april 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

Rambekk om fremtiden (Fotballmagasinet)

- Odd kommer til å slå Lyn
    Kai Arne Sætre - 17/04 22:23

Anders Rambekk tok seg god tid til å snakke om gamleklubben med Fotballmagasinet etter søndagens kamp mot Odd. Men om Lillestrøm-spilleren kommer til å avslutte karrieren i Odd er en annen sak.
    I vinter ville Strømsgodset kjøpe Grenlands-gutten fra Lillestrøm. Budet ble godtatt og Rambekk var ikke langt unna en overgang til Godset da Odd melde seg på. Odd la inn et tilsvarende bud og Anders Rambekk bestemte seg for og dra til Odd. Men det ville ikke LSK ha noe av, da avslo de budene fra begge klubbene og Anders Rambekk må mot sin vilje dette siste året igjen av kontrakten sin før han kan bytte klubb.
    - Du ønsket deg til Odd i vinter, hva tror du nå?
    - Akkurat nå er fokuset kun på Lillestrøm, men jeg skal be om et møte med klubben utover sesongen, men det er kun Lillestrøm nå, sa en bestemt Rambekk til Fotballmagasinet.no
    - Men kunne du tenke deg og avslutte karrieren i Grenland og Odd?
    - Det er for tidlig og si, vi får se, sier Rambekk til Fotballmagasinet etter kampen
    Han var av kampens beste spillere og kan ta med seg tre poeng viktige poeng hjem til Lillestrøm.
    - Vi gjør ingen god kamp, Odd var periodevis gode, det er farlig med (Jacob "taz") Sørensen. Hva er de neste kampene til Odd, spør Rambekk
    - Først er det Lyn så er det Aalesund
    - Lyn er fullt mulig for Odd å slå.
    Det var stinn brakke på den halvferdige Skagerak Arena med 5926 tilskuere. I år har Odd Grenland valgt å legge kunstgressmatte, nytt med denne matten er at de bruker en helt ny type grønne gummikuler. Anders Rambekk var ikke helt fornøyd med matten, men den kommer seg.
    - Jeg har hørt at banen ikke er helt ferdig enda, men den blir sikkert kjempebra når den er ferdig. Ballen gikk i fint før den plutselig mistet farten eller omvendt, den skjenet også, sier Rambekk.

Om sin neste hjemmearena, kanskje?

Kommentar

• brisbane-kanaris
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2006
      • 597

fra http://www.rb.no/lokal_sport/article2720870.ece
      Foto Lisbeth Andresen VIL HØSTE OGSÅ: – Hvis det skal være lov til å så, må man få høste før andre tar avlingen, sier eier av LSK AS, Per Berg. Han vil ha endringer av regelverket for når man kan skrive kontrakt med spillere. FOTO: LISBETH ANDRESEN
      Vil kontraktsbinde før 15 år

LILLESTRØM:
      Per Berg etterlyser en endring av regelverket som gjør det mulig for norske klubber å kontraktsbinde spilleren før fylte 15 år.
      Av Av Trine Melheim Næss trmnrb.no 63 80 48 03
      Publisert 18.04.2007 - 06:30
      Tips en venn om denne saken
      Skriv ut denne siden

– Skal LSK lykkes i å avle fram nye toppspillere, må fire-fem nye talentutviklere ansettes på heltid, sa tidligere landslagssjef Nils Johan Semb på gårsdagens talentutviklings-møte i LSK. Eier av LSK AS, Per Berg var ikke sen om å replisere;
      – Hvis LSK skal ansette fire-fem på heltid for å drive med talentutvikling, vil jeg vite hva jeg får tilbake. Hva står LSK igjen med hvis en god 15-åring, som vi har jobbet fram, blir hentet av en engelsk klubb, som i tilfellet Abdisalim Ibrahim i Fjellhamar?, spurte Berg.
      Han etterlyser nå en endring av regelverket som gjør det mulig for norske klubber å kontraktsbinde spilleren før fylte 15 år.
      – Slik det er i dag har spilleren ingen forpliktelser til klubben før man har tegnet kontrakt. Heldigvis for Fjellhamar hadde Ibrahim en far som også var opptatt av moderklubben slik at de fikk en overgangssum, fortsatte Berg.
      – Gått for langt

I forkant av Bergs uttalelser, kom tidligere landslagstrener Nils Johan Semb med knusende kritikk av bruken av antall utenlandske spillere i Tippeligaklubbene, sett opp mot egne talenter.
      Hver tredje utenlandsimport er stallfyll. Det betyr at en av fem utlendinger er nøkkelspillere. I første serierunde var det kun fem spillere fra U21-landslagsnivå og under, som spilte 90 minutter. Det er et tankekors når vi snakker om spillerutvikling, sier Semb.
      Han mener utviklingen har gått for langt i feil retning.
      – Romerike kan få fram flere toppspillere, men da må det må være en tydelig policy fra klubbenes styrerom og inn på gressmatta, at det skal satses både penger og ressurser på det, fortsatte den tidligere landslagssjefen som nå er spesialkonsulent i NFF og ekspert i TV 2 kontrer.
      Vil ha garanti

