Eksterne vurderinger av LSK før 2007-sesongen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    #21
    "Det blir jevnt. men Lillestrøm stikker av med gullet foran Rosenborg og Vålerenga"

    NRKs ekspertkommentator Karl Petter Løken til Østlandssendingen i dag, mandag 2. april.

    Kommentar

    • Bolsen3
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 1061

      #22
      Opprinnelig skrevet av Rathsmeister
      Det er gjevnt i toppen, men tror at "de 4 store" uansett har så stort forsprang ned til de andre at det står mellom oss, RBK, Brann og vIF.
      Jeg er enig i at gullet etter all sannsynlighet går til en av de 4 nevnte, men ser ikke helt at forspranget ned til de andre er så stort sportslig sett (og det er vel fortsatt det som teller, eller hva?). Jeg er helt sikker på at årets topp4 ikke blir lik fjorårets, da forskjellen mellom topp og bunn ikke er like stor i den norske ligaen som i de fleste andre...

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #23
        Aftenposten tipper LSK på sølvplass

        Aftenposten tipper LSK på 2. plass, og enga på 3. plass. Og da selvsagt RBK på 1. plass.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #24
          Opprinnelig skrevet av sparwasser
          "Det blir jevnt. men Lillestrøm stikker av med gullet foran Rosenborg og Vålerenga"

          NRKs ekspertkommentator Karl Petter Løken til Østlandssendingen i dag, mandag 2. april.
          Her er lenken til hele Løkens tabelltips:

          Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #25
            Nye Troms tipper LSK på 2. plass

            Avisen Nye Troms tipper fugla på sølvplass, og trøndra øverst. Her er lenken:

            Kommentar

            • Rathsmeister
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 561

              #26
              Opprinnelig skrevet av Bolsen3
              Jeg er enig i at gullet etter all sannsynlighet går til en av de 4 nevnte, men ser ikke helt at forspranget ned til de andre er så stort sportslig sett (og det er vel fortsatt det som teller, eller hva?). Jeg er helt sikker på at årets topp4 ikke blir lik fjorårets, da forskjellen mellom topp og bunn ikke er like stor i den norske ligaen som i de fleste andre...
              Ordlagt meg kanskje litt feil, men mener ikke at forspranget er så stort at det er umulig for for eksempel stabekk eller viking å komme seg inn blant de 4 beste, men da er man avhengig av en "liten overraskelse".

              Når man her skal synse om tabellsituasjon etter at hvert lag skal spille 26 kamper, mener jeg at de 4 stire tar de 4 øverste plassene. At andr lag kommer opp (da under LSK, håper jeg) er dette bare positivt for norsk fotball etter min mening....

              Forskjellen sportslig sett er ikke all verden, men mener fortsatt, sett på papiret at de 4 store også kommer best ut etter en lang sesong....

              Langt fra umulig at jeg tar feil, men dette er mitt tips....
              Mvh
              Martin Raths

              Kommentar

              • Bolsen3
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 1061

                #27
                Opprinnelig skrevet av Rathsmeister
                Ordlagt meg kanskje litt feil, men mener ikke at forspranget er så stort at det er umulig for for eksempel stabekk eller viking å komme seg inn blant de 4 beste, men da er man avhengig av en "liten overraskelse".

                Når man her skal synse om tabellsituasjon etter at hvert lag skal spille 26 kamper, mener jeg at de 4 stire tar de 4 øverste plassene. At andr lag kommer opp (da under LSK, håper jeg) er dette bare positivt for norsk fotball etter min mening....

                Forskjellen sportslig sett er ikke all verden, men mener fortsatt, sett på papiret at de 4 store også kommer best ut etter en lang sesong....

                Langt fra umulig at jeg tar feil, men dette er mitt tips....
                Forskjellen sportslig er veldig liten vil jeg si, sammenlignet med andre ligaer, så jeg tror det skal mye mindre til at et lag overasker. Når jeg skal sette opp mitt tips for årets tabell, så kommer jeg definitivt ikke til å sette de 4 store på de fire øverste plassene. Sannsynligheten for at de samme tar de 4 øverste plassene i år også er veldig liten. Spørsmålet er hvem som skuffer, jeg tror kanskje det blit vif. At minst en av dem ikke får en topp4-plassering er jeg helt sikker på...

