det mange glis, men også noen skuffede ansikter. Vinnerne ønsket lagbilde, mens det ble strafferunder for de andre.
          Skadesituasjonen i laget er nesten optimal. På sidelinjen sto Pål Steffen Andresen og Viktor Bjarki Arnarsson.
          - Pål Steffen tok en injeksjon i den andre akillesen som han ikke har operert og blir stadig bedre. Mandag vil ha være tilbake for fullt, men selvsagt mangler han noe på kampformen, sier Cato Bakkemo.
          - Jeg synes det er kjedelig å se at de andre trener når jeg må trene alternativt, men jeg føler meg allerede mye bedre, og gleder meg til å være tilbake. Det er ingen grunn til at dette skal ta lang tid, sier Andresen.
          - Viktor problemer med lysken
          Arnarsson på sin side kan være med for fullt igjen allerede tirsdag.
          - Viktor begynte å kjenne at lysken ikke var særlig bra i forrige uke. I dag ble den forverret, men han skal få behandling og vi regner med at han er med for fullt igjen på tirsdag.
          - Viktor er en kriger, og vi trenger han tilbake så raskt som mulig. Kvalitetene som bor i han er viktig for oss, sier Bakkemo.
          Deretter bar det videre tilbake til hotellet og middag. Tirsdag er det to treningsøkter på treningsbanen i Estepona, før det blir kamp mot et lokalt lag på tirsdag. Oppholdet i Spania vil vare fram til fredag 6. april. LSK.no er på plass på treningsleiren og kommer tilbake med nyheter hver dag.

(Det ligger flere bilder i denne artikkelen på lsk.no)
          Håkon Henriksen
          -
          -
          ALT FOR FUGLA

Kommentar

• morten
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2156

Legges ut under tvil(FFK og Simen Brenne)

- Kanskje hadde klubben godt av trenerskiftet

Simen Brenne tror det kan ha vært sunt for gamleklubben Fredrikstad å skifte hovedtrener.

[FONT=Arial]Av JAMEL RAKE

[/FONT]
            [FONT=Arial,Helvetica]
            LANDSLAGSVARM: Simen Brenne (t.h.)har spilt seg inn i Åge Hareides tropp. Her tøyer han ut sammen med LSK-kollega Frode Kippe på landslagstrening. Foto: Scanpix
            [/FONT]

Knut Thorbjørn Eggen måtte forlate klubben da han ikke ville aksepterte å måtte rapportere til administrerende direktør Morgan Andersen.

- En av de måtte vel gå. Det var ikke plass til begge, sier Simen Brenne til VG Nett.

26-åringen ble cupmester med Fredrikstad i fjor. En kamp som ble både hans, og Knut Thorbjørn Eggens siste kamp for østfoldingene.

- Knut Thorbjørn har tilført klubben utrolig mye. Han har tatt Fredrikstad fra andredivisjon og til toppen av norsk fotball.

- Men kanskje hadde klubben godt av et trenerskifte, sier
            Brenne uten å ville utdype nærmere.

VG-sporten har tippet hans gamle klubb helt nederst i eliteserien denne sesongen. De tror at konflikten mellom Eggen og Andersen kan virke ødeleggende for østfoldingene.

VGTV:
            Derfor ender FFK sist

- Har utviklet meg mye

Simen Brenne ble solgt fra Fredrikstad til Lillestrøm foran denne sesongen. I første serieomgang møtes de to klubbene - men da uten Simen Brenne som må sone på grunn av det mye omtalte kortet på La Manga i februar.

Sesongoppkjøringen med Lillestrøm har imidlertid gitt 26-åringen en plass i Åge Hareides landslagstropp.

- Det er en veldig fin erfaring å få kjenne på dette nivået. Jeg føler at jeg allerede har utviklet meg mye.

Det får han også rikelig av tid til å gjøre i sin nye klubb. Brenne har bundet seg til Lillestrøm i fem år - og har allerede funnet seg godt til rette på Åråsen under Tom Nordlies ledelse.

- En krevende trener

- Tom er veldig faglig dyktig, og har mye å lære bort. Han er en krevende trener, men det er bare bra, mener Brenne.

Han tror Lillestrøm også i år vil være med å kjempe helt i toppen av eliteserien.

- Klubben satser hardt, men det er mye som skal sitte. Jeg håper likevel at vi skal være med å kjempe helt der oppe.

