april 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    VG

    Nordlie oppgitt over hodeløse utvisninger

    - Må se oss selv i speilet.

    DRAMMEN (VG Nett) Lillestrøm-spillerne har sanket kort i rekordfart i eliteserieåpningen. Tom Nordlie er oppgitt.

    Og kanskje med god grunn:

    Etter åtte serierunder i fjor, sto Lillestrøm med syv gule kort. Tre serieomganger ut i årets sesong, har laget allerede dratt på seg åtte gule og to røde kort.
    - Vi må se oss selv i speilet. Med to røde og åtte gule på tre kamper, og når vi i tillegg har hatt ballen en del, så må vi jo være j...a grisete. Jeg begynner i alle fall å lure her, sier LSK-treneren med et skjevt smil.

    - Kan ikke be folk miste aggressiviteten
    På tampen av oppgjøret mot Odd forrige helg ble Frode Kippe utvist etter å ha tatt igjen mot Espen Ruud. I går var det Khaled Mouelhi som fikk marsjordre etter å ha mistet hodet

    Men selv om Tom Nordlie er oppgitt over kortfangsten, vet han ikke om det er så mye han kan endre på.
    - Man kan ikke be folk om å miste aggressiviteten. Spillestilen er sånn. Men i de siste årene har jeg trent lag som har vært blant de tre beste når det gjelder færrest kort.

    Har snakket om røde kort
    - Nå har vi to personer som har mistet hodet. De gule kan sikkert diskuteres, men vi har ikke råd til å søle bort matchballer som dette, sukker Nordlie etter poengdeling i Drammen.

    Kasey Wehrman ble utvist én gang i løpet av fjorårssesongen. Han er like oppgitt
    - Vi har snakket om røde kort hele forsesongen. Men når vi først begynner å snakke om det, så skjer det, sier han til VG Nett.

    Midtstopper Anders Rambekk oppsummerer det greit på denne måten:

    - Unødvendige kort er aldri nødvendige...

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      Adresseavisen (100 % Fotball)

      DELTE POENGENE: Tom Nordlie planla alt annet enn å bli liggende bakpå mot ti mann i 2. omgang. Likevel klarte Dag-Eilev Fagermo og Godset å presse LSK til å gi fra seg ledelsen. ( Foto: Digitalsport )

      - Ikke meninga å safe inn 1-0

      DRAMMEN: En skuffet Tom Nordlie måtte se laget sitt bli utmanøvrert i 2. omgang mot Godset.

      Av: Thomas Larsen Røed
      Publisert: 23.04.2007 kl. 22:37
      Endret: 24.04.2007 kl. 09:57

      (Godset- LSK 1-1): Lillestrøm rotet bort sesongens tredje trepoenger mot et hardtkjempende Strømsgodet-lag på Marienlyst. Trener Tom Nordlie lette etter forklaringer etter kampen, men klarte ikke finne de helt gode.
      - Det blir en mental greie når vi leder og har en mann mer, sa Nordlie til Aftenposten.no etter kampen.

      Ujevne forhold på Marienlyst
      - Forholdene gjør det vanskelig å spille å spille. Vi kunne gjort annerledes, men taktikken var riktig. Vi blir for resultatorienterte i 2. omgang, det var ikke meninga å safe inn 1-0, og vi burde avgjort, oppsummerte en spak Nordlie.
      Utover i kampen la Strømsgodset om til 4-4-1, det gjordet livet surt for et Lillestrøm-lag som forsøkte å spille ball. Gressmatten på Marienlyst var alt annet enn et stuegulv.

      - Det er kanskje den desidert dårligste banen i Norge. Når vi pøver å spille blir det bump og hump, da blir det lett å heade ut for Godset, fortalte Anders Rambekk til Aftenposten.no etter kampen, uten at han ønsket å skylde gressmatten for resultatet.

      Ingen rekord
      Lillestrøm står etter tre serierunder med to seire og én uavgjort, noe som plasserer laget på 2. plass bak Brann.
      André Bergdølmos scoring på straffe var LSKs første baklengs i sesongen. Straffemålet førte til at Heinz Müller ikke klarte å tangere Frode Grodås' klubbrekord for antall kamper på rad uten baklengsmål.

      Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        lsk.no


        LSK-TV: Reaksjoner i Drammen

        (Marienlyst stadion). Pål Steffen Andresen var tilbake fra start for LSK da Strømsgodset var motstander i Drammen. Selv var han skuffet etter tapet.

        Av: Ole Kristian Bakkene

        Pål Steffen Andresen har slitt med skade siden serieavslutningen i fjor, men i mandagens kamp mot Strømsgodset på Marienlyst var han tilbake. Andresen ble foretrukket da Frode Kippe ikke kunne spille på grunn av karantene etter det røde kortet mot Odd Grenland. Selv var midtstopperen ikke fornøyd med kampen.
        - Resultatet er noe vi ikke er fornøyde med. Vi kom hit for å vinne. Spilte en grei førsteomgang, men i andre så langt under pari.

        Se resten av intervjuet med Pål Steffen Andresen, Kasey Wehrman og Tom Nordlie på LSK-TV.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          lsk.no


          Mouelhi og Kippe ute mot Lyn

          (Åråsen stadion). LSK forbereder seg i disse dager for oppgjøret mot Lyn på mandag. Jubileumskampen på Åråsen går uten Khaled Mouelhi og Frode Kippe som er utestengt på grunn av røde kort.

