april 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=190714

Ikke 100% LSK, men etter min mening veldig relevant:
    Jarstein byttet ut etter utblåsning

SKIEN (VG Nett) (Odd - LSK 0-1) Odd-keeper Rune Almenning Jarstein ble byttet ut etter en utblåsning i garderoben under kampen mot Lillestrøm.
    [FONT=Arial] Av ANDREAS NYHEIM

[/FONT]
    [FONT=Arial,Helvetica]SINNATAGG: Rune Almenning Jarstein kjeftet så mye på medspillerne at han ble byttet ut. Foto: Scanpix
    [/FONT]
    Den landslagsaktuelle keeperen forteller selv at han ble sint på grunn av manglende innsats og vinnervilje hos lagkameratene. Episoden endte med at Jarstein ble igjen i garderoben - og erstattet av reservekeeper Espen Isaksen etter pause.

VG Nett LIVE:
    Fyldig referat fra kampen

- Jeg ble sinna i pausen fordi jeg mente at for få spillere ofret seg. Vi får kontringer imot oss fordi vi ikke kjemper nok for å vinne dueller. Trenerne mente at jeg var for hard i kjeften, sier Jarstein.

Les også:
    Occean avgjorde mot eks-klubben

- Så spurte de om «Skal vi bytte deg ut?». «Gjør som dere vil», sa jeg. Så ble jeg byttet ut, forklarer Jarstein overfor VG Nett.

Stod ikke sammen

Trener Arne Sandstø bekrefter at en episode i pausen var årsaken til at Jarstein ble byttet ut. Han mener keeperen stilte seg selv foran resten av laget med oppførselen i pausen.

- Når vi ligger under 0-1 til pause gjelder det å mobilisere og jobbe for å snu kampen. Rune er i stedet svært destruktiv i kommunikasjonen sin, mener Sandstø, som er likestilt med Gaute Larsen i trenerrollen hos Odd Grenland.

- Det var en mann som ikke stod sammen med resten av laget, understreker Sandstø, som ikke vil gå konkret inn på hva som skjedde.

Jarstein ønsket ikke at utblåsningen skulle føre til et bytte på keeperplassen.

- Jeg hadde lyst til å spille videre. Men det må være lov til å si ifra litt i denne klubben her, sier Rune Jarstein til VG Nett.

- Vi må lære litt av for eksempel Kristofer Hæstad, være mygg på alle motspillerne og trøkke til i duellene, sier han.

Lagkameratene tause

Lagkameratene Espen Ruud og Steffen Hagen ville ikke kommentere hendelsen i pausen overfor VG Nett etter kampslutt.

- Jeg vil ikke si noe om det, dessuten var jeg ikke der akkurat da, sier Ruud.

- Dere må nesten spørre ham selv eller trenerne om den saken. Det er noe vi tar internt, sier lagkaptein Hagen.

Ruud kjenner seg imidlertid ikke helt igjen i kritikken fra Jarstein på vegne av utespillerne.

- Jeg vet ikke om jeg kan si meg enig i at vi ikke trøkker til. Jeg synes vi jobber bra, men mangler kanskje litt foran mål og i den siste pasningen, sier Espen Ruud.

- Tungt å miste Kippe

Odd er sammen med Aalesund det eneste laget som ikke har tatt poeng i årets eliteserie etter to runder. Søndag var man uheldig da et frispark fra Pelle Nilsson gikk via et motstanderbein og i tverrliggeren på stillingen 0-0.

Og da Frode Kippe ble utvist for en reaksjon mot nevnte Ruud et godt stykke på overtid, var det for sent å skape noe farlig mot ti LSK-spillere. Lillestrøm kunne juble over full pott etter to runder.

- Vi må spille oss varme, og er på god fremmarsj, sier en ikke altfor bekymret Arne Sandstø.

- Jeg er fornøyd med at vi vinner, men det er tungt å miste kapteinen vår i de neste kampene, sier Tom Nordlie, som ikke syntes det var fair at Kippe og Odds Espen Ruud fikk kort av ulik farge etter situasjonen på overtid.

PS: Hvem som vokter Odd-målet i bortekampen mot Lyn om en uke, er et åpent spørsmål. Trener Arne Sandstø sier at «uken vil vise» om Jarstein eller Espen Isaksen blir førstevalget fremover.
    Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

Greit nok

Tom var fornøyd med tre poeng i en vanskelig bortekamp, men mener at laget fremdeles har mye å gå på. Det samme mener Riise, Kippe og Kasey. Ollie tenker positivt.

Skrevet av kfl.no

Tre poeng til Fugla, godt fortjent kampen sett under ett, men det ble aldri vist frem den helt store fotballen på Skagerak Arena. Det bryr meg omtrent midt i ryggen, så lenge seieren gikk til LSK, men det er ingen tvil om at LSK nok må opp ett hakk eller to i neste kamp borte mot Godset, skal laget fortsatt stå uten poengtap.

Tom kom med følgende kjappe analyse etter kampen.

- Målet er å spille likt borte og hjemme, men i dag ble vi temmelig ensformige i vårt angrepsspill. Det ble slått mye langt og vi fikk bra strekk i laget. Dette bedret seg en del i 2. omgang, da vi ble mer kompakte og jeg synes at vi langt på vei kontrollerer kampen. Seieren er fortjent og vi må huske på at det er ikke bare å komme hit og møte Odd på ny stadion og rundspille dem.

- Laget trente på banen før kampen i dag?

- Ja, vi reiste opp hit tidlig i dag morges og spilte litt firkant ved ellevetiden for å få en følelse av underlaget. Dekket er helt nytt og det har ikke satt seg helt ennå, så derfor var det viktig å kjenne litt på banen før kampen.

Simens skade gjorde vei for Kasey i dag og innhoppet var av den solide karakteren. Tom mener at Kasey ga svar på tiltale.

- Kasey spilte en bra kamp. Når det brenner et rødt lys for Kasey, så tar han opp hansken og slåss for plassen sin. Og det er fordelen med årets stall at den er såpass bred at det ikke skader laget selv om Simen måtte ut med skade, men det er litt ugunstig i forhold til samhandlinga.. Fremover og på midten er vi godt dekket med mange alternativer, bakover er det litt tynnere.

- Og tynnere skal det bli nå som Frode er ute med karantene.

- Altså, jeg må få si at det der burde vært enten rødt på begge eller gult på begge. Dommeren kan ikke bare gi Frode rødt og Odd-spilleren gult. Når det er sagt så er det feil av Frode å reagere som han gjør, men det får vi ikke gjort noe med nå.

- Duket for Eirik som makker til Anders?

- Nå har Steffi trent godt hele uka og er på vei tilbake, så det blir enten ham eller Eirik. Vi får se når det nærmer seg kamp igjen.

Og Eirik er klar for en sjanse til å vise hva han står for.