PS! Fredrikstad møter Sandefjord til treningskamp tirsdag ettermiddag.
            Badekar
            http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• Trondeo
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3062

Disse er mest hatet

Noen spillere kan vente seg litt ekstra pepper fra fansen i løpet av årets sesong.

Nettavisen har snakket med samtlige supporterklubber i Tippeligaen, og spurt dem følgende to spørsmål:
              1) Er det noen spillere som kan vente seg litt ekstra pipekonsert på deres hjemmebane?
              2) Hvilke forventinger har dere til eget lag denne sesongen?

LILLESTRØM:
              Pressetalsmann for Kanarifansen Petter W. Olafsson:
              1) - André Bergdølmo. Fordi han er den han er. Han gikk til Rosenborg. Nå er han kommet hjem og spiller for Godset. En gang en sviker, alltid en sviker.
              2) - Vi er forsiktige optimister. Det er mye som skal på plass for å kjempe om gullet. Vi har ny trener og en god del nye spillere. Jeg sier ikke som Brann og slår skråsikkert fast at vi tar gullet. Realistisk tror jeg på en tredjeplass.

Les de andre supporterklubbenes svar her:

Kommentar

• hoyt
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 2850

http://www.dagbladet.no/sport/2007/03/27/496242.html

Simen Brenne starter mest sannsynlig som offensiv midtbane i en diamantformasjon mot Tyrkia i morgen.

Opprinnelig skrevet av Dagbladet
                I hvert fall hvis landslagssjefen velger diamantformasjonen han testet ut på dagens trening, den siste før avspark.
                Der fikk LSKs Simen Brenne den offensive rollen i en midtbaneformasjon, med Martin Andresen som anker og Kristofer Hæstad og Fredrik Strømstad på indreløperplasser
                "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                - Nosa

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

RB

Foto Kallestad, Gorm

Brenne fra start

FRANKFURT:

Simen Brenne starter trolig mot Tyrkia onsdag.

Av Morten Svesengen, Tormod Bergersen og Espen Bolstad
                  Publisert 27.03.2007 - 14:05 Oppdatert 27.03.2007 - 15:04

Det norske landslaget trener nå foran den viktige EM-kvalifiseringskampen mot gruppeleder Tyrkia i Frankfurt.
                  Landslagssjef Åge Hareides formasjonstrening tyder på at LSK-spilleren Simen Brenne kommer til å spille fra start.
                  26-åringen som fikk sin landslagsdebut mot Bosnia lørdag vil trolig spille i en offensiv midtbanerolle bak spissene Thorstein Helstad og lørenskogingen John Carew.

Norges sannsynlige lagoppstilling (4-3-1-2):
                  Thomas Myhre – Jarl André Storbæk, Erik Hagen, Brede Hangeland, John Arne Riise – Fredrik Strømstrad, Martin Andresen, Kristofer Hæstad – Simen Brenne – Thorstein Helstad og John Carew.

Kommentar

• sparwasser
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3185

Sakset fra papirutgaven til RB om LSKs opphold på Marbella:

" I dag (tirsdag) skal LSK gjennomføre to treningsøkter før laget møter Racing Portuense fra spansk segunda B (nivå tre) onsdag ettermiddag".

"Racing ligger som nummer tre i sin divisjon, men har sterke resultater i lignende treningsmatcher. De har blant annet spilt 2-2 mot Pasching fra Østerrike i vinter, og holdt også selveste Valencia til to jevne kamper i cupen i fjor".

Kommentar

• sparwasser
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3185

Fra NRK.no:

Ilddåp for Brenne
                      Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

Simen Brenne kan få en startplass i skjebnekampen mot Tyrkia.
                      Publisert i dag 18:11

- Jeg hadde ikke forventet å få spille under denne samlingen og vet ennå ikke om jeg virkelig skal starte. Men jeg er klar. Jeg forbereder meg maksimalt og skal gjøre så godt jeg kan, sier 26-åringen.

Hengende spiss er en nøkkelrolle i det norske landslaget. Det siste halvåret har den tilhørt Ole Gunnar Solskjær, men han er ute av spill med skade. Hans hyppigst brukte erstattere er Steffen Iversen og Frode Johnsen, men begge viste lørdag at de er helt ute av slag.
                      - Hvorfor det kan bli meg? Det er vel ikke så mange igjen, sier Brenne, som i utgangspunktet ikke var høyt oppe på rangeringslisten.

