april 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    Nyhetstråd april 2007

    Fem spillere kan gå gratis



    ESTEPONA:
    Det er ikke bare Shane Stefanutto som kun har måneder igjen av sin LSK-kontrakt.
    Av Espen Solbakken
    Publisert 01.04.2007 - 06:30



    Ytterligere fire LSK-spillere kan også signere for nye klubber allerede i sommer.
    Det gjelder keeper Heinz Müller, forsvarsspillerne Anders Rambekk og Johan Petter Winsnes, samt midtbaneanker Kasey Wehrman.
    – Det er foreløpig kun Heinz vi har snakket med om ny avtale, sier manager Jan Åge Fjørtfoft.
    – Vi vil se an hvordan det sportslige utvikler seg denne sesongen. Vi jobber også med å hente inn nye spillere til 2008-sesongen, og eventuelle gjennombrudd i den jakten vil kunne påvirke den spillerstallen vi har. Nå har vi en ideell stall med 22 mann. Kommer det en inn, må vi også ha en plan om hvem som skal ut, sier han.
    – Hva skal inn?
    – Vi ønsket ikke å signere dyre fireårskontrakter nå før overgangsvinduet stengte, for vi fant ikke den kvaliteten og de typene vi ønsket oss. Vi må lete etter noe vi ikke har fra før, også som typer. I dag har vi kanskje for mange som er like mentalt, sier Jan Åge Fjørtoft.
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #2
    RB: Harmoni på høyt volum

    Harmoni på høyt volum



    ESTEPONA:
    Om lille Stella (10 uker) roper like mye i senga som pappa Shane Stefanutto gjør ute på banen, blir det mange søvnløse netter på LSK-backen framover.
    Av Espen Solbakken og Roar Grønstad (Foto)
    Publisert 01.04.2007 - 06:30



    Shane har fått med seg samboer Tammy fra hjembyen Brisbane og parets datter på treningsleiren i Spania. I vanligvis så kalde og mørke norske vintermåneder har Shane i år opplevd mye som både fotballspiller og menneske.
    – Det var fantastisk å bli far. Stella ble født bare en dag etter min egen bursdag 13. januar, og med landslagsdebut for Australia har det vært en utrolig start på 2007, sier Shane.
    – Før har den norske vinteren vært utrolig lang, nå kan jeg nesten ikke tro at seriestarten bare er dager unna. Vi australiere kan jo ikke få sol raskt nok, ler han.
    I harmoni

    – Hvor viktig er det for deg å ha familien her nede?
    – Stella og Tammy er så viktig for meg at jeg var så nær å melde forfall til landslagsturen til Kina nylig, sier han, og holder fram tommel og pekefinger med minimal avstand.
    – Du virker som en fotballspiller i balanse nå?
    – Definitivt, selv om det kan være slitsomt i perioder når du trener hardt og Stella holder deg våken om nettene. Jeg var to uker på La Manga med laget, og da jeg kom hjem oppdaget jeg hvor mye et spedbarn endrer seg på bare kort tid. Derfor vurderte jeg landslagsforfall.
    – Men du dro likevel?
    – Ja, Tammy backet meg opp, og det var fint å få debuten mot Kina. Endelig etter flere kamper på benken for Australia.
    Nå satser australieren på å bite seg fast i troppen. Per dags dato er han andrevalg på venstre vingback i 3-5-2 etter Basels Scott Chipperfield, som vurderer å gi seg på landslaget.
    Til Rælingen

    Til nå har Stefanutto bodd i Oslo med sin lille familie, men snart går det siste flyttelasset fra hovedstaden til parets nye leilighet i Rælingen.
    Med tanke på at Shane kun har åtte måneder igjen av kontrakten, kan den investeringen kanskje tyde på at en forlengelse av LSK-avtalen er nær forestående.
    – Jeg er Bosman-spiller, men foreløpig har jeg ikke diskutert noen ny kontrakt med klubben. For å være ærlig forsøker jeg å ikke tenke for mye på det.
    – Alt jeg håper på er at fansen, byen og alle rundt laget skal få oppleve et bra år – det har alle fortjent. Jeg mener Lillestrøm har store ting på gang, sier Shane Stefanutto.
    Snakker høyt

    Lillestrøms venstreback er det engelskmennene kaller en "unsung hero" – det vil si en ærlig spiller som alltid er der og gjør en jobb, men som sjelden stjeler de største overskriftene.
    Samtidig er han en ledertype i spillergruppen. Spesielt i treningssituasjonen, hvor Stefanutto roper både høyt og ofte.
    – Jeg spiller best når jeg snakker nonstop på banen. På dager hvor jeg kan være trøtt og sliten, hjelper snakkingen meg til å holde fokuset og konsentrasjonen oppe. Noen spillere er helt stille ute på feltet, jeg er motsatt. Det er en naturlig ting at folk er forskjellig. Det er kanskje bra det ikke er 11 sånne som meg utpå der, smiler han.
    Høydepunkter

    Med fødsel og landslagsdebut allerede unnagjort i 2007, skal det skje store ting i Stefanuttos liv resten av året for å matche de to første høydepunktene.
    – Hele klubben er preget av positivitet med den nye ledelsen. Dette skal bli et bra år. Det er allerede et bra år, sier Shane Stefanutto.

    Kommentar

    • holmiz
      The kjøkken-kanariz
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6064

      #3
      http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2689193.ece


      Her blir Nordlie lurt

      ESTEPONA::
      Den eneste i LSK-leiren som ikke tenkte over at det var 1. april var Tom Nordlie. Det fikk treneren svi for...
      Av Espen Solbakken
      Publisert 01.04.2007 - 22:00 Oppdatert 01.04.2007 - 13:36
      Tips en venn om denne saken
      Skriv ut denne siden


      Se større bilde
      SANNHETENS ØYEBLIKK: Tom Nordlie oppdager en dansende Bjørn Helge Riise og Jan Åge Fjørtoft.
      Se større bilde
      TOK DET MED ET SMIL: Tom Nordlie og Bjørn Helge Riise bak.
      Se større bilde
      SUR OG SINT: Tom Nordlie ser bort på Riise mens han snakker formanende til spillerne.
      Se større bilde
      FÅR GJENNOMGÅ: Nordlie glad og gremmer seg på en gang.
      Les også

      Mot slutten av økten søndag formiddag gikk Bjørn Helge Riise ned for full telling etter en takling av Frode Kippe. Alle styrtet rundt den "skadde" spilleren, mens Nordlie begravde ansiktet i hendene.
      De neste minuttene ble særdeles morsomme - for alle utenom Nordlie.
      Skrek av smerte

      Med Riise liggende "i smerter" på sidelinja, tok først manager Jan Åge Fjørtoft ordet overfor hele gruppa. Nordlie på sin side kritiserte Kippe for taklingen og strakk Eirik Bertheussen skikkelig fordi han lo etter taklingen.
      Høydepunktet kom likevel da en deprimert Nordlie tok ordet. Midt under seansen spratt Riise opp og danset foran treneren. Da sprakk alle ut i latter, og Nordlie ble hånet og overfalt av spillerne.
      – Jeg har aldri blitt så glad over å ha blitt lurt noensinne. Jeg har vært helt kvalm i et kvarter. Disse gutta bør få en Oscar for dette skuespillet. For meg var det jo en "ljå-takling" av Kippe. Jeg var nesten klar til å ta fra ham kapteinsbindet, lo Nordlie da oppstyret hadde lagt seg.
      God regi

      Det var Frank Grønlund i samråd med Jan Åge Fjørtoft, Frode Kippe og Bjørn Helge Riise som regisserte skadeshowet. Det ble mumlet om både korsbånd og ett års skadefravær, mens Nordlie bare ble mer og mer fortvilet.
      Han avlyste til og med spillersamtalene han og assistent Cato Bakkemo skulle ha med midtstopperne etter treningen.
      Før altså alt ble avslørt som en gedigen aprilspøk, og Nordlie strakk hendene i været og innrømmet at han hadde gått fem på.
      Hilsen Anders

      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

      Kommentar

      • sniper
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 5254

        #4
        Alt Om Lsk- Ffk Mandag 9.april !

