Karakterbok #1: OB-LSK

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7134

Karakterbok #1: OB-LSK

Odense Boldklub - LSK 6-3 e.str. (1-1, 1-2)
    0-1 Myklebust, 1-2 Søgård.
    Sjanser og cornere: Odense 8 / 5 - LSK 4 / 3

Ny sesong, ny karakterbok. Det er flere ting å sette fingeren på etter kampen mot OB i dag - heldigvis er det lenge til seriestart.
    - Forsvar mot dødballer. Hvorfor har jeg hjertet i halsen hver gang OB slår en dødball inn i vårt felt?
    - Simen Brenne er ikke, og har aldri vært noen venstreving. Jeg skjønner ikke at vi skal vente til Kasey blir tatt av et kvarter før slutt før Simen blir brukt i gladposisjonen sin. Etter å ha blitt flytta inn sentralt var han glimrende.
    - Tempo på ballen. Vi var gode så lenge vi klarte å stå høyt og komprimert og lempe langt. Når ballen gikk langs bakken var tempoet helt fraværende.
    - Innlegg som skrur vekk fra mål med folk i høyt tempo på vei i møte vet selv jeg at du skal ligge unna, Heinz...

Jeg lengter til den dagen LSK begynner å vippe disse enten-eller-situasjonene i sin favør. Tross at vi ledet to ganger, og var det beste laget i ekstraomgangene, røyk vi nok en gang. Kampen sett under ett, som det heter, var det vel likevel greit nok at OB vant. Håper Nordlie ikke mente det han sa om at straffekonkurranser er bingo; OB skøyt kontrollert, godt og profesjonelt, mens LSK aldri virket betryggende fra krittmerket.

Her er karakterboka mi for årets første nesten-seier:
    Müller 6. Trist at han skal ødelegge kampen for seg gjennom gigantbrøleren sin som ga utlikning for OB. Før det var han ypperlig og holdt LSK inne i kampen. Men dårlig opptreden på straffene. Han har endel å lære der fortsatt.
    Johansen 4. Tempo, plassering og en del sentrale vurderinger satte ham i problemer i dag også. Men hadde stigning i løpet av kampen, og endel gode offensive bidrag.
    Stefanutto 5. To synlig store feilvurderinger uten å bli straffet for det. Ellers var han prikkfri defensivt. Offensivt har han masse å gå på og var ingen ressurs i dag.
    Rambekk 4. Forsvarets svakeste punkt i førsteomgang. Mange oppspill av svært dårlig kvalitet, og er for seint oppi sin mann ved to tilfeller som medfører store OB-sjanser.
    Kippe 7. Like passiv som Rambekk ved OBs ene sjanse (innlegg fra vår venstreside, skudd omtrent fra straffemerket). Men gikk foran som den store sjefen og brøyt foran utallige ganger. Sterk i taklingsspillet også de gangene det ble påkrevet. Et par svake klareringer til farlig område.
    Søgård 5. Får jo for målet, og for utrettelig arbeidsinnsats. Fikk mye juling og tok det som en mann. Men banens dårligste med ballen i beina. Her var det mye rart.
    Moelhi 6. I store deler av kampen midtbanens beste. Dekker store flater og gjør mye grovjobb som ikke synes så godt. I tillegg nesten alltid god med ballen, veldig godt overblikk. Litt temposvak. God straffe, tross at den så merkverdig løs ut.
    Wehrman 4. Skikkelig dårlige dødballer. Mistet mye ball og virket tung, til tross for god offensiv vilje.
    Brenne 5. Får vel knapt 3 for sine første 75 minutter, ute av posisjon og det meste av spillet. De siste 45 var han glimrende og drivende god. Stor framdrift med ballen i beina og en stor, skapende kraft. Skjønner ikke hvorfor Pål Strand ikke startet på venstreving med mindre han var skadet, og Brenne sentralt. Kampen kunne ha fått et annet utfall med Brenne sentralt fra start. Prima forståelse av Søgårds løp forut for 2-1 og har ett skudd i stanga i tillegg. Nesten assist til Occean etter at Brenne hadde skapt hele situasjonen på egen hånd. Skøyt en straffe som sto til stryk og vel så det.
    Occean 6. Glimrende ved vårt første mål. Ser lettere ut i kroppen nå enn han gjorde på noe tidspunkt i fjor. Heroisk innsats som førsteforsvarer og sto glimrende imot ufinhetene til Laursen. Stor arbeidsinnsats også defensivt utover i ekstraomgangene. Kunne med litt bedre treff ha fått nettkjenning på Brennes gode innlegg.
    Myklebust 4. Søkende og god innledningsvis. Fint plassert skudd ga scoring, men falt helt ut av kampen da LSK datt bakover. Så ut som et stygt kutt, vi får håpe det ikke er alvorlig.