Per Berg understreker at han ikke er uenig i Sembs tankegang, men han vil ha en garanti for at klubbens satsing på talenter kommer LSK til gode.
      – Hvis jeg tar på meg LSK-hatten og sier jeg skal investere mellom fem og ti millioner kroner på talentutvikling, kan vi ikke risikere at utenlandske klubber henter spillerne. Så lenge ikke regelverket åpner for at man kan binde spillerne tidligere enn 15 år, er ikke tiden inne for at LSK satser så mye penger på spillerutvikling nå, mener Berg.
      Han hevder dagens unge spillere får for mye lagt opp i hendene.
      – Her er det snakk om spillere i begynnelsen av tjueårene som skal tjene flere millioner kroner i året, da må det være mulig å kreve at de yter litt tilbake, sier Berg.
      – Må prioritere

Semb forstår Bergs problemstilling, men holder fast ved at LSK må gjøre en prioritering.
      – Hvis man ser på de gode spillerutviklingsmiljøene i Europa, er de i samme situasjon. Ajax, for eksempel, skriver ikke kontrakter før spillerne har fylt 15, men de satser allikevel på dette. Resultatet er at de utvikler fryktelig mange gode spillere både til egen klubb og andre internasjonale toppklubber.
      Semb mener ikke det holder for LSK kun å stille med Erland Johnsen som toppspillerutvikler.
      – Han klarer ikke å gjøre alt det som kreves alene. LSK er et kraftsenter for hele fotballmiljøet på Romerike, sa Semb.
      Spillerutviklingen må derfor både bygges utad og spres til naboklubbene.
      – Erland må være en del av et kompetansemiljø, oppfordret Semb.
      – Meningsløst for både LSK og andre klubber å jobbe livet av seg, hvis ikke klubbene får noe tilbake, fastholder Per Berg.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

Radio p4

Tekst: Katrine Tollefsen
        Dato: 18.04.2007 07:18 Endret: 18.04.2007 07:18

P4 (Oslo): Lillestrøm- trener Tom Nordlie sier han kan komme til å legge opp trenerkarrieren, dersom ikke media slutter å blåse opp bagateller.

Nordlie mener pressen er i ferd med å påføre ham et urettferdig dårlig rykte.

Flere trenere i eliteserien mener Lillestrøms trener Tom Nordlie gikk langt over streken da han skjelte ut dommer og spillere etter kampen mellom Odd og Lillestrøm i helga.

Kommentar

• Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

LSK.NO: Russens fotballvorspiel

Mandag 30. april spiller LSK hjemmekamp mot FC Lyn Oslo på Åråsen stadion kl 19:00. Vi har gleden av å gi alle russ et spesialtilbud til denne kampen. Dette innebærer at alle som er russ i 2007 får billett til kr. 50,-.
          30. april er en viktig dag både for russen og LSK. Russen har kanskje sin største festkveld og LSK markerer klubbens 90 årsdag. Vi i LSK håper derfor russen stiller mannsterke for å sette ekstra farge på kampen og hjelpe LSK til seier i dette viktige oppgjøret.

Betingelser:
          - Russedress / antrekk må bæres under kampen.
          - Billetten gjelder på kortside nord (Diadora – tribunen).

Billetter fås kjøpt følgende steder:
          - Ved inngang til Diadora tribunen – kortside nord (kun kampdag)
          - ”På Sparket” kiosk på Åråsen Stadion
          - ”Effect” på Stortorvet
          - Sportshuset Lillestrøm

Dersom billett kjøpes på forhånd må russebevis fremvises.

Husk at ingen kommer inn uten russedress!!

Med vennlig hilsen
          Lillestrøm Sportsklubb

Kommentar

• reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13278

Forhandler om Andersson

Fra nettavisen http://www.fxt.no/tippeligaen/article974342.ece

Forhandler om Andersson

Helsingborg kommer neste uke til å starte forhandlingene om Christoffer Andersson.

Christoffer Andersson er på vei tilbake fra Hannover, men hvor havner han? Foto: Morten Holm ( Scanpix )

Av Dag Langerød

Den tidligere LSK-backen har havnet i kulda i Hannover, og nå vil Helsingborg, som han også tidligere har spilt for, ha ham tilbake.
            Neste uke starter forhandlingene.
            - Familien min trives i Helsingbirg. Jeg kjenner meg hjemme der. Så det alternativet har høyeste prioritet. Det går langsomt fremover, men forhåpentligvis løser situasjonen seg snart, sier Andersson til Helsingborgs Dagblad.
            Avisen skriver at Hannover ønsker om lag tre millioner kroner i overgangssum.
            - Hvis forutsetningene er rimelige, så er målet vårt å få alt på plass neste uke, sier Helsingborgs Bosse Nilsson.
            Seks klubber skal ha kontaktet Anderssons agent så langt. Viking var tidlig inne i bildet, men Uwe Röslers klubb hentet Maurice Ross. Lillestrøm har Andersson selv nevnt tidligere.
            - Skulle det komme et tilbud fra Lillestrøm, ville jeg vurdere å flytte tilbake dit. Jeg spilte min beste fotball der, og trivdes veldig godt på Åråsen, sa svensken til Nettavisen i mars.
            - Jeg har hatt regelmessig kontakt med én person i klubben, og har også pratet med Jan Åge (Fjørtoft). Selv om en overgang ikke er aktuelt nå, så har de sagt til meg at de gjerne hadde sett meg tilbake på Åråsen en gang.