        ALT OM LSK- FFK MANDAG 9.APRIL !

        BILLETTER TIL KANARI-FELTET SELGES PÅ :
        - LSK-shopen fram til og med 4/4
        - På Sparket hele påsken
        - I baren på Martins
        - Diverse nettverkselgere
        - Narvesen
        Billetter til andre seksjoner selges på Shopen fram til 4/4 og hos På Sparket og Narvesen.


        Skrevet av Kanari-Fansen Lillestrøm



        BILLETTER TIL KANARI-FELTET SELGES PÅ :
        - LSK-shopen fram til og med 4/4
        - På Sparket hele påsken
        - I baren på Martins
        - Diverse nettverkselgere
        - Narvesen
        Billetter til andre seksjoner selges på Shopen fram til 4/4 og hos På Sparket og Narvesen.

        KANARI-KAFE PÅ ÅRÅSEN SØNDAG 8/4 KL 1000-1300
        LSK-kafeen har blitt til Kanari-Kafeen. Nok en gang inviterer KFL til kafe for spillere, trenere, ledere og fans. Her blir det :
        # Servering av diverse mat og drikke til rimelige priser.
        # Visning av diverse fuglakamper på tv-en.
        #l Fuglatrening fra kl 1000.
        Møt opp på fuglafamiliens mest sosiale sammenkomst.

        KANARI-BUSSER 9.APRIL :
        Diverse busser ruller til Lillestrøm 9/4 :
        - Fra Råholt. Info : Per Arne på tlf 91592932
        - Fra Aurskog. Info : Lasse på tlf 91705939
        - Fra Hadeland. Info : Ole på tlf 41300470
        - Fra Indre Østfold. Info : Morten på tlf 95040877
        - Fra Oslo Nord / Lørenskog/ Blystadlia m.m. Info : Erling på tlf 93268071
        Andre busser kan komme til.

        MARTINS 9.APRIL :
        - Dørene åpner kl 1200. Gratis inngang hele dagen. Billig drikke for alle KFL-medl i hele åpningstida fra 12-03. Husk medlemskortet eller så kan du kjøpe medlemskap på KFL-standen like ved hovedbaren.
        - KFL har stand med salg av medlemskap i KFL og kampbilletter m.m
        - Stander fra SOS-rasisme og Mastercard m.m
        - Loddsalg til inntekt for LSK-Unified.
        - Dagens meny : Pølse i lompe til kr 10 mellom kl 12-14
        - Stor LSK-QUIZ kl 1315. Påmelding til Arild Myklebust på tlf 97531931. Glem ikke avsynging av Kanari-Fansens nasjonalsang, OPTIMIST; før quizstart.
        - Live på scenen kl 1530 : HALVOR JORDBAKKE. Mannen bak " Vi er fugla " drar i gang allsangen.
        - Klokka 1640 går vi LSK-TOGET opp til Åråsen. Still opp med alle dine venner og syng fuglasanger oppover Alexen.
        MERK : - På kampdager i år er det 18 års aldersgrense
        - I fjor var ikke "røykebua " fjerna fra uteserveringa. I år er den borte, det vil si at folk får mer plass og at lufta blir bedre. Mulig at også kjelleren blir åpna utover dagen ved behov.
        - I fjor hadde vi problemer med hærverk på dassen på Martins. I år så må folk oppføre seg som folk, så slipper vi dette tullet.

        ÅRÅSEN 9.APRIL :
        - Portene åpner kl 1600. Vær tidlig ute på Kanari-feltet !!!
        - KFL og Shopen har stander med salg av utstyr, medlemskap og billetter m.m
        - Fugla tifo lover oss nok en godtifo.
        - Synginga starter som alltid når gutta starter oppvarminga.Møt opp INNEN KL 1715 og syng som en gal kampen ut, her skal vi vise plankehuene hva stemning er.

        Det alle viktigste nå er følgende : ALLE MÅ TA I ET TAK FOR Å FÅ FOLK PÅ ÅRÅSEN 9.APRIL. TA MED ALLE DINE VENNER OG HJELP LSK MED Å FYLLE OPP STADION PÅ SERIESTARTEN.

        MØT OPP TIDLIG PÅ MARTINS OG ÅRÅSEN, HER BLIR DET TRØKK !!!

        VIKTIG !!!
        SALGET AV KAMP OG BUSSBILLETTER TIL ODD-LSK 15/4 STARTER MANDAG 9.APRIL kl 1200 PÅ MARTINS :
        - Til ODD-LSK søndag 15/4 har KFL fått ca 550 billetter, det vil si at det er trangt om billetter til kampen.
        - Salget av kamp og bussbilletter begynner mandag 9/4 kl 1200 på en egen stand på Martins. Standen er åpen til kl 1500. Her MÅ man investere i en billett, ellers kan det bli vanskelig å skaffe billetter. Mer info om turen/kampen får du andre steder på kfl.no.
        ALLE MANN TIL SKIEN SØNDAG 15/4 !

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          #5
          lsk.no: LSK 90 år!

          LSK 90 år!
          Mandag fyller Lillestrøm Sportsklubb 90 år, og med frokost i sentrum for alle markeres at klubben nå skal feire seg selv.
          LSK markerer selve 90-årsdagen med frokost på torvet fra klokka 10 til 12 for alle. Deretter blir det jubileumskamp 30. april mot Lyn hjemme på Åråsen. I forbindelse med kampen vil det skje mye forskjellig. LSK.no kommer tilbake til dette.
          Så på høstparten vil det bli arrangert en fest hvor kjente og kjære personligheter fra de 90 årene vil bli invitert.
          Det kan også nevnes at LSK mandag møter Lyn i treningskamp på Marpafut i Spania. Kampstart er 16:00.

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            #6
            RB: 11 med plass i sola

            11 med plass i sola



            Tom Nordlie har serielaget klart
            ESTEPONA:
            Tom Nordlie er mann med meninger. Når det gjelder serielaget om en uke, har han åpenbart allerede alt klart.

