Eksterne vurderinger av LSK før 2007-sesongen

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ulfpulf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 2509

Jeg er også imponert over hvor saklig de greier å holde analysen,
    men må påpeke to faktafeil:
    Karim Essediri er tunisisk landslagsspiller, han er ikke fra Marokko.
    Frode Kippe er ikke temposvak.
    Last edited by ulfpulf; 07.04.2007, 16:41. Begrunnelse: Vil ikke bli tatt for å være ironisk. Jeg ER imponert over sakligheten.

Kommentar

• Bekkis
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 441

Davy Wayhne har snudd....

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

Trenerne i eliteserien tipper utfallet av sesongen her:

Jeg merker meg at Uwe Rösler tipper LSK, RBK og Brann øverst - uten å ville rangere lagene. Ellers er tendensen klar: De fleste av trenerne holder på RBK med LSK som sterkeste ufordrer

Kommentar

• vollafugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2006
          • 978

Litt streng?

Opprinnelig skrevet av ulfpulf
          Jeg er også imponert over hvor saklig de greier å holde analysen.
          To faktafeil:
          Karim Essediri er tunisisk landslagsspiller, han er ikke fra Marokko.
          Frode Kippe er ikke temposvak.
          Jeg synes at du er litt for streng her. Når supportere fra ett tippeligalag gir så utfyllende analyse/beskrivelse av andre tippeligalag, er det nesten uungåelig at det blir noen unøyaktigheter og små feil. At de forveklser et nord-afrikansk land med et annet er etter min mening en slik liten feil.

Når det gjelder Kippe, skriver de faktisk ikke i analysen at han er temposvak. De skriver:
          "Med seg i midtforsvaret får han enten fremadstormende Pål Steffen Andresen eller Anders Rambekk....kombinasjonen Rambekk/Kippe kan samtidig bli veldig temposvakt."

Slik jeg leser dette skriver de ikke om tempoet til Kippe i det hele tatt, men at PSA er raskere enn Rambekk. Og dét er jo riktig.

Jeg synes vi skal gi de for forsøket, og se mellom fingrene på at de ikke er eksperter på nord-afrika-geografi.

apropos feil og unøyaktigheter: Det er langt mer graverende når Semb i sine analyser på sportskanalen til tv2 sier at Danton sliter med defensive feil som vi ikke hadde med Stoffe, og illusterer dette med å vise bilder av Stoffe som gjør en dårlig jobb.

Kommentar

• ulfpulf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 2509

Opprinnelig skrevet av vollafugl
            Jeg synes at du er litt for streng her.
            Det er feil. Jeg er akkurat passe streng. Jeg åpner til og med med å skryte av analysen.

Når supportere fra ett tippeligalag gir så utfyllende analyse/beskrivelse av andre tippeligalag, er det nesten uungåelig at det blir noen unøyaktigheter og små feil. At de forveklser et nord-afrikansk land med et annet er etter min mening en slik liten feil.
            Jeg vurderte ikke størrelsen på feilen, som er i underkant av 300.000 kvadratkilometer, men synes det er greit å påpeke den så den ikke fester seg som den andre, farta til Kippe:

Når det gjelder Kippe, skriver de faktisk ikke i analysen at han er temposvak. De skriver:
            "Med seg i midtforsvaret får han enten fremadstormende Pål Steffen Andresen eller Anders Rambekk....kombinasjonen Rambekk/Kippe kan samtidig bli veldig temposvakt."

Slik jeg leser dette skriver de ikke om tempoet til Kippe i det hele tatt, men at PSA er raskere enn Rambekk.
            Hvis du greier å tolke setningen over på den måten, er du altfor velvillig.
            Det finnes minst åtte hundre andre - tydeligere - måter å si at Pål Steffen er raskere enn Rambekk.

Grunnen til at jeg slo ned på akkurat den, er at det er en myte som har hengt ved Kippe siden han kom til klubben at han er treg.
            I 1997 ble det gjennomført hurtighetstester av spillerne over 10, 20 og 30 meter. Runar Normann og Frode Kippe var raskest.
            Det er selvsagt mulig at en ti år eldre Kippe ikke er like rask, men temposvak er han ikke, uansett hvem han spiller i kombinasjon med.