          Av: Ole Kristian Bakkene

          Dermed blir det omrokkeringer på midtbanen. I forkant av kampen mot Strømsgodset tok Pål Steffen Andresen Frode Kippes plass i forsvaret, og Andresen er relativt fornøyd med egen innsats.
          - Førsteomgangen synes jeg gikk bra. I andre begynte jeg å slite litt mer. Kjente jeg begynte å bli litt sliten. Det er første kampen min på toppnivå på fem måneder. Kjenner det i kroppen. Det var tøft, sier Andresen som hadde i oppgave sammen med Anders Rambekk å passe på Peter Kovacs.
          - Det gikk bedre i første enn i andre. Hadde sikkert litt med at jeg begynte å bli sliten og litt ukonsentrert.

          Gir alt
          Andresen er imidlertid klar for nye oppgaver når LSK møter Lyn på mandag.
          - Jeg føler at jeg allerede nå har tatt nye steg, og mot Lyn er jeg enda bedre forberedt i forhold til formen. Får jeg spille skal jeg gi alt for at vi vinner hjemme i jubileumskampen. Vi må feire at LSK fyller 90 år med tre poeng, sier han med et smil.

          Den andre plassen som Tom Nordlie og Cato Bakkemo må finne en erstatter til er Khaled Mouelhis plass. Kasey Wehrman håper at Simen Brenne blir klar igjen.
          - Simen var på vei tilbake og skadet seg igjen, men vi får håpe at han denne uka kan ta det litt rolig, og være tilbake i slutten av uka. Vi har andre muligheter også. Vi får vente og se, sier Kasey Wehrman.

          Håper han blir klar
          Brenne er selv optimist.
          - Jeg håper selv at jeg er tilbake, og må bruke uka for å bli klar. Jeg regner med at det går bra. Jeg skal gjør det som skal til for at det skal gå bra.
          Anders Rambekk håper selv at Brenne blir klar
          - Det er gode fotballspillere som nå må stå over, men vi får håpe at Simen er tilbake til da. Vi må uansett klare å dekke opp de som er ute. Vi har en god stall, og vi stiller godt forberedt mot Lyn, sier Rambekk.
          - Lyn blir ny tøff kamp hjemme, men vi må få bedre presisjon og være mer nøye. Vi må gi litt mer enn det vi har gjort tidligere. Hjemme på Åråsen skal vi uansett gå for tre poeng. Det er der vi føler oss hjemme, og det er ingen tvil hvem som skal være konger av Åråsen.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            Aftenposten (100 % Fotball) - LSK og Per Berg kan puste lettet ut

            (Legges ut da "lovendringsforslaget" fra NFF tidligere er omtalt på nyhetstråden)

            Pinlig tabbe av NFF

            Av: Arne Reginiussen
            Publisert: 25.04.2007 kl. 08:53

            Det skapte uro i en rekke klubber da det ble kjent at NFF hadde sendt ut et lovforslag som ville skapt problemer for flere kjente investorer. I forslaget, som nå er trukket, het det:

            Dobbeltrolle
            «En person som direkte eller indirekte har økonomiske interesser knyttet til et idrettslags drift gjennom avtale etter lovens § 13 eller som er tillitsverv eller ansatt med en slik interesse, kan ikke ha tillitsverv i NIFs organisasjonsledd»

            En slik regel hadde effektivt satt en stopper for både Per Bergs rolle i sportlig utvalg i Lillestrøm og Ole Ruglands dobbeltrolle i Viking. Sistnevnte er styreleder både i klubben og i klubbens aksjeselskap, i tillegg til at han eier 11,7 % av aksjene i Stavanger-klubben.

            - Jeg beklager på det sterkeste at dette ble sendt ut. Forslaget er rett og slett en formuleringsglipp. Som generalsekretær tar jeg fullt ansvar for situasjonen som har oppstått, sier Karen Espelund i NFF til Aftenbladet.

            Legger seg flat
            Hun har nå lagt seg langflat overfor klubbene.
            - Vi sendte i går ut melding til klubbene hvor vi beklaget dette. Vår intensjon var ikke å skape uro, fastholder hun.

            Selv om Espelund hevder at NFF ønsker investorene hjertelig velkommen er det ikke tvil om at de store pengenes inntog i fotballverdenen ikke har vært helt problemfritt.
            - Vi er i full gang med en prosess med klubbene, og når den er ferdig må vi sette oss ned og prøve å dra opp noen grenser. Den formuleringen som er sendt ut, vil imidlertid ikke bli vedtatt. Den er lagt død, sier Espelund.

            KJENTE INVESTORER
            Erik Solér - Start
            Ole Rugland - Viking
            Per Berg - Lillestrøm
            Atle Brynestad - Lyn
            John Fredriksen - Vålerenga
            Kjell Inge Røkke - Molde

            Kommentar

            • LasseN
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2005
              • 1610

              Mouelhi utestengt i to kamper


              MISTER TO KAMPER: Khaled Mouelhi fikk rødt kort etter å ha dyttet Keijo Huusko på overtid.
              Foto: Stian Lysberg Solum/SCANPIX




              Onsdag 25.04.2007, 20:02
              oppdatert 20:09

              Lillestrøm-spilleren Khaled Mouelhi må stå over to kamper etter utvisningen mot Strømsgodset i mandagens eliteseriekamp.
              På overtid mistet tunisieren hodet og dyttet til SIFs Keijo Huusko. Det førte til marsjordre av dommer Brage Sandmoen. Onsdag besluttet disiplinærutvalget at Mouelhi ikke får spille kampene mot Lyn Oslo og Lillestrøm.
              Strømsgodsets Stian Ohr må stå over en kamp etter det røde kortet han fikk i samme kamp. Dermed går vingen glipp av lørdagens møte med sin tidligere klubb Vålerenga.
              Viking-trener Uwe Röslers opptreden under sist søndags kamp mot Sandefjord får ingen følger.
              Disiplinærutvalget har også ilagt Moss-spilleren Mahmoud El Haj to kampers karantene. TV-bildene viste at El Haj slo ned Molde-profilen Magne Hoseth i sluttminuttene av førstedivisjonsoppgjøret 14. april.