            Av KOMMENTAR Espen Solbakken


            Man kan ikke tolke det annerledes ut fra treningsleiren utenfor idylliske Marbella. Han har terpet de samme 11 i timevis, og om ingen dummer seg fullstendig ut eller blir alvorlig skadet i dagens kamp mot Lyn (16.00 live på www.rb.no), kommer følgende 11 til å løpe ut i 4-3-3 på Åråsen mot Fredrikstad 2. påskedag:
            Heinz Müller – Dan Anton Johansen, Anders Rambekk, Frode Kippe, Shane Stefanutto – Espen Søgård, Kasey Wehrman, Khaled Mouelhi – Bjørn Helge Riise, Olivier Occean, Magnus Myklebust.
            Dobbel dekning på alle plasser til tross, samtlige premiereplasser synes besatt.
            Få spørsmålstegn

            Til den andre kampen i Tippeligaen er Simen Brenne tilbake. Da ryker trolig Kasey Wehrman, mens Khaled Mouelhi tar den sentrale plassen.
            Det er sjelden jeg over en uke før seriestart er så sikker på å ha rett. Under Uwe Rösler kunne du som journalist være usikker etter å ha sett den siste formasjonstreningen 24 timer før en kamp. Her er det mindre tvil. Jeg drister meg faktisk også til å skissere hvilke de to første byttene Tom Nordlie kommer til å gjøre fra innbytterbenken mot FFK.
            Det blir sannsynligvis Arild Sundgot og Pål Strand, den trofaste duoen er per dags dato nærmeste utfordrere, resten må vente – kanskje helt til høsten før de får regelmessig med spilletid. Mest av alt fordi Nordlie mener de ikke er gode nok nå, men også på bakgrunn av at enkelte mangler grunnlag etter skader.
            Spillestilen

            Med Tom Nordlie forsvant også 4-4-2 like fort som Rösler. En helt ny spillestil krever sitt, ikke alle har tatt den like fort. Muligens er det også derfor Nordlie har kjørt hardt på å terpe samhandlingen i en fast 11'er store deler av Marbella-oppholdet.
            Og det hjelper!
            Mange av øktene, enkelte langt over to timer, har holdt et oppsiktsvekkende høyt nivå. Oversatt til tabellspråket; det er ingen grunn til at klubben ikke skal ha realistiske muligheter til å klare både sin egen og omgivelsenes målsetting og krav – LSK vil, bør og skal henge med helt i toppen av Tippeligaen.
            Få med resten

            Utfordringen med å samkjøre en førsteoppstilling som trenerteamet til de grader har gjort i Spania, er å holde de nest beste på tå hev. De skal utvikles til å bli seriøse utfordrere.
            Wehrman, Sundgot, Strand og delvis Otto Fredrikson er der allerede. Pål Steffen Andresen vil bli det så snart akillesproblemene slipper.
            To av LSKs millionkjøp er det ikke; Martin Husár ser ikke like bra ut som førsteinntrykket indikerte, og Karim Essediri virker også ute av det.
            Eirik Bertheussen er nok langt bak i stopperkøen, men har den egenskapen at han er bedre i kamp enn på trening. Viktor Bjarki Arnarson har fem midtbanespillere foran seg i køen, og Johan Petter Winsnes er ikke mer inne i varmen hos Nordlie enn under Rösler.
            Tore Andreas Gundersen er en type som er i ferd med å absorbere både nivå og treningsmengde, men er langt unna laget.

            Kommentar

            • hoyt
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 2850

              #7
              www.lsk.no


              Tom gikk rett på

              (Estepona). Den planlagte aprilsspøken blant spillere og ledere i Estepona ble vellykket. Tom Nordlie ble lurt trill rundt da Bjørn Helge Riise gikk ned for telling. - Hvor dust kan man egentlig være Kippe, sa Tom Nordlie til Frode Kippe.

              Av: Ole Kristian Bakkene

              Lørdag kveld la Bjørn Helge Riise sammen med Jan Åge Fjørtoft og Frode Kippe planene for å lure Tom Nordlie på søndagens trening. Helt på slutten skulle Kippe ta Riise.
              - Vi planla at jeg skulle late som jeg fikk en alvorlig skade. Vi fikk med de andre spillerne på dette, og ikke minst fysio Jørn Karlsen. Han var raskt borte hos meg etter at Kippe hadde tatt meg, og polstret inn kneet. Det så utrolig troverdig ut, sier Bjørn Helge Riise til LSK.no.

              - Rett og slett kvalm

              Deretter ble Riise liggende nede og måtte bæres av banen. Tom Nordlie ble forbanna overfor Frode Kippe og skrek til han:
              - Hvor dust kan man egentlig være Kippe? Dette er noe av det dummeste jeg har opplevd, og jeg blir rett og slett kvalm, sa Nordlie.
              Riise fikk ligge nede mens Nordlie gikk rundt og var forbanna. Eirik Bertheussen visste om spøken på forhånd, men hadde problemer med å skjule smilet. Nordlie misforsto og trodde Bertheussen lo av lagkameraten. Dermed ble det spillermøte, og Jan Åge Fjørtoft fortalte på engelsk at man ikke ønsket sånne situasjoner og reaksjoner i klubben. Man tar ikke fram smilet når en lagkamerat ligger nede.

              - Tidenes spøk

              Deretter fikk Nordlie komme med en skyllebøtte mens Bjørn Helge Riise hoppet opp og danset bak hans rygg. Nordlie snudde seg og knakk sammen i latter.
              - Jeg skjønte ingenting. Jeg røyk skikkelig på, men aldri vært så glad for å bli lurt. At det bare var spøk og ikke ekte. Hadde vært synd for laget og for Bjørn Helge.
              - Tidenes spøk. Minner meg om "Komplottet" som var et program som gikk på TV3 før. Taklingen var jo så ekte. En skikkelig rå takling, og jeg så jo ikke om han traff eller ikke. Jeg ble helt kvalm og frustrert, og begynte å lure på hvorfor Eirik Bertheussen gikk rundt og lo. Jeg trodde han hadde fått i seg noe han ikke skulle. Dette var en sammensvergelse fra A til Å. Jeg får vel si det sånn at lagt egg ligger, og de fikk meg skikkelig på bærtur.
              Dermed ble 1. april behørig markert på LSKs treningsfelt, og med en hovedtrener som kunne love at han skulle få tatt tilbake.
              - Treningsleiren er ikke over gutter. Bare husk det, avsluttet Nordlie med et smil.
              "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
              - Nosa

              Kommentar

              • Hexaphim
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 2782

                #8
                http://www.dagbladet.no/sport/2007/04/02/496765.html

                Her er de ti beste overgangene



                PÅ LANDSLAGET: Simen Brenne har spilt seg inn på landslaget de siste månedene, og scoret Norges første mål mot Tyrkia i forrige uke.
                Foto: GORM KALLESTAD / SCANPIX



                DAGBLADETS SPORTSREDAKSJON
                Mandag 02.04.2007, 09:13
                oppdatert 09:23

                Seint lørdag kveld stengteovergangsvinduet, og i dag er det nøyaktig en uke til seriestart. Dagbladet har kåret vinterens ti beste overganger.

                1. Simen Brenne til Lillestrøm
                (Midtbanespiller fra Fredrikstad)Lillestrøm betalte 7,5 millioner for indreløperen. Har offensive kvaliteter som få andre norske midtbanespillere. Målfarlig, kreativ og løpssterk. Debuterte nylig for landslaget, og scoret i sin første kamp fra start i EM-kvalifiseringen mot Tyrkia.

                [ingen flere LSK-relaterte overganger er nevnt]

                Kommentar

                • brisbane-kanaris
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2006
                  • 595

                  #9
                  fra http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2690580.ece

                  Laget mot Lyn

                  Se hvilke 11 av Nordlies menn som starter kampen.
                  Følg LSK-Lyn direkte fra 16.00!



                  LSK (4-3-3):
                  Heinz Müller – Dan Anton Johansen, Anders Rambekk, Frode Kippe, Shane Stefanutto – Espen Søgård, Kasey Wehrman, Khaled Mouelhi – Bjørn Helge Riise, Olivier Occean, Magnus Myklebust

                  Kommentar

                  • Lillestrøm Kirke
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2004
                    • 1470

                    #10
                    Vinn signert drakt!