Overraskelse

Han er den store overraskelsen i det som ser ut til å bli Hareides startoppstilling i Frankfurt. Bekrefte laget gjør landslagssjefen først halvannen time før kampstart, men skyggetreningen tirsdag var ganske entydig.
                      Brenne var faktisk den første nordmann som løste rollen som hengende spiss i en 4-2-3-1-formasjon med flagget på brystet.

Per-Mathias Høgmo brukte den formasjonen i en U21-kamp mot Danmark høsten 2002. Brenne var strålende, og Norge vant 3-0.

Siden gjorde Hareide 4-2-3-1 til sin foretrukne formasjon på landslaget, men Brenne måtte vente lenge på sjansen. Når han får den, blir det også i en annen formasjon. Hareide velger å spille 4-3-1-2, det vil si diamantformet midtbane og to rene spisser foran Brenne.

12 minutter

Simen Brenne var god for Fredrikstad i fjor, men ble landslagsuttatt først da han byttet til Lillestrøm. Lørdag ble han den 83. spiller Hareide har brukt i løpet av 39 måneder og 41 kamper som landslagssjef.

- Jeg har utviklet meg og er blitt en bedre spiller. Kanskje signaliserte også klubbskiftet at jeg vil noe, mener LSK-spilleren.

Han vil noe også onsdag: Gi Tyrkia trøbbel.
                      - Vi må gi Tyrkia utfordringer. De har kanskje en svakhet i midtforsvaret, og styrken min er på siste tredel av banen, sier Brenne. Han går til oppgaven med friskt mot og 12 minutters A-landslagsballast.
                      (NTB)

Kommentar

• sparwasser
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3185

Fra RB.no:

Foto Roar Grønstad

Vil handle i sommer

ESTEPONA:

Det kommer ingen nye LSK-spillere til Spania-leiren før overgangsvinduet stenger 31. mars.
                        Av Espen Solbakken
                        Publisert 27.03.2007 - 18:38

Det sier trener Tom Nordlie til Romerikes Blad.
                        – Jeg vet ikke om noen nå, og jeg synes det er best å vente i stedet for å gjøre noe panisk. Til sommeren ønsker vi å hente minst en forsvarsspiller som holder høy kvalitet, sier Nordlie.
                        Til nå har han vært uten Norge-duoen Kippe og Rambekk, samt skadde Andresen i Estepona.

Måtte sette på leggskinner

Tirsdag kunne flere havnet på skadelista da det gikk hardt for seg på LSK-treningen.
                        Det gikk ut over Karim Essediri, som ble taklet stygt av en skliende Pål Strand. Umiddelbart etterpå ble tre spillere uten leggskinner sendt av gårde for å få på seg beskytterne.
                        – Pinglete av Karim. Det var legg mot legg, og han fikk vondt. Enda jeg ikke spilte med leggbeskyttere, sa Strand om episoden.

Rene «Holmgang» på trening

På den ene spilløvelsen på LSK-treninga tirsdag gikk det også ei kule varmt mellom Arild Sundgot og Kasey Wehrman.
                        Det fikk Tom Nordlie til å bryte inn, men ikke før krangelen mellom spillerne hadde pågått en stund. - Dette får vente til Holmgang på TV 2, gutter! Og med den sveisen der, får du nok inn alle kanaler selv her nede, smalt det fra Nordlie. Nærmest sto en litt bustete Eirik Bertheussen&

Kommentar

• vollafugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2006
                          • 978

Brenne fra start?, VGnett

FRANKFURT (VG Nett) Simen Brenne kan få sin landslagsdebut fra start mot Tyrkia. Han er overrasket - og klar til å bidra offensivt.
                          [FONT=Arial]Av VIDAR ENERSTVEDT

[/FONT]
                          [FONT=Arial,Helvetica]FIKK INSTRUKSER: Åge Hareide instruerer Simen Brenne på treningsfeltet i Tyskland. Trolig starter både han og Martin Andresen kampen mot Tyrkia. Foto: Scanpix
                          [/FONT][FONT=sans-serif]VG Nett følger:

Landslaget / RSS

[/FONT]

