Dagbladets Sportmagasinet har i dag en presentasjon av 28 utenlandsimporter i norsk fotball. Lillestrøm er representert ved Heinz Müller og Karim Essediri. Mest interessant er hvem Karim utpeker til Tippeligaens beste spiller!
Heinz Müller (29), Tyskland:
Beste med Norge:
- Jentene. Nei da. Jeg opplever menneskene her som åpne og vennlige. Jeg har det mye moro her.
Verste med Norge:
- Det verste er helt klart fartsgrensa på motorveien. Det går så sakte, og jeg må kjøre fra Oslo hver dag. Ikke lett for meg som er tysker, og vant til å kjøre nesten så fort jeg vil.
Savner med Tyskland:
- Tyskland er hjemmet mitt, så jeg savner alt det som er hjemme for meg. Spesielt de tyske pølsene.
Beste spilleren i Tippeligaen:
- Robert Koren var i alle fall den beste spilleren mens han spilte her.
Karim Essediri (27), Tunisia:
Beste med Norge:
- Jeg synes folk er positive og smilende her. De fleste jeg treffer er hyggelige. Dessuten synes jeg Norge er et vakkert land, og liker naturen veldig godt.
Verste med Norge:
- Det verste må være vinteren. Det er for kaldt for meg, i alle fall når vi trener ute. Da blir jeg i dårligere humør.
Savner med Tunisia:
- Selv om jeg er tunisier, har jeg bodd i Frankrike nesten hele mitt liv. Der savner jeg familien min og vennene som jeg vokste opp med. Og så savner jeg maten til mor!
Beste spiller i Tippeligaen:
- Min gode venn i Lillestrøm, Otto Fredriksson.
Heinz Müller (29), Tyskland:
Beste med Norge:
- Jentene. Nei da. Jeg opplever menneskene her som åpne og vennlige. Jeg har det mye moro her.
Verste med Norge:
- Det verste er helt klart fartsgrensa på motorveien. Det går så sakte, og jeg må kjøre fra Oslo hver dag. Ikke lett for meg som er tysker, og vant til å kjøre nesten så fort jeg vil.
Savner med Tyskland:
- Tyskland er hjemmet mitt, så jeg savner alt det som er hjemme for meg. Spesielt de tyske pølsene.
Beste spilleren i Tippeligaen:
- Robert Koren var i alle fall den beste spilleren mens han spilte her.
Karim Essediri (27), Tunisia:
Beste med Norge:
- Jeg synes folk er positive og smilende her. De fleste jeg treffer er hyggelige. Dessuten synes jeg Norge er et vakkert land, og liker naturen veldig godt.
Verste med Norge:
- Det verste må være vinteren. Det er for kaldt for meg, i alle fall når vi trener ute. Da blir jeg i dårligere humør.
Savner med Tunisia:
- Selv om jeg er tunisier, har jeg bodd i Frankrike nesten hele mitt liv. Der savner jeg familien min og vennene som jeg vokste opp med. Og så savner jeg maten til mor!
Beste spiller i Tippeligaen:
- Min gode venn i Lillestrøm, Otto Fredriksson.
Kommentar