Kommentar

• dIsTurBeD
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 668

Wehrman mener dommerne er for lettlurte

MENER MORALEN ER LAV: Kasey Wehrman mener selv å ha blitt rammet av teatralske motspillere som har fått ham utvist. Australieren er misfornøyd med at dommerne lar seg lure.
              Foto: Arnt E. Folvik/Dagbladet.no

TAKK OG FARVEL: Mot Lyn i fjor ble Kasey Wehrman utvist for å ha slått til Stefan Gislasson. Australieren hevder han fikk en unnskyldning av Lyn-spilleren etterpå.
              Foto: Morten Holm/SCANPIX

writemail('skv', 'dagbladet.no') SIGVE KVAMME
              Onsdag 18.04.2007, 12:27
              oppdatert 13:15
              LILLESTRØM (Dagbladet.no): Lillestrøms Kasey Wehrman er kjent for sin tøffe spillestil og væremåte på banen. Det har gitt ham kultstatus blant fansen, men også en rekke gule og røde kort.
              En del av dem har ganske sikkert vært av det fortjente slaget. Andre har derimot kommet som et resultat av umoral og ukollegialitet blant motspillerne, mener Wehrman.
              Han ser en økende tendens i Tippeligaen til at spillere forsøker å få folk utvist.
              - Der jeg kommer fra (Australia) ville man blitt kritisert for å falle så lett. Der er moralen viktigere enn her. Ta sist søndag som eksempel. Dytten fra Frode Kippe på Espen Ruud er egentlig ikke mer enn gult kort. Men så faller han til bakken som han er blitt skutt. Da tenker dommeren: «Jøss, dette må Kippe få rødt for». Kanskje dommerne bør bli smartere, sier Wehrman til Dagbladet.no.

- Ser billig ut

Selv mener han å ha blitt offer for teatralske motspillere ved flere anledninger. I fjor fikk han blant annet direkte rødt kort for å ha slått etter Lyns Stefan Gislasson.
              - Han forsøkte bare å få meg utvist. Etter kampen kom han til meg og beklaget seg, men da hjalp det jo lite. Jeg gikk glipp av seks kamper på grunn av det. To for det røde kortet, og fire til fordi jeg havnet på benken da jeg kom tilbake. Det er for mange spillere som overdriver forseelser i Norge. Det får Tippeligaen til å se billig ut, mener han.
              - Hvilke spillere synes du er verstinger?
              - Vi vet hvem disse spillerne som forsøker å få deg utvist er, men jeg vil ikke navngi noen. Men noen ganger blir jeg overrasket, som med Gislasson. Jeg trodde ikke han var sånn. Bernt Hulsker spiller jo ikke her lenger, men han fikk meg utvist én gang. Vi sto panne mot panne, og plutselig lå han på bakken og vred seg, sier Wehrman.
              Han avviser at han selv har forsøkt å få noen utvist før, men erkjenner at også han har falt noen ganger hvor han kunne holdt seg på beina.
              - Når noen går inn i en takling hvor du kan bli skadet om du ikke hopper unna, må du nesten kaste seg. Da har intensjonen vært der, og det synes jeg blir annerledes, sier Wehrman.

Dommersjefen ikke bekymret

En av hans egne sjefer i LSK, Jan Åge Fjørtoft, var i sin aktive karriere ikke alltid blant dem som anstrengte seg for å holde seg på beina. Wehrman husker en kamp fra tiden da han spilte i Moss, og Fjørtoft var i LSK.
              - På den tiden veide Jan Åge bare 10 kilo for mye, og ikke 15 som nå, ler australieren.
              - Han sto og skjermet ballen inne i straffefeltet, og fikk et lite spark. Jan Åge kastet seg og fikk det han var ute etter, minnes han.

Dommersjef Rune Pedersen synes ikke det Wehrman påpeker er noe stort problem i Tippeligaen, men forsikrer at det skal slås hardt ned på spillere som forsøker å påvirke dommerne.
              - I retningslinjene står det helt klart at spillere som gestikulerer og oppmuntrer til kort på motstander, skal straffes. Dommerne er på vakt mot det. Men så langt har det ikke vært noe stort problem, sier Pedersen til Dagbladet.no.

PS! Wehrman tror årets sesong blir hans siste i Lillestrøm.

- Jeg ville likt å bli her lenger, men må jeg gjette, tror jeg dette blir min siste sesong i LSK. Jeg tror ikke klubben ønsker å beholde meg etter det. Å spille for et annet lag i Tippeligaen er en mulighet, eller kanskje bærer det hjem til Australia, sier han.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

lsk.no

Klubbenes dag

Vi i Lillestrøm Sportsklubb har et brennende ønske om at unge fotballspillere i vårt nærmiljø skal oppleve toppfotball live, og da selvsagt helst vårt alles kjære LSK på Åråsen.
                Vi er sikre på at en tur på Åråsen vil være en stor opplevelse for mange og en flott motivasjon til det daglige treningsarbeidet.

