- Vi vet alle at det ikke ser bra med reklame i alle retninger på drakta
- Vi vet alle at det er fett at LSK, som eneste tippeligalag har egen ball med logoen sin på.
- Vi vet alle at lsk.no sitt layout ikke er bra, men der vet vi det skjer noe.
Hvordan gjøre LSK bedre (markeds- og profilmessig)
Collapse
X
-
Hvordan gjøre LSK bedre (markeds- og profilmessig)
-volla
Bydel med sjel
Jeg har sesongkort for 2007, og jeg SPARER penger på det!Stikkord: Ingen -
Hva jeg mener?
Hvordan styrke LSK sin profil.
Det er vel det jeg mener, i alt fra småpirk til de store tingene.
Jeg ser feks at Puyol i Barca spiller med et herlig kapteinsbind i de spanske farger, og jeg har alltid vært tilhenger av brede kapteinsbind. LSK har vel fått et sort og bredt kapteinsbind etter Diadoras inntreden, og det er bra.
Jeg ser også helst at nå som vi er en av de såkalte 4 store at markedsavdelingen slutter med å selge seg som noen horer, drakta til LSK er verdt mere enn de gyselige fargene som preger den nå. Før var det et argument at vi bare hadde 7. plasser, og ikke kunne forlange mere av sponsorene. I Hvilken situasjon er klubben nå?-volla
Bydel med sjel
Jeg har sesongkort for 2007, og jeg SPARER penger på det!Kommentar
-
Du kan ikke argumentere med at vi før fikk sjuendeplasser. Nå har vi to fjerdeplasser på rad. Mye har skjedd de siste åra, både økonomisk og sportslig. For å ta det med draktsponsorer; per dags dato er det vel kun VIF som har èn logo på drakta. Enig i at dette ser mye bedre ut, men det ligger nok noen økonomiske argumenter bak. Skulle LSK kun hatt Nordea måtte nordea betalt det de gjør i dag, pluss summen av de andre draktsponsorene. Som vi vet inngikk Nordea og LSK tidenes samarbeidsavtale i høst, så noen endring der med det første er nok ikke aktuell. Men, er enig i at man på sikt bør sondere mulighetene til å gjøre drakta mer stilren.
Ball og kapteinsbind er gode poenger. Er enig i at slike små detaljer er med på å styrke merkenavnet LSK.
Når det gjelder profilbygging ble jeg imponert over RBK og Lerkendal i fjor sommer. Deres egne tv-sendinger før kamp og i pausen var gode. Slikt opplegg gjør fotballkampene til et underholdningstilbud utvoer kun 2x45. Dette er også Brann gode på. Dette skulle vi kunne klare når den nye storskjermen er på plass. Så slipper vi kanskje mer Elkjøp-tuppen....
I tillegg vil jeg si at profilbyggingen kommer i første rekke gjennom sportslige prestasjoner. Vinner LSK serien vil det du etterlyser være mye lettere å oppnå. I forhold til dette kan man jo ta en høna eller egget diskusjon.
De endinger som har skjedd i LSK det siste året. Profilerete trenere, spillere, søtteapparat og eiere tror jeg i sum vi heve merkenavnet LSK på sikt. Men dette er endinger som tar til. Rom ble ikke bygget på en dag, og alt det der..Kommentar
-
Til det med sponsorer, i norge er det omtrent umulig å haråd til å si nei til sponsorer. Rosenborg som kanskje har det beste produktet å selge spiller med drøssevis av sponsorer. Hva er det som skulle tilsi at vi har økonomi til å takke nei til penger når ikke rosenborg klarer det?Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Hva med en mellomting. Nordeas synlighet blir uten tvil bedre hvis de står aleine på drakta, i stedet for å drukne i en reklamejungel. Samtidig har det en verdi for oss at vi har en drakt med større "sexappeal". Så hvis Nordea betaler en del mer, og vi gir fra oss litt av reklameinntektene. Totalt sett sitter vi igjen med litt mindre penger, men med bedre mediaprofilering av vår egen klubb.RoyVaadal.Kommentar
-
Hva med en mellomting. Nordeas synlighet blir uten tvil bedre hvis de står aleine på drakta, i stedet for å drukne i en reklamejungel. Samtidig har det en verdi for oss at vi har en drakt med større "sexappeal". Så hvis Nordea betaler en del mer, og vi gir fra oss litt av reklameinntektene. Totalt sett sitter vi igjen med litt mindre penger, men med bedre mediaprofilering av vår egen klubb.
