Hvordan gjøre LSK bedre (markeds- og profilmessig)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • jeykey
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2012
    • 452

    #21
    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
    Nå spiser jeg aldri på mcdonalds men jeg syns det er feil av en idrettsklubb å samarbeide med et så ufyselig selskap som ødelegger helsa til utallige mennesker og ikke eier moral.

    Jeg vet det kommer en del penger inn vie denne LSK-menyen (som er jævlig stor har jeg hørt uten at jeg har sett den) men jeg syns heller vi bør se etter andre samarbeidspartnere som sikkert også gjøres.

    I hvert fall legge opp til å kunne velge salat i stedet for pommes frites og gjøre den så lite livsfarlig som mulig. Blir jeg nesten som å kjøpe 20 LSK light.
    Må du gi deg, haha... Selskapet skaper jo massivt med arbeidsplasser globalt. Det beste en kan gjøre for u-land er å skape arbeidsplasser. Og hvis vi isolerer selskapet i Norge, så er det vel ingen ting å utsette på dem. Kjøtt og poteter stammer fra det norske landbruk.

    Og siden Maccern er avgiftsbelagt til tusen (begrunnelsen er sikkert noe ala ditt ressonement), så er det godt å vite at 5kr i det minste går til et godt formål (LSK).
    "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
    - Sitat Grusom B

    Kommentar

    • TheSilentMajorit
      I karantene
      Møteplager
      • Oct 2012
      • 99

      #22
      Opprinnelig skrevet av jeykey
      Må du gi deg, haha... Selskapet skaper jo massivt med arbeidsplasser globalt. Det beste en kan gjøre for u-land er å skape arbeidsplasser. Og hvis vi isolerer selskapet i Norge, så er det vel ingen ting å utsette på dem. Kjøtt og poteter stammer fra det norske landbruk.

      Og siden Maccern er avgiftsbelagt til tusen (begrunnelsen er sikkert noe ala ditt ressonement), så er det godt å vite at 5kr i det minste går til et godt formål (LSK).
      Bare å bytte strømleverandør. Eller å fylle bensin på LSK pumpa.

      Men at LSK må markedsføre seg mye, mye bedre enn det de gjør nå er MEGET viktig.

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        #23
        Slutte å komme med urealistiske eller overoptimistiske uttalelser i media, type "selg skinnet før bjørnen er skutt". Irriterer meg, og irriterer sikkert mange andre.

        Etter en riktignok målrik seier mot et nedrykksklart og pissdårlig stabæk-lag presterer Haglund å melde at klubben kan hevde seg i toppen neste år. Dette mens vi har slitt i bånnslammet i hele år, hele fjor, hele året før der igjen etc. Face it: Vi har etablert oss som et bånnlag. Å slå Stabæk endrer ingenting.

        Slike uttalelser vitner om useriøsitet, manglende respekt og forståelse for den jobben som må gjøres før man når toppen. Er på grensen til kvalmt å slenge med leppa da.

        Kommentar

        • Percy Nilegård
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 5146

          #24
          Og om han hadde sagt det motsatte ville ca like mange irritert seg over det. Vanskelig å gjøre alle til lags her inne.
          "Alltid blodsprengt"!
          Fong/Macho

          Even Nordlien

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            #25
            Alle har jo ment at alt under topp 5 er en massiv underprestasjon med den stallen vi besitter. Litt kjipt om man da får kritikk for å uttale den samme ambisjonen som alle krever at man skal ha
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              #26
              Opprinnelig skrevet av andersmm
              Alle har jo ment at alt under topp 5 er en massiv underprestasjon med den stallen vi besitter. Litt kjipt om man da får kritikk for å uttale den samme ambisjonen som alle krever at man skal ha
              Noen ganger må man bare putte fingern i jorda og ta en ting av gangen.
              Stallen er i utgangspunktet "for god" til å vake i bunnkampen, men fakta er jo som reka påpeker at klubben har etablert seg som ett bunnlag og fokuset må ligge deretter.