              (NTB)
              LasseN

              Kommentar

              • jerven
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2007
                • 272

                Sommerens TV-kamper

                Mandag 28/5 kl. 20:00Lillestrøm-Stabæk TV2
                Søndag 10/6 20:00Brann-Lillestrøm TV 2
                Søndag17/6 20:00Lillestrøm-Vålerenga TV2
                Torsdag 21/6 20:30Rosenborg-Lillestrøm Sport

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  RB



                  Børsen: Strømsgodset-LSK
                  Strømsgodset - Lillestrøm 1-1 (0-1)

                  Kampkarakter: 4 Stadionstemning: 6
                  Marienlyst stadion, 6.882 tilskuere.

                  Mål: 0-1 (26) Olivier Occean (Magnus Myklebust), 1-1 (str. 76) André Bergdølmo.

                  Gult kort: Heinz Müller, Pål Steffen Andresen, LSK. Peter Kovacs, Keijo Huusko, Strømsgodset. Rødt kort: Stian Ohr, Strømsgodset (11), Khaled Mouelhi, LSK (90).

                  Målsjanser: Godset 2, LSK 5.
                  Cornere: Godset 5, LSK 7.

                  LSK (4-3-3):

                  Heinz Müller 4
                  Ble ikke satt på noen prøver før pause. Fikk et unødvendig gult fordi han ikke tok av seg halskjedet før kampstart. Det kjedet må bety mye for ham. Nølende på flere dødballer etter pause. En så stor keeper må plukke mer i eget felt.

                  Dan Anton Johansen 5
                  Kjempeproblemer med farten til Andersson et par ganger i starten. Klarte seg mye bedre da Godset ble en mann mindre. Bidro også offensivt med gode pasninger. Veldig nær scoring da skuddet hans strøk tverrliggeren etter pause.

                  Pål Steffen Andresen 6
                  Vant nesten alle duellene mot Kovacs før pause. Slet mer da ungareren begynte å bevege seg mer i 2. omg. men spilte fortsatt til bestått selv om han pådro seg et gult kort. Vanskelig å se at han ikke hadde spilt førstelagsfotball siden desember.

                  Anders Rambekk 5
                  Rev og slet i duellene med Kovacs og kom greit fra det de første 45 min. Tok etter dommerens mening litt for godt tak i Kovacs da ungareren fikk straffe. Men hadde ikke skylda for poengtapet. Stort sett fornuftige valg med ball. Grei defensiv jobb.

                  Shane Stefanutto 4
                  Mye involvert offensivt. Særlig etter at hans mann - Stian Ohr - ble utvist. Kom til mange innlegg, men sløste vekk alle. Må gjøre alvor av å trene på innlegg hver eneste dag. Utover det gjør han mye riktig. Bedre de gangene han valgte pasningsløsninger langs bakken.

                  Espen Søgård 5
                  En arbeidskamp for gårsdagens kaptein. Ga god hjelp til Johansen og stoppet ofte farlige Andersson. Vant mange dueller og var flink til å komme inn i boksen. Byttet ut da Nordlie ville ha inn innleggsfoten til Strand.

                  Kasey Wehrman 7 BB
                  Fikk plassen til å styre kampen slik han liker. Gjorde det meget bra. Rolig med ball på det vanskelige underlaget. En av få konstruktive spillere på banen - slo mange gode pasninger. Banens beste.

                  Khaled Mouelhi 4
                  Gjorde en ny god jobb på midten. Mye involvert på ei venstreside som skapte mye i 1. omg. Burde scoret da han fikk sjansen på bakre stolpe med hodet. Slet mer og var ofte unøyaktig med ball etter pause. Mistet hodet da han kjørte en "Kippe-reprise" og fikk rødt.

                  Bjørn Helge Riise 5
                  Flink til å utfordre og komme seg til innleggssituasjoner før hvilen. Kvalitetene på innleggene og dødballene var ikke like god. Gjorde en sterk jobb i duellen som skapte rødt kortsituasjonen tidlig i kampen.

                  Olivier Occean 5
                  Mange feil valg med ball i starten, men hevet seg utover i første omgang. På rett plass da ballen lå foran det åpne målet etter Myklebusts forarbeid. Slet mer med både underlaget og motstanderne etter pause.

                  Magnus Myklebust 6
                  Involvert i det meste offensivt før pause. Var på vei gjennom da han ble revet ned og det røde kortet var helt korrekt. Våken og god da han utnyttet Espen Johnsens feil. Hans framspill omsatte Occean i mål. Byttet ut da laget trengte Sundgots luftstyrke på mange dødballer imot.

                  SUM 11 MANN: 56

                  INNBYTTERE

                  Arild Sundgot (22 min. for Myklebust)
                  Godset scoret noen minutter etter at han kom inn. Fikk aldri de innleggene han hadde trengt for å avgjøre mot slutten.

                  Pål Strand (5 min. for Søgård)
                  Tore Andreas Gundersen (1 min. for Riise)

                  DOMMER: Brage Sandmoen, Kjelsås 5
                  Blåste mye i starten og fikk god kontroll på kampen. Ga Ohr helt korrekt rødt da han rev ned Myklebust. Hadde en vanskelig jobb i vurderingen av alle duellene med Kovacs hvor begge parter holder hver gang. Ikke sikkert han gjorde riktig da han blåste straffe.