Klubbenes dag er et tilbud til aldersbestemte lag på Romerike. Vi velger ut 4 kamper i løpet av sesongen der vi har som målsetning at samtlige naboklubber skal kunne entre Åråsen med sine spillere til en fordelaktig pris. I årets sesong har vi plukket ut fire kamper hvor vi vil legge spesielt til rette for klubbesøk for aldersbestemte lag.

LSK-FC Lyn Oslo 30.4 Kl. 19:00
                LSK-Stabæk 28.5 Kl. 19:00
                LSK-Aalesund FK 26.8 Kl. 18:00
                LSK-Brann 30.9 Kl. 18:00

For å gjøre toppfotball tilgjengelig for så mange som mulig har vi satt billettprisen til kr. 50 inkl. avgifter pr spiller (2 fribilletter til ledsager ved hver 15 påmeldte spiller).

Dere må være minimum 15 personer som skal se kampen.
                To lagledere pr. 15 påmeldte får fri inngang. Voksne utover dette kun kr. 100,-
                Billettene hentes og betales i billettluka på Åråsen Stadion senest 1 1/2 time før kampstart.
                Bestilling er bindende. Begrenset antall plasser - førstemann til mølla!

For påmelding og billettbestilling klikk her.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

lsk.no

Gundersen på U21

(Åråsen stadion). Tore Andreas Gundersen har nok en gang blitt tatt ut på U21-landslaget. Denne gangen er motstander Tyrkia, og kampen skal spilles på Åråsen 2. mai.

Av: Ole Kristian Bakkene

Det er en meget glad unggutt som får beskjeden om at han er tatt ut på U21-landslaget. Gundersen visste ikke om uttaket, og får beskjeden gjennom LSK.no.
                  - Jeg har ikke hørt noe, men det er jo helt suverent, sier Gundersen.
                  - Det er alltid gøy å bli tatt ut på landslaget. Jeg har spilt på aldersbestemte landslag i mange år nå, og at jeg fortsatt blir tatt ut som LSK-spiller er meget positivt.
                  Gundersen håper at han i framtiden en gang kan bli aktuell for seniorlandslaget.
                  - Det er et godt stykke igjen før jeg er der, men jeg vet at det er mulig. Per Ciljan Skjelbred har kommet seg dit, og han er en god venn. Vi er romkamerater når vi representerer Norge.
                  Den tidligere Kongsvinger-spilleren fikk sin første offisielle kamp for LSK på mandag da rekruttlaget møtte Byåsen i 2. divisjon. LSK2 vant 2-0 etter scoringer av Arild Sundgot og Shkodran Rexhaj. Det er nettopp Sundgots plass Gundersen sikler på.
                  - Jeg spilte både venstre flanke og høyre indreløper. Det er likevel spiss jeg har lyst til å spille, og da passer jeg nok bedre som flanke. Indreløper er første gang jeg har forsøkt meg på, sier han.
                  - Det er nok et lite stykke igjen før jeg kan klare å få en spissplass i LSK, men nå er jeg på Åråsen for å utvikle meg for framtiden.
                  Landskampen for U21-landslaget går på Åråsen 2. mai klokka 19:00. Gundersen gleder seg til å spille på Åråsen-matta.
                  - Jeg har ikke fått forsøke meg på Åråsen ennå, og gleder meg stort til å spille landskamp der. Nå må jeg bare stå på for å få spilletid, avslutter han.

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

RB

Fjellhamar FK lanserer eget fotballakademi, og i intervju i RB kommer klubbleder Roar Andersen med kritiske synspunkter på samarbeidet med LSK:

"Dårlig LSK-samarbeid
                    Som en representant fra en av LSKs naboklubber, var Roar Andersen til stede på tirsdagens møte om spillerutvikling. Der kom Andersen med en rekke krasse uttalelser.
                    – LSK har tilført Fjellhamar fint lite når det gjelder spillerutvikling. De har hentet de spillerne de har hatt behov for, og gitt tilbake vrakgodset de ikke vil ha, sa Andersen.
                    – Jeg var kritisk for å vekke LSK litt, og for å få dem til å forstå at vi ønsker å bli tatt på alvor. Det signalet gikk inn, mener Andersen.
                    – Hva mener du LSK kan tilføre dere?
                    – De har en toppsatsing som vi ikke har. Hvis vi har en ekstremt god 15, 16-åring, kan spilleren få de utfordringene han trenger ved å gå inn i en høyere gruppe hos LSK."

Lenke til resten av intervjuet:

Kommentar

• dIsTurBeD
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2004
                      • 668

Kippe utestengt i to kamper

Frode Kippe må stå over to kamper etter utvisningen mot Odd Grenland.