              Kommentar

              • PetterH
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2012
                • 668

                #27
                Det beste hadde vært om det hadde blitt pratet litt mindre, og prestert litt mer.

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  #28
                  For å få ekstra cash i kassa må følgende skje:

                  Ruben må gro ut afroen sin! Da kan vi selge "Lunan wigs":

                  Spoiler:









                  hvor søtt er ikke dette?





                  Jeg lover å kjøpe til meg, kona og 4 nevøer og nieser!
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • *46*

                    #29
                    Jeg har. Kjøpte på netthandelen.no for 7-8 år siden. Reklamen var med Tom Nordlie.

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av jeykey
                      Må du gi deg, haha... Selskapet skaper jo massivt med arbeidsplasser globalt. Det beste en kan gjøre for u-land er å skape arbeidsplasser. Og hvis vi isolerer selskapet i Norge, så er det vel ingen ting å utsette på dem. Kjøtt og poteter stammer fra det norske landbruk.

                      Og siden Maccern er avgiftsbelagt til tusen (begrunnelsen er sikkert noe ala ditt ressonement), så er det godt å vite at 5kr i det minste går til et godt formål (LSK).
                      Og hvis folk ikke hadde jobba på MCD hadde de som jobbet der gått på trygd og ikke jobbet andre steder (arbeidsmarkedet er lavt og uten fastfooddritten hadde det vært flere alternativer (som jo kommer mer og mer).

                      Å gi MCdonalds kudos for noe vitner kun om kunnskapsløshet. Er ikke akuratt er selskap som har moral og etikk i sentrum.

                      Når det er sagt er det jo bra at det kommer penger til lubben, men slike selskaper syns jeg vi skal holde oss for gode til å samarbeide med.


                      Men jeg ville bare si min mening. Ser at det er både tomler opp og ned (hadde forventa mest ned).
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                        Og hvis folk ikke hadde jobba på MCD hadde de som jobbet der gått på trygd og ikke jobbet andre steder (arbeidsmarkedet er lavt og uten fastfooddritten hadde det vært flere alternativer (som jo kommer mer og mer).
                        Kan du utdype hva et "lavt" arbeidsmarked er? For dverger? For limbodansere?

                        Er personlig ikke noen fan av McD eller tilsvarende sjapper, men det er tross alt mindre lavpannet enn diverse kebabsjapper som enkelte spillere i LSK har blitt fersket på.
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                          Kan du utdype hva et "lavt" arbeidsmarked er? For dverger? For limbodansere?

                          Er personlig ikke noen fan av McD eller tilsvarende sjapper, men det er tross alt mindre lavpannet enn diverse kebabsjapper som enkelte spillere i LSK har blitt fersket på.
                          Mente bra arbeidsmarked. Trur jeg starta på lav ledighet men ombestemte meg
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • jeykey
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2012
                            • 452

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                            Og hvis folk ikke hadde jobba på MCD hadde de som jobbet der gått på trygd og ikke jobbet andre steder (arbeidsmarkedet er lavt og uten fastfooddritten hadde det vært flere alternativer (som jo kommer mer og mer).

                            Å gi MCdonalds kudos for noe vitner kun om kunnskapsløshet. Er ikke akuratt er selskap som har moral og etikk i sentrum.

                            Når det er sagt er det jo bra at det kommer penger til lubben, men slike selskaper syns jeg vi skal holde oss for gode til å samarbeide med.


                            Men jeg ville bare si min mening. Ser at det er både tomler opp og ned (hadde forventa mest ned).
                            Nå snakket jeg om i hovedsak om u-land. Og hvis du tror det er overflod med jobb-muligheter der tar du feil... MacDonalds bidrar med astronmiske summer i skatter og avgifter (hvertfall her til lands^^) og det er en arbeidsplass å gå til. Hadde ingen villet jobbe eller kjøpe av dem, hadde ikke ting vært som det er. At det uten videre vil poppe opp en nasjonal fastfood/matkjede i de forskjellige u-landene er å tro på julenissen. Må ikke tro det er enkelt å være gründer i Zimbawe. Folk bruker penger etter hva de har behov for. Det er et behov for MacDonalds, BurgerKing og mAx. At du ikke liker dem, gjør dem ikke mindre viktige for samfunnet.