                At forskjellen mellom topp og resten ikke er større enn den er, synes jeg er negativt for norsk fotball. Klart, det blir mye underholdning ut av det, men se hvordan norske lag har bæsjet på leggen ute i europa i det siste. Problemet er ikke at nivået totalt sett er dårligere, problemet er at topplagene er dårligere nå enn før...

                *Jippi, 500 innlegg, dette må feires! :-)*

                Kommentar

                • hoyt
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 2850

                  #28
                  Kanskje nyhetstråd-materiale, men det får mod bestemme.



                  Vurdering av vinterovergangene

                  Av Tor-Kristian Karlsen -

                  LILLESTRØM

                  I likhet med Viking har Lillestrøm kjøpt spillere av et visst kaliber, uten at enkeltkjøp utpeker seg som ultraspennende. LSK scorer høyt fordi de kompletterer en sterk spillerstall med en variasjon av friske, unge talenter og etablerte kvalitetsspillere. Eksperimentfaktoren er lav, kjøpene virker logiske, planlagte og gjennomtenkte.

                  Majoriteten av overgangspotten, åtte millioner kroner, ble anvendt på Fredrikstads Simen Brenne ? hentet inn for å erstatte Robert Koren. Rent estetisk er sloveneren mer behagelig for øyet enn Brenne, men derimot er Selbak-gutten en bedre lagspiller - tar langt mer defensivt ansvar - og vil by på andre, verdifulle kvaliteter. Prisen for Brenne var høy, men vi vet alle at prisnivået i Tippeligaen er loco.

                  Karim Essediri, flopp i RBK, vil håpe på en rennesanse under Tom Nordlie - en ok handel, nord afrikaneren har sine kvaliteter. Fra samme kontinent stammer Alssane Diomande, helt ukjent for meg, men kyndige kategoriserer ivorianeren som lovende.

                  Viktor Bjarki Arnarsson føyer seg inn i rekken av utallige innslag fra Sagaøya på Lillestrøm - noen fantastiske, andre middelmådige. Nyrekrutteringen fra Vikingur - midtbanespiller med driv og målteft - er nok primært hentet som back-up. Etter dragkamp med Viking, og kontraktskonflikt med Kongsvinger, gikk LSK seirende ut av bataljen om spisstalentet, Tore Andreas Gundersen. U21-landslagsspilleren opplevde et slags gjennombrudd på høstsesongen i fjor, men vil sikkert bli matchet rolig i debut sesongen i Tippeligaen.
                  "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                  - Nosa

                  Kommentar

                  • vollafugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2006
                    • 978

                    #29
                    Dagbladet og VG

                    I kommende lørdagsutgaver tipper VG at LSK tar bronsje. Dagbladet på sin side tipper at LSK tar GULL!

                    Kommentar

                    • Serbern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 5496

                      #30
                      I tv2 sport sitt tabelltips tipper de LSK på 3.plass.

                      Kommentar

                      • Sem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2005
                        • 1626

                        #31
                        FireFireTos redaktør Tom Stalsberg tipper Lillestrøm på 1. plass foran Rosenborg, Vålerenga og Tromsø.

                        1. Lillestrøm
                        2. Rosenborg
                        3. Vålerenga
                        4. Tromsø
                        5. Brann
                        6. Lyn
                        7. Stabæk
                        8. Strømsgodset
                        9. Start
                        10. Viking
                        11. Odd Grenland
                        12. Aalesund
                        13. Sandefjord
                        14. Fredrikstad

                        Kommentar

                        • Rathsmeister
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 561

                          #32
                          Vi Menn:

                          1. RBK
                          2. LSK
                          3. Brann
                          4. vIF
                          5. Stabæk
                          6. Viking
                          7. Start
                          8. Lyn
                          9. Odd- Grenland
                          10. Strømsgodset
                          11. Tromsø
                          12. Fredrikstad
                          13. Sandefjord
                          14. Aalesund
                          Mvh
                          Martin Raths

                          Kommentar

                          • Henrik
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2006
                            • 2110

                            #33
                            Davy Wathne:



                            1) Lillestrøm
                            2) Viking
                            3) Lyn
                            4) Stabæk
                            5) Start
                            6) Brann
                            7) Vålerenga
                            8) Rosenborg
                            9) Tromsø
                            10) Godset
                            11) Fredrikstad
                            12) Aalesund
                            13) Sandefjord
                            14) Odd

                            Kommentar

                            • vollafugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2006
                              • 978

                              #34
                              Dagbladet og VGs tips:

                              Her er tipsene fra Dagbladet i kommende lørdags Dagblad:
                              1. LILLESTRØM!!!!!!!!!
                              2. Rosenborg
                              3. Vålerenga
                              4. Viking
                              5. Brann
                              6. Start
                              7. Strømsgodset
                              8. Lyn
                              9. Stabæk
                              10. Tromsø
                              11. Sandefjord
                              12. Fredrikstad
                              13. Aalesund
                              14. Odd Grenland
                              Og til og med tredje plass fra Lørdagens VG:
                              1. ........
                              2. ........
                              3. Lillestrøm
                              4. Vålerenga
                              5. Viking
                              6. Stabæk
                              7. Lyn
                              8. Start
                              9. Tromsø
                              10. Odd
                              11. Sandefjord
                              12. Strømsgodset
                              13. Aalesund
                              14. Fredrikstad

                              Kommentar

                              • haggisb
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Feb 2007
                                • 51

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Rathsmeister
                                Vi Menn:

                                1. RBK
                                2. LSK
                                3. Brann
                                4. vIF
                                5. Stabæk
                                6. Viking
                                7. Start
                                8. Lyn
                                9. Odd- Grenland
                                10. Strømsgodset
                                11. Tromsø
                                12. Fredrikstad
                                13. Sandefjord
                                14. Aalesund
                                Er det noen plass det er mulig å fa tak i dette vimenn nummertet som tar for seg seriestart?? Har hørt på endel foretninger og kiosker etter det men de har desverre sendt det i retur. Grunnen til at jeg ikke fikk kjøpt det når det var i salg er at jeg var på sjøen i salgstiden.
                                BRGDS

                                Hallgeir

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av haggisb
                                  Er det noen plass det er mulig å fa tak i dette vimenn nummertet som tar for seg seriestart?? Har hørt på endel foretninger og kiosker etter det men de har desverre sendt det i retur. Grunnen til at jeg ikke fikk kjøpt det når det var i salg er at jeg var på sjøen i salgstiden.
                                  Det er ikke verdt å lete etter engang. Er ikke brukanes til dasspapir engang. Dårlig, overfadisk og meget uoppdatert blekke skal man lete lenge etter. Gadd bare å lese det som stod og LSK, såvidt jeg orka det og.
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    #37
                                    ffksupporter.net: LSK på 2. plass

                                    2. plass: Tom Nordlie er ansatt for å ta LSK det lille steget opp i ryggen på RBK. Uwe Rösler var lenge nær i fjor, men det er ikke nok for det utålmodige styret på Romerike. Vi tror at forsterkningene alene ville gjort at Lillestrøm hadde blitt styrket nok for oppgaven.

                                    Tom Nordlie og sølvguttene
                                    2. plass: Tom Nordlie er ansatt for å ta LSK det lille steget opp i ryggen på RBK. Uwe Rösler var lenge nær i fjor, men det er ikke nok for det utålmodige styret på Romerike. Vi tror at forsterkningene alene ville gjort at Lillestrøm hadde blitt styrket nok for oppgaven.

                                    Tekst av Trond Johansen og Stein Andre Sæther
                                    Lagt ut: 06. April 2007 - 01:56 / Lest: 65
                                    Relaterte saker:
                                    - ffksupporter.net tipper tabellen



                                    Keeper

                                    Som tilfelle er hos mange andre Tippeliga-klubber, er det også her Lillestrøm har sitt kanskje svakeste punkt. Heinz Müller er så absolutt en habil keeper som har vist i enkeltkamper at han har mye inne. Problemet er likevel at disse enkeltkampene burde vært den røde tråden gjennom en hel sesong, ikke unntaksvis. Klubben var som kjent på jakt etter Thomas Myhre, men han valgte å dilte etter kona til Stavanger. Otto Fredriksson er heller ikke et navn vi forbinder med de store opplevelsene. Likevel en passe solid lagdel.


                                    Forsvar

                                    Det er liten tvil om at Frode Kippe også i år kommer til å bruke albuen i annenhver hodeduell. Vi kan i hvert fall ikke se noen ta fra han midtstopperplassen med det første. Kippe er også farlig på offensive dødballer med sin hodestyrke. Med seg i midtforsvaret får han enten fremadstormende Pål Steffen Andresen eller Anders Rambekk. Sistnevnte klarte på forunderlig vis å spille seg inn i landslaget i fjor. På høyreback. Det er ingen tvil om at han er best i midtforsvaret, men kombinasjonen Rambekk/Kippe kan samtidig bli veldig temposvakt. Isolert sett er likevel Rambekk en spiller som holder bra Tippeliga-nivå. Pål Steffen Andresen er på sin side en spiller som sårt trenger tillit for å utvikle seg ytterligere. Vil Nordlie gi ham den tilliten?