- Jeg håper jeg får prøve meg i neste kamp. Har gjort det bra i vinter og venter bare på en mulighet. Da skal jeg gjøre som alltid, kline til, ikke tape en eneste duell og gjøre det jeg skal gjøre.

Skuffet etter vraking

Kasey var skuffet etter å ha blitt vraket fra startoppstillingen, men revansjerte seg grusomt og leverte en kamp som stod til Dagens Bøffel. Selv var Kasey godt fornøyd med kampen og håper at han la inn en sterk søknad om fortsatt plass i elleveren til neste kamp.

- Jeg kan akseptere å sitte på benken dersom laget vinner. Det er laget som er viktig og vinner vi er vi et steg nærmere seriegull som er mitt klare mål for sesongen. Hadde vi tapt i dag og jeg hadde blitt på benken ville jeg vært lynende forbannet. For jeg mener at jeg har en plass på laget og at jeg kan bidra til at poengene blir våre.

- Du hadde vel ikke akkurat en knallmatch mot Fredrikstad, forstår du at du ble vraket?

- Jeg kan forstå det, men aldri akseptere det. Kampen mot Fredrikstad ble litt annerledes for da kjørte vi hele kampen og jeg ble liggende og balansere mye. I dag fikk jeg mer rom, bestemte meg tidlig for å gjøre det enkelt og spiller sikkert. Jeg føler vi hadde god kontroll på kampen og vi slipper dem ikke til mange sjanser.

- Du var jo faen meg overalt på banen. Sentralt i en treer op midten passer deg vel egentlig bra?

- Det gjør det, spilte bra i den posisjonen når jeg var i Moss. Jeg vil være med fremover på banen, men det blir ofte til at jeg tar mye av det defensive arbeidet. Både Kiko og Espen er offensive typer som går mye på løp og da må noen av oss holde igjen. Men i dag fikk jeg muligheten til å bidra også en del offensivt.

- Dårlig kamp

Bjørn Helge var oppgitt over både egen innsats, lagets prestasjon og linjedommeren som ikke så den soleklare holdingen da Bjørn Helge var på vei gjennom.

- Vi må opp på et høyere nivå til neste kamp mot Strømsgodset. Vi får ta med oss poengene fra denne kampen ellers var det vel ikke så mye mer positivt.

- Er Odd så dårlige?

- Nei, de er ikke noe dårlig lag når de får tid til å trille ball. Vi var flinke i presset og de skapte vel ikke all verden, men det gjorde heller ikke vi. En del tendenser, men den siste pasningen satt ikke i det hele tatt. Men det er godt å bli ferdig med denne kampen. Odd på bortebane er aldri enkelt.

Impulsreaksjon
      Frode var ingen slagen mann etter det røde kortet og hadde like god kontroll på mediene som han hadde kustus på den bakre fireren i dag.

- Han hopper opp og sparker meg i magen, en handling jeg mener han gjør bevisst. Så jeg tar tak i kraven hans og gir ham en litt puff og han detter veldig lett. Dommeren ser nok ikke foranledningen til min reaksjon og det taler neppe til min sak. Gjerne si at det er urutinert, men det skjedde så fort at jeg ikke rakk å tenke på noen konsekvenser.

Frode virker å være i knallform om dagen og noe han slev bekrefter og han innrømmer at det passer svært dårlig med en karantene nå.

- Men, Frode. Før sesongen sa du at målet var å score flere mål på dødballer. I dag var vi virkelig ikke gode på de sjansene vi fikk.

- Nei, i dag var det for dårlig på dødball. Vi hadde noen farligheter på returer etter dødball, men for ofte ble ballen slått upresist slik at timingen i løpene ble for dårlig. Men, vi vant og det er viktigst. Hatt mye dårlige erfaringer fra denne stadion så det er godt å reise herfra med full pott.

Tenker positivt
      Ollie sier ordet positivt omtrent 17 ganger i løpet av vår lille intervjueseanse. Det er tydelig at fjoråret er glemt og at det nå gjelder å ta vare på de gode opplevelsene. Og på norsk og engelsk (gutten snakker ganske bra norsk), kan han fortelle at han føler at noen tunge vekter er tatt av hans skuldre.

- Nå er det veldig deilig. Scoringer i to kamper på rad er godt å ha med seg inn i en ny treningsuke. Nå skal jeg jobbe hardt og tenke positivt…

- Ikke bare scorer du et vanvittig herlig mål, som kommer som et resultat av skikkelig øøøh., determination, men du vinner duellene, holder kula og spiller medspillerne dine gode. Hvor skal dette ende?

- Takk, det var godt å høre. Jeg håper dette fortsetter som nå. Jeg tenker positivt og jobber hardt på hver trening for å bli bedre…

Ollie haltet kraftig etter kampen etter en smell på ankelen mot slutten. En stor pose med is var surret rundt den for å dempe hevelsen, men Ollie tror at det bare er en smell og ikke noe alvorlig. Han tenker positivt…

Alt i alt en godkjent kamp av Fugla. Vanskelig å si hvor godt dette Odd-laget er, men poeng er poeng og skulle Odd forbli et bunnlag i år, har vi i det minste tatt tre poeng fra et bunnlag og det er en opplevelse vi gjerne ser oftere.

Dagens Bøffel er som sagt Kasey, tett fulgt av nok en god søknad fra Ollie.

Jeg vil takke Trigz for hyggelig samvær i bilen fra Skien og min kone fordi hun laget kaffe til meg slik at jeg orket å holde meg våken til over midnatt og få skrevet ned disse velvalgte ordene fra spillere og trenere.

God natt, Ronnie is signing out

Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

Dagsavisen

Foto Ulveseth, Birte LSKs Olivier Occean i kamp med Espen Ruud i eliteseriekampen i fotball mellom Odd Grenland og Lillestrøm i Skien. Occean scoret kampens eneste mål.

LSK – en uferdig serieleder

(Odd Grenland-Lillestrøm 0-1). Lillestrøm er en serieleder man kan stole på. Men laget må på et høyere nivå i medaljekampen.

Av Reidar Sollie - Kommentar
        Publisert 16.04.2007 - 04:00

Kolonnene er vakre og drømmeaktige for Lillestrøm-tilhengerne. To seire, null baklengs og kanskje viktigst: Fem poeng foran Vålerenga. Men trener Tom Nordlie, som vet han allerede nå er stemplet som geni på Åråsen, er flink til å ta både situasjonen og tilværelsen ned på jorda.

– Det er spilt to kamper og vi har ikke møtt noen av de lagene dere har tippet på toppen, sier Nordlie, som etter kampen i går var mest opptatt av Frode Kippes røde kort på overtid. Et slag i ansiktet sender Kippe på tribunen, og da forsvinner kanskje noe av den defensive tryggheten dette LSK-laget er tuftet på.

