Oppsumering av sesongen 2004

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • King_Raymond
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4987

    Oppsumering av sesongen 2004

    Sesongen startet som vanligh med hjemmekamp og seier foran ett forventningsfullt publikum, som også i år hadde troen på at vi skulle vippe Rbk ned fra tronen.

    Men etter Fredrikstad kampen begynte det å butte i mot. Så ble det 6 kamper på rad uten seier. Vi var stort sett bedre enn motstanderne i disse kampene, men hadde ikke marginene på vår side, og ga ofte fra oss ledelsen i løpet av de siste 15 min...

    Men mot Sogndal i slutten av Mai så snudde det. Vi vant 1-0 etter et sent straffemål av Arild. I løpet av de neste 2 mnd`ene så spilte vi 9 kamper på rad uten tap. Vi slo blant annet Bodø-Glimt 4-0 borte, Brann 5-1 borte og Fredrikstad 4-1 borte..

    Etter 16 kamper var vi kun 3 poeng bak Rosenborg som ledet serien, og neste kamp var borte mot Rbk. Vi ble overkjørt og etter denne kampen var vi dårlige i serien.

    Uken etter bortekampen mot Rbk, hadde vi hjemmekamp mot samme lag, men denne gangen i cupen. 14 August var datoen, det var det største(eneste?) store øyeblikk denne sesongen, og noe av det største jeg har opplevd under mine drøye 10 år som Kanarifugl. Stemningen på denne kampen er den beste jeg har opplevd på Åråsen, og i Norge generelt. Rosenborg ble beseiret på en overbevisende måte, hvor Gylfi hadde hovedrollen med sitt hatrick.

    Etter cup kampen mot Rbk gikk det som sagt dårlig. Det ble mange skuffelser utover høsten. Tapene mot Enga og Lyn(cupen) samt Odd kampen var de største. Sesongen ble avsluttet med uavgjort mot Brann etter at vi mistet ledelsen 2 ganger i 2 omgang. Det ble 7 plass i år også!

    Lillestrøm`s beste spiller i år var Frode Kippe, stabilt god, og alltid til å stole på. Andersson og Koren var de beste av de nye som kom til klubben, mens Romanus ikke akkurat ble noen hit....

    Kanari-fansen har variert veldig i år. Hvis vi ser bort ifra bortekampen mot Lyn for en drøy uke siden så var vi mange på bortekampene. Rundt 400 i Trondheim, over 100 i Tromsø, 1000 i Fredrikstad og Hamar og 2000 mot enga og Lyn(cupen). Stemningsmessig har det ikke vært noe toppår i år. Vi har blitt sunget ut av både Klanen og Briskebybanden! på Åråsen... Bortekampene i Fredrikstad, Hamar og Skien var begredelige, da folk flest er mere opptatt av å drikke enn å støtte laget.
    Ultras Felt C Lillestrøm
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    #2
    Kanari-fansen har variert veldig i år. Hvis vi ser bort ifra bortekampen mot Lyn for en drøy uke siden så var vi mange på bortekampene. Rundt 400 i Trondheim, over 100 i Tromsø, 1000 i Fredrikstad og Hamar og 2000 mot enga og Lyn(cupen). Stemningsmessig har det ikke vært noe toppår i år. Vi har blitt sunget ut av både Klanen og Briskebybanden! på Åråsen... Bortekampene i Fredrikstad, Hamar og Skien var begredelige, da folk flest er mere opptatt av å drikke enn å støtte laget.
    Bortemøte i år har vært veldig bra! Det med stemning osv må folk gå i seg selv, pluss stadion rundt omkring i norges land. Fredrikstad var mye drikking, men det er noe vi vet fra før av. Tribunen var uten tak og vi hadde en bredde på 30-40 m, noe som gjør samsynginga vanskelig. Ikke noe unnskyldning, men en av grunnene til at stemninga ikke var så bra som den burde vært.

    En annen ting er at kanari-fansen har fått mye mer godvilje, føler jeg da, hos klubben i forhold til tidligere. Har en ålreit tifogruppe som vokser og vokser, flere folk på puben før kampa. Håper bare trenden fortsetter også til neste år! Da har vi også en halvlangside folkens. da kan briskebybanden komme for min del
    det med at klanen synger oss ut, er ikke så vnaskelig å skjønne. Det er "den som vinner kampen vinner tribunekampen" opplegg. På Åråsen fikk vi alle merke, og på Ullevål, selvom vi av mange har blitt kåret til årets flest syngende bortesupportere mot enga på Ullevål.

    det jeg håper skjer neste år er at alle på feltet bruker skjerfa ved hymne, scoring osv og gjerne at folk kommer med egen produserte flagg/bannere 8)

    Kommentar

    • King_Raymond
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4987

      #3
      Min oppfatning av kampene mot enga er ikke bestandig at det laget som vinner kampen også vinner på tribunen. Kampen på Ullevål for 2 år siden var en jevn tribune kamp, selv om enga scorte først å ledet helt fram til det var 2 min igjen...

      Er selvfølgelig enig i at bortefølget vårt har vært veldig bra i år, men stemningen har stort sett vært for dårlig... Blir veldig spennende med en halv langside neste år, blir også spennende å se hvordan syngingen blir når vi blir spredt såpass mye som vi blir. Har jo ofte vært problemer på Ullevål med å få alle til å synge samtidig og de samme sangene. Men dette burde jo gå seg til etter noen kamper.

      Positivt at kanari-fansen satser på tifo igjen, etter noen stusselige år på den fronten. Dette første året var ikke all verden, men var ett par arrangemet som var godkjent, pluss at dere skal ha for førsøket i de som ikke ble like vellykket..
      Ultras Felt C Lillestrøm

      Kommentar

      Working...