--- Eliteguiden ---KampeneTabellBest på børsenToppscorer'nAssistPoengligaenTilskuertallRød e og gule kortKlubbinformasjonNår kom måleneSelvmålStraffemålStraffebomDommerbørsenDebat tVG Nett LIVELinkerTabkonk1. divisjonCupenKvinner
                          -- Resultater fra 42 ligaer! --ArgentinaBelgiaBrasilBulgariaChampions LeagueDanmarkDansk 1. divEngelsk PLEngelsk 1. divEngelsk 2. divEngelsk 3. divEngelsk ConferenceFinlandFrankrikeHellasIslandIsraelItalia Serie AItalia Serie BKroatiaNederlandNorsk eliteserieNorsk 1. divPolenPortugalRomaniaRusslandSerbiaSlovakiaSlove niaSkottlandSpaniaSpansk 2.div.SveitsSverigeTsjekkiaTyrkiaTysklandTysk 2.div.UngarnUSAØsterrike
                          [FONT=sans-serif]Mobilvarsling

Scoringsvarsel på din mobil!

Klikk her - scoringsvarsel for 448 lag!
                          [/FONT]

Dagen før dagen terpet landslaget litt formasjon - og det meste tyder på at Lillestrøms Simen Brenne starter i en fremskutt midtbanerolle. Spilleren som scoret åtte seriemål for Fredrikstad i eliteserien i fjor ser på seg selv som en målfarlig midtbanespiller.

- Ja, jeg ønsker i hvert fall å være det. Så styrken min er vel å være med på den siste tredelen av spillet, sier Simen Brenne til VG Nett.

Les også: Skjelbred inn i landslagstroppen

Selv om han var «inne» på laget under hele formasjonstreningen på Commerzbank Arena, føler han seg ikke sikker på at han virkelig får spille fra start. Men han innrømmer at det ser lovende ut og at han på forhånd ikke hadde trodd han skulle få spille.

Men nå er Morten Gamst Pedersen ute med gule kort, Tommy Svindal Larsen med skade og Christian Grindheim med sykdom.

Får skryt av Riise

- Det er jo ikke så mange midtbanespillere igjen. Vi må gi Tyrkia utfordringer der svakheten deres ligger. Hvis jeg får spille i en midtbaneposisjon, er det et tegn på at vi skal være litt offensive, sier Brenne som gikk fra Fredrikstad til Lillestrøm etter forrige sesong.

- Tror du klubbyttet slår positivt ut i forhold til landslagsplass?

- Det kan jo være at de ser det som et signal på at jeg ønsker å ta et steg videre.

John Arne Riise håper Norge klarer å benytte seg av Brennes offensive kvaliteter.

- Simen er lur og en god ballspiller som ser mange pasningsmuligheter andre ikke ser. Han er god offensivt og jeg tror vi må bruke hans lure kvaliteter fremover så mye som mulig, sier Riise til VG Nett.

Samleside: Alt om landslaget

- Skal ikke dø i skjønnhet

Assistenttrener Ola By Rise forsikrer at det norske laget skal være offensivt. Etter to strake tap i EM-kvaliken trenger de en seier for å henge med.

- Vi skal i hvert fall ikke være defensive i hodet. Vi må bestemme oss for hvordan vi skal spille, men vi kommer ikke hit for å dø i skjønnhet, sier By Rise som mener Tyrkia er et «fenomenalt» kontringslag.

- Så vi må være litt våkne på det vi gjør, men vi kan ikke legge oss på egen 16-meter, la dem trille ball og be til høyere makter om at vi skal være heldige, legger han til.

Her er laget:

Ut fra dagens formasjonstrening kan det se ut som det norske laget blir som følger:

Thomas Myhre - Jarl André Storbæk, Erik Hagen, Brede Hangeland, John Arne Riise - Fredrik Strømstad, Martin Andresen, Kristofer Hæstad - Simen Brenne - John Carew, Thorstein Helstad.

Landslagssjef Åge Hareide presiserer imidlertid at laget ennå ikke er tatt ut.