                  ANALYSEN:
                  Vanskelig kamp på en vanskelig bane. Men LSK fikk kampen servert da Stian Ohr holdt Magnus Myklebust og fikk et korrekt rødt kort.
                  Poengene var på god vei hjem til Romerike da Myklebust og Occean i fellesskap ordnet ledermål. LSK kontrollerte kampen og hadde ballen mye. Men innleggskvaliteten var under enhver kritikk. Noe skyldtes banen, men ikke alt. Nordlie har en utfordring med å finne gode innleggsføtter.
                  Uansett så LSK ut til å styre inn til en sikker seier. Ubevisst slapp de vertene inn i kampen ved å gi bort unødvendige dødballsituasjoner på egen halvdel. Laget ble liggende for langt tilbake i banen og klarte ikke å utnytte overtallet. Isteden fikk vertene troen på poeng, og det fikk de til slutt da en Kovacs-situasjon endte med straffe.

                  Vurdert av Per Kristian Torvik og Morten Svesengen

                  Kommentar

                  • brisbane-kanaris
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2006
                    • 595

                    Kan løse innleggsproblemet

                    ÅRÅSEN:
                    LSK har knapt hatt et godt innlegg fra venstre siden Uwe Rösler satte Pål Strand ned som back høsten 2005.
                    Av Per Kristian Torvik
                    Publisert 27.04.2007 - 06:30



                    Se større bilde
                    KLAR: Blikket hevet og ballen foran seg. Pål Strand er klar til å slå sine presise innlegg – om han får tillit mot Lyn.FOTO: PER KRISTIAN TORVIK

                    – Pål er en av de aktuelle til å starte mot Lyn. De neste dagene vil avgjøre hvem jeg prioriterer, sier trener Tom Nordlie.

                    Strand kan være mannen som kan løse opp i problemene. Karantene på Khaled Mouelhi og en Simen Brenne som ligger tynt an med hensyn til å bli skadefri, gjør at Bjørn Helge Riise blir indreløper sammen med Espen Søgård – med Kasey Wehrman som anker.
                    – Framme her jeg tre muligheter. Jeg kan bruke Myklebust, Occean og Sundgot – eller foretrekke Myklebust, Occean og Essediri. Det tredje alternativet er Myklebust, Occean og Pål Strand.
                    Sistnevnte er i bedre form enn han har vært på to år. Musklene er slanket, tempoet bedre og motivasjonen høy – tross at det er blitt lite spilletid så langt i sesongen.
                    – Jeg har vært i godt slag siden vi var på Marbella. Jeg er klar for å benytte sjansen om jeg får den, sier Pål.
                    – Dårlige bevegelser

                    Kampen mot Strømsgodset gikk på en elendig gressbane. Men at så godt som alle pasninger ble sendt til feil adresse inne i hjemmelagets forsvarsfelt, skyldtes ikke bare underlaget.
                    – Jeg har studert kampen på video. En del av pasningene var bedre enn de så ut. Men når bevegelsene inne i feltet er borte, blir det nesten umulig å treffe riktig. Å finne folk som står stille er vanskelig, mener Tom Nordlie.
                    – Pål Strand høyt oppe i banen har vært en garantist for målgivende pasninger i mange sesonger. Er ikke det verdt et forsøk å prøve mannen med landets beste innleggsfot på hjemmebane?
                    – Det er kan være et godt alternativ mot Lyn. Pål har spilt to gode rekruttkamper og er nær en plass.
                    Gode posisjoner

                    Shane Stefanutto kom gang på gang fram på venstresiden og fikk rom til å slå innleggene. For ofte traff de feil.
                    – At Shane utnyttet sine muligheter til å bli med i angrep var meget bra. Et problem var at Magnus Myklebust istedenfor å holde bredden, for ofte trakk inn på banen, ble passet opp og gjorde rommet pasningene skulle kommet i mindre. Vi må heller holde bredden, lokke til oss motstanderne og skape overtall ute på flankene.
                    Nordlie kommer til å stresse større bevegelse, mer vilje til å skape to mot en-situasjoner – og flere til å følge opp helt inn mot Lyns forsvar.
                    – Mot Strømsgodset ble vi ofte stående fire forsvarsspillere for å passe på Peter Kovacs. Det skulle være helt unødvendig, mener Tom Nordlie.
                    Mot Lyn blir forsvaret som sist, mens Søgård, Wehrman og Riise er eneste alternativ på midten. Så får vi se om Nordlie tør å gi Pål Strand den sjansen fra start som kan løse flokene på venstrevingen.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      100 % Fotball (Statistikk før kampen LSK - Lyn)

                      Lillestrøm - Lyn mandag 19.00

                      Lillestrøm har bare tapt 1 gang på 13 hjemmekamper i eliteserien mot Lyn. Lillestrøm har vunnet 9 ganger, mens 3 kamper har endt uavgjort.
                      LSK har scoret minst ett mål i sine siste 28 hjemmekamper i eliteserien. Sist de ikke puttet hjemme var mot Bodø/Glimt i oktober 2004. Dette tangerer klubbrekorden som er tangert to ganger før. Sist fra 1991 til 1994.

                      Lillestrøm er ubeseiret i de siste fem eliteseriekampene. Siste tap kom hjemme mot Tromsø i oktober 2006 da TIL vant 2-1. Klubbrekorden er fra 1976-1977, og lyder på 20 strake kamper uten tap.

                      Lyn har sluppet inn minst ett mål i sine siste 12 bortekamper i eliteserien.
                      Klubbrekorden er 19 kamper med innslupne mål. Den kom fra juni 1997 til oktober 2001.