                            At de ikke betaler godt (hvem gjør det i U-land?), bruker mye av lokale naturressurser (som er positivt i Norge men negativt i begrensede land), etiske ting osv. er kun et resultat av at folk ønsker å kjøpe av dem - billigst mulig. Tilbud og etterspørsel... er du kunnskapsløs? Hvis folk ikke vil jobbe der, står det en laaaang kø utenfor som ønsker å jobbe der.

                            Spesielt i Norge bidrar McDonalds positivt gjennom å bruke norske råvarer (kjøtt, poteter osv.) og opprettholde sysselsettingen. Er det noen forskjell om burgern er fra mAx (Sverige) enn McDonalds? At ting er usunt er forøvrig en helt annen debatt. Du kan jo sende Stoltenberg et brev om å kutte alle avgifter/momser på nøkkelhullmerkede produkter samt frukt og grønt? Men da får kanskje Mc'ern paradoksalt nok også billigere råvarer.....?

                            MacDonalds bidrar til samfunnet, skal du se

                            Har du en kompis på besøk, som etter 1 time slepper en skikkelig smyger... så er det lett å se seg blind på smygern
                            "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                            - Sitat Grusom B

                            Kommentar

                            • ragnarrock
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 937

                              #34
                              hva har dette med LSK sitt angivelige manglende markedsarbeid å gjøre egentlig?
                              *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                              -RagnarRock-

                              Kommentar

                              • jeykey
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2012
                                • 452

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                                hva har dette med LSK sitt angivelige manglende markedsarbeid å gjøre egentlig?
                                At avtalen med Mc'ern bør opprettholdes og hvis den drar i land mye - så bør en kanskje se på mulighetene for utvide avtalen?

                                Men det beste tiltaket råder ikke markedsavdelingen over - nemlig å vinne fotballkamper :-)
                                "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                                - Sitat Grusom B

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9463

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                  Når det er sagt er det jo bra at det kommer penger til lubben, men slike selskaper syns jeg vi skal holde oss for gode til å samarbeide med.
                                  Nå er det vel lubben som betaler...

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 4112

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av jeykey
                                    MacDonalds bidrar til samfunnet, skal du se
                                    Stor humor!
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • CFD
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2319

                                      #38
                                      Masse mas om McDonalds her. Faktisk er McDonalds og andre vestlige fastfood kjeder dyr mat i mange land. Det er mange ganger jeg har fått meg en klump med ris og noe grønnsaker og kjøtt på siden som rett og slett har smakt fantastisk for langt under prisen av en BigMac. Sortimentet på feks Filippinene så inneholder de fleste av Mcdonaldserttene ris og påstå at mat fra McD er usunt blir bare dumt ,for det finnes faktisk sunne alternativer.

                                      Her i Norge blir det sett på som søppelmat ,mens i mange U-land er det status å spise på McDonalds.
                                      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                      Kommentar

                                      • Percy Nilegård
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 5146

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av CFD

                                        Her i Norge blir det sett på som søppelmat ,mens i mange U-land er det status å spise på McDonalds.
                                        Det sier vel i grunnen alt...
                                        "Alltid blodsprengt"!
                                        Fong/Macho

                                        Even Nordlien

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4112

                                          #40
                                          Hvis de som kaller andre kunnskapsløse i denne diskusjonen, ønsker å skaffe seg litt kunnskap om dette selskapet, går det tilfeldigvis akkurat nå (søndag kl 11-12) en svensk dokumentar på nrk1, "Generasjon utenfor", som blant annet handler om McDonalds utnytting av unge arbeidstagere. Nyttig kunnskap som mange kan ha godt av å få med seg.
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...