Disiplinærutvalget i NFF har fattet følgende beslutninger etter den andre serierunden i Tippeligaen og Adeccoligaen:
                      Inge André Olsen, Stabæk Fotball, ilegges 5000 kroner i bot for å ha vist fingeren til Vålerengas supportere i kampen mellom Vålerenga og Stabæk 15. april 2007.
                      Frode Kippe, Lillestrøm SK, ilegges 2 kampers karantene for sin opptreden i kampen mellom Odd og Lillestrøm 15. april 2007.
                      Yngvar Håkonsen, Tromsø IL, ilegges 1 kamps karantene for sin opptreden i kampen mellom Rosenborg og Tromsø 15. april 2007.
                      Christian Brink, FC Lyn, ilegges 1 kamps karantene for sin opptreden i kampen mellom Fredrikstad og Lyn 14. april 2007.
                      Hjalmar Johansen, FK Sparta Sarpsborg ilegges 1 kamps karantene for sin opptreden i kampen mellom Haugesund og Sparta Sarpsborg 15. april 2007.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

Fxt

Anker ikke Kippe-straff

Av Sturla Johannessen 19.04.07 11:12

Lillestrøm mener Frode Kippe fikk en for streng straff av Norges fotballforbund (NFF).

Frode Kippe fikk to kampers utestengelse etter å ha sett rødt på tampen av oppgjøret mot Odd forrige søndag. Espen Ruud gikk i bakken etter å ha blitt dyttet av Lillestrøms forsvarsklippe.
                        Lillestrøm godtar straffen Kippe fikk av Norges fotballforbund (NFF).
                        - Vi kommer ikke til å anke denne straffen. Det er vanlig med to kampers utestengelse med direkte rødt kort i kamp, sier Lillestrøms daglige leder Frank Grønlund til Nettavisen.

Han legger imidlertid ikke skjul på at straffen var for streng.
                        - Hele episoden var jo meningsløs. Espen Ruud la seg ned og spilte omtrent død, etter at han først sparket Kippe i brystet uten mulighet til å nå ballen. Som vi ser det, var straffen alt for streng, fastslår Grønlund.
                        - Vi burde kanskje vurdert en anke, men slik det ser ut nå, har vi ikke muligheten til å nå gjennom. Da må i så fall TV-bilder og lignende studeres. Vi tar det derfor med fatning. Kippe er forsåvidt for gammel også nå til å hisse seg opp over dette, mener Lillestrøms daglige leder.

Kommentar

• Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

RB: LSK har gitt opp Diomande

ÅRÅSEN: LSK er blitt enig med Diomande Alassane om å avslutte kontraktsforholdet. Grunnen er at Norges Fotballforbund anbefalte overfor UDI at unggutten fra Elfenbeinskysten ikke skulle få arbeidstillatelse.
                          - Vi har gitt Diomande anledning til å finne seg en annen klubb. Samtidig har vi sagt at vi gjerne vil snakke med ham igjen om det er mulig at han kan få arbeidstillatelse ved en seinere anledning.

Kommentar

• Vicarious
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2006
                            • 391

Fjørtoft: - Har ikke hatt avgjørelsene med oss

[FONT=Arial][/FONT]
                            [FONT=Arial][/FONT]
                            Fjørtoft: - Har ikke hatt avgjørelsene med oss

Lillestrøm-manager Jan Åge Fjørtoft mener suspensjonen av Frode Kippe er streng, og føler ikke klubben har medgang i avgjørelsene Norges Fotballforbund har tatt den siste tiden.

[FONT=Arial]Av KLAUS ERIKSEN [/FONT]
                            [FONT=Arial][/FONT]

[FONT=Arial,Helvetica]TO KAMPER: Frode Kippe (i gul trøye midt i bildet) er her i klammeri med Per Nilsson etter at LSK-spilleren dyttet Espen Ruud (liggende). Foto: Scanpix[/FONT]
                            [FONT=Arial,Helvetica][/FONT]

Torsdag fikk Kippe to kampers karantene for å ha dyttet til Espen Ruud i seriekampen mot Odd Grenland sist søndag. Ruud fikk gult kort for å ha vært for røff med Kippe, og Kippe fikk direkte rødt for å ha dyttet til Ruud etterpå.

- Strengt

- Det fremstår som strengt, jeg hadde regnet med én kamp, sier Fjørtoft til VG Nett.

Fjørtoft har ikke sett den fulle begrunnelsen fra disiplinærutvalget, og vil etter at han har lest denne ta stiling til om klubben skal anke avgjørelsen.

[FONT=Arial,Helvetica]- STRENGT: LSK-manager Jan Åge Fjørtoft føler det var mye å gi Frode Kippe to kampers utestengelse. Foto: Scanpix[/FONT]
                            [FONT=Arial,Helvetica][/FONT]- Spilleren som prøvde å få flere kamper for Kippe har lykkes. Vi får se på papirene og vurdere den videre gangen, sier han.

Motgang

Lillestrøm-lederen ble ikke veldig overrasket da Kippe fikk to kamper. Han føler at LSK-sakene som Norges Fotballforbund har behandlet den siste tiden ikke har slått positivt ut for serielederen.

- Vi har ikke hatt avgjørelsene med oss, sier Fjørtoft.

I vinter ble Simen Brenne utvist i en kamp på La Manga og ble i utgangspunktet utestengt i de to første serierundene. Etter mye rabalder mellom LSK og NFF, samt trusler om å holde Brenne tilbake fra landslagssamling, endte det til slutt med at Brenne sto over én kamp på La Manga og én i serien.

Norges Fotballforbund sa også nei til å gi Utlendingsdirektoratet (UDI) anbefaling om å gi Lillestrøm-spiller Diomande Alassane arbeidstillatelse. NFF ville ikke sende denne anbefalingen ettersom Lillestrøm ikke kunne garantere spilletid for gutten fra Elfenbenskysten.