                      Olivier Occean på Lillestrøm har scoret i sine 4 siste kamper i eliteserien. (5 mål på 4 kamper)

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        Hamar Arbeiderblad

                        Hamar Arbeidrblad har i dag en sak om Arne Erlandsen, som i følge avisen gjennom sin trenerkarriere har solgt spillere for 100 millioner kroner. Her klippet ut det relevante vedr. LSK:

                        "Store salg i Lillestrøm

                        I Lillestrøm-tida ble blant andre Heidar Helgusson solgt til Watford for cirka 20 millioner kroner, Clayton Zane til Anderlecht for 20 millioner, Tommy Berntsen til Eintracht Frankfurt for 10 millioner, Runar Normann til Coventry for 13 millioner, Frode Kippe til åtte millioner.

                        Gylfi Einarsson (Leeds), Michael Mifsud (Coventry), Robert Koren (West Bromwich), Runar Kristinsson (Lokeren) og Indridi Sigurdsson (Genk) var også spillere i utvikling under Erlandsen.

                        Da han jobbet på Åråsen, var det policy å hente inn rimelige spillere, gjøre dem gode og selge dem videre for å drifte klubben.

                        Det var før investor Per Berg kom på banen."

                        Lenke til hele artikkelen:

                        http://www.h-a.no/artikkel.asp?Artid...EmneID=HAM-KAM-

                        Kommentar

                        • forzakanaris
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Feb 2007
                          • 92

                          Forhåndssalg mot Lyn, artikkel fra RB

                          FYLLES OPP: Billettene til serieåpningen mot Fredrikstad 2. påskedag går unna. FOTO: SCANPIX
                          Publikumsrekord mot Lyn

                          ÅRÅSEN:
                          LSK feirer sitt 90-årsjubileum med publikumsrekord mot Lyn mandag.
                          Av Morten Svesengen
                          Publisert 27.04.2007 - 16:21 Oppdatert 27.04.2007 - 16:31
                          Tips en venn om denne saken
                          Skriv ut denne siden


                          Les også

                          Fredag ettermiddag var det forhåndssolgt over 7.000 billetter til mandagens toppkamp mot Lyn på Åråsen.
                          Det betyr at årets oppgjør mellom de to klubbene vil trekke flere tilskuere til Åråsen enn de gang tidligere har gjort.
                          Den eksisterende tilskuerrekorden for LSK-Lyn er fra i fjor og lyder på 8.406. Bare ytterligere to ganger at lagene klart å trekke over 7.000 tilsuere. Det var i 1993 (7.001) og 2005 (7.065). Allerede tre dager før kampen spilles er det nå forhåndssolgt flere billetter enn det endelige tilskuertallet disse årene.
                          I serieåpningen mot Fredrikstad 9. april var 11.460 tilskuere innenfor portene – nær opptil fullsatt stadion. Også mandag er det sannsynlig at tilskuertallet vil passere 10.000.
                          Det vil gi LSK en god start også på publikumssesongen. Men det er ikke noe mer enn klubben trenger. De har satt seg et høyt mål om et tilskuersnitt på 9.500 denne sesongen.
                          I forbindelse med mandagens hjemmekamp mot Lyn, skal LSK også markere sitt 90-årsjublileum. Klubben fylte 90 år 2. april, og jubileet skal feires offisielt i forbindelse med Lyn-kampen.
                          Det blir lansering av ny CD og mye vil skje på indre bane. Høydepunkter fra LSKs 90 år skal ifølge arrangementsansvarlig Anders Riiber vises på storskjerm før kampen.
                          PS! LSK møtte Lyn også på den virkelige bursdagen 2. april. Det gikk ganske bra og LSK vant 3-0.
                          -= I döda vinkeln ser jag allt du gjör =-

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            lsk.no


                            Møt LSK-spillerne

                            Går du med en drøm om å få signert din LSK-drakt eller møte en av LSK-spillerne? Da bør du møte opp på Lillestrøm Torv lørdag klokka 14.

                            Arild Sundgot, Espen Søgård og Olivier Occean vil på lørdag besøke Lillestrøm Torv for å skrive autografer, og dele ut gratisbilletter til kampen mot Lyn på mandag 30. april. Fra klokka 14:00 til 15:00 vil de være tilstede i andre etasje på senteret.

                            Der vil det også være mulighet til å melde seg inn i Lillestrøm Sportsklubb, og slå av en prat med en eller flere av Tom Nordlies utvalgte.

                            Ta turen til Lillestrøm Torv lørdag 14:00.

                            Kommentar

                            • Håkon Henriksen
                              Administrator
                              • Nov 2003
                              • 6411

                              www.rb.no

                              IKKE BARE FOTBALL: Egil Hjorteset (til venstre) og Øyvind Bratlie Skaare alias The Barmates gir sin hyllest til gode, gamle Lillestrøm, dampsagene, dugnadsånden og fotballaget på sin nye plate, som lanseres i kveld. Her foran Doktorboligen i Kulturkvartalet.FOTO: CHRISTINE HEIM
                              Hyllestplate til Romerike

                              LILLESTRØM:
                              I kveld lanserer The Barmates en cd med hyllest til Flisbyen og fotballaget. Kanskje har de også laget Romerikes nasjonalsang.
                              Av Ola Einbu
                              Publisert 28.04.2007 - 06:30
                              Tips en venn om denne saken
                              Skriv ut denne siden



                              – Dette er ikke først og fremst ei plate med bare "Heia Lillestrøm!". Vi ser mer på denne plata som en hyllest til Lillestrøm som sted preget av fotballklubben, sier Øyvind Skaar og Egil Hjorteset.
                              – Tekstene handler om dugnadsånd, Flisbyen med dampsagene og god, gammel tid. I tillegg synger vi om hva som skjer i medgang og motgang med LSK og lagets historie, i tillegg til vanlige fotballting.
                              De er ubeskjedne nok til å gi cd-en svært gode skussmål.
                              – Vi har jobbet med plata i over et halvt år, og vi er utrolig godt fornøyde med resultatet, sier de og ser fram til slippfesten på Martins i kveld. Der håper de at mange vil nikke seg enige med dem.
                              Flere på laget