                    Det er kun igjen få dager til LSK møter Fredrikstad på Åråsen stadion, og Tom Nordlie og assistenttrener Cato Bakkemo har fortsatt flere spørsmål på hvem som skal starte i serieåpningen. Nå kan du vinne en signert drakt ved å tippe de elleve utvalgte.
                    Av: Ole Kristian Bakkene

                    Det finnes utallige muligheter for hvem de elleve utvalgte blir den 9. april når LSK løper ut på Åråsen-matta. Tom Nordlie og Cato Bakkemo vurderer fortsatt flere forskjellige muligheter.
                    - Vi har mange spørsmål, men også fått mange svar de siste treningskampene. Flere og flere melder seg på i kampen om de elleve startplassene, sier Tom Nordlie.
                    - Hvem det blir er fortsatt usikkert, og vi benytter den tiden vi har igjen før seriestart til å finne ut hvem disse elleve er.
                    Nå inviteres du til å tippe startelleveren mot Fredrikstad. Blant de som tipper riktig lag vil det bli trukket ut en person som vinner en signert LSK-drakt. For at det skal bli litt enklere er det verdt å nevne at Simen Brenne må stå over kampen på grunn av rødt kort mot Rosenborg på La Manga.
                    Det du skal gjøre er å sette ned en ellever i 4-3-3-formasjon. Det er viktig at du setter spillerne på riktig plass i forhold til formasjonen. Deretter sender du en e-post til okb@lsk.no med ditt tips før fredag 6. april klokka 12:00. Husk å skrive navn, telefonnummer og adresse.
                    "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      #11
                      Se måla på fxt.no:

                      Kommentar

                      • Trondeo
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3062

                        #12
                        http://lsk.no/?did=9087130


                        Lover mer enn 10 mål
                        (Marpafut - LSK-Lyn 3-0). Olivier Occean ble dagens mann i treningskampen mellom LSK og Lyn i Marpafut. Canadieren lover nå å score mer enn ti mål. - Det er i alle fall målet mitt, sier Occean.
                        - Jeg føler at jeg begynner å komme i skikkelig bra form, og jeg har selvtilliten i orden. Om en uke starter serien, og i år går jeg for å score flere enn ti mål. Det er målet mitt, sier Olivier Occean til LSK.no etter 3-0-seieren over Lyn.
                        - Var for sløve
                        LSK var best det første kvarteret mot Oslo-laget, men deretter falt det hele litt sammen.
                        - Vi ble veldig ensidig i angrepsspillet og slo veldig mye langt. Vi slo mens indreløperne var på linje med spissene, og vi fikk dermed ubalanse på veien framover. Lyn fikk muligheten til å komme på kontringer. Vi var for sløve, sier Tom Nordlie om den første omgangen.
                        - Vi slapp de til, og ga de tre målsjanser hvor to av de var store.
                        Men hvis den første omgangen var begredelig var den andre omgangen den rake motsetningen.
                        - Vi fikk rettet på alt vi hadde tenkt å gjøre før kampen, men som vi ikke fikk til i første. Da ble det klasseforskjell mellom lagene, mener Nordlie.
                        Fem minutter ut i den andre omgangen kombinerte først Olivier Occean med Bjørn Helge Riise som hælsparket ballen tilbake til Occean. Canadieren dempet først ballen før han sendte avgårde et skudd som var uttagelig for Lyns keeper Eddie Gustavson. Ballen føyk opp i nettaket og Occean strakte armene i været.
                        Deretter midtveis i omgangen fikk LSK frispark på høyresiden. Bjørn Helge Riise slo inn til Eirik Bertheussen som hælet ballen videre til Kasey Wehrman. Australieren fikk dratt seg fri, og slo den så i mål. Ballen gikk rett gjennom nettmaskene, og det var en liten stund stor forvirring om det var mål. Dommeren godkjente scoringen korrekt.
                        Occean godt fornøyd
                        Kvarteret før slutt spilte så Wehrman Pål Strand fri mellom Lyns høyreback og høyre midtstopper. Strand slo ballen videre til Occean som knallet den rett i mål.
                        - Jeg er kjempefornøyd med begge målene. Det føles godt å få scoret to mål rett før seriestart. Nå er det viktig å ta med seg dette videre, og gjøre det like bra mot Fredrikstad om en uke, sier Occean som fikk skryt av hovedtreneren etter kampen.
                        - Det er både fint for han og for laget at han scoret to mål. Han er i fin stigning.
                        Riise som sto for en av assistene var også godt fornøyd etter kampen.
                        - Det var veldig artig å spille i dag. Nå har jeg en veldig god følelse før seriestart. Det er dette vi har øvd på i hele vinter. Vi gleder oss utrolig mye.
                        - Vi har over 20 mann som er veldig gode i stallen. Vi byttet inn Arild Sundgot, Karim Essediri og Pål Strand. Nivået ble ikke noe svakere av det. Vi har en veldig bra stall, og derfor tror jeg vi kommer langt i år, sier Riise som så for spørsmålet om hvor langt han ønsker å komme.
                        - Jeg vil at Lillestrøm skal være det laget som ligger helt i toppen. Det er ingen tvil om det.
                        Tom Nordlie er litt mer rolig i forhold til forhåndstips av plassering i årets Tippeliga.
                        - Det er vanskelig å si. Jeg håper vi er med i toppen, og da kan alt skje, sier Nordlie som ikke regner med at Fredrikstad mister nattesøvnen selv om LSK utklasset Lyn i den andre omgangen i Marpafut.
                        - Rosenborg og Fredrikstad spilte 1-1 i går, og i følge tabelltipsene er det topp mot bunn. Det blir nok jevnt i år også, men spiller vi som vi gjorde i den andre omgangen så holder dette lenge.


                        Occean takker: Olivier Occean takker BJørn Helge Riise for samarbeidet etter 1-0-målet.

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          #13
                          RB: Desperat etter seriegull

                          http://www.rb.no/lokale_nyheter/article2691848.ece

                          Desperat etter seriegull

                          MARBELLA:
                          (Lillestrøm – Lyn 3-0). Mens Tom Nordlie har sagt at målet er gull innen tre år, er flere av LSK-spillerne desperate etter å ta hjem seriegullet allerede i år.
                          Av Espen Solbakken
                          Publisert 03.04.2007 - 06:30

                          Kvelden før Lyn-matchen ble sesongens målsettinger drøftet i et internt fellesmøte på LSK-hotellet i Estepona. RB-sporten vet at flere av spillerne var mer offensive og uttrykte at de hadde "dårligere tid" enn Nordlie når det kom til seriegull. Og treneren likte det han hørte.
                          – Jeg er veldig fornøyd med responsen til spillerne. De måtte opp og fortelle om seg selv og sine mål. Det ble en fin samling, hvor ett av målene var å få fram ledertyper i gruppa, sier Nordlie.
                          – Og hva ble klubbens uttalte målsetting?
                          – Vi skal være med der oppe. Og vi ønsker å vinne ligaen så raskt som mulig. Tida vil vise om vi er gode nok i år. Jeg synes det er greit at gutta er offensive, men da må de også ta konsekvensen av en så høy målsetting og jobbe deretter, sier Nordlie om møtet.
                          – Kjempefølelse