Ingen briljans
        For i går var resultatet mer gledelig enn prestasjonen til Lillestrøm. Vi skulle få se den nye dynamoen i Simen Brenne, men da han endelig slapp til, måtte han ut med lårskade tidlig. Og vi fikk ikke se noe som helst. Og da er spørsmålet om Odds unge lag var en reell målestokk. Riktignok ble de løftet av åpningen av en delvis ferdig Skagerak arena, men de overlot initiativet til et LSK-lag som koste seg med ballen, men ikke med angrepsspillet.

Odd hadde de to største sjansene som begge traff stengene, mens Oliver Occean ble den matchvinneren som nå spiller på seg selvtillit for hver kamp.
        Og scoringen hans var slik man forventer av potensielle toppscorere i eliteserien. Han brukte hver muskel i duellen med en av fjorårets beste ligaspillere, Per Nilsson, presset seg forbi og banket inn seiersmålet.

Stort potensial
        Lillestrøms største bonus er at de henter inn maksimal poengpott mens de kan prøve og feile. Tom Nordlies innføring av 4-3-3 har ennå ikke satt seg, bevegelsesmønsteret sitter ikke ennå, i går stoppet farten opp da spillerne kom til innlegg. Mye skjedde på Bjørn Helge Riises høyrekant, men innleggene gikk for nær mål. Og variasjonen i spillet ble for liten.
        Arild Sundgot fikk igjen bare spille de siste 20 minuttene da han kom inn for Magnus Myklebust. Sundgot blir ikke noe førstevalg i LSKs nye stil, han tilhører kraftduellspillet som har vært klubbens varemerke til nå. Nå er det økt tempo i lengderetningen som gjelder.

Praktscoringer
        Og med en enkel 1-0 seier ble gårsdagens LSK-match en grei dag på jobben. Men laget har kommet lenger i utviklingen når tungvekterne står imot. I går kunne de se hvordan Steffen Iversen scoret for Rosenborg igjen, hvordan Patrice Bernier holdt på å styre Tromsø til en ny sterk prestasjon og at både Daniel Nannskog og Daniel Fredheim Holm traff for første gang.
        Men Lillestrøm har fått et forsprang og poengene om våren er like viktige som om høsten. I kveld får de se om de får konkurranse av Brann på tabelltoppen. De møter Lillestrøms neste motstander, Strømsgodset, i Bergen.

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

RB

GIR ALT: Dan Anton Johansen gir alt for LSK i en periode hvor han har alvorligere ting å tenke på. Her er det landsmannen Jacob Sørensen som nektes tid og rom med ballen.ALLE FOTO: TOM GUSTAVSEN

Dantons mentale styrkeprøve

SKIEN:
          (Odd – LSK 0-1). Dan Anton Johansen mistet sin bror noen dager før serieåpningen mot Fredrikstad. Nå har han vist en enorm mental styrke ved å gjennomføre to solide kamper for LSK.

Av Per Kristian Torvik
          Publisert 16.04.2007 - 06:31

TRE, IKKE TO, TOM: Seier gir tre poeng, ikke to, Tom Nordlie. Men kanskje er det to gule istedenfor rødt til Frode Kippe han antyder.

Kampfakta
          Odd - Lillestrøm 0-1 (0-1)
          • Skagerak Arena. 5.926 tilskuere. Mål: 0-1 (40) Olivier Occean (Espen Søgård). Gult kort: Jan Tore Amundsen Espen Ruud, Odd, Shane Stefanutto, Bjørn Helge Riise, Magnus Myklebust, LSK. Rødt kort: Frode Kippe (90). Dommer: Svein Oddvar Moen, Haugar. Målsjanser: Odd 2, LSK 4. Cornere: Odd 2, LSK 8.
          • LSK (4-3-3): Heinz Müller – Dan Anton Johansen, Anders Rambekk, Frode Kippe, Shane Stefanutto – Espen Søgård, Khaled Mouelhi, Simen Brenne (Kasey Wehrman i 62 min.) – Bjørn Helge Riise (Eirik Bertheussen i 1 min.), Olivier Occean, Magnus Myklebust (Arild Sundgot i 19 min.).
          – Dette er ikke noe jeg har lyst til å snakke mye om. Men jeg kan si at det har vært meget vanskelige dager for meg, sier Danton, som han kalles i LSK-miljøet.
          I dag er han hjemme i begravelse – men kommer tilbake seinere i uka og er innstilt på å gjøre nye gode kamper for LSK.
          Trener Tom Nordlie er imponert.
          – Danton, som vi kaller ham, har vist en strålende innstilling, som smitter over på resten av laget. Dette setter jo det vi driver med i perspektiv, men det er klart at det motet han viser vil ha mye å si for spillergruppa, sier Tom.

– Gjorde jobben
          Forskjellen på dansk og norsk fotball er stor. En ting er ganske lik:
          – I Brøndby måtte vi ofte reise ut, være kyniske for å ta med oss poeng hjem mot lag som gjerne ville slå oss. Dette var en sånn kamp for oss, sier Dan Anton.

Nettopp den innstillingen gjennomsyret hele laget i går.
          – Om to-tre dager er det glemt at dette ikke var en kamp å huske. Vi får heller ta underholdningen når vi kommer hjem til Åråsen, sa Dan Anton.
          Det var Espen Søgård enig i – midtbanespilleren som åpnet svakt men hevet seg da laget trengte det i 2. omgang.
          – Vi tok med oss poengene. Det var det vi snakket om som det eneste som betydde noe, sa han.

Ollie igjen
          Olivier Occean bruker serieåpningen til å vise at han er den spissen LSK hentet for halvannet år siden. I går visste han hva han ville da Pelle Nilsson endelig ga ham det lille rommet han trengte.
          – Jeg tenkte jeg ville få en mulighet. Da sjansen kom var jeg rettvendt, og bestemte meg for at den ballen skulle i mål. Det var jeg ikke i tvil om, sa Ollie.
          Han tråkket til, avanserte et par skritt, og knallet ballen i det korte hjørnet, uten at keeper Rune Jarstein greide å reagere. Han ble så frustrert at han skjelte ut lagkameratene i pausen og ble sendt rett i dusjen.

Kaptein så rødt
          Kaptein Frode Kippe ble sendt av banen med sekunder igjen å spille. Han aksepterte at han ikke burde tatt tak i Espen Ruud i skulderen.
          – Urutinert og dumt gjort av meg,. Men jeg syntes det var svakt av dommeren å godta at Espen Ruud sparket meg uten at ballen var i nærheten. Jeg reagerte instinktivt i en situasjon der vi slåss for å beholde de tre poengene, sa Frode.