                                    På venstreback peker Shane Stefanutto seg ut som det sterkeste kortet. En lynrask spiller som bruker hurtigheten for å kompensere for andre svakheter.

                                    Dansken Dan Anton Johansen ble hentet i fjor sommer som en forsterkning på høyreback, men ble ingen umiddelbar suksess på Åråsen. I hvert fall ikke defensivt. Johansen har imidlertid interessante offensive kvaliteter og har gjort suksess i danske Superligaen tidligere. Kanskje trenger han bare litt tid for å tilpasse seg norsk klubbfotball.

                                    Johan Petter Winsnes har den beste tiden bak seg, mens det spørs om Nordlie tør å bruke talentet Eirik Bertheussen.
                                    Midtbane


                                    Simen Brenne
                                    er vi godt kjent med, og det er liten tvil om at LSK har gjort et godt kjøp - av de fleste eksperter omtalt som årets beste overgang. Brennes spissferdigheter vil trolig komme godt til syne i Nordlie sitt spillesystem som er skreddersydd for Skjærviken-gutten. Som indreløper i 4-3-3 kommer Brenne til å skape mange sjanser og score flere mål for LSK. Men vi som kjenner Brenne vet samtidig at han sjeldent glitrer om våren, men snarere er selve leksikonsdefinisjonen på «høstspiller». Nordlie og Kanarifansen må derfor kanskje smøre seg med litt tålmodighet før de får sett det beste av sin nye midtbanestjerne. Brenne er heller ingen Koren - egenskapene er annerledes - og en prislapp på 7 millioner kan i seg selv være en utfordring. Vi tror likevel Simen Brenne innfrir. I hvert fall over tid.

                                    Bjørn Helge Riise får den andre indreløperrollen i Nordlie-systemet. I likhet med Brenne, så er også unge Riise en arbeidsvillig sliter, en såkalt «box-to-box-player», som også har rimelig grei teknikk. Med ambisjoner om å følge etter Brenne inn i Hareides planer for a-landslaget, blir Riise en spennende spiller å følge i år. Hvis Tom Nordlie får like sterk innflytelse over duoen Brenne & Riise som han hadde over Strømstad & Hæstad, så vil dette bli usedvanlig bra.

                                    En offensiv midtbane må nødvendigvis ha et defensivt anker, og der finner Kasey Wehrman sin plass. Den robuste australieren er definitivt blant de beste alternativene i Tippeligaen som defensivt anker på midten. Men Wehrman fikk sparsomt med spilletid i fjor, og har heller ikke imponert voldsomt i vinter.

                                    Derfor ser vi likevel ikke bort i fra at den lojale sliteren Espen Søgård også får en del kamper under beltet denne sesongen. Søgård er en spilletype vi tror Nordlie vil sette pris på. Khaled Mouelhi er også en kvalitetsspiller han har i bakhånd. Til slutt finner vi den islandske nyervervelsen Viktor Bjarki Arnarson i oversikten over LSKs midtbanespillere foran årets sesong. Overgangen har kommet helt i skyggen av Brenne. Det er kanskje en grunn til det.

                                    Uansett finner vi mye kvalitet i denne lagdelen, selv etter Robert Koren sin exit. I 4-3-3 ville ikke den slovenske playmakeren uansett kommet like godt til rette. LSK har lenge spilt 4-4-2, men med Riise og Brenne tror vi at midtbanen kanskje vil fungere enda bedre i 4-3-3. Wehrman, Søgard og Mouelhi er dessuten klassespillere på sitt beste. Vi synes LSK har god bredde på midtbanen.



                                    Angrep


                                    Canadieren Olivier Occean klarte ikke å leve opp til forventningene i kjølevannet av rekordovergangen fra Odd for et par år siden. Men spissen har vist lovende takter i vinter, og vi tror han er en outsider til å bli toppscorer i årets serie. Vi så i Odd at det bor veldig mye kvalitet i spilleren, og med enda bedre spillere rundt seg er det ingen grunn til å tro at han ikke også kan lykkes i LSK. Men noen trenger mer tid enn andre for å lykkes etter klubb- og miljøskifte. Vi tror tiden endelig er inne for Occean i LSK.