(VG NETT 27.03.07 kl. 17:06)

Kommentar

• Håkon Henriksen
                            Administrator
                            • Nov 2003
                            • 6411

http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2680279.ece

Stolte bærere av LSK-arven

ESTEPONA:
                            Lillestrøm har ikke lenger noen farsfigur som Torgeir Bjarmann i stallen, men dagens unge LSK-veteraner deler gjerne ansvaret for å føre arven videre.
                            Av Espen Solbakken
                            Publisert 27.03.2007 - 22:00 Oppdatert 28.03.2007 - 07:03
                            Skriv ut denne siden

Det er de tre S'ene, Arild Sundgot, Pål Strand og Espen Søgård som har lengst fartstid i spillerstallen nå. De er nøye med at alle nykommerne får med seg hva som skal kjennetegne en LSK-spiller.
                            – Det er vår plikt å videreføre det til de nye gutta. Uansett formasjonsendring, så handler det om aggressivitet og hardt press over hele linja. Det er det vi skal stå for, sier Espen Søgård.
                            – Og å blø for drakta, skyter Pål Strand inn.
                            – Det skal tråkkes til i Lillestrøm, mener Arild Sundgot, som tror folk skal kjenne igjen LSK den kommende sesongen også. Blandet med Nordlies diamantsøm-pasninger i 4-3-3-systemet, kommer det fremdeles til å bli lange baller og hard kjemping. Det er bare å sette på seg leggbeskytterne med en gang&
                            Stiller likt

Med ny trener er det blanke ark for alle LSK-spillerne, men det er ikke alle som blir tatt med på råd og tips som disse tre karene. Fotballmessig tror imidlertid trioen at alle stiller likt.
                            – Alle må skjerpe seg maks med ny trener, også vi som har vært her lengst. Jeg tror ikke noen av oss er for komfortable, tror Pål Strand.
                            På spørsmålet om de erfarne har mer makt i spillergruppa, svarer Espen Søgård:
                            – Det er fortsatt slike ting som å få baksetet på bussen, førsterett til dusjen og de faste plassene i garderoben. Ellers er det naturlig at de eldre spillerne bruker sin rolle i gruppa til å involvere nye og yngre spillere.
                            Sundgot mener likevel det er annerledes nå enn før.
                            – Det er ikke så mange år siden vi var kun 18 spillere i stallen, stort sett nordmenn og islendinger. Nå er det dobbel dekning, og nykommere hentes fra Australia og Slovakia, ikke fra Fetsund. Og de har aldri hørt om noen Bjarmann, så da må vi passe på at de får med seg hva LSK står for, mener tidenes toppscorer i sportsklubben.
                            Todelt

Trener Tom Nordlie mener situasjonen med rutinerte kontinuitetsbærere er todelt, men han er påpasselig med å dra nytte av den erfaringen de tre S'ene har.
                            – På den ene sida er det viktig å videreføre de gode tingene. Samtidig kan det bli for hyggelig og trygt. For meg som leder er det viktig å pushe disse gutta til å ta det siste steget. LSK har tross alt ikke vunnet noe siden 1989, så det er viktig å stille nye og tøffe krav til spillere som har vært med en stund i Lillestrøm, sier Nordlie.
                            Han sier det er lett å oppdage hvem som har mest LSK-blod i årene. Typer som Søgård, Strand og Sundgot har LSK-sjargongen i seg. De er vant til å trene mye og hardt, og de er ledere i miljøet.
                            – De er våre kontinuitetsbærere. Men som på alle arbeidsplasser, gjelder det at alle utvikler seg. Du kan få medaljer for lang og tro tjeneste, men det er ikke identisk med kvalitet. Du kan fort sovne, om ting blir for behagelige. Min oppgave er at det ikke skjer, sier treneren.
                            Tør å si fra

Nordlie elsker å involvere sine spillere og tar gjerne en diskusjon med dem. Han er også tilhenger av at folk føler medansvar for resultatet og prestasjonen, og derfor lar han gjerne et munnhuggeri på trening gå lenger enn det som er hyggelig å høre på.
                            Det synes Espen Søgård er helt greit. Spillere og trenere går, men LSK-kulturen skal bestå.
                            – Det sosiale har alltid vært topp i LSK, og det er ikke noe utpreget hierarki blant spillerne. Men jeg tror at vi som har vært med en stund har mer makt når det gjelder å si fra om ting. Den skal vi bruke riktig.
                            Håkon Henriksen
                            -
                            -
                            ALT FOR FUGLA

Kommentar

• TorTor
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2004
                              • 335

Fxt.no

Brenne: - En drøm

Simen Brenne blir instruert av landslagstrener Åge Hareide. Onsdag får Brenne med all sannsynlighet sjansen fra start mot Tyrkia.
                              (Foto: Scanpix)

Og Simen Brenne utelukker ikke at drømmen går i oppfyllelse på grunn av overgangen til Lillestrøm.