Tom Nordlie var ikke fornøyd med avgjørelsen, som betyr at kapteinen må stå over minst én kamp.
          – At dommeren ikke så at Espen Ruud sparket, er svakt. Skulle det være rødt, burde begge fått det. Jeg mener han skulle nøyd seg med to gule.
          LSK-sjefen var heller ikke fornøyd med at Magnus Myklebust fikk gult for filming.
          – Mulig at det ikke var straffe. Men hvis det ikke er det, må det ikke være filming. Det går an å dette uten at en prøver å jukse.
          Bortsett fra det var Nordlie svært fornøyd.
          – Jeg syntes vi slapp Odd til med noen kontringer som kunne blitt til noe før pause. Det fikk vi rettet på. De siste 45 minuttene var vi kompakte og gode bakover. Nå har vi spilt 180 minutter uten baklengs. Det betyr mye for selvtilliten.
          – Det må bli forandringer mot Strømsgodset?
          – Vi må tenke raskt hvilke løsninger som er mulige. Det kan gå mot debut for Pål Steffen Andresen, mens Eirik Bertheussen også er aktuell. Jeg er spent på hvordan Simen Brennes situasjon blir utover uka. Jeg ser helst at skadene og de gule kortene som gir karantene lar vente litt lenger på seg, sa Tom Nordlie

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

RB

Børsen: Odd-LSK

Publisert 16.04.2007 - 06:30

Kampkarakter: 4
            Stadionstemning: 4
            Skagerak Arena.
            Mål: 0-1 (40) Olivier Occean (Espen Søgård).

Rødt kort: Frode Kippe, LSK (90).
            Gult kort: Jan Tore Amundsen, Espen Ruud, Odd, Shane Stefanutto, Bjørn Helge Riise, Magnus Myklebust, LSK.
            Tilskuere: 5.926.
            Målsjanser: Odd 2, LSK 4. Cornere: Odd 2, LSK 8.

LSK (4-3-3):

Heinz Müller 5
            Godt plassert på de få mulighetene Odd hadde i 1. omgang, men ble nesten lurt da et frispark gikk i tverrliggeren etter å ha touchet en lagkamerat. Avsluttet de siste 20 minuttene med dobbeltsyn etter å ha blitt sparket i en duell. Viste igjen at han er i prima form.

Dan Anton Johansen 5
            Sterk moral i en vanskelig tid for LSKs danske back. Er bedre enn i fjor i plasseringene og vil gjerne være med framover – uten at denne kampen ga store sjanser til å gjøre det. Kan bli en back som beviser at han holder den kvaliteten LSK leter etter.

Anders Rambekk 6
            Vilje til å vinne enhver duell mot dem som kunne vært hans lagkamerater denne sesongen. Sterk før pause, falt i prestasjoner en stund i 2. omgang, men rensket unna så det holdt da Odd presset på for å få en utligning i sluttminuttene.

Frode Kippe 5
            Kanskje kunne Espen Ruud også fått rødt kort da Kippe ble utvist. Men uansett var det dumt av LSK-kapteinen å reagere som han gjorde på overtid i et oppgjør laget hadde kontroll på. Svakere langpasninger enn før i år. Mister minst en kamp – og må stå over mot Strømsgodset.

Shane Stefanutto 4
            Spiller jevnt og godt for LSK for tida uten å glitre. Har en stor svakhet – de tøffe duellene inne i feltet. Tapte en mot Pospech, som var nær ved å heade inn utligning for Odd. Ut over det hadde han grei kontroll.

Espen Søgård 5
            Ga ikke opp duellen som endte i en pasning til Occean, som scoret på et psykologisk viktig tidspunkt før pause. Middels før pause, men hevet seg veldig i 2. omgang, da han tok fram den innsatsen laget trengte for å redde
            poengene.

Khaled Mouelhi 6
            Holder et jevnt høyt nivå om dagen, og gjennomførte også denne kampen til mer enn godkjent. De helt gode pasningene opp mot spissene og ut på kantene så vi mindre til denne gangen, men Mouelhi er definitivt kommet for å bli på LSKs midtbane.

Simen Brenne
            Ut med skade etter 28 minutter. Fram til da hadde han hatt flere offensive forsøk med sine dype løp inn mot Odds forsvar. Var nær scoring allerede etter fire minutter, men Pelle Nilsson fikk et bein på ballen før ham.

Bjørn Helge Riise 4
            Enkelte pasningsfeil i åpningen, men var likevel den som var farlig den første halve timen. Falt i prestasjonene utover i kampen og forsøkte med skudd som ikke lyktes i situasjoner han heller burde passet til bedre plasserte medspillere.

Olivier Occean 6 BB
            Pakket inn i 40 minutter av Pelle Nilsson. Da steg Ollie fram og viste hva som er forskjellen på ham fra i fjor. Rettvendt banket han ballen inn i det korte hjørnet. Spiller med sto selvtillit og tenker kun på å komme seg inn i den farlige sonen for å score. Hvilken utvikling fra fjorårssesongen.

Magnus Myklebust 4
            Blek åpning, der han ikke markerte seg. Ble spilt fram til en kjempesjanse da han fikk ballen etter en kombinasjon mellom Wehrman og Ollie, men tok en ballberøring for mye og keeper reddet. Ikke like pigg som han har vært i våres. Byttet med Sundgot etter 71 minutter.

INNBYTTERE

Kasey Wehrman 6
            (62 min. for Brenne)
            Sterkt innhopp. Fordelte baller med stor klokskap og bidro defensivt. Trenger å spille mye for å holde og utvikle sin gode form. Tok godt vare på sin sjanse da Simen Brenne ble skadet.

SUM 11 MANN: 56

Arild Sundgot
            (19 min. for Myklebust)
            Offensivt bytte som viste at LSK ville ha scoring nummer to, framfor å sikre ettmålsseieren. Men denne gangen kom ikke LSKs mestscorende spiller til de store sjansene. Det var ikke bare hans skyld.

Eirik Bertheussen
            (1 min. for Riise)
            Kastet inn på i overtidsminuttene for å være med på å berge seieren.

DOMMER:

Svein Oddvar Moen, Haugar 3

Ga Shane Stefanutto et billig gult kort i åpningsminuttene, men unnlot det samme da Khaled Mouelhi ble feid ned på samme sted seinere. Det er mangel på linje. Ikke like vellykkede avblåsninger utover i kampen heller. Et stort spørsmål om han ikke burde sendt Espen Ruud av banen også – eller nøyd seg med gult til Frode Kippe.

ANALYSEN:
            En merkelig kamp, de 6.000 tilskuerne satt på halve banen, og det ikke var noen på resten. 1. omgang var ganske jevn, med LSK et lite hakk foran i motvind.
            Olivier Occean kom til Skien for å bevise at han ikke er noen flopp i LSK – og avgjorde kampen med en scoring rett før pause. Da lyste det styrke og vilje av spissen.
            LSK var litt bedre enn Odd i en kamp som ikke vil bli husket for godt spill og feiende sjanser. LSK hadde noen flere muligheter og spilte litt bedre. Dermed var det riktig at poengene ble med hjem til Åråsen.
            Seier på bortebane mot en antatt svakere motstander er også noe Tom Nordlie og hans menn mer enn gjerne tar med seg. Det har ikke alltid vært vanlig av LSK.