                                    Ved siden av seg får han trolig Karim Essediri, som for øvrig er første spiller fra Marokko som har spilt for tre forskjellige Tippeliga-klubber. Vi gratuelerer. Han kan bli en hit. Magnus Myklebust har ved flere anledninger bevist at han kan hamle opp med konkurransen fra importspillerne, og lysluggen kan meget vel bli en slager som hurtigtog langs sidelinjen i 4-3-3. I bakhånd har Nordlie et potensielt trumfkort i Arild Sundgot som på sitt beste er en målkåt herremann. Det kan bli en del rotasjon i LSKs angrepstrio.

                                    For vi ser heller ikke bort at vi får oppleve noen sporadiske opptredener fra innleggsspesialisten Pål Strand. Mange snakker også varmt om talentet Tore Andreas Gundersen.
                                    ffksupporter.net mener…


                                    Vi er spent på hvor lenge Nordlie-effekten varer denne gangen. I Start holdt den omtrent 2/3 av sesongen, og derfra gikk det nedover til han fikk sparken sesongen etter. En utålmodig ledelse kommer til å se på tabellen ofte i år, og skulle forspranget til Rosenborg begynne å bli noen poeng, bør det brenne under føttene på Tom Nordlie.

                                    Vi tror likevel at med signering av Simen Brenne, så vil LSK ta enda et steg mot seriegull. Selv om det neppe vil holde helt inn, så vil i hvert fall Rosenborg føle pusten i nakken fra Romerike-laget gjennom hele sesongen. Brumlebassen Nordlie vil også kunne justere, omorganisere og bytte på laget uten at det ser ut til å gå nevneverdig på bekostning av kvaliteten. Han har mange alternativer å velge mellom, og flere av spillerne kan bekle ulike roller i laget. I tillegg består laget av en del ulike spillertyper som kan gjøre Lillestrøm litt uforutsigbare i år. Vi tror heller ikke omorganiseringen fra 4-4-2 til 4-3-3 vil være veldig problematisk. LSK har mange spillere som passer inn i «Nordlie-stilen».

                                    Med en god blanding av muskelstyrke og teknikk, erfaring og ungt pågangsmot, så kan det bli gøy å være medlem av Kanarifansen denne sesongen. Vi tror LSK forbedrer fjorårets 4. plass og sikrer sølv i 2007.
                                    Lillestrøms forventede førsteellever:


                                    --------------------------- Müller ------------------------

                                    Johansen – Rambekk – Kippe – Stefanutto

                                    -------- Riise ----– Wehrman –---- Brenne -----

                                    --- Essediri ------- Occean ---- Myklebust -----

                                    Kommentar

                                    • vollafugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2006
                                      • 978

                                      #38
                                      "Tom Nordlie og sølvguttene" :FFK-fansens tips

                                      Jeg synes FFK-supporterene, sammen med Stabæk-supporterne (se tidligere inlegg i tråden) skal ha all honnør for at de gjør så grundig arbeid med sine tabelltips. (dette betyr ikke at jeg står inne for alt de skriver).

                                      Kunne det være aktuelt med tabelltips også i vårt forum?
                                      Last edited by vollafugl; 06.04.2007, 09:10. Begrunnelse: Slettet selve innlegget. Ble slått med noen minutter.

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av vollafugl
                                        Jeg synes FFK-supporterene, sammen med Stabæk-supporterne (se tidligere inlegg i tråden) skal ha all honnør for at de gjør så grundig arbeid med sine tabelltips. (dette betyr ikke at jeg står inne for alt de skriver).

                                        Kunne det være aktuelt med tabelltips også i vårt forum?
                                        Vi vurderte det, men fikk dessverre aldri ut finger'n.

                                        Kommentar

                                        • Canário
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 1471

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av vollafugl
                                          Jeg synes FFK-supporterene, sammen med Stabæk-supporterne (se tidligere inlegg i tråden) skal ha all honnør for at de gjør så grundig arbeid med sine tabelltips.
                                          Deler den 100%.
                                          Gode og nøytrale analyser uten de velkjente klisjeer. Ofte mye venstrehåndsarbeid i slike analyser, men her treffer de så å si på alt rent sportslig. Ikke verst av supportere uten Fuglasympatier. Stabæk har alltid vært oppdatert/orientert på andre lag, men all honnør til FFK òg for en temmelig dyptgående analyse.

                                          Kommentar

                                          Working...