->Sundgot 7. Glimrende innhopp som target man. Vant nesten alt i lufta og bandt opp OBs midtforsvar sammen med Occean. Synes skeiv 4-3-3 med Sundgot/Occean kan være et fint alternativ de gangene vi slår mye langt. Synd med straffa.
    ->Essediri 5. Et par gode initiativ og innlegg, og en god og presis corner.
    ->Strand. Fin på håret.

Dommeren: Innledningsvis under middels, etterhvert direkte elendig. Dobbeltnedsparkingen av Søgård kunne gjerne ha resultert i rødt (begge sparkene er gule!). Da Søgård nok en gang blir sparket ned umotivert og begge trenerne reagerer, ender det med at Nordlie blir sendt på tribunen og nedsparkeren ikke får så mye som et hevet øyenbryn. Utrolig.

Kanarifansen: 20 stykker? Hørte bare tromma.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

Bra karakterbok.

Jeg var like imponert over Brenne (etter at han blei flytta inn på midten) som jeg var sjokka over den dårlige dømminga. Kippe gjorde en stor kamp.

Syns egentlig dette tegner bra, siden det er såpass tidlig i sesongen i tilegg til det nye opplegget til Tom, kan en tilgi at det går voldsomt opp og ned i samma kamp.

Får håpe Tom bruker Brenne imidten fremover, han var to nummer (minst!) bedre enn Kasey der i dag. OO var også bedre enn på lenge.
    Fugla mot nye høyder

Kommentar

• gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

Opprinnelig skrevet av trigz
      Kippe 7. Like passiv som Rambekk ved OBs ene sjanse (innlegg fra vår venstreside, skudd omtrent fra straffemerket). Men gikk foran som den store sjefen og brøyt foran utallige ganger. Sterk i taklingsspillet også de gangene det ble påkrevet. Et par svake klareringer til farlig område.

Langt på vei enig i karakterene dine, men jeg synes Kippe får for godt betalt.
      Ja, han vinner mange dueller og bryter mange farlige oppspill.
      Men han klarerer jo i hytt og pine! Noe som blant annet fører til at motstanderen raskt skaper trøkk mot oss igjen.

Jeg har alltid ment at Kippe er en litt "gammeldags" stopper. Stor, sterk og konge i duellene. Men hva gjør han med alle ballene han vinner..?

I 2007 må man forlange at en midtstopper, og kaptein, også bidrar i den kreative delen av spillet.
      Til Frodes forsvar skal det sies at det ikke er enkelt i et forsvar hvor begge backene så vidt er høyere enn Mifsud, og hvor makker Rambekk akkurat i denne kampen var meget svak.

Mvh
      Gammer`n
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Fridtjof
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2005
        • 2120

Jeg og Holmiz så kampen sammen, og blei etter hvert på kanten til pussa, men det virka som at i hvert fall han var enig med meg at at dommern gjorde en god innsats. La lista høyt, på et nivå der den burde være. Holding er tross alt ikke tillatt. Det jeg trur mange er sinte for når det kommer til dommern er sitausjonen der Søgård ble klippet ned i ekstraomgangene, og at Nordlie ble utvist. Jeg er enig med at det var dårlig av dommeren, men alt i alt syns jeg han gjorde en god kamp.

Lillestrøms klart svakeste i dag: Rambekk. Ellers er jeg stort sett enig med karakterboka di, trigz. Kasey spillte under pari. Det samme gjorde Danton som virket som at han hadde mest lyst til å leve opp til et rykte jeg har inntrykk av at han fått i Danmark, som en som fra tid til annen smeller inn en rysare fra 30 meter.

Takk til turneringskomitéen til Royal League som lot oss spille i dag, og sørget for at vi holdt lengst av de norske lagene i Ryol League, sesongen 2006-07

Nå skal jeg legge meg, jeg er full!
        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
          Langt på vei enig i karakterene dine, men jeg synes Kippe får for godt betalt.
          Ja, han vinner mange dueller og bryter mange farlige oppspill.
          Men han klarerer jo i hytt og pine! Noe som blant annet fører til at motstanderen raskt skaper trøkk mot oss igjen.
          Uenig. Kippe spilte en stor kamp, på tross av at han ikke er noen moderne midtstopper. Han gikk foran i krigen, ryddet godt opp i forsvaret og klareringene hadde veldig ofte en god adresse. Veldig bra kamp av Frode.
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• chrissp
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 2403

Tildels store variasjoner prestasjonene til gutta. Kan vel forklares med ny formasjoner og treningsperioden man er inne i. OB er vel også lenger i sesongforbredelsene enn fugla.

Heinz gjør en god jobb lenge, men så smeller han til igjen med det som kostet oss seieren. Jeg hadde håpet at disse feilene var historie, men så gjør han altså to i samme kamp. Den første "bærturen" kun også ha fått en verre skjebne (driblinga i første omgang). Hvis ikke Grodås får luket vekk dette de neste fem ukene, tror jeg ikke det er første gang i år Heinz koster oss seiern.

Det som går igjen er elendig innleggskvalitet. Shane og Wehrman har litt å trene på der...for å si det mildt.

