Prinsipiell vif-boikott

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    Prinsipiell vif-boikott

    Jeg hører at mange har byttet sin strømleverandør fra Hafslund
    fordi de sponser vif med diverse millioner.
    Det gir meg dårlig samvittighet at jeg ikke
    har gjort det før nå. Men det er en ting som gjort at jeg har
    holdt litt igjen. Skal det først gjøres så bør det være konsekvent,
    som en prinsippsak.

    Og hva blir i så fall prinsippet:
    - Boikotte vif-s hoved-draktsponsor?
    - Boikotte alle vifs hovedsponsorer?
    (11 stk.)
    - Boikotte samtlige av vifs sponsorer?
    (ca. 50?)

    Det må selvfølgelig gjelde uavhengig av hvem som blir sponsor.
    Og skal det gjelde en viss tid etter at noen har gitt seg som sponsor?

    Det kan komplisere livet en del, men jeg har nå bestemt meg for
    å kjøre prinsippet at jeg boikotter vif-s hoved-draktsponsor i første omgang. Så jeg får jeg bare krysse fingra og håpe at ikke
    Mastercard blir deres neste draktsponsor!?

    Noen som har enda kraftigere prinsipper?

    ----
    Roy Vaadal.
    RoyVaadal.
  • Håkon Henriksen
    Administrator
    • Nov 2003
    • 6411

    #2
    jeg har byttet strøm leverandør, men må fortsatt støtte Hafslund med den fordømte nettleia, si nei til alt som har med vif å gjøre...
    Håkon Henriksen
    -
    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
    -
    ALT FOR FUGLA

    Kommentar

    • pondus73
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2004
      • 612

      #3
      En prinsipiell boikott vil jo kanskje være litt upraktisk. Det er vel ikke mange som ønsker å være våre sponsorer dersom alle andre lag og deres supportere skulle boikotte våre sponsorer.
      Men at vi kutter visse sponsorer som legger inn veldig mye pnger i andre klubber, sånn som Chess og Hafslund, synes jeg er en god ide!!!
      Selv skal jeg også bytte fra Hafslund............
      ------eLSKe-------

      Kommentar

      • RekdalErSjef
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Nov 2004
        • 8

        #4
        Etter og ha sett litt på dette forumet med dertilhørende innlegg av ymse kvalitet kunne jeg ikke unngå og kommentere denne.

        Alle som har et kunnskapsnivå om markedsføring som strekker seg hakket over kakelotteri-prinsippet forstår at en slik boikott vil ha mikroskopiske effekter.

        Vi vet alle at VIF har seilt på en medgangsbølge i år, de har for mange titusener av nordmenn betydd noe som er utrolig viktig innen markedsføring; profilbygging og suksess.
        Jeg vet dette er ord som faller dere tungt for brystet, men dere kan ikke nekte for at det er et sårt faktum at når VIF puster RBK i nakken helt til dommeren blåser av siste seriekamp så blir dette lagt merke til.

        Det som forundrer meg like mye som at i mangel på egne resultater er at man i tillegg forsøker og la det gå ut over en tredjepart som i dette tilfelle er sponsorer.
        At man i tillegg gjør dette i den tro at det skal ha en effekt bidrar faktisk ikke til annet enn og skape en god julebordshistorie hos Hafslund.
        For såfremt de blir identifisert som en del av et lag som oppnår resultater i bevitnelse av hundretusener av nordmenn, og veier dette opp imot et titalls LSK-supportere som skifter strømleverandør pga fotballtilhørighet faller det på sin egen urimelighet og bli bekymret.

        Jeg skal ikke sitte her og instruere folk i hva de skal bruke pengene sine på, men hvis det er slike ting som skal avgjøre kan dere kanskje ta med i vurderingen av ny kraftleverandør noen andre som behandler sine egne og "rivalene" likt, nemlig gi bort 10.000 billetter i erkerivalens område, og inviterer til fotballfest.

        Jeg for min del har aldri fått noe gratis hos Åkrene mek verksted, og heller aldri fått så mye som et prøveabonnement hos Romerikes Blad.....

        P.S Synd med Gylfi og lykke til videre, vi venter på dere i toppen

        Kommentar

        • fugla_4_ever
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 467

          #5
          Opprinnelig skrevet av RekdalErSjef
          Etter og ha sett litt på dette forumet med dertilhørende innlegg av ymse kvalitet kunne jeg ikke unngå og kommentere denne.

          Alle som har et kunnskapsnivå om markedsføring som strekker seg hakket over kakelotteri-prinsippet forstår at en slik boikott vil ha mikroskopiske effekter.