Vurdert av Per Kristian Torvik

Kommentar

• holmiz
              The kjøkken-kanariz
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6064

Kostbar seier for LSK

Lillestrøm vant Skien, men må klare seg uten flere nøkkelspillere i neste kamp.

SKIEN (Nettavisen): ODD GRENLAND-LILLESTRØM 0-1 (kampfakta og spillerbørs):
              Vi holder nullen igjen og det er bra, men det ble kostbare poeng. Det er surt å miste kapteinen vår på overtid, sa LSK-trener Tom Nordlie etter oppgjøret på nye Skagerak Arena i Skien.

Kippe utvist
              Kaptein Frode Kippe måtte forlate banen med rødt kort etter å ha dyttet Odds Espen Ruud i bakken på overtid, etter et spark fra Odd-spilleren.
              - Jeg synes han hopper i meg og sparker meg bevisst i magen, og jeg reagerer instinktivt. Det var ikke noe slag eller en spesielt kraftig dytt, men kortet er vel greit nok ettersom han går i bakken, sier Kippe.
              Trener Nordlie syntes kortene satt vel løst i dommerens lomme, og mente at begge de involverte spillerne burde vært straffet med samme kortfarge.
              - Det er dumt av Frode (Kippe) å ta igjen, men jeg synes Odd-spilleren overdriver. Enten får dommeren gi gult kort til begge eller rødt til begge, mener Nordlie.

Brenne skadet
              Landslagsaktuelle Simen Brenne måtte forlate banen etter en snau halvtime i seriedebuten for LSK med en strekk, men fryktes ikke å være langtidsskadet.
              - Vi fikk tatt han av tidlig, så det er nok ikke snakk om et langt fravær, men et par uker kan det fort gå før han er spilleklar igjen, sier Nordlie, og forteller Brenne har slitt litt med kramper den siste tiden.
              Samtidig fikk keeper Heinz Muller fikk seg en smell og følte seg litt svimmel etter kampslutt. De tre LSK-poengene kom med andre ord langt fra gratis.
              - Styrken med laget nå er at vi har mange alternativer fremover og på midten, selv om vi er litt mer sårbare i forhold til skader i forsvaret. Likevel – vi vinner en vanskelig bortekamp, og jeg synes vi har kommet langt med spillestilen, avslutter Nordlie.

Kilde:http://www.fxt.no/tippeligaen/lilles...icle969439.ece
              Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

VG Nett

Kippe angret etter «kostbare LSK-poeng»

SKIEN (VG Nett) (Odd - LSK 0-1) LSK-kaptein Frode Kippe vedgår at han burde vært rutinert nok til å unngå det røde kortet mot Odd.

FIKK RØDT KORT: Frode Kippe etter angrep på Espen Ruud i sluttminuttene. Foto: Birte Ulveseth / Scanpix

Alt syntes en stund å være andre enn LSKs feil etter det hodeløse angrepet på Espen Ruud som gjorde at kapteinen ble utvist mot Odd.

LSK-trener Tom Nordlie skjelte ut Ruud som teatralsk, og mente dommeren var inkonsekvent som ikke ga enten to gule eller to røde kort (Ruud fikk gult). Kippe nevnte også flere ganger at Ruud falt lett, og at sparket fra Odd-spilleren kom lenge etter at ballen var borte.

Men på VG Netts spørsmål innrømmer Kippe at han burde klart å styre unna reaksjonen som førte til det røde kortet.

- Jeg burde ha gjort det. Vi ledet 1-0, vi var inne i overtiden, og jeg var veldig inne i kampen der og da. I ettertid skjønner jeg at jeg burde unngått å reagere på den måten, sier Frode Kippe.

- Samtidig er ikke jeg den som har vært involvert i mange slike situasjoner opp gjennom årene, det har vel knapt nok skjedd før, unnskylder han seg.

Kostbare poeng
                Frode Kippe får nok minst to kampers karantene for oppførselen sin, og kan få følge av Simen Brenne på tribuneplass. Brenne gjorde byttetegnet midt i 1. omgang mot Odd og er usikker i de neste kampene.

- Keeper Heinz Müller var også svimmel etter å ha tatt noen smeller. Hvem som må stå over vet vi ikke ennå, men det er kostbare poeng for oss dette her. Men vi har heldigvis en bred stall, sier Nordlie, som også påpekte at det var dumt av Kippe å ta igjen.

Kasey Wehrman var Brenne-erstatter søndag, mens Eirik Bertheussen virker å være den som er nærmest en stopperplass. Han kom i hvert fall inn da LSK tettet igjen på tampen mot Odd.

- Må heve oss
                Lillestrøm står uten poengtap etter to kamper, men Frode Kippe mener at kvalitetsforbedring må til om den situasjonen skal vedvare.

- Jeg synes dette var en ganske dårlig kamp med lite sjanser. Vi må heve oss dersom vi skal være med og kjempe i gullkampen, sier LSK-kapteinen.

SKIEN (VG Nett) (Odd - LSK 0-1) LSK-kaptein Frode Kippe vedgår at han burde vært rutinert nok til å unngå det røde kortet mot Odd.

Kommentar

• gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3218

Brenne slapp med skrekken

Brenne slapp med skrekken

Skaden til Lillestrøms Simen Brenne er ikke alvorlig.

Lillestrøm vant 1-0 i Skien, men mistet først Simen Brenne med en mistenkt strekkskade. Så Frode Kippe med rødt kort. Mandag ble det imidlertid klart at seieren ikke kom med så stor bismak.
                  Brenne skal nemlig være klar igjen til neste kamp - borte mot Strømsgodset mandag om én uke.
                  - Det ser positivt ut. Vi har ikke tatt noe bilde, men undersøkelsene viser at det ikke er noen avrivning i muskelen. Det er bare snakk om en spasme, sier LSKs fysioterapeut, Jørn Karlsen, til Nettavisen.
                  - Det betyr at det tar noen dager før han er tilbake i full trening, det varierer litt nøyaktig hvor mange dager, men vi er opmtister i forhold til neste kamp, fortsetter han.
                  Keeper Heinz Müller fikk en smell i ansiktet i Skien, og slet fortsatt med hondepine mandag. Det betyr at også LSK-keeperen tar det rolig de neste dagene.

gilbert

Kommentar

• vollafugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2006
                    • 978

Nordlie får kjeft

Får kjeft av dommersjefen

Dommersjef Rune Pedersen er ikke imponert over LSK-trener Tom Nordlies oppførsel etter gårsdagens kamp. – Vi vil ikke se sånt som dette, sier Pedersen til ABC Nyheter.