                              The Barmates, kanskje bedre kjent som Øyvind & Egil, har spilt for LSK-publikummet i over 14 år. Så langt har de om lag 30 LSK-sanger på samvittigheten. Den mest kjente er kanskje "Hymnen", som har vært spilt på Åråsen de siste tre årene.
                              Cd-en "Vi synger fortsatt..." teller i alt 17 sanger, hvor duoen har fått bidrag fra andre romerikinger som Halvor Thoresen Jordbakke, Frank Aanerud, Terje Mårstad og Øyvind Forset Rannug.
                              The Barmates har tidligere gitt platene "Kanarifansen Lillestrøm" (1995), og "Absolutt total kanari" (1996). Den nye cd-en "Vi synger fortsatt.." er til salgs på Martins på slippkvelden. Fra mandag kan den kjøpes på Martins, i LSK-shopen og på Åråsen.
                              – Vi satser også på å få den inn i platebutikker i området, sier Øyvind Bratlie Skaare.
                              Svulstig sagt

                              Øyvind Bratlie Skaare og Egil Hjelset er fra Nittedal, men LSK har vært fotballaget i alle år. De håper de treffer et bredt publikum med den nye cd-en. Først og fremst fordi det ikke bare er ei fotballplate.
                              – Mange på Romerike sogner til byen Lillestrøm og fotballaget. Nettopp derfor bør musikken og tekstene treffe romerikspatrioter i hele regionen, mener Øyvind Bratlie Skaare. Han mener også noe som Egil Hjelset helst ikke vil si noe om.
                              – Jeg er overbevist om at en av sangene på denne plata har stoff i seg til å bli Romerikes nasjonalsang, og den er signert Egil. Det er kanskje litt svulstig sagt, men den har både melodi og tekst som jeg mener kvalifiserer til det.
                              Terningkast to

                              Ellers regner duoen The Barmates med at Kanari-fansen vil trykke en eller to låter fra plata til brystet.
                              – Vi avventer litt og ser hvilke det blir. Muligens lager vi en single eller video basert på hva som velges, sier de.
                              I dag er de mest spent på hvilket terningkast RBs anmelder velger å gi plata.
                              – Rune Westengen anmeldte den forrige plata vår. Han ga oss terningkast to.
                              – Er dere ikke bedre?
                              – Jo, for søren. Denne gangen er vi i hvert fall veldig fornøyde selv. Han får si hva han vil. Er ikke dette godt nok, får vi ikke gjort noe med det. Bedre enn dette, er vi ikke, sier Øyvind Bratlie Skaare og Egil Hjorteset. De håper på scoring.
                              Håkon Henriksen
                              -
                              Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                              -
                              ALT FOR FUGLA

                              Kommentar

                              • Lillestrøm Kirke
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2004
                                • 1470

                                Mest fuglesanger

                                Hele anmeldelsen fra papir-rb:

                                Mest fuglesanger

                                Fotballplater er noe helt annet. De lever i en egen verden.

                                Øyvind Skaar og Egil Hjorteset - The Barmates - er mennene bak denne utgivelsen. De har laget de aller fleste sangene, men framfører også låter av Halvor Thoresen Jordbakke, Frank Aanerud ("Lager er LSK"), Øyvind Forset Ranung, Arne Aaraas Pedersen og Terje Mårstad.

                                En CD full av fotballsanger, altså. Og som fotballsanger flest går de på det enkle, fengende, allsangvennlige. Men her er mer. The Barmates har laget en slags hyllest til de delene av Lillestrøm som omgir Åråsen også. Til tider låter det bra, og Egil Hjortesets "Stedet som ble til en by" har utvilsom potensial til å bli selve bysangen, med fin melodi og velskrevet tekst. "1966" og "Aldri aleine til Åråsen" skiller seg også positivt ut, med musikk som har lånt en del fra irsk tradisjon, og med tekster som sikkert vil varme alle kanarihjerter.

                                Det er nok først og fremst folk som har sitt hjerte på Åråsen som vil finne mye å glede seg over på denne plata, som også presenterer "Vi er fugla" til Leonard Cohens "Hallelujah".

                                Først og femst ei fotballplate, men uvanlig forseggjort. Et lang skritt fram.

                                Rune Westengen
                                Last edited by Lillestrøm Kirke; 28.04.2007, 10:51. Begrunnelse: La inn overskrift
                                "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  Dagbladet

                                  At Arne Schei er en fugl er ingen overraskelse. Dagbladet har spurt en rekke fotballeksperter om deres favorittlag:

                                  "Arne Scheie, NRK
                                  - Manchester United, Skedsmo og Lillestrøm. For å ta United først, oppsto det på 50-tallet, da var jeg så gammel at jeg kunne lese Sportsmanden, som var den mest leste sportsavisa den gangen. Det ga meg kjærkommen info, om blant andre Manchester United. Tottenham og Wolves var de ledende engelske lagene da jeg begynte å støtte United, og det var mange tunge år. Men så kom oppturen på 60-tallet med cupmesterskap og serievinnercupen, før United igjen havnet i skyggen i mange år. Det er lett å være United-supporter i dag, men det var ikke så enkelt da Spurs vant The Double i 1961.

                                  - Synes du det er for mange medgangssupportere?
                                  - Det er veldig lett å være medgangssupporter. Mitt engasjement for United kom da de ikke var en kandidat til å vinne ligaen. Men jeg kunne ikke svikte Bobby Charlton, Dannis Violett og Bill Foulkes etter flyulykken i 1958, som overlevde og forsøkte å få United på beina igjen. Jeg var hjemme i Skedsmo da jeg hørte om ulykken på radio. Reaksjonen var grusom, når man har kjærlighet til noe, og det plutselig blir revet bort. Om jeg noensinne var i tvil om jeg hadde valgt feil lag, var jeg ikke i tvil etter det.