LSK mente at dersom de hadde løyet, ville Alassane vært klar til seriestarten. NFF har sendt anbefaling til UDI for en rekke spillere i andre klubber.

Tydelige TV-bilder

Og nå til slutt ble det to kamper for Kippe som reagerte etter en duell med Odd-spiller Ruud.

- TV-bildene viser at det som skjedde i forkant ikke var bra, sier Fjørtoft som presiserer at det heller ikke var greit at Kippe reagerte som han gjorde.

(VG NETT 19.04.07 kl. 12:05)

Kommentar

• dIsTurBeD
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2004
                              • 668

- Dimande Alassane er bedre enn afrikanerne i Brann og Fredrikstad, sier Lillestrøm. Foto: Gorm Kallestad ( Scanpix ) LSK: - Vi var blåøyde

Lillestrøm har frigitt stortalentet Diomande Alassane. Nå vil klubben forsøke å endre reglementet.

Den 18 år gamle spissen Diomande Alassane er ikke lenger LSK-spiller. NFF valgte i mars at ivorianeren, med aldersbestemte landskamper for Elfenbenskysten, ikke skulle innstilles til å få arbeids- og oppholdstillatelse. Nå har romerikingene gitt opp og frigitt stortalentet, men med en kraftig bismak.
                              - Vi var blåøyde, innrømmer daglig leder, Frank Grønlund, og sier at klubben trodde på en holdningsendring i slike saker.
                              - Nå skal vi forsøke å påvirke NFF og UDI, slik at de forstår at det er forskjell på å hente inn en ferdig utdannet rørlegger, og en spiller med stort utviklingspotensial.
                              For:
                              - Allerede nå er Diomande så god at han kunne gått inn på mange Tippeliga-lag, og han går utenpå både de i Fredrikstad og Brann, hevder LSK-legenden.
                              - Problemet var at han ikke ville gå rett inn på vårt lag, han ville ikke danket ut Occean, påpeker Grønlund.
                              Reagerer på diskrimineringen
                              Dermed var det LSKs ærlighet om akkurat den problemstillingen som gjorde at ivorianeren aldri fikk permanent oppholdstillatelse i Norge.
                              - Angrer du på at du ikke løy?
                              - Nei. Det ville uansett straffet seg, neste år hadde han blitt sendt hjem, hadde han ikke spilt nok kamper.
                              - Men jeg håper at NFF vil endre holdning. Nå er det i realiteten seks kontinent som blir diskriminert. Vi kan hente inn en 18-åring fra EØS-området som vi ikke har sett en gang, som kan være helt ubrukelig, uten at noen stiller noe spørsmål. Men henter vi inn et kjempetalent fra en annen verdensdel enn Europa, så risikerer vi at dette skjer.
                              - Standarden blir dårligere
                              Grønlund mener at norsk fotball risikerer å tape en hel masse på denne praksisen.
                              - Standarden blir dårligere, slik det praktiseres nå. Husk at Robert Koren var den beste midtbanespilleren i Norge i fjor. Nå er han en middels midtbanespiller i den nest høyeste divisjonen i England, minner den gamle LSK-stopperen om.
                              - Hadde vi hatt muligheten til å hente inn Diomande og den type spillere når de er 17-18 år, kunne vi fått inn spillere som kan bli store, og ikke bare medioker slik mange av de spillerne som hentes nå er.
                              Bistår med midler
                              Nå krysser LSK fingrene for at Diomande Alassane får en ny klubb så fort som mulig.
                              - Diomande kan være som Edu eller Mikel, som også ble hentet som 18-åringer. Vi bistår med midler, slik at han kan finne en ny klubb så fort som mulig, forteller Grønlund.
                              - Det positive er at vi har lært ham engelsk og latt han bo syv-åtte måneder i Norge. Dermed er han kapabel til å kunne bo for seg selv nå.
                              Diomande Alassane scoret sitt første mål for Lillestrøm i en treningskamp mot Vålerenga i oktober 2006. Ifølge Frank Grønlund scoret han også to mål i hver eneste rekruttkamp han spilte for LSK.

Kommentar

• vollafugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2006
                                • 978

Intervju med Kippe og Nordlie

Kommentar

• hoyt
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 2850

http://www.dagbladet.no/sport/2007/04/19/498282.html

LSK-eren som likner litt på Crouch

TALENT: Tore Andreas Gundersen drømmer om å få spille på Anfield. Foreløpig må han nøye seg med så se Peter Crouch i aksjon på Liverpools hjemmearena.
                                  Foto: Gorm Kallestad/Scanpix

EN AV ÅTTE: I siste nummer av Sportmagasinet figurerte Tore Andreas Gundersen sammen med sju andre fotballtalenter. F.v. Andreas Nordvik (20), Mohammed Fellah (17), Jonathan Parr (18), Kim André Madsen (18), Ola Kamara (17), Ruben Yttergård Jenssen (18), Tore Andreas Gundersen (21) og Glenn Roberts (18).
                                  Foto: Hans A. Vedlog/Dagbladet
                                  FAKTA

TORE ANDREAS GUNDERSEN
                                  Født: 24.02-1986
                                  Kommer fra: Flisa
                                  Høyde: 190 cm.
                                  Vekt: 84 kg.
                                  Posisjon: Angrep
                                  Draktnummer: 12
                                  Tidligere klubb: Kongsvinger.
                                  Treneren om talentet:
                                  - Han kom fra Kongsvinger i vinter, og er veldig god. Dessverre ble han tidlig skadet, sier Tom Nordlie.