Tekst: Espen Tvedt
                    Mandag, 16.04.07 kl. 14:13

Annonse:

Tom Nordlie (nr 3 f.v.) gir Per Pelle Nilsson en verbal skyllebøtte etter eliteseriekampen i fotball mellom Odd Grenland og Lillestrøm i Skien søndag kveld. I mellom står Steffen Hagen. Foto: Birte Ulveseth / SCANPIX

Lillestrøm slo Odd 1-0 på Skagerak Arena i Skien i går, men Tom Nordlie var likevel fly forbannet. Da dommer Svein Oddvar Moen blåste av kampen, stormet han ut på banen og skjelte ut mannen i svart foran publikum, spillere og ikke minst TV-kameraene.
                    - Vi tåler en saklig diskusjon, men sånn som dette vil vi ikke ha det. Vi har gang på gang oppfordret klubber og trenere om å telle til ti, og ta dette i roligere omgivelser, sier fotballforbundets dommersjef.

Raste etter rødt

Det var utvisningen av Lillestrøm-kaptein Frode Kippe som fikk det til å koke over for Nordlie i går. Kippe fikk et kne i magen i duell med Odds Espen Ruud, og valgte å ta loven i egne hender i stedet for å vente på dommerens reaksjon.
                    - Dette er en klar utvisning, sier Rune Pedersen. – Kippe setter to stive armer i brystkassen på Odd-spilleren, etter at dommeren har blåst. Da skal han ut.
                    Slik så ikke Nordlie situasjonen, og i går kveld kunne hele Norge se og høre LSK-treneren høvle over dommer Moen på TV 2.
                    - Vi godtar ikke sånn ”halshugging” for åpent kamera, sier Pedersen.
                    Reaksjoner?

Rune Pedersen vil foreløpig ikke spekulere i om Nordlies berserkgang kan føre til reaksjoner, men bekrefter overfor ABC Nyheter at det som skjedde på Skagerak Arena vil bli ett av temaene på Fotballforbundets gjennomgang av runden.
                    - Vi har flere ting å se på etter denne runden, sier Pedersen, men legger kjapt til: - Det er en del diskutable situasjoner etter helgas kamper, men jeg kan ikke se at dommerne har gjort noen feil.
                    Det har ikke vært mulig å oppnå kontakt med Tom Nordlie for kommentar mandag formiddag.

Kommentar

• hoyt
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 2850

http://www.dagbladet.no/sport/2007/04/16/497930.html

Trosser smertene i hver kamp

HAR RIFT I MAGEN: Bjørn Helge Riise blottet magen da han scoret mot Fredrikstad. Nettopp magen plager LSK-kanten mye om dagen, men selv om han har en rift i muskulaturen, nekter han å ta en pause fra kamp og trening.

Foto: Stian Lysberg Solum/SCANPIX

UTFORDRER STOREBROR: Bjørn Helge Riise ser ikke bort fra at han er bedre trent enn storebror John Arne.
                      Foto: John T. Pedersen
                      annonse

Lillebror Riise nekter å hvile.

writemail('skv', 'dagbladet.no')SIGVE KVAMME
                      Mandag 16.04.2007, 17:33
                      oppdatert 17:54
                      (Dagbladet.no):

I Lillestrøm var forventningene høye til Bjørn Helge Riise foran seriestarten. Så langt har 23-åringen innfridd og vært blant de mest toneangivende på et LSK-lag som står med full pott etter to serierunder.
                      Riise plages imidlertid med smerter på hver eneste trening og kamp - men nekter å ta en pause for å gi muskelskaden i magen fred til å leges.
                      Ikke så lenge alternativet er flere uker på sidelinja.

- Jeg har fått en rift i magemuskulaturen. Én dag kan det vært jævlig vondt, mens det kan være mindre vondt andre dager. Jeg vet ikke helt hvordan det har skjedd, sier Riise til Dagbladet.no.
                      - Det føles som en strekk. Jeg må bare lære meg å tåle smerten, for nå har jeg trent steinhardt i hele vinter og er i bra form - da frister det ikke med flere uker helt i ro. Det må bare gro av seg selv. Men det er mildt sagt irriterende å ha en skade som hemmer meg, sier Riise, og legger til at smertene avtar når han blir skikkelig varm.

- Hvordan er smerteterskelen i familien Riise?
                      - Den er veldig høy! Det er nok konkurranseinstinktet som slår inn, tror han.
                      LSK-fysio Jørn Karlsen mener skaden oppsto som en følge av en lyskeskade i vinter.
                      - Han sleit med venstre lyske i vinter, og fikk trolig en overbelastning i magen fordi han forsøkte å kompensere. Vi må bare tilpasse treningsopplegget hans, det er ikke noen god idé å ta ham helt ut av trening og kamp, sier Karlsen.

Seks mål

Bjørn Helge Riise scoret bare et seriemål gjennom hele fjorårssesongen, men har allerede tegnet seg på scoringslista denne sesongen. Målet kom da i seriepremieren mot Fredrikstad, da han hamret ballen i Rami Shabaans korthjørne.
                      - Jeg har som mål å score rundt seks mål i år, sier han.
                      - Det var da ikke voldsomt ambisiøst?
                      - Minstemålet er seks mål. Jeg skal først og fremst servere Occean, vet du, svarer Riise.

Uten at sammenligningen er spesielt relevant har storebror John Arne scoret fem mål for Liverpool denne sesongen. Og selv om det selvsagt klinger bedre å score mot Barcelona enn mot Fredrikstad, er interne konkurranser alltid viktig å vinne i Riise-familien.

Nå føler Bjørn Helge seg såpass ovenpå at han utfordrer storebror til en løpstest.

- Jeg har klart 31 runder på Nordlie-testen nå. Jeg er usikker på hvem som er best trent av meg og John Arne, så det er mulig vi må løpe mot hverandre. Det blir nok jevnt, så den som biter tenna mest sammen vinner nok, flirer han.
                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                      - Nosa

Kommentar

• KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

Det blir ingen sak mot Nordlie. Ref Espelund i NFF

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

Dagbladet (NTB)

Nordlies sinne blir tema på LSK-møte

ILLSINT: Pelle Nilsson mener Tom Nordlie var helt gal etter kampen, da han ville konfrontere dommeren med det røde kortet til Frode Kippe. Etterpå kalte han Espen Ruud en «forbanna idiot».
                          Foto: Birte Ulveseth

- Ikke ønskelig for LSK å framstå sånn.

Tirsdag 17.04.2007, 07:15
                          oppdatert 07:23

Tom Nordlie hisset seg kraftig opp etter at Frode Kippe ble vist ut i helgen. Lillestrøm-treneren skjelte ut dommeren og skrek «forbanna idiot» til Odds Espen Ruud. Pelle Nilsson fikk beskjed om å holde kjeft da han skulle takke dommeren for kampen.

Nå skal trenerens temperament tas opp i LSKs sportslige utvalg.
                          - Alle kjenner jo Tom. Dette er litt sånn som han er, med sitt sterke engasjement. Men det er ikke ønskelig for Lillestrøm å fremstå sånn - i hvert fall ikke bare sånn, sier LSKs styreleder Per Mathisen til VG.