                                  - Hva med Skedsmo og LSK?
                                  - Skedsmo er jo laget mitt i 3. divisjon, der jeg kommer fra. Og når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm. Jeg er så heldig at jeg har fått oppleve debuten til både Bobby Charlton og Tom Lund. Hva hadde United og LSK vært uten dem?"

                                  Lenke til resten av reportasjen:

                                  Kommentar

                                  • Håkon Henriksen
                                    Administrator
                                    • Nov 2003
                                    • 6411

                                    www.rb.no

                                    KANARIFELTET: Sammen med LSK-fysioterapeut Jørn karlsen (til venstre) trente Simen Brenne i trappene på tribunen på Åråsen lørdag. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK
                                    Utelukker ikke Simen

                                    ÅRÅSEN:
                                    Simen Brenne kan bli klar til mandag.
                                    Av Per Kristian Torvik
                                    Publisert 28.04.2007 - 22:14 Oppdatert 28.04.2007 - 22:28


                                    Lørdag løp Simen Brenne opp trappene på Åråsen-tribunen sammen med fysioterapeut Jørn Karlsen.
                                    Samtidig trente laget på hovedbanen. Likevel utelukker ikke trener Tom Nordlie at han spiller mandag.
                                    – Jeg holder muligheten åpen. Simen skal testes. Om han ikke spiller fra start, kan han kanskje være med i troppen, sier Tom Nordlie.
                                    Akkurat nå ser likevel laget ut til å bli slik (4-3-3): Heinz Müller – Dan Anton Johansen, Pål Steffen Andresen, Anders Rambekk, Shane Stefanutto – Bjørn Helge Riise, Kasey Wehrman, Espen Søgård – Magnus Myklebust, Olivier Occean, Pål Strand.
                                    Forhåndssalget av billetter til LSK-Lyn tyder på at det kan bli over 10.000 tilskuere på mandagens kamp. Det vil i tilfelle bli publikumsrekord for LSK i hjemmekamp mot Oslo-klubben.
                                    Håkon Henriksen
                                    -
                                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                    -
                                    ALT FOR FUGLA

                                    Kommentar

                                    • forzakanaris
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Feb 2007
                                      • 92

                                      Fra rb.no om Tom og dans (og kampen mot Lyn)

                                      TWIST: LSK herjet med Fredrikstad – og Tom Nordlie tok en twist til ære for publikum. Men "Skal vi danse" har ikke LSK-sjefen tid til. FOTO: ROAR GRØNSTAD
                                      Tom vil ikke danse

                                      ... men Kathrine tror han kunne gjort suksess på TV 2
                                      ÅRÅSEN:
                                      TV 2 ville gjerne ha med LSK-trener Tom Nordlie i seersuksessen "Skal vi danse".
                                      Av Per Kristian Torvik
                                      Publisert 29.04.2007 - 06:30



                                      Se større bilde
                                      ENGASJERT: Kathrine Moholt var en engasjert deltaker i "Skal vi danse". Det tror hun også Tom Nordlie ville blitt med sitt temperament. FOTO: SCANPIX

                                      – Jeg fikk en sms fra dem. Der sto det "Jan Åge sier du skal vinne Skal vi danse. Vi holder gjerne en plass åpen til deg." Så jeg regner med at det var Fjørtoft som sto bak, ler Tom.
                                      Det vil ikke LSK-manageren umiddelbart bekrefte.
                                      – Slike ting kan jeg ikke kommentere. Men jeg kan si at jeg har sett Tom danse inne i garderoben. Han ville ikke dummet seg ut, sier Jan Åge.
                                      Dansesøster

                                      – De ville vel ha meg med som klovn. Men der var de blitt overrasket, for jeg hadde ikke framstått som en Blomster-Finn eller Steffen Tangstad. Jeg er nemlig ganske god til å danse, sier Tom.
                                      Det var også søsteren hans. Hun hevdet seg i sin tid godt i konkurranser i latinamerikansk dans.
                                      – Mulig det ligger i genene. Jeg skulle nok kommet ganske langt. Dessverre har jeg ikke tid til å drive og øve sju-åtte timer om dagen på dans. Det hadde ikke vært bra for LSK. Men som slankekur ville det sikkert fungert optimalt.
                                      En humørfylt LSK-sjef ville nok også fått drahjelp fra noen tusen kanarifans i avstemningene.
                                      Temperament

                                      Kathrine Moholt er TV 2-programleder, ivrig LSK-supporter – og vinner av "Skal vi danse". Hun tror Tom Nordlie ville passet utmerket inn i programmet.
                                      – Skal du lykkes der, må du ha både engasjement og temperament. Og det har jo Tom til gagns, sier hun.
                                      – Han sier han er god til å danse også?
                                      – Det kan jeg godt tenke meg. Jeg er jo selv gift med en tidligere LSK-spiller (Snorre Harstad). Folk i det fotballmiljøet kjenner jeg som gode dansere, sier Kathrine Moholt, som ikke får sett mandagens kamp mot Lyn. Da er hun opptatt med opptak av Isdans.
                                      En annen dans