          Vi vet alle at VIF har seilt på en medgangsbølge i år, de har for mange titusener av nordmenn betydd noe som er utrolig viktig innen markedsføring; profilbygging og suksess.
          Jeg vet dette er ord som faller dere tungt for brystet, men dere kan ikke nekte for at det er et sårt faktum at når VIF puster RBK i nakken helt til dommeren blåser av siste seriekamp så blir dette lagt merke til.

          Det som forundrer meg like mye som at i mangel på egne resultater er at man i tillegg forsøker og la det gå ut over en tredjepart som i dette tilfelle er sponsorer.
          At man i tillegg gjør dette i den tro at det skal ha en effekt bidrar faktisk ikke til annet enn og skape en god julebordshistorie hos Hafslund.
          For såfremt de blir identifisert som en del av et lag som oppnår resultater i bevitnelse av hundretusener av nordmenn, og veier dette opp imot et titalls LSK-supportere som skifter strømleverandør pga fotballtilhørighet faller det på sin egen urimelighet og bli bekymret.

          Jeg skal ikke sitte her og instruere folk i hva de skal bruke pengene sine på, men hvis det er slike ting som skal avgjøre kan dere kanskje ta med i vurderingen av ny kraftleverandør noen andre som behandler sine egne og "rivalene" likt, nemlig gi bort 10.000 billetter i erkerivalens område, og inviterer til fotballfest.

          Jeg for min del har aldri fått noe gratis hos Åkrene mek verksted, og heller aldri fått så mye som et prøveabonnement hos Romerikes Blad.....

          P.S Synd med Gylfi og lykke til videre, vi venter på dere i toppen
          Jeg tror ikke folk regner med å slå Hafslud konkurs, men det er prinsippet som teller!

          Kommentar

          • pondus73
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 612

            #6
            Det som forundrer meg like mye som at i mangel på egne resultater er at man i tillegg forsøker og la det gå ut over en tredjepart som i dette tilfelle er sponsorer.
            At man i tillegg gjør dette i den tro at det skal ha en effekt bidrar faktisk ikke til annet enn og skape en god julebordshistorie hos Hafslund.
            For såfremt de blir identifisert som en del av et lag som oppnår resultater i bevitnelse av hundretusener av nordmenn, og veier dette opp imot et titalls LSK-supportere som skifter strømleverandør pga fotballtilhørighet faller det på sin egen urimelighet og bli bekymret.

            hva????? går ikke hafslund konk av dette???? også jeg som har gått rundt og regna med det da!!!!!!
            jamen glad det kom en klansskalle og informerte meg om dette og annet!!!!

            dette handler vel litt mer om å gjøre seg noen valg.........hafslund er blant de dyreste strømleverandørene samtidig som de øser ut penger til ett håpløst prosjekt rundt plata........da må det jo være lov, selv for oss håpløse kanarifugler, å ta til fornuften??!?

            Det jeg også er glad for er å blir fortalt om hvordan det er i toppen, av ett lag som har vært der i noen dager, er vel ikke veldig lenge siden de kjøpte dommere og kjørte seg selv konk for å kunne holde seg i eliteserien................

            men at dere har gjort en god sesong, det skal dere absolutt ha. så får vi håpe at ett ordtak jeg har veldig sansen for, "hovmod står for fall", også gjelder for små blårøde barn av plata
            ------eLSKe-------

            Kommentar

            • RekdalErSjef
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • Nov 2004
              • 8

              #7
              Helt greit og være prinsippfaste folkens, skal ikke si noe hvis folk bytter pga pris - skal egentlig heller ikke si noe _hvis_ dere faktisk skulle bytte pga fotball heller men en liten kommentar syns jeg var på sin plass.

              Når det gjelder hovmod står for fall for blå-røde barn fra plata og andre klansskaller kan det hende det går troll i ord.
              Vi sitter og krysser fingrene for lørdagen hvor jeg faktisk regner med at 99% av forumdeltakerne her inne ikler seg skinnvest, løsbart og er hobby-trønder for en dag.

              Men går det shit for vif - noe det selvfølgelig ikke gjør - kommer jeg ikke til og slutte og handle på Rema1000 av den grunn

              Uansett hadde jeg sett LSK hadde klart Royal League så vi kunne plukka seks nye poeng av dere før dere røyk ut

              Kommentar

              • KFL41
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 3648

                #8
                Dere vif-folk trur at at dere er de eneste som har fulgt rbk på til døra og har gitt trøndra kamp, men jeg har bare en ting å si!

                VELKOMMEN ETTER!!

                Vi gjorde i 2001 og da tok vi ikke 48 poeng som normalt hadde holdt til en 4. plass, men 56. Det er mange lag som har greid å skrape sammen 48 poeng de siste årene og dere har den laveste poengsummen et sølvlag har hatt siden 14-lagsserien ble innført. Men for all del, bare gå rundt og tru at dere er så fantastisk gode. Slik at fallhøyden blir enda høyere.