(Dagbladet.no): Tirsdag ble Tore Andreas Gundersen nok en gang tatt ut i U21-landslagets tropp.
                                  </A />
                                  Den andre 2. mai møter de Tyrkia på Åråsen - som er 21-åringens nye hjemmearena fra og med denne sesongen.

- Tom Nordlies 4-3-3-formasjon passer meg veldig godt, absolutt. Jeg er en spillertype som liker å trykke litt til i duellene, og jeg scorer mange mål med hodet. Da er det fint med innlegg fra kantene, sier den tidligere Kongsvinger-spissen til Dagbladet.no.

Han innrømmer at Lillestrøms nye formasjon spilte en viktig rolle da han vraket Viking til fordel for «kanarifuglene».

- Skal kjempe meg inn på laget
                                  Overgangen fra Kongsvinger gikk for øvrig ikke helt knirkefritt: Gundersen brakk tåa og havnet i diskusjon med gamleklubben.
                                  Men nå er begge disse startproblemene tilbakelagt, og unggutten er klar for å klatre nye steg på karrierestigen.
                                  På mandag spilte han sin første skikkelige kamp i gult, for rekruttlaget mot Byåsen i andredivisjon.

- Det var forferdelig kjedelig å bli skadd så tidlig, men så var det desto bedre å komme i gang. Målsetningen min for sesongen er å kjempe meg inn på førstelaget, men jeg vet at det blir vanskelig å danke ut de som allerede spiller, innser Flisa-gutten.

Tror på A-landslagsspill

Ettersom dette er den siste sesongen hans på U21-landslaget, blir seniorlaget snart eneste mulighet til å få spille med flagget på brystet. Det ser ikke Gundersen veldig mørkt på.
                                  - Per Ciljan Skjelbred, romkameraten min på U21-landslaget, har jo klart å ta steget opp blant seniorene. Dette er inspirerende og viser at det er mulig, fastslår unggutten.
                                  Men drømmene stopper ikke der. Som så mange andre talenter, har han også et ønske om å bli proff.
                                  - Liverpool er klubben i mitt hjerte, og jeg hadde ikke hatt noe imot å få spille på Anfield en gang, innrømmer Gundersen.

- Likner litt på Crouch
                                  På Anfield spiller også en annen lang spiss, som har for vane å score mål med hodet.
                                  - Jeg har ikke tenkt så mye på hvem jeg likner mest på av stjernene i Fotball-Europa. Men kanskje det er Peter Crouch. Han scorer jo også mange mål fra boksen, samtidig som han kan behandle ballen langs bakken, sier Gundersen.
                                  - Så da kan vi vente noen hengslete brassespark på Åråsen denne sesongen?
                                  - Hehe, det får vi se på, svarer LSKs kanskje største talent.
                                  "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                  - Nosa

Kommentar

• Henrik
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2006
                                    • 2110

LSK-investor Per Berg ønsker muligheten til å skrive kontrakt med 11-åringer.

Tilrettelagt av Dag Langerød
                                    Klubbene i Norge må nå vente til spillere er 15 år gamle før de kan skrive kontrakt med dem.
                                    Altfor gammelt, mener Berg.
                                    - For det første så er dette unge spillere som utvikles i Norge. Klubbene legger inn veldig store ressurser, og engelske klubber kan så hente disse uten å gjøre opp for seg, sier han til TV 2 Sporten.
                                    Han ser derfor for seg følgende modell:
                                    - De som er villig til å satse må forplikte seg fra 11-årsalder. De får da en gratis spesialutdannelse. Da er de pliktig til å gi noe tilbake. Det hadde vært lettere å satse ressurser på talentutvikling hvis man er nogenlunde trygg på å få noe tilbake. Nå risikerer man å sitte med skjegget i postkassa, fortsetter han.
                                    NISO-leder Silje Johannessen er ikke overraskende svært kritisk til ideen.
                                    - Juridisk sett er det ikke holdbart i henhold til arbeidsmiljøloven, og andre rettsregler, sier hun.
                                    - Når det gjelder det etiske, er det kanskje også tvilsomt hvis den eneste bakgrunnen er at investorene kun skal kunne sikre sine investeringer, fortsetter Johannessen.