FRANKFURT (Nettavisen): I helga debuterte han mot Bosnia. Onsdag spiller han trolig fra start mot Tyrkia. Simen Brenne vil i så fall stå med to kamper etter sin første ordentlige landslagssamling.

- Hvis jeg får starte mot Tyrkia, så er det en drøm som går i oppfyllelse, sier Brenne til Nettavisen.

Men hvorfor har han ikke vært med tidligere? I fjor kjempet han med Robert Koren og Tommy Knarvik om å være den mest målfarlige midtbanespilleren i Tippeligaen.

- Spilte du på feil lag i fjor, eller?

- Det kan hende det. Men jeg har ikke tenkt så mye på det.

- Men du angrer ikke på at du gikk til LSK?

- Nei. Det gjør jeg ikke. Men jeg har jo ikke vist så mye der ennå, da.

- Men veien er i alle fall ikke lenger til landslaget i LSK enn fra FFK?

- Nei. Det tror jeg ikke. Det kan jo ligge noe i dette. Men de har vel hatt oversikten selv om jeg spilte i Fredrikstad.

- Hvorfor tror du at du får spille?

- Det er ikke så mange igjen her, da, gliser han.

Hva synes du om at Simen Brenne trolig får sjansen fra start mot Tyrkia? Sin din mening i kommentarfeltet under.

Kommentar

• Kopperud
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2006
                                • 1697

Marbella

Takhøyde på treningene
                                (Estepona). Tirsdag ble temperaturen på treningsfeltet skrudd opp noen hakk. I forhold til mandagens rolige stemning viser spillerne nå at de kniver hardt om plassene mot Fredrikstad 9. april.

- Vi skal hele tiden ha takhøyde og tenning på våre treninger. Spillerne skal få lov til å være forbanna på hverandre samtidig som de utrykker det. Etter treninga er de alltid venner igjen. Det er da vi har oppnådd noe riktig, sier Tom Nordlie til LSK.no.
                                - Intensitet og konkurranseinnstinkt går hånd i hånd. Vi vil få situasjoner der spillerne blir uenige, og det er bare positivt så lenge de lar det ligge på treningsfeltet. Da blir også treningen mer realistisk overfor kampsituasjoner.
                                Kasey Wehrman og Espen Søgård var begge ivrige overfor hverandre når en avgjørelse gikk i favør av den ene. Likevel var begge gode kamerater etter treningen var ferdig. Begge smilte om kapp med sola som tittet fram ved flere anledninger.
                                Kamp mot Racing Portuense
                                Onsdag møter LSK det spanske laget Racing Portuense fra segunda B som er nivå tre i Spania. Racing ligger i skrivende stund på tredjeplass i sin divisjon. For kort tid siden spilte det spanske laget mot storlaget Valencia som slet hardt med å komme seg videre i den spanske cupen. Valencia vant til slutt 2-1 etter to kamper.
                                - Jeg vet veldig lite om de, men jeg vet at de er et ballbesittende lag. Jeg forbereder laget uansett i forhold til våre egne relasjoner. Vi skal spille vårt eget spill. Vi skal trene på det vi skal gjøre når vi endelig kommer i gang med serien.
                                Kampen spilles på samme treningsfelt som spillerne skrøyt stort av på mandagens trening. Kampstart er 17:30, og LSK.no vil dekke kampen. Dagen i dag gikk med til forberedelser, og ettermiddagsøkten ble brukt til lett jogging.
                                - Vi fikk en fin løpetur, og gutta viser at de er vårkåte hingster. De gleder seg enormt til seriestarten, sier assistenttrener Cato Bakkemo.
                                Viktor bedre
                                Været var tirsdag bedre enn mandagens regnfylte trening. Med opp mot 20 grader i skyggen fikk spillerne boltre seg på den grønne gressmatta. Pål Steffen Andresen fortsatte med opptreningen igjen etter injeksjonen han fikk i den ene akillesen, og Viktor Bjarki Arnarsson var med på hele treningen. Han kunne fortelle etterpå at alt føltes bedre i forhold til mandagens trening.
                                - Jeg fikk en vidunderbehandling av vår fysioterapeut i går kveld, og føler at ting allerede er bedre, men jeg har fortsatt noen smerter i lysken, forteller islendingen.
                                Tom Nordlie var selv fornøyd med tirsdagens økt.
                                - Vi hadde en veldig bra trening hvor vi øvde på pasningsspill og en del offensive ting som vi ønsker at spillerne skal lære seg. Nok en fin dag her i Spania, sier Tom som fikk støtte av høyreback Dan Anton Johansen.
                                - Treningene oser det kvalitet av. Jeg er veldig glad for at vi har fått muligheten til å gjøre oss klare for serien her nede i Spania.
                                13 dager er igjen til ballen sparkes i gang på Åråsen mot Fredrikstad. Østfold-laget spilte i dag treningskamp mot Sandefjord som de vant 1-0.