Problemet med å gjøre det på den måten er jo at det er ekstremt vanskelig å estimere verdien av ei "sexy" drakt. Da med tanke på ekstra salg, generell profilheving etc. For å banne i kirka så innrømmer jeg at jeg er misunnelig på VIF på dette punktet (kun hafslund). Når det er sagt tror jeg vi kan få det til på sikt. Men tror markedsavdelingen er avhengig av en ting før de tør å ta sjansen; seriegull.
Samtidig kan vil jeg trekke frem den presentasjonen på strømmen forrige helg som noe bra innenfor profilbygging av merkenavnet LSK.Kommentar
-
Et "problem" med å ha kun en eksponert sponsor, er at det hviler på mer og mer nøyaktig forarbeid av LSK. I dag har de flere avtaler med ulike avtalelengder på reklamene. Med én draktsponsor er LSK nødt til å kunne foreta en verdivurdering og sette en pris på dette som er riktig i markedet.
Jeg tror også det handler litt om grådighet. Med bare én draktsponsor er det en psykologisk faktor som sier at "vi kunne fått mer". Poenget er å vri tankegangen fra dette, til å tro på egne ferdigheter til å sette en riktig pris på drakta. Og slå til om noen er villige til å betale denne prisen.
Egentlig burde vel prisen på enerett være høyere enn summen av alle draktsponsorene..?Kommentar
-
Tippervat det blir c.3000 til stede i dag uansett om det blir annonsert nærmere 5000.
Klubben er fremdeles ltfor dårlig til å markedsføre seg, særlig i området jeg bor. (Kløfta/Ask/Jessheim)Kommentar
-
"Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
- Sitat Grusom BKommentar
-
Dra frem en 5 år gammel tråd for å skrive dette ? Innlegget er vel nesten ikke relevant til trådtittel engang.Kommentar
-
Jeg kjører mye i Øvre Romeriket, og klubben er ikke synlig en gang.
Nesten halvparten av befolkningen holder med Søpla for faen....Kommentar
-
UFC ~ Gulsvarte Brødre
Kommentar
-
Er det ikke her Rånern skal inn å spre sitt glade ansikt?
Ingen passer bedre i rollen enn å stikke frem trynet og "tvinge" folk på kamp...Kommentar
-
Dine innlegg kommer med ingen bidrag i den rettning, så hvorfor da ta opp en tråd som har ligget død i over 5 år istede for å starte en ny ?Kommentar
-
LSK er håpløse når det kommer til markedsføring. Vi i UFC gjorde en del jobber gratis for LSK i våres hvor vi dro ut onsdagene og torsdagene midt på natta for å henge opp plakater og bannere med reklame for kampen som kom. Riktig ble mye tatt ned men vi fikk hengt opp en god del utover hele Romerike. Dette fikk vi desverre ikke lov til å gjøre mer etter ett par serierunder. Når LSK takker nei til GRATIS reklame hjelp bare fordi vi er UFC kan de takke seg selv for at det kommer maks 3000 på kamper. Tviler sterkt på at det kryr av folk som vil kjøre rundt på Romerike midt på natta for å henge opp plakater til ett middels dårlig TL lag. Skal de få folk må de ta mye mer tak i de som vil bidra. Enten det er oss fra UFC som vil gjøre litt mer "dirty work" eller om det er trenere fra yngre lag som vil ha med lag fra sitt området på kamper. LSK må bli mye mer inkluderende og ta mye mer vare på folk som vil bidra for å hjelpe til. Det finnes faktisk ganske mange som ønsker å gjøre en innsats.
Markedsavdelingen til LSK er sjokkerende svak, noe jeg vil hevde den har vært de ti siste årene! De glade amatører, spør du meg!Elska þetta félagKommentar
-
Kommentar
-
Nå spiser jeg aldri på mcdonalds men jeg syns det er feil av en idrettsklubb å samarbeide med et så ufyselig selskap som ødelegger helsa til utallige mennesker og ikke eier moral.
Jeg vet det kommer en del penger inn vie denne LSK-menyen (som er jævlig stor har jeg hørt uten at jeg har sett den) men jeg syns heller vi bør se etter andre samarbeidspartnere som sikkert også gjøres.
I hvert fall legge opp til å kunne velge salat i stedet for pommes frites og gjøre den så lite livsfarlig som mulig. Blir jeg nesten som å kjøpe 20 LSK light.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
Kommentar