- Toms temperament blir et tema på neste møte. Tom er ikke så mye verre enn mange andre, det er bare det at han synes så godt, fortsetter Mathisen.
                          Tom Nordlie forstår lite av alt oppstyret.

- Det var et følelsesutbrudd der og da. Rettferdighetssansen min slo inn, sier LSK-treneren til VG.

Han mente Espen Ruud også skulle blitt utvist, ikke bare Frode Kippe.
                          - Jeg skal snakke litt med Tom om det som skjedde i Skien, uten at jeg sier at det kommer noen refs fra oss, sier Mathisen.

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

lsk.no

Bertheussen eller Andresen?

(Kunstgressbanen LSK2-Byåsen 2-0). LSK2 spilte mandag 2. divisjonsoppgjør mot Byåsen på kunstgressbanen utenfor Skedsmohallen. Der fikk Pål Steffen Andresen og Eirik Bertheussen prøve seg fra start.

Av: Ole Kristian Bakkene

Begge regnes som aktuelle i forhold til den ledige midstopperplassen mot Strømsgodset mandag om en uke. Det fordi Frode Kippe pådro seg rødt kort i kampen mot Odd Grenland på søndag og må stå over. Bertheussen var selv fornøyd med kampen mot Byåsen.
                            - Jeg syntes det var en grei gjennomkjøring mot helt ålreit motstand. Vi var gode i første omgang, sier Bertheussen til LSK.no.

Bertheussen klar
                            Om han er den som er mest aktuell for den ledige midtstopperplassen ønsker han ikke å kommentere.
                            - Det blir opp til Tom Nordlie og Cato Bakkemo. Jeg er klar hvis de ønsker meg.
                            En annen som kjemper hardt for å spille seg inn på LSKs førsteellever er Pål Strand. Etter en vinter hvor han har fått et godt treningsgrunnlag uten skader, ønsker han å gjøre det så vanskelig som mulig for Nordlie og Bakkemo opp mot venstrekantplassen.
                            - Jeg gjør det jeg kan for å få spilt meg inn på laget. Jeg er fornøyd med min andreomgang mot Byåsen. I første var jeg ikke helt venn med ballen, sier Strand.
                            - Ellers var det en grei gjennomkjøring. Byåsen holdt et bra nivå.

Sundgot og Rexhaj scoret
                            Arild Sundgot fikk æren av å sette inn LSKs første mål for dagen midtveis i første omgang. Tore Andreas Gundersen slo inn et innlegg som gikk i tverrligger før Arild Sundgot satt returen i mål. Deretter la Shkodran Rexhaj på til 2-0. Karim Essediri slo corner som Gundersen la videre til Rexhaj som satt ballen i nettmaskene.

LSKs lag (4-3-3): Otto Fredrikson - Johan Petter Winsnes, Pål Steffen Andresen, Eirik Bertheussen, Martin Husár - Jonas Kordahl (Setar Salimi inn i 77. min.), Shkodran Rexhaj, Pål Strand - Tore Andreas Gundersen (Emil Fevik inn i 65. min.), Arild Sundgot, Karim Essediri (Robin Vågan inn i 85. min.).
                            Mål: 1-0 Arild Sundgot (24), 2-0 Shkodran Rexhaj (40).

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

Adresseavisen (100 % Fotball)

- Andre er like sinte

Foto: Kasper Wikestad / Digitalsport

Tom Nordlie mener det er trenere i eliteserien som er minst like sinte som han. De kommer bare ikke på TV.

Publisert: 17.04.2007 kl. 11:14

- Jeg var ikke klar over at jeg hadde et kamera i nakken, sier Nordlie til Aftenposten etter at søndagskveldens TV2-sending ble dominert av den rasende Lillestrøm-treneren. Han var irritert på dommer Svein Oddvar Moen og et par av Odds spillere, og lot dem høre det.
                              - Det var der og da. Så ble vi ferdige med det. Vi er venner nå, hevder LSK-sjefen, som har åpnet serien med to trepoengere. Nordlie mener at det må være lov å debattere fotballhendelser og avgjørelser blant trenerne, på den samme måten som det debatteres rundt norske lunsjbord.
                              - Jeg blåser ut der og da. Jeg vet om andre trenere som er minst like sinte som meg. Etter FFK-kampen sa Henning Berg at han ikke ville si noe, for da havnet han på tribunen i neste kamp. Han kunne jo like gjerne ha sagt det han mente, sier Nordlie til Aftenposten.
                              Også Per Joar Hansen, Aalesund-treneren hadde et ublidt møte med noen vannflasker.

Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

Kommentar

• Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

Sammendrag av Odd-matchen: http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=159345

Kommentar

• Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

Tore Andreas Gundersen er tatt ut i U21-landslagets tropp som møter Tyrkia på ÅRÅSEN onsdag 2. mai.

Kommentar

• Kopperud
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2006
                                    • 1697

Kasey på norsk
                                    LSK-TV: Kasey Wehrman måtte trå til når Simen Brenne ble skadet midtveis i første omgang. Australieren spilte en bra kamp, og var fornøyd med egen innsats etter kampen.
                                    [FONT=Arial]Av: Ole Kristian Bakkene

Wehrman var i godt humør etter trepoengeren mot Odd Grenland på Skagerak Arena, og lot seg intervjue på norsk. Australieren har vært i Norge siden 2001, og søndag ble han byttet inn når Simen Brenne ble skadet. Wehrman gjorde sine saker godt selv om han var skuffet etter at Tom Nordlie og Cato Bakkemo valgte Brenne foran han selv.
                                    - Jeg var skuffet fordi jeg ikke startet mot Odd Grenland, men selvsagt synes jeg synd på Simen som måtte ut. Det er likevel sånn fotballen er. Nå skal jeg jobbe hardt for å ta min plass tilbake, sier Wehrman.

- Hvor viktig var det med tre poeng mot Odd Grenland?
                                    - Det var veldig viktig. Vi spilte ikke så bra, men det beste vi kan ta med oss videre er at vi vant.[/FONT]
                                    [FONT=Arial][CENTER]

LSK TV
                                    Se resten av intervjuet med Kasey Wehrman på LSK-TV.

Ultras Felt C 2005x2015

Lillestrøm & Bajen

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

Bladet Tromsø (100 % Fotball)

FOTFULGT: TV 2 fulgte Tom Nordlie ut på banen. ( Foto: Birte Ulveseth, Scanpix )
                                      TV 2 gikk over streken

BERGEN: TV 2 brøt reglene i fotballavtalen da de fotfulgte Tom Nordlie ut på banen på Skagerak Arena søndag.

Av: Roy Ellingsen
                                      Publisert: 17.04.2007 kl. 14:11
                                      Endret: 17.04.2007 kl. 14:23

Det var en rablende forbannet Nordlie som ute på banen tok for seg både motspillerne Anders Ruud og Per Nilsson samt dommer Svein Oddvar Moen.
                                      - TV 2 gjorde noe de ikke kan gjøre, i henhold til avtalen, sier mediesjef i Norsk Toppfotball, Svein Graff.