Ultras Felt C 2005x2015

Lillestrøm & Bajen

Kommentar

• Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

LSK kobler inn advokat i Alassane-saken

Ærlighet varer som oftest lengst, men kanskje ikke om du skal få arbeids- og oppholdstillatelse for afrikanske fotballspillere.

Publisert: 28.03.2007 kl. 10:15
                                  Lillestrøm føler at de blir straffet av Norges Fotballforbund (NFF) fordi de valgte å være ærlige på at 18 år gamle Alassane Diomande ikke spiller serieåpningen 9. april.
                                  NFF svarte med å sende en ikke-anbefaling til UDI. Dermed ser det mørkt ut med tanke på arbeids- og oppholdstillatelse for stortalentet fra Elfenbenskysten.
                                  Lillestrøm har koblet inn advokat i saken og har sendt et brev til Utenriksdepartementet i håp om bedre forståelse der.
                                  – Jeg føler at LSK ble straffet for ikke å skryte av spilleren, sier daglig leder Frank Grønlund til VG.
                                  Forbundet forlangte en garanti på at Diomande ville spille i seriestarten samt være på banen i halvparten av årets kamper.
                                  – Hvorfor kunne du ikke det?
                                  – Nei, hvordan skulle jeg gjøre det. Diomande har ikke hatt adgang til Norge på to måneder. Da er det uforsvarlig å si at han spiller seriestarten. Han slåss om en spissplass med spillere som Olivier Occean, Arild Sundgot og Magnus Myklebust. Det i seg selv er tøft, sier Grønlund til VG.

(©NTB)

Knurr...

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

Lsk.no

Simen starter mot Tyrkia?

Samtidig som LSK møter Racing Portuense på treningsfeltet i Estepona i Spania, gjør Simen Brenne, Frode Kippe og Anders Rambekk seg klare for EM-kvalifiseringskampen mot Tyrkia. Ryktene tilsier at Simen Brenne starter i Frankfurt.
                                    - Det har ikke blitt tatt ut et lag mot Tyrkia ennå her i Frankfurt, men det er store muligheter for at jeg skal få starte, sier Simen Brenne til LSK.no.
                                    Brenne fikk sin landslagsdebut når Norge møtte Bosnia-Herzegovina hjemme på Ullevaal på lørdag.
                                    - Jeg rakk ikke å bli nervøs. Jeg småjogget litt i en halvtime først for å være klar, men hadde ikke trodd at jeg skulle få sjansen. Så fikk jeg beskjeden om å gjøre meg klar, og da gikk alt automatisk.
                                    - Fryktelig synd at vi ikke klarte å få flere mål. Vi burde ha slått Bosnia.
                                    Nå er mulighetene store for at han skal få starte onsdagens kamp mot kvalifiseringsmotstander Tyrkia.
                                    - Det hadde vært utrolig stort for meg å få den muligheten. Jeg gleder meg veldig til i kveld.

Kommentar

• Kain
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Feb 2006
                                      • 108

Fra www.lsk.no

LSK reagerer på behandlingen av Diomande

LSK har som kjent reagert kraftig på at NFF ikke anbefaler at Diomande Alassane (Dio) får arbeids- og oppholdstillatelse.

På mandag fakset vi og sendte brev direkte til Utlendingsdirektoratet (UDI). Vi har nå overlatt dette arbeidet til vår advokat Gunhild Lærum.

Vi ønsker sterkt å få Dio til LSK. Dette er en spiller som på sikt kan bli verdifull for klubben.

Men hvilken spiller kan garanteres spilletid? Og hvilken spiller kan ankomme klubben en uke før seriestart og være garantert plass på laget?
                                      Nå får alle spillere, bortsett fra Dio, arbeids- og oppholdstillatelse. Hva skjer neste år når garantiene opphører?
                                      Skal alle da kastes ut?
                                      Skal LSK straffes fordi vi sier at vi trenger tid for å utvikle en spiller

I en stall på 22 mann er det umulig å vite hver som er mest nødvendig for virksomheten. Og er det ikke klubbene selv som skal bestemme dette?