Kommentar

• vollafugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2006
              • 978

Det er feil. Jeg er akkurat passe streng. Jeg åpner til og med med å skryte av analysen.

Jeg vurderte ikke størrelsen på feilen, som er i underkant av 300.000 kvadratkilometer, men synes det er greit å påpeke den så den ikke fester seg som den andre, farta til Kippe:

Hvis du greier å tolke setningen over på den måten, er du altfor velvillig.
              Det finnes minst åtte hundre andre - tydeligere - måter å si at Pål Steffen er raskere enn Rambekk.

Grunnen til at jeg slo ned på akkurat den, er at det er en myte som har hengt ved Kippe siden han kom til klubben at han er treg.
              I 1997 ble det gjennomført hurtighetstester av spillerne over 10, 20 og 30 meter. Runar Normann og Frode Kippe var raskest.
              Det er selvsagt mulig at en ti år eldre Kippe ikke er like rask, men temposvak er han ikke, uansett hvem han spiller i kombinasjon med.
              Jeg trodde faktisk at du var ironisk i den første setningen din. Min feil.

Når det gjelder hvorvidt det i analysen siktes til Kippe, Kippe/PSA, Kippe/Rambekk eller Rambekk/PSA får vi nok aldri vite med full sikkerhet om jeg er for velvillig eller om du er for streng. Skal vi si at begge har rett ut fra hvordan vi tolket avsnittet?

Uansett, jeg mistolket som sagt hva du mente i innledningen i innlegget ditt, og innlegget mitt må forstås ut fra det.

Artig med forum forresten. Gleder meg til kamp. 3-1 er mitt tips.

Kommentar

• ulfpulf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2509

Ok, nå skjønte jeg hvorfor du var så streng mot meg.

Ironi er ikke i reportoaret mitt.

Jeg har rettet opp det første innlegget så det ikke skal misforstås.

Kommentar

• vollafugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2006
                  • 978

Ok, nå skjønte jeg hvorfor du var så streng mot meg.

Ironi er ikke i reportoaret mitt.

Jeg har rettet opp det første innlegget så det ikke skal misforstås.

Jeg mente ikke å være streng.

Forøvrig ser jeg at jeg nok var noe kategorisk i forhold til at de ikke sikter til tempoet til Kippe. Jeg burde skrevet at de primært ikke siktet til Kippes tempo, men til at kombinasjonen Kippe/PSA er raskere enn kombinasjonen Kippe/Rambekk (for det er dét jeg tror at de mener).

Nok en gang, artig med forum.

Kommentar

• Canário
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1471

Menigheden tipper LSK på sølvplass:

Menigheden vurderer Lillestrøm til en 2. plass:

Lillestrøm har i 2 sesonger nå vært med i toppen, men har endt uten medalje begge gangene. I fjor ble det 4. plass og det samme ble det året før. I cupen så tapte de kvartfinalen mot Start etter en thriller av en kamp i Kristiansand.

Spillere ut:
                    Per Magne Misund (keeper, legger opp, blir keepertrener i Molde) Michael Mifsud (angrep, Coventry)
                    Cyril Kali (forsvar)
                    Robert Koren (midtbane, West Bromwich Albion)
                    Lasse Bergan-Foss (forsvar, leid ut til Kongsvinger 2007-sesongen)

Spillere inn:
                    Viktor Bjarki Arnarson (midtbane, Vikingur, Island)
                    Simen Brenne (midtbane, Fredrikstad)
                    Karim Essediri (angrep, Rosenborg)
                    Alassane Diomande (angrep, Stella Club)
                    Tore Andreas Gundersen (angrep, Kongsvinger)
                    Lasse Bergan-Foss (forsvar, egen ungdomsavdeling)

Keepere:
                    Heinz Muller er en solid keeper selv om han ikke er blant de aller beste i tippeligaen. Reservekeeper er i utgangspunktet Otto Fredrikson. Begge har erfaring fra lag ute i Europa.