Det var en tv-fotograf med mobilt kamera og mikrofon som stormet ut på banen og alle tv-seerne kunne følge krangelen mellom personene i midtsirkelen.
                                      Den som sto rakest av alle var dommer Moen, som konsekvent sa:
                                      - Vi tar det i garderoben!

Men Nordlie var innstilt på å løse saken der og da, med mer eller mindre utstrakt bruk av diplomati. For åpent kamera.
                                      - Dette kameraet er på plass for å lage reportasjer. Det skal kun brukes bak målene under spillets gang og i mixed zone etterpå. De har ikke anledning til å oppholde seg i teknisk sone under kampen eller utpå banen etterpå, opplyser Graff.

TV 2s seere fikk høre alt som ble sagt av LSK-treneren. Men Graff tror ikke det blir avgjørende.
                                      - Dommeren skal uansett levere en rapport. Nordlies reaksjon, med eller uten kamera til stede, blir rapportert.

iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

Kommentar

• hoyt
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 2850

- Føler meg jakta på

Tom Nordlie understreker det ikke er synd på ham, men han undres over medias prioriteringer. Se video.

Av Marius Vik

LILLESTRØM STADION (Nettavisen):

Selv to dager etter hendelsen på Skagerak Arena var det et solid presseoppbud på Lillestrøm-treningen. Alle var det én mann de ville ha tak i – Tom Nordlie.

Og LSK-treneren medgir at han er litt forundret over det hele.

- Det foreligger ingen dommerrapport på meg, og ingen ting tilsier at jeg skal få noen straff. I motsetning til det som er blitt sagt, skal heller ikke LSKs sportslige utvalg forfølge saken.

- Likevel får jeg like mye mediaoppmerksomhet som David Toska. Har jeg drept noen, eller?

Angrer

Nei, Tom Nordlie har ikke det. Faktum er at LSK-treneren hadde et par saftige gloser retning Pelle Nilsson og Espen Ruud etter søndagens kamp mellom Odd og Lillestrøm, og adrenalinet kokte skikkelig da han bestemte seg for å ta seg en prat med dommer Svein Oddvar Moen fra Haugar rett etter kampslutt.

Så mye at det rant over.

- Jeg tar ansvar for det jeg gjorde, og innrømmer at jeg ikke burde ha gjort det, sier LSK-treneren snaue 48 timer etter hendelsen.

- Samtidig står jeg inne for den kritikken jeg kom med, men jeg burde ha tatt det med dommeren inne i garderoben etter kampen.

Fysikken gjør det sterkere

Lillestrøm vant 1-0 og klatret til toppen av Tippeliga-tabellen med seieren i Skien, men Nordlie innrømmer at det kokte på slutten av kampen.

- Først hadde jeg mistet Simen Brenne, så fikk keeperen min hjernerystelse. Når du så får kapteinen din utvist på overtid og står der med 180 i puls, så er det fort at det tipper litt over, innrømmer han i ettertid.

Hele seansen ble filmet av TV 2, og det er dette Nordlie mener gjør det hele så mye sterkere.

- Ekstra sterkt blir det når du veier 120 kilo, og har kort lugg. Hadde jeg veid 70 kilo og hatt pannelugg, hadde det virket annerledes.

- Ikke synd på meg

Nordlie sier at han føler seg jaktet på, og at det kan være tøft å være fotballtrener. ISelv mener han at han tidligere har gjort to ting på banen som har gått over streken – da han viste fingeren til Lyn-fansen, og da han sparket til ei bøtte under en kamp. Episoden ble vist 38 ganger på TV.

Han ville likevel ikke ha byttet jobben sin for alt i verden.

- Det er ikke synd på meg. Det er fotballtrener jeg ønsker å være, men vi kan ikke være rollemodeller 24 timer i døgnet, vi heller.

- Samtidig anger jeg på det jeg sa, og som leder har jeg også et ansvar overfor unger, og jeg burde holdt kjeft.

En svært snakkesalig Tom Nordlie påpeker samtidig at han synes det er en smule voldsomt med den oppmerksomheten søndagens utbrudd har fått. Og han mener også at man må se litt på omstendighetene uttalelsene hans falt under.

- Dette var rett etter kampen var slutt, og jeg hadde fått kapteinen min utvist sekunder i forveien. Jeg synes det er noe annet med det du sier i affekt, og det du sier etter at du har tatt deg en dusj og roet deg ned.

- Jeg synes for eksempel det er mye verre med de som i god tid etter at kampen er slutt, kommer med insinuasjoner om at dommeren er partisk, påpeker Nordlie.

Mathiesen: - Urettferdig

Styreleder i Lillestrøm SK, Per Mathisen, har ingen problemer med å gi Lillestrøm-treneren sin hele og fulle støtte.

- Vi regner ikke dette som noen sak, og selv om jeg skal ha en liten, uformell prat med Tom om det som skjedde, er dette ingen sak for sportslig utvalg.

- Det skal være såpass takhøyde i LSK. Tom (Nordlie) har selvfølgelig et ansvar for å oppføre seg slik man bør, men det kan være litt urettferdig. Han er en person som ofte får litt mye, og det kan vøre litt urettferdig. Han gir mye av seg selv, og er en ærlig og direkte gutt, og jeg håper Tom får lov til å være Tom, sier Per Mathisen til Nettavisen.

"A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                        - Nosa

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

RB

KLAR: Simen Brenne er snart klar igjen. FOTO: TOM GUSTAVSEN

Framgang for Simen

ÅRÅSEN:
                                          Simen Brenne blir trolig klar til kampen mot Strømsgodset.

Av Morten Svesengen
                                          Publisert 17.04.2007 - 17:33 Oppdatert 17.04.2007 - 17:34

Landslagsspilleren er allerede mye bedre etter lårskaden han pådro seg mot Odd søndag.
                                          – Det var ingen avrivninger i låret til Simen. Mer en krampeliknende skade. Framgangen har vært stor de siste par dagene, og jeg har godt håp om at han kan være tilbake i trening fredag, sier LSK-fysioterapeut Jørn Karlsen.
                                          Heinz Müller, Olivier Occean og Otto Fredrikson sto også over LSK-treningen tirsdag. Karlsen har tro på at både Müller og Occean trener igjen allerede i dag.
                                          - Heinz fikk en smell i ansiktet og en påfølgende rotasjon som ga ham muskulære smerter. Hvis alt går normalt trener han likevel allerede onsdag. «Ollie» ble taklet i ankelen og fikk en liten vridning, men det er ikke noen alvorlig skade. Også han trener snart igjen, sier Karlsen.
                                          Fredrikson fikk et par «knehøner» i siden under 2. divisjonskampen mandag, men også han ventes tilbake raskt.

Kommentar

Working...