Kravene må være at i en 25 – mannstropp, skal 4 være lokale og 4 nasjonale, Utover dette må klubbene få bestemme. Direktiver hjelper ikke. Det er en holdningsendring som må til.

Hjelper det norsk fotball å hente 33 åringer, bare fordi de har landskamper? Er ikke da U- spillere fra Elfenbeinskysten å foretrekke? Spillere som kan tilføre norsk fotball penger som ved salget av Mikel?

Nå må vi gjøre noe med dette systemet før det ligner på en sketsj fra Benny Hill!

Jan Åge Fjørtoft
                                      LSK – manager

For å lese brevet til Utlendingsdirektoratet, klikk her
                                      Hasle kanaris

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

RB

Foto Roar Grønstad

LSK lader opp på stranda

ESTEPONA:

Møter Racing Portuense onsdag kveld. Følg kampen live fra fra 17.30 her!

Av Espen Solbakken
                                        Publisert 28.03.2007 - 22:00 Oppdatert 28.03.2007 - 11:49

KAMP I KVELD: Tom Nordlie lader opp med familien før kampen i kveld. FOTO ROAR GRØNSTAD

Lillestrøm spiller sin første kamp på treningsleiren i Spania i kveld mot det lokale laget Racing Portuense (nivå tre i Spania).
                                        I formiddag var alle spillerne med fysisk trener, Erlend Slokvik, på stranda for en joggetur. Eneste unntaket var Heinz Müller som var med Frode Grodås på treningsfeltet for en morgenøkt.
                                        Matchen i Estepona i dag starter først klokka 17.30.

Tom Nordlie, som brukte formiddagen til å ta med familien til Gibraltar, møter sine spillere igjen klokka 14.00, og da vil han ventelig gi dem følgende første-ellever (4-3-3):

Otto Fredrikson – Johan Petter Winsnes, Dan Anton Johansen, Eirik Bertheussen, Shane Stefanutto – Bjørn Helge Riise, Khaled Mouelhi, Espen Søgård – Karim Essediri, Olivier Occean, Magnus Myklebust.
                                        Nordlie åpnet i formiddag for at Kasey Wehrman spiller. Det vil i så fall skyve Mouelhi ut i en indreløperrolle, Riise opp på høyrekanten og Essediri ut på benken.

Kommentar

• RoyVaadal
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2004
                                          • 4055

http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2682762.ece

Slankere og farligere

ESTEPONA:

(Racing Portuense - LSK 2-2). Olivier Occean ser mer og mer ut som et førstevalg på topp.

Av Espen Solbakken Publisert 28.03.2007 - 20:09 Oppdatert 28.03.2007 - 22:50

Kampfakta
                                          Racing Portuense - Lillestrøm 2-2 (0-1)
                                          Estepona. Mål: 0-1 Olivier Occean (45), 0-2 Bjørn Helge Riise (69), 1-2 Zanotti (75), 2-2 Tito (89). Gult kort: Eirik Bertheussen, LSK, Tito, Racing. Dommer: Diego. Tilskuere: 15.
                                          LSK (4-3-3): Otto Fredrikson - Johan Petter Winsnes, Eirik Bertheussen, Dan Anton Johansen, Shane Stefanutto (Pål Strand i 27 min.) - Bjørn Helge Riise, Khaled Mouelhi, Espen Søgård (Viktor Bjarki Arnarson i 6 min.) - Karim Essediri (Kasey Wehrman i 27 min.), Olivier Occean (Arild Sundgot i 27 min.), Magnus Myklebust (Martin Husár i 1 min.)

Canadieren er både slankere, hurtigere og farligere i sin andre LSK-sesong.

I går var han igjen toneangivende da LSK spilte 2-2 mot det spanske 2. divisjonslaget Racing Portuense, en seier som ble sløst bort med noen håpløse sluttminutter både av LSK og dommeren.

- Jeg synes det går stadig bedre. Har vel gått ned tre kilo, og jeg merker forskjell fra i fjor, sier Olivier Occean.

Han var LSKs bestemann i går i en kamp kanarifuglene burde vunnet lett. I stedet fikk spanierne både redusere og utligne i sluttminuttene.
                                          RoyVaadal.

Kommentar

Working...