Vurdering: 7

Forsvar:
                    Frode Kippe hadde en meget god sesong i fjor, og blir viktig også i år. Shane Stefanutto spilte nesten samtlige kamper i fjor, og vil nok ta venstrebacken. Anders Rambekk hadde også en veldig god 2006-sesong, og kom også med på A-landslaget. Andre forsvarere er Pål Steffen Andresen, Eirik Bertheussen og Dan Anton Johansen. 18-åringen Lasse Bergan-Foss er utleid til Kongsvinger denne sesongen. Virker som Lillestrøms klart svakeste lagdel.

Vurdering: 5

Midtbane:
                    Har her mistet deres klart beste spiller i Robert Koren. Inn har de fått Simen Brenne fra Fredrikstad og Viktor Bjarki Arnarsson fra Island. Lillestrøm har dog mange gode spillere i dette leddet: Khaled Mouelhi, Bjørn Helge Riise, Espen Søgård, Kasey Wehrmann og Johan Petter Winsnes vil skape kamp om plassene på midten. Men, det er ingen tvil om at de mistet en profil og en viktig spiller i Robert Koren.

Vurdering: 8

Angrep:
                    Her mistet de lille Michael Mifsud, men har fått inn flere nye spillere.Alassane Diomande, Karim Essediri og Tore Andreas Gundersen. Av disse så vil trolig Karim Essediri gå inn på høyrekanten. Arild Sundgot og Oliver Occean er begge store sterke og vil slåss om spissplassen. På venstrevingen vil trolig Pål Strand og Magnus Myklebust kjempe om plassen. Trolig Lillestrøms sterkeste lagdel, og valgmuligheter på alle plasser.

Trener:
                    Her er en mann vi kjenner godt her nede. Tom Nordlie hadde stor suksess de 2 første sesongene, før han og laget slet voldsomt det første halvåret i 2006. Han fikk da sparken, mye pga samarbeidsproblemer og sin tøffe lederstil. Han ble hentet til Viking de siste kampene, og var med på å redde klubben fra nedrykk. Nå er han kommet ”hjem” og skal ta over for Uwe Rösler. Det er ingen tvil om at Tom er en fantastisk trener, og har en egen evne til å motivere og tenne laget sitt. Der er han trolig best i Norge, og det blir spennende å se om han klarer å oppnå like stor suksess i Lillestrøm som han fikk i Start og Viking (den korte tiden han var der). Assistent er Svein Cato Bakkemo og keepertrener er Frode Grodås. Et bra team det.

Vurdering: 9

Publikum:
                    Kanarifansen har kommet seg veldig de siste sesongene, og med hjelp av tromma si får de temmelig bra volum på sangene sine. Ennå ikke på nivå med Klanen, men er blant de beste i Norge. I fjor hadde Lillestrøm et snitt på 8600 tilskuere på Åråsen.

X-faktoren:
                    Hvordan vil Tom Nordlies knalltøffe lederstil fungere i Lillestrøm. Vil han komme i konflikt med mektige Fjørtoft? Vil spillerne tåle lederstilen hans? Hvordan vil hans 4-3-3-stil fungere i Lillestrøm? Vil man unngå skader i en relativt tynn forsvarsrekke?

KONKLUSJON:
                    Lillestrøm har vært med i topp-sjiktet de siste 2 sesongene, og anført av Tom Nordlie, så vil de nok være der også i år. Spørsmålet er om de kan slåss om gullet. Vi tror at de kan være med helt der oppe, men da må forsvaret fungere. Det er på denne plassen Lillestrøm ser svakest ut.

TOTAL POENGSCORE:
                    45 poeng

Vi tror Lillestrøm havner på 2. plass!

----------------------------------------------------------

Intervju med Lillestrøm-supporter Torolf Holte

1. Hvilken plass havner dere på i 2007, og hvorfor?

Jeg tror vi tar gull. Når Tom Nordlie nesten klarte å ta gull med det mannskapet
                    han trente i Start, er han nødt til å klare det med den spillerstallen han nå
                    disponerer.

2. Hvilken spiller hos dere kommer til å overraske denne sesongen?

Den er vanskelig å svare på. Jeg tror Olivier Occean kommer sterkt tibake, men
                    den største overraskelsen er trolig at Magnus Myklebust blir toppscorer i
                    eliteserien.