                          Bjørn Helge Riise er en av spillerne som mener man må ha som mål å vinne "hele greia", som han sier.
                          – Det må være målet i år. Jeg har en kjempefølelse etter 2. omgangen her mot Lyn, sa han i går.
                          Espen Søgård var mer forsiktig i går enn han angivelig skal ha vært på den lukkede samlingen dagen i forveien.
                          – Det der er interne greier vet du, sa Søgård og smilte lurt.
                          Alle vet at ingen vil ha et LSK-gull mer enn nettopp Søgård allerede i år.
                          Kasey Wehrman tror også han kan få det, men røper overfor Romerikes Blad at det eksisterer forskjellige oppfatninger i gruppa på om årets utgave er kapable til å oppnå "jackpot" i Tippeligaen.
                          – En coach er tradisjonelt mer realistisk enn enkeltspillere. Men jeg er desperat etter å vinne i år. Dette er mitt siste år av kontrakten, og jeg har ennå ikke vunnet en tittel siden jeg kom hit, sier Wehrman.
                          – Tror du på det?
                          – Ja, jeg mener vi kan vinne – om vi tar enda et steg. Helt siden Uwe Rösler overtok, har vi vokst år for år. Første året tapte vi gjerne ett poeng på slutten, i fjor ble ofte seier til uavgjort – kanskje vi i år kan holde trepoengerne helt inn. Da mener jeg vi kan vinne. Men egentlig er det ingen vits å snakke om gull før man klokker sammen 7-8 seirer på rad, mener han.
                          Styr unna

                          Uavhengig av sin egen optimisme og dedikasjon, maner han til moderasjon om media begynner å mase om LSK-gull tidlig i sesongen. Australieren mener uansett at LSK bør være i posisjon til å vinne serien når 5-6 serierunder gjenstår. En viss nøkternhet bør alltid være der når gullspørsmål skal besvares.
                          – Det er lite i nyere historie som taler for oss. Var det ikke i 1989 Lillestrøm vant noe sist? spør Wehrman – og har helt rett. 17 år siden forrige tittel vitner om en klubb som har dyrket vinnerkultur til å bli en klubb med kun fotballkultur.
                          Lyns to romerikstrenere, Henning Berg og Per Brogeland, vil uansett ikke tippe mot LSK etter å ha sett sitt eget lag bli slaktet og revet i filler de siste 45 minuttene.
                          Og uansett målsetting, om den går over ett eller tre år; ingen i LSK vil ha noe imot det store skulle skje allerede i år...

                          Kommentar

                          • morten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2156

                            #14
                            Søgård tror på festsesong


                            Espen Søgård tror Lillestrøm vil kjempe helt i toppen i år. ( Foto: Digitalsport )
                            Relaterte klubber
                            Lillestrøm
                            Stiftet: 02.04.1917
                            Hjemmebane: Åråsen
                            Tilskuerrekord: 13595
                            Neste kamp: 09.04.2007 Lillestrøm-Fredrikstad
                            Mer om Lillestrøm



                            AFTENPOSTEN-TIPS: 2. LILLESTRØM: LSK-ere kommer og går, men Espen Søgård består. De vraker ikke en fyr som alltid gir alt. Og nå tror "Fetsundråner'n" på en festsesong.



                            Av: Arild Sandven
                            Publisert: 03.04.2007 kl. 08:24
                            Endret: 03.04.2007 kl. 08:25
                            - Konkurransen er akkurat det jeg lever av, den er med på å utvikle meg som spiller, og den er med på å utvikle klubben til å bli bedre. Det tar jeg bare som en utfordring, sier Søgård om alle lagkameratene han har hatt siden A-lagsdebuten i 1999.
                            I år har Robert Koren forsvunnet til West Bromwich, mens Simen Brenne er kommet.
                            Så opp til Bjarmann

                            - Hvem er den beste du har spilt sammen med?
                            - Da jeg kom til klubben, var både Runar Kristinsson og Torgeir Bjarmann der. Bjarmann spesielt var en spiller jeg så opp til. Både på trening og i kamper hadde han en utrolig stå-på-vilje hele veien. Og Magnus Kihlberg, synes jeg hadde gode sesonger sammen med ham, spesielt i 2001. På det individuelle planet husker jeg vel best Koren, som hadde veldig mye fotball i seg.
                            - Koren og Michael Mifsud scoret 21 seriemål tilsammen i fjor, hvordan skal dere erstatte dem?
                            Få scoringer

                            - Vi har mistet et par spillere, men fått inn et par nye òg. Jeg tror ikke laget er svekket av den grunn. Vi har vist oss fra en god side i treningskampene, og spesielt Simen Brenne er en nykommer som vil heve laget. Og noe savn av Koren har jeg ikke tenkt på, egentlig. Det er ikke noen vits i å bruke tid på dem som ikke er her. Jeg tror ikke vi skal ha problemer med å score mål heller. Vi skaper sjanser, og hvem som scorer, er ikke så viktig, sier 27-åringen fra Fetsund.
                            Han bidro ikke med mer enn ett seriemål i fjor, mot Lyn.
                            - Men det var mer enn året før, da hadde jeg null! minner han om. Og seks mål på 161 seriekamper er ikke all verden for en midtbanespiller.
                            - Det har skorta litt der. Men som indreløper i det systemet vi kjører nå, er jeg ofte inne i boksen. Mye kan skje da, og målet er helt klart å bidra med noen scoringer. Det gjelder bare å være kald og rolig i avslutningsøyeblikket.
                            - Men du er den som løper mest?
                            - Vi har hatt noen tester, og jeg har vært blant de to beste, men nå på den siste var Bjørn Helge Riise best. Han er helt propell, som en gal, stopper ikke.
                            Hvordan Riise blir brukt i Tom Nordlies 4-3-3-formasjon, kan bety mye for Espen Søgårds spilletid:
                            Er Riise høyrekant, får Søgård plassen som høyre indreløper. Velger Nordlie å bruke Karim Essediri på kanten, trekkes Riise ned som indreløper - og skyver mest sannsynlig Søgård ut på benken.
                            Det kan kanskje avhenge av kamp og motstander.
                            - Jeg føler jeg har bitt godt fra meg nå i oppkjøringsperioden. Men det er tøff konkurranse og mange som kan spille på flere plasser. Du er aldri trygg, men nødt til å prestere for å være med. Sånn skal det også være, presiserer midtbanespilleren som "Kanarifansen" digger - og synger om:
                            "Espen Søgård, Espen Søgård,
                            det er supergutten vår -
                            jævla Fetsund-råner.. "
                            - Første gang jeg hørte den, syntes jeg det var veldig stas. Det synes jeg for så vidt nå også, den blir jo brukt når jeg gjør noe folk ser og setter pris på. Selve teksten er vel som folk på Lillestrøm ser på fetsokninger. Greit nok, selv om jeg ennå ikke har hatt revehale eller wunderbaum i bilen. Men det hender jeg har høy musikk, sier den ene av LSKs to romerikinger, den andre er lillestrømlingen Pål Steffen Andresen.
                            Klare og tydelige trenere

                            - Hva blir annerledes med Tom Nordlie som trener?
                            - Den største endringen er vel at han har kjørt inn 4-3-3, det har vi sjelden prøvd i LSK før. Moro med noe nytt, og utfordrende for oss spillere. Jeg synes vi har tatt det veldig bra veldig fort.
                            Søgård skryter av Nordlie og Svein Cato Bakkemo, den nye trenerduoen.
                            - De har veldig klare og tydelige beskjeder om hva vi skal gjøre. Samtidig involverer de spillere og lar oss få komme med våre meninger. Vi kan jo ikke være enige i alt, men diskusjoner er bra for gruppa.
                            Lillestrøm har ikke tatt medalje i eliteserien siden det ble sølv ett poeng bak Rosenborg i 2001.
                            - Nå ser det veldig lyst ut, mener Espen Søgård.
                            - For gull?
                            - Det kommer helt klart til å bli vanskelig, men muligheten er stor.

