Jeg slet litt med å forstå hvorfor RL satte opp et av finalelagene med hjemmefordel i fjor. Det luktet "kampfiksing" nokså lang vei av den beslutningen.
Så slet jeg ytterligere med det faktum at to gruppevinner måtte spille mot hverandre direkte i en kvartfinale, og at LSK som en av gruppevinnerne ble "premiert" med bortekamp.
Men DETTE er om mulig enda vanskelige å se rettferdigheten i:::
Hvorfor i heiteste, huleste får Brøndby to hjemmekamper i kvart/semi, og Helsingborg to bortekamper på vei mot en finale de dermed egentlig bare kan se lang vei etter ?
Å spille på bortebane er jo ikke akkurat noen fordel i fotball ??
Hvorfor i all verden ble ikke semiene satt opp slik, nemlig
København - Brøndby
Helsingborg - OB
Da ville jo alle 4 lag fått en hjemmekamp før en evt. finale??
Og hvorfor kunne man ikke bare spille hjemme/borte, slik at turneringen ble sportslig rettferdig? Lagene trenger jo så mange tette kamper som mulig i sesongoppkjøringene sine?
Svar: de som "styrer" og steller i RL ØNSKER å se København-Brøndby i Parken i alle jævla RL-finaler. Drit og dra sier nå jeg.
Brøndby kan i prinsippet nå spille kvartfinale, semifinale OG finale, uten å bevege ræva uttafor Danmark, uttafor Sjælland, for ikke å snakke om knapt nok uttafor København by. Utrolig.
København, som nå får atter enda en finale i Parken. Kan de ikke like gjerne sette opp Parken som fast finalearena med en gang? Det er jo så innmari tydelig at danskene som styrer dette gir sine egne store fordeler når denne etterhvert komplette kokos-turneringen settes opp.
Fair play, joggu sa jeg smør.... Ikke i Royal League. Det er en "fikset" turnering.
Litt komisk, og først og fremst veldig synd.
Semifinale Kampstart Resultat
København - Helsingborg 08.03.07 16:55 3-1 Fakta
Brøndby - OB 08.03.07 19:00 2-1 Fakta
Kvartfinale Kampstart Resultat
Brøndby - Brann 01.03.07 19:00 3-0 Fakta
Vålerenga - Helsingborg 01.03.07 19:30 1-2 Fakta
OB - Lillestrøm 04.03.07 16:00 2-2 Fakta
Elfsborg - København 04.03.07 16:55 1-2 Fakta
Så slet jeg ytterligere med det faktum at to gruppevinner måtte spille mot hverandre direkte i en kvartfinale, og at LSK som en av gruppevinnerne ble "premiert" med bortekamp.
Men DETTE er om mulig enda vanskelige å se rettferdigheten i:::
Hvorfor i heiteste, huleste får Brøndby to hjemmekamper i kvart/semi, og Helsingborg to bortekamper på vei mot en finale de dermed egentlig bare kan se lang vei etter ?
Å spille på bortebane er jo ikke akkurat noen fordel i fotball ??
Hvorfor i all verden ble ikke semiene satt opp slik, nemlig
København - Brøndby
Helsingborg - OB
Da ville jo alle 4 lag fått en hjemmekamp før en evt. finale??
Og hvorfor kunne man ikke bare spille hjemme/borte, slik at turneringen ble sportslig rettferdig? Lagene trenger jo så mange tette kamper som mulig i sesongoppkjøringene sine?
Svar: de som "styrer" og steller i RL ØNSKER å se København-Brøndby i Parken i alle jævla RL-finaler. Drit og dra sier nå jeg.
Brøndby kan i prinsippet nå spille kvartfinale, semifinale OG finale, uten å bevege ræva uttafor Danmark, uttafor Sjælland, for ikke å snakke om knapt nok uttafor København by. Utrolig.
København, som nå får atter enda en finale i Parken. Kan de ikke like gjerne sette opp Parken som fast finalearena med en gang? Det er jo så innmari tydelig at danskene som styrer dette gir sine egne store fordeler når denne etterhvert komplette kokos-turneringen settes opp.
Fair play, joggu sa jeg smør.... Ikke i Royal League. Det er en "fikset" turnering.
Litt komisk, og først og fremst veldig synd.
Semifinale Kampstart Resultat
København - Helsingborg 08.03.07 16:55 3-1 Fakta
Brøndby - OB 08.03.07 19:00 2-1 Fakta
Kvartfinale Kampstart Resultat
Brøndby - Brann 01.03.07 19:00 3-0 Fakta
Vålerenga - Helsingborg 01.03.07 19:30 1-2 Fakta
OB - Lillestrøm 04.03.07 16:00 2-2 Fakta
Elfsborg - København 04.03.07 16:55 1-2 Fakta
Kommentar