3. Nevn en spiller i hver lagdel(keeper, forsvar, midt og spiss) du kunne
                    tenke deg å få til laget ditt. (Fra Tippeligaen)

Keeper: Thomas Myhre, Viking
                    Forsvar: Per Nilsson, Odd Grenland
                    Midtbane: Marek Sapara, Rosenborg
                    Spiss: Ole Martin Årst, Tromsø

4. Beskriv supporterne deres. Hva er bra, og hva kunne vært bedre?

Kanari-Fansen er utvilsomt Norges beste supportere for tiden. Vår største styrke
                    er at vi holder sangene i gang gjennom hele kampen, uansett resultat. Vi har
                    fått mange fengende sanger den siste tida. Noe av det jeg setter høyest ved
                    Kanari-Fansen, er at man finner alle slags folk der, men på tribunen er vi én
                    stor, sammensveiset gjeng. Supporterne er dedikerte og har ekte følelser for
                    klubben.

Forbedringspotensial: For det første kan vi bli flinkere til å kjøpe sesongkort.
                    Vi har fått et utrolig godt tilbud av LSK, men mange foretrekker fortsatt lange
                    køer på kampdagen. Jeg skulle også ønske at vi klarte å stille enda flere på de
                    lengste borteturene. Når vi klarer å stille nesten tusen supportere i Parken,
                    bør vi greie det samme på Lerkendal og Brann stadion.

5. Nevn 3 ting som er bra med Start og Sørlandet.

Draktfargene, sommer og Dyreparken.

6. Hvor havner Start på tabellen i år? (Si en konkret plassering)

7. plass.

Kommentar

• brisbane-kanaris
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2006
                      • 597

ikke helt riktig tråd å poste dette i da det ikke er eksternt, men fant ingen bedre å poste det i...

Pressetalsmann Petter Olafsson svarer på vegne av Kanarifansen.

1- Hvilken plass havner dere på i år?
                      Vi havner på tredje plass, selv om jeg akkurat satt 1000 kroner på Lillestrøm som seriemester.
                      jeg setter et stort spørsmålstegn ved intelligensen din

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

FotballMagasinet tipper LSK på sølvplass

FotballMagasinets vurderinger her:

Kommentar

• Tommasso
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • May 2004
                          • 46

VG tipper LSK på en 3.plass:

Hvis du tror på LSK-gull i år, er du nødt til å tro at Tom Nordlie utgjør hele forskjellen på et «nestenlag» og årets lag.
                          Norgesmester 2007

Kommentar

• Ola
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1651

Fra hegnar Online:

LSK på tredjeplass og argumenter vi har hørt før...

Kommentar

• Fugla
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 1718

Dagbladet:

Utrolig...
                              Homer Simpson.

www.ultrassarp.no

Kommentar

• Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

Jeg fikk et blad fra expekt.com i postkassa. Der tipper Egil Drillo Olsen LSK på sølvplass, bak RBK. Mest interessant er det som står under pluss: "Et sterkt forsvar og et hjemmepublikum som skremmer enhver motstander." Han snakker av erfaring.

Kommentar

• hoyt
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 2850

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                  Jeg fikk et blad fra expekt.com i postkassa. Der tipper Egil Drillo Olsen LSK på sølvplass, bak RBK. Mest interessant er det som står under pluss: "Et sterkt forsvar og et hjemmepublikum som skremmer enhver motstander." Han snakker av erfaring.
                                  Men under vif står det: Norges beste supportere...
                                  "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                  - Nosa

Kommentar

• Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

Opprinnelig skrevet av hoyt
                                    Det må være en stygg trykkfeil!

Kommentar

• 007

Opprinnelig skrevet av hoyt
                                      Dildo Olsen er innhabil i den saken. Han er VIF-supporter!!!
                                      Konklusjon:
                                      Kanari-Fansen ER best!!!

Kommentar

• aguado
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 448

Opprinnelig skrevet av CC 7
                                        Dildo Olsen er innhabil i den saken. Han er VIF-supporter!!!
                                        Konklusjon:
                                        Kanari-Fansen ER best!!!
                                        Det går vel an å opptre på et forum med litt mer saklighet enn det der?

Kommentar

• xeR
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 11206

Det var mer enn nok saklig for meg.
                                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

Working...