                            SPILLERSTALLEN

                            KEEPERE: 1 Heinz Müller (28), 26 Otto Fredrikson (25).
                            FORSVAR: 2 Anders Rambekk (30), 3 Shane Peter Stefanutto (27), 4 Eirik Bertheussen (23), 5 Dan Anton Johansen (27), 6 Pål Strand (31), 9 Johan Petter Winsnes (31), 13 Frode Kippe (29), 23 Pål Steffen Andresen (24).
                            MIDTBANE: 7 Espen Søgård (27), 8 Martin Husár (22), 10 Bjørn Helge Riise (23), 14 Simen Brenne (26), 16 Viktor Bjarki Arnarsson (24), 17 Kasey Desmond Wehrman (29), 25 Khaled Mouelhi (26).
                            ANGREP: 11 Magnus Myklebust (21), 12 Tore Andreas Gundersen (21), 18 Arild Sundgot (28), 21 Karim Essediri (27), 30 Olivier Occean (25).
                            NYE SPILLERE: Simen Brenne (Fredrikstad), Karim Essediri (Rosenborg), Viktor Bjarki Arnarsson (Vikingur), Tore Andreas Gundersen (Kongsvinger).
                            AVGANG: Robert Koren (West Bromwich), Michael Mifsud (Coventry), Cyril Kali (Kalamata, Hellas), Per Magne Misund (lagt opp, keepertrener i Molde), Lasse Bergan Foss (Kongsvinger, lån).
                            NØKKELSPILLER: Olivier Occean (25) slo aldri til i sin første sesong på Åråsen, og gikk målløs fra 28. mai til 5. november. Med Koren og Mifsud borte trenger LSK flere scoringer fra den robuste canadieren.
                            SANNSYNLIG 11'ER (4-3-3): Müller - Johansen (Rambekk), Rambekk (Andresen), Kippe, Stefanutto - Søgård (Riise), Mouelhi, Brenne - Riise (Essediri), Occean, Myklebust.
                            TRENER: Tom Nordlie (45) leder LSK mot ikke mindre enn fem klubber han tidligere har vært sjeftrener for: Odd Grenland, Vålerenga, Sandefjord, Start og Viking. Redningsmann i Viking i fjor, nesten gullvinner med Start. Får han sving på LSK også?
                            HJEMMEBANE:
                            Åråsen stadion: 105m x 68m
                            Publikumskapasitet: 12 500
                            Tilskuergj. snitt 2006: 8 616
                            ÅPNINGSKAMP:
                            Mandag 9. april: LSK-Fredrikstad (18.00)
                            INTERNETTADRESSER:
                            www.lsk.no, www.kanarifansen.no
                            MERITTER: Fem seriemesterskap - i 1959, '76, '77, '86 og '89. Cupmester fire ganger - 1977, '78, '81 og '85.
                            PLUSS: Nordlie har innført ny stil og ny giv. Brenne god i FFK, har fått et løft med overgangen og landslagsdebuten. LSK er seierssultne etter 17 sesonger uten triumfer.
                            MINUS: Mifsud og Koren var lagets suverene toppscorere i fjor med 21 mål totalt - og spesielt kreative Koren vil bli savnet. Sårbare på kantene i forsvar, og savner en spillende midtstoppertype. Gull-ambisjoner gir tungt forventningspress.
                            DOMMEN: På papiret et lag som skal kjempe i toppen og matche Rosenborg helt inn. Tar sølvet.
                            Tjærnås mener:
                            Fjerdeplass i serien var ikke nok til å gi Uwe Rösler fornyet tillit. Inn kom Tom Nordlie, og med ham et nytt spillesystem som ikke nødvendigvis betyr en ny måte å spille fotball på. Mesteparten av stilen Lillestrøm har vært kjent for ble dreid noe rundt med Rösler og vil bli dreid litt med Nordlie.
                            Stallen har allerede et flertall av spillere som passer perfekt i litt andre roller. Mouelhi og Wehrman er begge bedre som ankere enn som én av to sentrale midtbanespillere, Søgård og Brenne er nærmest født som indreløpere. Mest interessant er det å se hvilke typer som vil få mest tillit på topp. Sundgot og Occean konkurrerer i utgangspunktet om én plass, men en litt skjev 4-3-3 kan gi plass til Sundgot i midten og Occean halvt ute til høyre.
                            Mange ulike typer spillere aspirerer til plass på kantene. Essediri har finter, Myklebust har fart, Strand og Husár har gode venstreben. Forventet kampbilde kan bety en utskiftning hyppig i disse posisjoner.
                            Bakerst vil Kippe og Rambekk stenge luftrommet i midten mens både Stefanutto og Johansen på backene er bedre offensivt enn defensivt. Heinz Müller kan være strålende på strek, men «skyter seg selv i foten» i feltarbeidet.

                            Badekar
                            http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                            Kommentar

                            • Trondeo
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3062

                              #15
                              Sjekk Drillos tabelltips


                              Her er Drillos tips:

                              1. Rosenborg
                              2. Lillestrøm
                              3. Vålerenga
                              4. Brann
                              5. Viking
                              6. Start
                              7. Lyn
                              8. Stabæk
                              9. Tromsø
                              10. Fredrikstad
                              11. Sandefjord
                              12. Strømsgodset
                              13. Odd Grenland
                              14. Aalesund


                              Kommentar

                              • vollafugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2006
                                • 978

                                #16
                                NRK-sportens tips: Lillestrøm vinner!!!

                                http://www.nrksport.no/fotball/tippeligaen/1.2175484 :

                                - Lillestrøm vinner


                                NRKs fotballekspert Karl-Petter Løken tror at Lillestrøm vinner årets Tippeliga.
                                Av Svein Strømnesog Øystein IngdahlPublisert i dag 08:29 Oppdatert i dag 10:27
                                Løken har gått gjennom spillerstallene og sett på resultatene fra treningskaper og mener at laget fra Romerike vil være på toppen av tabellen ved slutten av sesongen.
                                Løkens tabelltips 2007
                                • Viking kommer til å ta sjuendeplassen. De har hentet inn Uwe Rösler inn som den tredje treneren på to sesonger. Og at kaptein Allan Gaarder er ute i sesongåpningen vil bety litt.
                                • Kristofer Hæstad og Marius Johnsen kommer hjem til Start etter korte utenlandsopphold. Det vil styrke laget og de ender på sjetteplass.
                                • Stabæk er veldig avhengige av at Veigar Pall Gunnarsson og Daniel Nannskog leverer like bra som de gjorde i fjor. De ender på femteplass. Løken tror at det bare er fire lag som er i stand til å kjempen om medaljer i årets Tippeliga.
                                • På fjerdeplass kommer Brann. De har et veldig sterkt mannskap og vil helt sikkert bite ifra seg.
                                • For norsk fotball sin del håper jeg på at Vålerenga gjør det bra. Jeg tror at de blir nummer tre og håper at de slipper til ungguttene.
                                • Litt overraskende kanskje, men jeg tror at Rosenborg ender på andreplsss. De har et jevnt besatt mannskap med en veldig sterk midtbane med Sappara, Tettey, Strand og Skjebred. Jeg er litt spent på nyervervelsene fra Elfenbenskysten.
                                • Jeg tror faktisk at Lillestrøm vinner. Trener Tom Nordlie er tilbake der han startet og dety tror jeg betyr mye. De har mye entusiasme på hjemmebane. Spørsmålet er om de klarer å erstatte Robert Koren og Michael Mifsud, men de har i alle fall hentet inn en klassespiller i Simen Brenne fra Fredrikstad.

                                Kommentar

                                • Frøkna
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Apr 2006
                                  • 129

                                  #17
                                  Denne skrev Knut Espen Svegaarden på VG – nett i går.

                                  Litt usikker på om denne skal postes her, men jeg prøver.