                Kommentar

                • Tony
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4737

                  #9
                  Hold takhøyde nå gutter og ikke hiss dere opp.

                  Rekdalersjef har ikke sagt noe galt.

                  p.s: Plata eksisterer ikke lenger!

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    #10
                    Seks nye poeng? Historieløse faen! Dere har ikke slått oss to ganger på en sesong på over femten år, og når dere først gjør det er det Berntsen-faen som gir dere seieren. Og det veit du! Dere er en oppskrytt faens mediejippo, og når spillera begynner å forlate dere, som dem kommer til å gjøre, går alt dit det skal, til helvete og 1.divisjon igjen. Hold kjeft og pell deg tilbake til VPN, du hører ikke hjemme her.
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • Guling
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2004
                      • 484

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                      Seks nye poeng? Historieløse faen! Dere har ikke slått oss to ganger på en sesong på over femten år, og når dere først gjør det er det Berntsen-faen som gir dere seieren. Og det veit du! Dere er en oppskrytt faens mediejippo, og når spillera begynner å forlate dere, som dem kommer til å gjøre, går alt dit det skal, til helvete og 1.divisjon igjen. Hold kjeft og pell deg tilbake til VPN, du hører ikke hjemme her.
                      Som Tony sa.

                      Hold dere i tøylene og innenfor reglene. Angrep som det her er ingen tjent med.

                      Kommentar

                      • RekdalErSjef
                        Juniormedlem
                        Ferskenpels
                        • Nov 2004
                        • 8

                        #12
                        Vi gjorde i 2001 og da tok vi ikke 48 poeng som normalt hadde holdt til en 4. plass, men 56. Det er mange lag som har greid å skrape sammen 48 poeng de siste årene og dere har den laveste poengsummen et sølvlag har hatt siden 14-lagsserien ble innført. Men for all del, bare gå rundt og tru at dere er så fantastisk gode. Slik at fallhøyden blir enda høyere.
                        Statistikken sitter ihvertfall, og for og svare så syns jeg det er urimelig og sammenligne poeng og plassering i to forskjellige sesonger.
                        At dere var i samme situasjon i 2001 er jeg også klar over, og bare for og ha nevnt det: Jeg håpet faktisk at dere skulle klare det!

                        Årsaken er av den samme vi ser idag, nemlig at selv om våre rivaler hadde tatt gullet ville vi fått en ny æra i norsk fotball.
                        Bare se hva som har skjedd i år, med en rekordjevn tippeliga blir det også rekorder på tribunen (1,45mill tilskuere gjennom sesongen).
                        Folk liker det de ser og den store vinneren blir norsk fotball generellt, og det er både meg, deg, rekdal, røsler hafslund, RB og uendelig mange fler.
                        Hele poenget mitt er at man må kunne svelge en kamel for og suge en karamell.
                        Og ja, som en annen var inne på så er vi litt høye på pæra for tiden... vi suger nettopp nå på en karamell etter 2004-sesongen, en karamell som smaker godt etter bl.a to sesonger i 1. div de senere år.
                        Fallhøyden blir stor når man har alt og tape fremfor alt og vinne, tro meg jeg er fullstendig klar over det.
                        Men husk at den som har begge beina på jorda kommer seg ingen vei....

                        Jeg forventer ikke at dere skal være enige med meg, og jeg forventer ikke at dere skal klappe i takt med meg over vifs seriesølv i år heller.
                        Det jeg kanskje kunne forvente er det tråden egentlig begynte med (prinsippet i seg selv); nemlig at det må da være uendelig destruktivt og spre så mye eder og galle over et lags prestasjoner fremfor og se verdien i det som gagner alle.

                        Kommentar

                        • Dole
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 1601

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av RekdalErSjef

                          Statistikken sitter ihvertfall, og for og svare så syns jeg det er urimelig og sammenligne poeng og plassering i to forskjellige sesonger.
                          At dere var i samme situasjon i 2001 er jeg også klar over, og bare for og ha nevnt det: Jeg håpet faktisk at dere skulle klare det!

                          Årsaken er av den samme vi ser idag, nemlig at selv om våre rivaler hadde tatt gullet ville vi fått en ny æra i norsk fotball.
                          Bare se hva som har skjedd i år, med en rekordjevn tippeliga blir det også rekorder på tribunen (1,45mill tilskuere gjennom sesongen).
                          Folk liker det de ser og den store vinneren blir norsk fotball generellt, og det er både meg, deg, rekdal, røsler hafslund, RB og uendelig mange fler.
                          Hele poenget mitt er at man må kunne svelge en kamel for og suge en karamell.
                          Og ja, som en annen var inne på så er vi litt høye på pæra for tiden... vi suger nettopp nå på en karamell etter 2004-sesongen, en karamell som smaker godt etter bl.a to sesonger i 1. div de senere år.
                          Fallhøyden blir stor når man har alt og tape fremfor alt og vinne, tro meg jeg er fullstendig klar over det.
                          Men husk at den som har begge beina på jorda kommer seg ingen vei....