                                      I morgen møter LSK Lyn på Åråsen, i det klubben har annonsert som sin 90 års jubileumskamp.
                                      – Det kommer helt sikkert til å bli en annen dans. Lyn er godt organisert, farlige på kontringer og dødballer og med gode individuelle spillere, sier Tom Nordlie.
                                      – Hva må dere gjøre?
                                      – Vi må sørge for at de ikke får brukt kontringsstyrken sin. Og så må vi være dyktigere til å produsere sjanser enn vi var mot Strømsgodset.
                                      Tom Nordlie møter gamle kjente når Lyn kommer til Åråsen.
                                      – Jeg trente Tommy Berntsen i Skjetten og ville hente ham til Odd da jeg begynte der. Da kom LSK og snappet ham. Espen Hoff kom også til skiensklubben i min tid. Begge er gode spillere vi må ta hensyn til. Hoff er individuelt god sammen med blant andre Edu. Lyn er et lag som er fullt på høyde med de aller beste. Vi bør for all del ikke by dem opp til dans, sier Tom Nordlie.
                                      -= I döda vinkeln ser jag allt du gjör =-

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        LSK-Lyn mandag 30.april kl. 19.00

                                        Les mer om kampen mot FC pannebånd på Åråsen, 30. april

                                        Skrevet av kfl.no



                                        Billettsalg:
                                        - Billetter til kampen kjøpes på Shopen, På Sparket og Narvesen + i lukene på Åråsen fra kl. 17.00.
                                        NB!!! Fra kl. 14.00 - ca kl. 17.00 selges billetter til Kanari-Feltet på KFL-standen på Martins.
                                        Det er nå solgt over 8000 billetter til kampen, et meget bra forhåndssalg. Vi har aldri hatt over 8500 mennesker mot Lyn på Åråsen før, mandag 30/4 knuser vi den rekorden.

                                        Martins:
                                        - Dørene åpner kl. 14.00. Billig drikke fra kl. 14.00 - kl. 23.00, husk medlemskort i KFL.
                                        - Biljard, partymusikk, lydfiler og KFL-stand med salg av medlemskap og kampbilletter m.m.
                                        - Åpent sangmøte i kjelleren på Martins kl. 16.30. Her er alle velkommen.
                                        - Etter kampen er det fri inngang på Martins fram til kl. 22.00 sånn at alle som har vært på kampen rekker puben før inngangspengene begynner. Vanlig helgeopplegg på puben fra kl. 22.00 med full fest i to etasjer.

                                        Åråsen:

                                        - Husk å være tidlig ute, det blir mye folk på stadion
                                        - KFL-stand ved billettlukene der vi selger medlemskap, billetter og den nye LSK-cden.
                                        - Synginga smelles i gang kl. 17.15 da spillera begynner å varme opp.
                                        - Husk at det KUN er stående på Junior-kanaris-feltet. Utrolig at voksne folk med lang fartstid oppfører seg som noen snyltere som både bruker Junior-Kanaris selv om de er voksne, bruker kjeft på ansvarlige fra KFL og attpåtil trur dem skal få sitta midt på et ståfelt. Skjerpings!

                                        Synging:
                                        Mot Lyn er det viktig at vi drar til med sanger som trøkker. KFL har evaluert tribuneopplegget mot FFK og funnet ut at vi gjorde en del feil, spesielt mht organisering. Vi har retta på dette og føler oss klare til å gjøre en god innsats. Husk at feltet er selve motoren på Åråsen, resten av stadion hever seg når vi er på høgget. Pannebånda skal synges tilbake til Majorstuen!

                                        Husk: Du kan kjøpe den nye LSK-CDen "Vi synger fortsatt" på Martins, Shopen og på KFL-Standen på Åråsen 30.april, en CD vi på det sterkeste kan anbefale. Øyving og Egil spiller også Live på en scene ved billettlukene fra kl. 17.45.

                                        Vi gleder oss stort til denne kampen. Det er i tillegg meldt om bra vær, noe som betyr mye i Norge. Viktig er det også at hele Åråsen er med på å støtte fugla med sang og stemning. La oss sammen hjelpe fugla til tabelltopp

                                        MØT OPP PÅ MARTINS OG ÅRÅSEN MANDAG 30.APRIL!!!
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        • Håkon Henriksen
                                          Administrator
                                          • Nov 2003
                                          • 6411

                                          www.lsk.no

                                          LSK-TV: Ønsker å nå tosifret

                                          (Åråsen stadion). Olivier Occean har med tre fulltreffere på tre kamper befestet sin posisjon som toppscorer i LSK. Nå ønsker canadieren å nå tosifret antall mål så raskt som mulig.
                                          Av: Ole Kristian Bakkene

                                          I løpet av årets tre første kamper har Olivier Occean fått inn tre fulltreffere. En i hver kamp mot Fredrikstad, Odd Grenland og Strømsgodset. Occean scoret i fjor syv mål, og har nå 23 kamper igjen for å overgå 2006-sesongen som mange mente var mislykket for canadieren. Han tror ikke på 26 mål på 26 kamper, men ønsker likevel å score så mye som mulig.
                                          - Jeg ville elsket å score 26 mål på 26 kamper, og man vet jo aldri hva som er mulig. Likevel sikter jeg meg først og fremst inn på å tosifret antall mål. Jeg skal score så mange som jeg kan i løpet av sesongen, sier Occean.

                                          Forskjellen på formen til Occean fra i fjor til å i år er merkbar. Hovedpersonen selv mener at et annet treningsgrunnlag er den vikgiste forskjellen.
                                          - Jeg trener mye for meg selv i tillegg til treningene med laget. Jeg løper mer, og har mer spesifikk trening i forhold til det jeg skal gjøre. Jeg synes at jeg er i en merkbart bedre form nå enn i fjor.
                                          Se resten av intervjuet med Olivier Occean på LSK-TV:
                                          - Ønsker å nå tosifret
                                          Håkon Henriksen
                                          -
                                          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                          -
                                          ALT FOR FUGLA

                                          Kommentar

                                          Working...