                                  The lost case - Simen Brenne og NFF

                                  Skrevet av Svea 2. april 2007, klokken 15.44

                                  Den store dagen nærmer seg - for fotballfolket. Seriestarten er bare en uke unna, endelig kan landet med verdens lengste oppkjøring til en sesong, forberede seg på kamper om poeng, heder, ære, skam, pinlighet, avisoppslag, børspoeng, skryt, kjeft og ikke minst interesse for det de driver med.

                                  Så alle gleder seg. I VG har vi satt sammen en lupe som har vært den mest kompliserte på mange, mange år. Seks kandidater hadde vi til bunnplassen. Fire lag endte likt i poeng på lupa vår (21), og da måtte vi ta et valg som gikk mest på følelsen av hvor det kunne brenne først. Det ble Fredrikstad.

                                  Apropos Brenne. Den eneste som ikke gleder seg til seriestart, det er Simen Brenne. Han ble utvist på La Manga for hundre år siden og må dermed stå over serieåpningen mot sin gamle klubb, nettopp Fredrikstad.

                                  Jeg husker faktisk ikke når Brenne ble utvist, så lenge er det siden. Ski-VM hadde i hvert fall ikke begynt. Det var snø de fleste steder og ingen hadde begynt å tenke seriestart, så lenge er det siden Simen Brenne ble utvist. Men det er klart og naturlig at han må sone i serieåpningen for noe som skjedde for flere måneder siden, er det ikke?

                                  Her er mine - høyst subjektive - tanker om hva som skjedde på La Manga, og hva som selvsagt burde skjedd.
                                  Kampen er Lillestrøm mot Rosenborg, en viktig kamp, javel, men en treningskamp. I en duell med Marek Sapara går Simen Brenne tøft til, kanskje for tøft vil de fleste som ikke holder med Lillestrøm, si. Dommer Svein Erik Edvardsen - mistenkelig lik Mr Bean utseendemessig når jeg tenker etter - løper fram og alle skjønner at her kommer det kort. Roar Strand, RBKs suverene kaptein går faktisk bort til Edvardsen og ber om at det ikke blir rødt. Det er treningskamp, og Strand vil helst spille 11 mot 11 for å få mest mulig utbytte i en gitt kampsituasjon.

                                  Men Edvardsen drar opp det røde kortet. Han må ha bestemt seg for lengst. Brenne blir utvist, og det viser seg etter hvert at han får to kampers karantene, en av dem må sones i serien etter at NFF "lar" den ene kampen bli sonet mot Vålerenga på La Manga.

                                  Simen Brenne utøvde ikke vold, han slo ikke en spiller, han sparket ikke etter en spiller eller på noen annen måte viste usportslig opptreden som automatisk kvalifiserer til rødt kort. Han taklet hardt, javel, og det var en takling som kvalifiserer til kort. Men ingen - og jeg har snakket med mange - kan med hånden på hjertet si at det var en takling som var av det opplagte, røde slaget. Dermed blir det skjønn fra dommeren sin side, og sånn må det være. Hadde Edvardsen gitt gult, ville ingen reagert. Men ingen kan hogge Edvardsen for det han gjorde, for han mener han fulgte boka. Og for noen er det det eneste som teller.

                                  Men jeg mener Edvardsen burde gjort følgende:

                                  - Tenkt seg om i to sekunder, tenkt på hvor kampen gikk og hvilken tid på året det faktisk var, og hvor viktig kampen var, og at det ikke var et opplagt rødt kort siden det ikke var voldelig, og gitt gult kort til Simen Brenne.

                                  - Så burde han gått rolig bort til LSK-benken og gitt trener Tom Nordlie en indirekte beskjed om at nå var det nok smartest å ta Brenne av banen, noe LSK selvsagt hadde gjort. Mange dommere har gjort dette med hell tidligere. Men Edvardsen var ikke pålogget på den tanken.

                                  Hvis så, hadde saken endt der. I stedet ble det et helvetes bråk, med LSK som truet med å trekke landslagsspillerne sine fra samlingen i Manchester (kanskje var det feigt å ikke stå det løpet helt ut når de hadde valgt den reaksjonsformen?), men som selvsagt endte med at NFF sto på sitt og Simen Brenne må stå over serieåpningen. At det er mot gamleklubben, det er totalt uinteressant. Men mitt poeng er at oppe i alle lover og regler, så bør alltid en tanke være viktigst, i alle situasjoner:
                                  Skjønn. Og logikk. Fordi det - for både dommere, advokater, trenere og journalister - er lov å tenke, bruke hodet og bruke den logiske sansen sin. Vi har den alle sammen.

                                  Min påstand, og nå blir sikkert både Edvardsen og NFF irriterte, om de ikke allerede er det, eller bryr seg om hva denne bloggeren måtte mene, så tror ikke jeg dette hadde skjedd med en noe mer rutinert dommer.

                                  Men det er en tapt sak. For både LSK og faktisk for fotballen, etter min mening. Det kommer garantert flere i månedene som følger. Og jeg tror neppe noen har lært noe av denne saken heller.

                                  Dessverre.
                                  Last edited by Rønnern; 03.04.2007, 19:46. Begrunnelse: Ryddet vekk tagger, litt større skrift og la til noen avsnitt
                                  Forza Flisbyn!

                                  Kommentar

                                  • McGuffy
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 5099

                                    #18
                                    Vurdering av vinterovergangene

                                    Av Tor-Kristian Karlsen - 03.apr.2007 @ 12:50
                                    En snau uke til seriestart, vinduet for overganger er stengt, Tippeliga-klubbene skal i teorien være opprustet og klare til kamp. Jeg tar et kjapt blikk på de viktigste aktivitetene som har utfoldet seg siden årsskiftet, nemlig spillerovergangene.

                                    ( Om LSK skriver han: )

                                    Terningkast 4, (som er best sammen med Viking og Godset)

                                    LILLESTRØM

                                    I likhet med Viking har Lillestrøm kjøpt spillere av et visst kaliber, uten at enkeltkjøp utpeker seg som ultraspennende. LSK scorer høyt fordi de kompletterer en sterk spillerstall med en variasjon av friske, unge talenter og etablerte kvalitetsspillere. Eksperimentfaktoren er lav, kjøpene virker logiske, planlagte og gjennomtenkte.

                                    Majoriteten av overgangspotten, åtte millioner kroner, ble anvendt på Fredrikstads Simen Brenne ? hentet inn for å erstatte Robert Koren. Rent estetisk er sloveneren mer behagelig for øyet enn Brenne, men derimot er Selbak-gutten en bedre lagspiller - tar langt mer defensivt ansvar - og vil by på andre, verdifulle kvaliteter. Prisen for Brenne var høy, men vi vet alle at prisnivået i Tippeligaen er loco.

                                    Karim Essediri, flopp i RBK, vil håpe på en rennesanse under Tom Nordlie - en ok handel, nord afrikaneren har sine kvaliteter. Fra samme kontinent stammer Alssane Diomande, helt ukjent for meg, men kyndige kategoriserer ivorianeren som lovende.

                                    Viktor Bjarki Arnarsson føyer seg inn i rekken av utallige innslag fra Sagaøya på Lillestrøm - noen fantastiske, andre middelmådige. Nyrekrutteringen fra Vikingur - midtbanespiller med driv og målteft - er nok primært hentet som back-up.

                                    Etter dragkamp med Viking, og kontraktskonflikt med Kongsvinger, gikk LSK seirende ut av bataljen om spisstalentet, Tore Andreas Gundersen. U21-landslagsspilleren opplevde et slags gjennombrudd på høstsesongen i fjor, men vil sikkert bli matchet rolig i debut sesongen i Tippeligaen.