Kommentar

• Håkon Henriksen
                                      Administrator
                                      • Nov 2003
                                      • 6411

www.rb.no

Foto Tom Gustavsen UTÅLMODIG: Simen Brenne vil gjerne bevise at han er verdt de drøyt sju millionene LSK punget ut.
                                      "Føler jeg har mye å bevise"

ÅRÅSEN:
                                      Simen Brenne (26) har slått til på landslaget, men ikke slått rot i Lillestrøm. Det irriterer østfoldingen.
                                      Av Espen Solbakken
                                      Publisert 20.04.2007 - 06:30
                                      Tips en venn om denne saken
                                      Skriv ut denne siden

– Jeg ønsker å bevise hva jeg kan. Og jeg føler jeg har mye å bevise her i Lillestrøm. Jeg har liksom ikke kommet skikkelig i gang ennå. Det har vært få kamper og rett og slett en litt trå start, sier Brenne til Romerikes Blad.
                                      Det begynte med suspensjonen som holdt ham utenfor seriepremieren mot gamleklubben. Så måtte han forlate Skagerak Arena i Skien med en lårskade før halvtimen var spilt.
                                      – Det har vært en trøblete vinter. Jeg har grepet sjansen med Norge, men paradokset er at jeg ikke har fått det til i LSK.
                                      Blir klar

Østfoldingen blir trolig klar til mandagens bortekamp mot Strømsgodset. I går trente Brenne sammen med laget halve økta. Nå beskriver han seg selv som kampsugen, men fremdeles litt rusten.
                                      – Torsdag var første gang jeg trente med gutta siden skaden oppsto. Jeg merket det lite grann i baksida av låret, men det kortsiktige målet er å være involvert mot Godset mandag.
                                      – Du ble drillet på venstrekanten i angrepet?
                                      – Ja, det er helt OK det. Heller venstre kant enn venstre back – eller "venstre benk".
                                      – Hvordan har det vært å sitte på sidelinja de siste ukene?
                                      – For klubben er det en bisak. Laget vinner, vi har seks poeng, leder serien og alt ser bra ut. For meg gjelder det å komme inn igjen. Må jo se å bli med i vinnergjengen igjen, smiler han.
                                      Ingen strekk

Ifølge fysioterapeut Jørn Karlsen er det ingen strekk Simen Brenne har. I stedet kaller han det en "spasme" i låret. Tom Nordlie ser nå an Brennes situasjon fra dag til dag.
                                      – Vi ser først hvordan han reagerer på å trappe opp belastningen. Han kan spille indreløper, kant eller ingen av delene mot Godset, sier treneren kryptisk.
                                      Per i dag er det mest aktuelle alternativet trolig at årets største LSK-kjøp starter på benken.
                                      Håkon Henriksen
                                      -
                                      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                      -
                                      ALT FOR FUGLA

Kommentar

• gj
                                        Seniormedlem
                                        • Nov 2003
                                        • 3360

Andre får avgjøre relevansen. Den har vel relevans for KFL i det minste, selv om jeg er usikker på om denne relevans er historisk eller ikke.

Opprinnelig skrevet av Pressemelding fra NFF
                                        Doms- og sanksjonsutvalget i NFF har besluttet å ilegge Molde FK 10 000 kroner i bot for at klubbens tilhengere brukte bengalske lys på tribunen i kampen Sogndal IL – Molde FK 9. april 2007. Se vedlegg for ytterligere informasjon.

Doms- og sanksjonsutvalgets begrunnelse

”Utvalget bemerker at det ikke er tvil om at Molde FK har et objektivt ansvar for sine tilhengere.

Det kan ikke tillegges vekt at de aktuelle personene ikke tilhører kjernen i klubbens supporterne.

Utvalget konstaterer at Sogndal ikke har oppdaget det pyrotekniske materiellet ved inngangskontroll før kampen, og at det kan reises spørsmål om klubben har overholdt sin arrangørplikt etter Sikkherhets- og arrangementsbestemmelsene punkt 3.1.17

Mulig utilstrekkelig inngangskontroll tillegges ikke vekt i formildende retning for Molde.

Utvalget legger på den annen side til grunn at bebreidelsen mot Molde som sådan er relativt liten i nærværende sak.

Klubben har imidlertid et objektivt ansvar for handlingen som sådan. Ulovlig bruk av pyroteknikk er alvorlig, og både allmennpreventive og individualpreventive hensyn tilsier at forholdet sanksjoneres, for å forebygge liknende tilfeller for fremtiden.”

Kommentar

• gamle-perta
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2004
                                          • 2418

Brenne skadet igjen

Fra rb.no: http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2727215.ece

Brenne skadet igjen

ÅRÅSEN:
                                          Trolig uaktuell mandag.

Av Espen Solbakken
                                          Publisert 20.04.2007 - 15:56

Ett minutt av LSK-treningen fredag gjensto da Simen Brenne slo opp igjen lårskaden fra Odd-kampen forrige helg.
                                          Nå er østfoldingen etter all sannsynlighet uaktuell til mandagens kamp mot Strømsgodset.

Trener Tom Nordlie fortvilte over at han ikke hadde blåst av treningen noen sekunder tidligere. For Brenne hadde vært med på hele treningen, og var høyaktuell til en startplass i Drammen.
                                          Fysioterapeut Jørn Karlsen sier til Romerikes Blad at Brenne nå er tilbake der han var rett etter Odd-kampen. Man utelukker heller ikke at det kan dreie seg om en liten avrivning i lårmuskulaturen, med andre ord en strekk.

– Vi skal se an hvordan Simen føler seg lørdag, men han virker ikke veldig aktuell til mandagskampen nå. Vi får håpe det kun dreier seg om en spasme nå også, og ikke en strekk, sier Karlsen.
                                          Mvh
                                          Gammer´n (Per T)

Kommentar

Working...