Manglende Fair Play i Royal League ? (hjemmebanefordelen bestemmes urettferdig)

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hamburg & Kanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 3006

Manglende Fair Play i Royal League ? (hjemmebanefordelen bestemmes urettferdig)

Jeg slet litt med å forstå hvorfor RL satte opp et av finalelagene med hjemmefordel i fjor. Det luktet "kampfiksing" nokså lang vei av den beslutningen.

Så slet jeg ytterligere med det faktum at to gruppevinner måtte spille mot hverandre direkte i en kvartfinale, og at LSK som en av gruppevinnerne ble "premiert" med bortekamp.

Men DETTE er om mulig enda vanskelige å se rettferdigheten i:::
    Hvorfor i heiteste, huleste får Brøndby to hjemmekamper i kvart/semi, og Helsingborg to bortekamper på vei mot en finale de dermed egentlig bare kan se lang vei etter ?
    Å spille på bortebane er jo ikke akkurat noen fordel i fotball ??

Hvorfor i all verden ble ikke semiene satt opp slik, nemlig

København - Brøndby
    Helsingborg - OB

Da ville jo alle 4 lag fått en hjemmekamp før en evt. finale??

Og hvorfor kunne man ikke bare spille hjemme/borte, slik at turneringen ble sportslig rettferdig? Lagene trenger jo så mange tette kamper som mulig i sesongoppkjøringene sine?

Svar: de som "styrer" og steller i RL ØNSKER å se København-Brøndby i Parken i alle jævla RL-finaler. Drit og dra sier nå jeg.

Brøndby kan i prinsippet nå spille kvartfinale, semifinale OG finale, uten å bevege ræva uttafor Danmark, uttafor Sjælland, for ikke å snakke om knapt nok uttafor København by. Utrolig.

København, som nå får atter enda en finale i Parken. Kan de ikke like gjerne sette opp Parken som fast finalearena med en gang? Det er jo så innmari tydelig at danskene som styrer dette gir sine egne store fordeler når denne etterhvert komplette kokos-turneringen settes opp.

Fair play, joggu sa jeg smør.... Ikke i Royal League. Det er en "fikset" turnering.
    Litt komisk, og først og fremst veldig synd.

Semifinale Kampstart Resultat
    København - Helsingborg 08.03.07 16:55 3-1 Fakta
    Brøndby - OB 08.03.07 19:00 2-1 Fakta
    Kvartfinale Kampstart Resultat
    Brøndby - Brann 01.03.07 19:00 3-0 Fakta
    Vålerenga - Helsingborg 01.03.07 19:30 1-2 Fakta
    OB - Lillestrøm 04.03.07 16:00 2-2 Fakta
    Elfsborg - København 04.03.07 16:55 1-2 Fakta
    LSK Norges beste lag
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
    Men DETTE er om mulig enda vanskelige å se rettferdigheten i.
    Hvorfor i heiteste, huleste får Brøndby to hjemmekamper i kvart/semi, og Helsingborg to bortekamper på vei mot en finale de da bare kan se lang vei etter ?????

København by, som nå får atter enda en finale i Parken. Kan de ikke like gjerne sette opp Parken som fast finalearena med en gang? Det er jo så innmari tydelig at danskene som styrer dette gir sine egne store fordeler når denne nå litt kokos turneringen settes opp.
    1. Helsingborg får bortekamper fordi de ikke kan spille på hjemmebanen sin.
    2. Finalen går på Brøndby stadion.

Kommentar

• Hamburg & Kanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 3006

Og dermed får Brøndy spille kvart, semi og finale på hjemmebane.

Synes jeg ser LSK få en slik fordel...
      LSK Norges beste lag

Kommentar

• KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

Er enig i trådstarter at det er irriterende å bli satt opp mot en annen gruppevinner på bortebane. Men dersom vi hadde klart det hinderet, noe som vi hadde gode muligheter til når vi ledet to ganger, så hadde vi fått en usedvanlig stor fordel siden vi hadde fått hjemmekamp i semien og i finalen. Det hadde vært bedre enn å f eks fått Helsingborg hjemme i kvarten og FCK borte i semien. Muligheten til å vinne turneringen hadde vært større. Vi måtte altså svelge en kamel for å få større fordel senere. Men vi greide ikke brassene og det kan vi takke oss selv for.

Kommentar

• Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3501

Skulle likt en ordning der det var kun 3 lag i hver gruppe. 1 lag fra hver nasjon, og de 2 beste gikk videre. Da kunne gruppevinnere møtt gruppetoere i en åpren trekning. Og ved å fjerne 2 gruppekamper kunne vi igjen innført dobbeltkamper i sluttspillet som ville vært mer fair.
          Eventuellt kunne man bare latt gruppevinnere gått videre til semifinaler.

Jeg mener iallefall at dagens RL ikke virker mye seriøs, og ikke gir rette fordeler til gruppevinnere.

Kommentar

• Gale Isbre
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2005
            • 1164

Opprinnelig skrevet av KFL41
            Vi måtte altså svelge en kamel for å få større fordel senere. Men vi greide ikke brassene og det kan vi takke oss selv for.
            Nå var det vel strengt tatt et dansk lag vi røyk ut mot?

Kommentar

Working...