                          Jeg forventer ikke at dere skal være enige med meg, og jeg forventer ikke at dere skal klappe i takt med meg over vifs seriesølv i år heller.
                          Det jeg kanskje kunne forvente er det tråden egentlig begynte med (prinsippet i seg selv); nemlig at det må da være uendelig destruktivt og spre så mye eder og galle over et lags prestasjoner fremfor og se verdien i det som gagner alle.

                          Fint og saklig skrevet.

                          Og kanskje er det de som har evne til å glede seg over andres fremgang - som i størst grad fortjener å vinne selv.

                          Kommentar

                          • Ola
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1651

                            #14
                            Flere gode poenger "RekdalErSjef" - det skal du ha. Angående boikotten av motstanderlags hovedsponsorer... En kollektiv boikott av en (delvis) uskyldig tredjepart blir fullstendig feil!

                            Men at enkeltpersoner ikke ønsker å støtte en leverandør pga at det kolliderer med hva denne personen står for av prinsipielle grunner, -det synes jeg er helt greit og opp til hver enkelt. Jeg mener også det er litt feil å si at leverandøren ler av det på julebordet og at det har mikroskopisk effekt. Alle som engasjerer seg litt i politikk vet at hver stemme teller, det viser for øvrig valgdeltagelsen fra USA. Jeg jobber selv i et multinasjonalt konsern, og der blir vi stadig minnet på at hver kunde, hver krone og hver kontrakt teller.

                            Men for å trekke det litt langt, skal man skape en situasjon der det går trend i å boikotte hverandres sponsorer - så vil alle tape på det. Da vil aktører bli skeptiske til å gå inn i fotballen med penger. Så jeg oppfordrer heller alle til å ta egne personlige valg i det stille.

                            VIF og deres tilhenger skal få lov til å suge på karamellen. Det var faktisk de og ingen andre som fulgte RBK til døra. Det er de som er med i RL, CL(kanskje) og har 4 mann på landslaget. Den snuoperasjonen er fantastisk siden kvalikkampen mot Sandefjord. Desverre er det et tegn på den dårlige kvaliteten i Norsk Tippeliga, og jeg spår at det like godt kan være Molde eller Lyn som følger RBK til døra neste sesong.

                            Vi har fortsatt flere trofeer, flere kamper i øverste, bedre stats i innbyrdes oppgjør, og høyere ranking på maratontabellen enn dere! Dessuten har vi stadion!

                            Kommentar

                            • Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

                              #15
                              Bare for å supplere litt her: Snuoperasjonen til VIF skulle ALDRI HA SKJEDD!!! Forbanna Jonny Ditlevsen! Byllepest på deg!
                              Ni principe ni rey...

                              D10S!

                              Kommentar

                              • Guling
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2004
                                • 484

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                                Bare for å supplere litt her: Snuoperasjonen til VIF skulle ALDRI HA SKJEDD!!! Forbanna Jonny Ditlevsen! Byllepest på deg!
                                Dette er andre gang i denne tråden du mottar en advarsel.

                                Neste gang vil det kanskje bli mer. Hold deg i skinnet nå.

                                Kommentar

                                • Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

                                  #17
                                  For å ønske byllepest på Jonny Ditlevsen??? Skulle da mene det var en helt legitim ting å si...
                                  Ni principe ni rey...

                                  D10S!

                                  Kommentar

                                  • Tony
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4737

                                    #18
                                    Nei,så pass hva du skriver heretter!

                                    Kommentar

                                    • soont
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Feb 2004
                                      • 97

                                      #19
                                      Hva er verst?

                                      1) Et innlegg på et SUPPORTERforum der skribenten ønsker byllepest på en dommer eller
                                      2) At 2 stk moderatorer (for nnnte gang) kommer med advarsler ,til innlegget i pkt 1,uten begrunnelse.

                                      Nok en gang synes jeg moderatorene på dette forumet utøver dårlig skjønn!

                                      Kommentar

                                      • *LILLESTRØM SK*
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • May 2004
                                        • 166

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Tony
                                        p.s: Plata eksisterer ikke lenger!
                                        Nei, som vi alle vet eksisterer ikke den lenger, derfor har klanen funnet ett mye bedre sted "shipper`n"(shippergata). Da dette gjør det mye enklere når man kan samle prostituerte, trygda og narkomane.

                                        Syns det begynner og bli veldig mange klansfolk her inne, med tanke på at de har sitt eget nettsted og samlingssted.
                                        Å tenke før man snakker, er som og tørke seg i ræva før man driter

                                        Kommentar

                                        Working...