                                    Kommentar

                                    • brisbane-kanaris
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2006
                                      • 595

                                      #19
                                      fra http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2698638.ece
                                      Foto Roar Grønstad PÅ PERRONGEN: LSK-trener Tom Nordlie må sørge for at LSK kommer seg med på gulltoget da det går mot slutten av sesongen.[Høyre] FOTO: ROAR GRØNSTAD
                                      Er ventetida over?

                                      LILLESTRØM:
                                      To år på rad har LSK kjent lukta av gull uten å stå løpet helt ut. Er ny trener, ny stil og ny entusiasme det som skal til for å lykkes 18 år etter forrige seriegull?
                                      Av Morten Svesengen
                                      Publisert 04.04.2007 - 06:30

                                      KOMMENTAR
                                      At Lillestrøm er en av klubbene som kan vinne gull, er det ingen tvil om.
                                      Tom Nordlie – som de fleste andre trenere – skryter ikke unødvendig av sitt eget lag og mulighetene i sesongen som kommer. Men den nye treneren innrømmer i hvert fall at LSK er en de klubbene som kan gå hele veien i år.
                                      Sannsynligvis en helt korrekt analyse av LSK-treneren. Klubben hans er definitivt en mulig gullvinner – i en sesong som kan bli en av tidenes mest spennende i toppen.
                                      Bare fire kan vinne

                                      RB-sporten har vurdert de 14 lagene som nå gjør de siste sesongforberedelsene. Vår konklusjon er at Rosenborg vil ligge øverst på tabellen i november – som de har gjort 14 av de 15 siste sesongene.
                                      Men at vi landet på trønderne denne gangen, er like mye basert på kvalifisert gjetting som skråsikkerhet.
                                      Fem dager før fotballen begynner å rulle i landets øverste serie, er det bare en ting jeg er sikker på – i toppen. Rosenborg, LSK, Brann eller Vålerenga kommer til å vinne gull.
                                      Andre klubber er gode nok til å ta medalje om en eller flere av forhåndsfavorittene svikter, men alle kommer ikke til å svikte. Derfor vil seriemesterskapet havne i Trondheim, i Bergen, hos Vålerenga i hovedstaden – eller på Åråsen.
                                      Vinnertradisjonene på Lerkendal er det som kan avgjøre.
                                      Dårlig avslutning

                                      Hvis LSK skal lykkes, må de gjøre noe de ikke har klart de siste to sesongene. Både i 2005 og 2006 – med Uwe Rösler som trener – var gullet innen rekkevidde.
                                      [Firkant] I 2005 torde ingen snakke om gullmuligheten fordi 4. plass var målet. Det ble selvfølgelig 4. plass til slutt, men opp til gullvinner Vålerenga var det kun fire poeng. Og LSK tok bare seks poeng på de seks siste kampene mot antatt svakere motstand. Dermed klarte de ikke å utnytte at Vålerenga og Start sprakk fullstendig.
                                      [Firkant] I fjor festet LSK og Brann et tidlig grep om tabelltoppen. Men begge sviktet da Rosenborg fikk fart på sitt lokomotiv på høsten. LSK falt først fordi altfor mange poeng ble gitt bort mot slutten av kampene – som regel på grunn av mål på dødball eller et innlegg. Med 12 poeng på de siste 10 kampene mistet LSK også bronsemedaljen til Vålerenga.
                                      Må stå løpet

                                      Her ligger LSKs og Tom Nordlies utfordring i 2007. Når sesongen drar seg til mot slutten av september, må ikke spillerne stå med lua i hånda. Det er da vinnerlaget står fram.
                                      Mye tyder på at spillerne har tatt til seg Nordlies måte å spille på raskere enn noen kunne frykte. Derfor kan det også se ut til at LSK kan være i rute allerede fra seriestart. Så gjenstår det å se om laget holder helt inn denne gangen.
                                      Bak klubbene som av mange kalles de "fire store", har fjorårets LSK-trener Uwe Rösler fått jobbe i fred med sitt Viking. Ingen må bli overrasket om laget blander seg inn helt i toppen. Ingen har kjøpt flere spillere enn pengemaskinen fra Stavanger.
                                      Stabæk ser også ut som et topplag. Tromsø kan med litt flyt bli det.
                                      RB-sporten tror ingen av de sju lagene som er nevnt, blir innblandet i bunnstriden. I utgangspunktet vil kampen for å unngå nedrykk stå mellom Fredrikstad, Sandefjord, Aalesund og Odd.
                                      Men Strømsgodset, Lyn og Start kan fort havne i den nervepirrende nedrykkskamp.
                                      God fotballsesong!

                                      Kommentar

                                      • hoyt
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 2850

                                        #20
                                        www.lsk.no


                                        Rambekk ute

                                        (Estepona). Seriestarten står i fare for å ryke for Anders Rambekk. Mandag måtte han forlate banen, og nå er man usikre på hvor lenge han er ute.

                                        Av: Ole Kristian Bakkene

                                        - Vi håper det kun dreier seg om noen dager, sier LSKs fysioterapeut Jørn Karlsen.
                                        - Det er nok ingen strekk, men en spasme som er en krampetilstand i muskelen som Anders sliter med. Ingen stor skade, men den holder han utenfor treningsfeltet. Det spørs når han kan være klar igjen. Vi regner med at det tar noen dager.

                                        Mulig seriestart

                                        Dermed mener Karlsen at det er opp til Tom Nordlie og Cato Bakkemo om Rambekk skal spille seriestarten hjemme på Åråsen.
                                        - Han vil ikke ha noen problemer med skaden når han blir frisk, men så spørs det hvor godt treningsgrunnlaget hans er i forhold til tiden han er ute.
                                        Rambekk er selv usikker.
                                        - Jeg får ikke trent den tiden jeg har skaden. Derfor er jeg også usikker på om jeg blir klar, men jeg håper selvsagt dette går over raskt. Jeg ønsker å spille mot Fredrikstad. Vi tar en avgjørelse sammen opp mot kampen, sier Rambekk.

                                        Arnarsson ute

                                        Viktor Bjarki Arnarsson har også vært uheldig. På tirsdagens trening tråkket han over.
                                        - Beinet mitt ble sittende fast i gresset mens jeg ble taklet. Det var veldig vondt, sier Arnarsson som så forsøkte å gå på beinet, men fysioterapeut Karlsen måtte hjelpe til.
                                        - Jeg håper ikke dette er langvarig. Det gjorde veldig vondt, og nå halter jeg litt, men jeg er optimistisk.
                                        Arnarsson hadde problemer med lysken i forrige uke, men den skaden er nå leget etter hjelp fra fysio Karlsen.

                                        Andresen gjør store framskritt

                                        Pål Steffen Andresen som har vært ute en stund på grunn av problemer med akillesen gjør til motsetning fra Rambekk og Arnarsson store framskritt på gressmatta i Estepona.
                                        - Det føles veldig bra. Jeg har ingen smerter, og må bare ta det litt rolig. I tillegg har jeg vært ute såpass lenge at jeg må trene hardt for å komme i form igjen. Det er nok der utfordringen ligger, sier Andresen.
                                        Han er likevel ikke helt klar for seriestart om en uke.
                                        - Jeg trenger mer tid enn det, men det begynner å gå bra framover. Snart er alt som før, og jeg skal kjempe for å få tilbake plassen min i midtforsvaret i år. Det er mitt mål, og jeg skal gjøre alt for å nå det.
                                        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                        - Nosa

                                        Kommentar

                                        Working...