Synes Occean gjør en veldig god kamp. Det gleder meg stort (alle den tid jeg har rakket ned på ham....). Han jobber godt både offensivt og defensivt.

2-2 borte mot OB er ikke dårlig. Bare synd marginene igjen var imot oss...
            Bølerkanaris

Kommentar

• Øyvind
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2006
              • 292

Enig i mye av karakterene.

Generelt vil jeg trekke frem Rambekk og Kasey som skuffelsene. Mye rot fra Kasey, og elendige døballer. Rambekk uten den sikkerheten han hadde i fjor, samt makeringsglipp på noen av OBs døballer.

Oppløftende var det å se Heinz (da frem til siste inngripen). God hele kampen, og straffene til OB var så gode at han ikke kan lastes for ikke å ha reddet noen.
              Occean var i mine øyne stor i dag. Kriger, jobber og gjør andre gode. Mangler kun en scoring for en komplett kamp. 7'er fra meg.
              I tillegg vil jeg trekke frem Brenne (da han kom til sin rett). Hælsparket til 2-2, ble for meg det endelige "takk for seg, Koren".

Kommentar

• fotball_marthe
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1069

Ganske enig med de fleste her.. Skuffende kamp av Rambekk! Men han kommer tilbake!

Etter denne kampen har jeg ikke blitt noe mer pesimist eller mer optimist. Det er vel kanskje litt for tidlig enda å si noe om hvordan LSK kommer til å gjøre det i år.
                Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

Kommentar

• HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6101

Opprinnelig skrevet av trigz
                  Occean 6. Glimrende ved vårt første mål. Ser lettere ut i kroppen nå enn han gjorde på noe tidspunkt i fjor. Heroisk innsats som førsteforsvarer og sto glimrende imot ufinhetene til Laursen. Stor arbeidsinnsats også defensivt utover i ekstraomgangene. Kunne med litt bedre treff ha fått nettkjenning på Brennes gode innlegg.

->Essediri 5. Et par gode initiativ og innlegg, og en god og presis corner.
                  Synes kanskje occean hadde fortjent bedre, han var enorm i dag. Utrolig hvor god han var til å få med seg ballen og gjøre noe konstruktivt i vanskelige situasjoner.

Essediri synes jeg derimot var elendig. Han gikk til dødlinja og la fint inn en gang. Den gangen var innlegget for nære keeper men det var et godt forsøk. Ellers kløna han bort ballen til stadighet og var aldri farlig. Satte ikke fart når vi kunne kontre og irriterte meg til tider grenseløst.

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

RB har nå kommet med sin karakterbok, jf. nyhetstråden. Igjen konstaterer jeg at forumets egen karaktersetter - etter min oppfatning - treffer bedre enn RBs. Spesielt reagerer jeg på at Sundgot kun får 4 i RB (mot 7 av trigz). Sundgot bidro meget positivt da han kom inn,synes blant annet at han som target man er veldig god på å ta i mot ballen og fordele den.
                    Last edited by RSP; 05.03.2007, 10:55.

Kommentar

• Bekkis
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 441

er ikke enig i at heinz gjør en dårlig opptreden på straffene. de straffeskytterne var meget gode. Når man er keeper har man ikke press på seg, det er ikke forventet at man skal redde en straffe... men synes det er rart at han ikke prøvde på utsyking, slik som OB keeperen gjorde... detter er jo meget effektivt!

Kommentar

• xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

Heinz gjorde absolutt ikke en dårlig jobb på straffene, hvordan kan man forvente at han skal ta tilnærmet perfekte straffer? Odense sine straffer var knallharde og godt plassert helt ute vet stolpene i passe bra høyde. Straffer etter læreboka.

Er det noen som skal henges etter straffekonken er det Arild og Simen. Man skyter ikke straffer midt i mål i en straffekonk i en kvartfinale. De 2 straffene var elendige.
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7134

Opprinnelig skrevet av xeR
                          Er det noen som skal henges etter straffekonken er det Arild og Simen. Man skyter ikke straffer midt i mål i en straffekonk i en kvartfinale. De 2 straffene var elendige.
                          Sundgots straffe var ikke dårlig, men tre centimeter for høy. Keeperen hadde aldri reddet den om den hadde gått mellom stengene. Brennes derimot var svak. Dårlig plassert i ett av hjørnene, og i keeperhøyde.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Raskolnikov
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1453

Forskjellen mellom gode og dårlige straffespark er at gode straffespark går i mål. Enkelt og greit. En lompe midt i mål er elegant så lenge keeper spreller i et hjørne.
                            Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• heidar
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2131

Sundgot sin straffe var vel egentlig akkurat som de fleste av hans straffespark, høyt og utagbart for keeper. At han har marginene mot seg en gang, kan skje de beste. Brenne sitt strafefspark var crap! OB hadde goode straffer, men mener likevel at Hinz burde vær kaldere og gått litt senere. Siden han gikk så tidlig, ser det tåpeligere ut enn det var.
                              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

Working...