april 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    lsk.no


    Jubileumskamp på Åråsen

    (Åråsen stadion). LSK spiller mandag jubileumskamp mot Lyn på Åråsen. Kom tidlig for å få med deg The Barmates spille, og ikke minst for å unngå kø.

    Av: Ole Kristian Bakkene

    - Vi gleder oss stort til i kveld. Vi skal feire at LSK fyller 90 år, og i tillegg kommer vi til å få en ny tilskuerrekord mot Lyn, sier arrangementsansvarlig i LSK, Anders Riiber.

    LSK fyller i år 90 år, og mot Lyn i kveld vil det på Åråsen være bursdagsfeiring av klubben.
    - Vi har hentet inn The Barmates som vil spille utenfor Åråsen i tiden før kampstart, og vi har også en historisk video av storhetstiden til LSK som vi vil vise på storskjerm. En kavalkade som enhver kanarifugl vil like.

    I kveld vil LSK mest sannsynlig også oppnå en ny tilskuerrekord mot Lyn.
    - Vi har per nå solgt 7994 billetter, og vil nesten garantert få en ny tilskuerrekord mot Lyn. Den gamle er fra i fjor hvor vi hadde 8406 personer på stadion. I dag skal vi høyere enn det.
    - Nest best var i 2005 med 7065 tilskuere, og i 1993 med 7001.
    Derfor oppfordrer Riiber alle om å møte opp tidlig for å unngå kø.
    - Som vanlig er det alltid fint hvis man kommer tidlig til stadion. Da unngår man kø, og i tillegg får man med seg både The Barmates og underholdning på storskjerm.

    - Denne gangen har vi også invitert noe kjente LSK-profiler som vil bli intervjuet før kampstart på storskjermen av Glenn Due SØrensen. Vi lover at hvis spillerne ordner tre poeng, så blir dette en minneverdig kveld på Åråsen.

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      Lillestrøm er Tippeligaens desidert mest lønnsomme lag. 17,5 millioner kroner i overskudd er overlegent best i fotballnorge.


      Tippeligaens pengemaskin

      Lillestrøm er Tippeligaens desidert mest lønnsomme lag. 17,5 millioner kroner i overskudd er overlegent best i fotballnorge.


      - Det var ikke så galt det. Vi har hatt fokus på kostnadskontroll det siste året, og forsøkt å holde igjen. Dessuten økte vi publikumsinntektene ganske kraftig, sier administrerende leder i Lillestrøm Sportsklubb Svein Asmyhr til Finansavisen.

      I år budsjetterer de med å sitte igjen med 20 millioner.

      De andre storklubbene nådde ikke romeriksklubben til anklene. Nærmest var Vålerenga og Viking som satt igjen henholdsvis med 6,4 og 7,3 millioner kroner etter fjorårssesongen.

      Samlet nærmer tippeligaklubbene seg en milliard i omsetning. 1,5 millioner tilskuere så de 182 kampene og det ble scoret 388 mål.

      Flere nyheter på E24.

      Trønderne blør

      Rosenborg omsetter for mest, og taper mest. Fraværet av Champions League-inntekter gjør dype innhogg i resultatet. Trønderne tapte 12,1 millioner kroner i fjor.

      Verst resultatmargin har likevel Stabæk og Sandefjord. Underskuddet tilsvarte nærmere hver fjerde omsatte krone i klubbene. Se listen under.
      Omsetning Resultatmargin Resultat
      Lillestrøm 100,7 17,4 % 17,5
      Vålerenga 73,8 8,7 % 6,4
      Viking 98,9 7,4 % 7,3
      Brann 95,2 5,8 % 5,5
      Fredrikstad 63,1 3,8 % 2,4
      Odd Grenlan 42,6 2,6 % 1,1
      Molde 36,6 0,3 % 0,1
      FC Lyn - - -
      Start 53,0 - -
      Ham Kam 38,5 -1,3 % -0,5
      Rosenborg 140,8 -8,6 % -12,1
      Tromsø 48,0 -9,2 % -4,4
      Stabæk 40,0 -22,5 % -9,0
      Sandefjord 33,0 -24,6 % -8,1


      Lyn vil ikke gå ut med tall før regskapet er godkjent. Start vil ikke gå ut med resultat før generalforsamlingen i juni.

      Kilde: Finansavisen basert på klubbenes egne regnskap
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • yesda
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Jan 2007
        • 182

        Nordlie overrasket over kortflommen

        Nordlie overrasket over kortflommen
        Lillestrøm-trener Tom Nordlie bruker ordet snodig når han skal oppsummere at klubben har pådratt seg sju gule kort og to røde kort i sesonginnledningen.
        TORBJØRN ANDERSEN 30.04.2007, 12:30 oppdatert 12:36

        - Jeg ønsker ikke noen svær debatt rundt kortene, men det er snodig at vi har pådratt oss så mange kort. Vi har sluppet inn et mål bakover, prøvd å spille offensiv god fotball og er ikke noe griselag, sier Nordlie og fortsetter:

        - Alle lagene jeg har trent har også stort sett ligget på topp tre på fair play-statistikken, sier Nordlie til Speaker.no.

        Seier = tabelltopp

        Likevel har Lillestrøm pådratt seg sju gule kort og to røde så langt. I mandagens oppgjør mot Lyn betyr det at Khaled Mouelhi og Frode Kippe må sone. I tillegg sliter klubben med skade på Simen Brenne.

        - Vi går for seier. Vinner vi er vi også på tabelltoppen, sier Nordlie og fortsetter:
        - Lyn er et leit lag å spille mot. De er gode på kontringer, har hurtighet i Espen Hoff og rutine i Tommy Berntsen, sier Nordlie.

        Satser på titler

        Han har en høy målsetting med jobben på Åråsen.

        - Jeg sa da jeg ble ansatt at målet er å vinne en tittel eller to i løpet av de tre årene kontrakten varer, sier Nordlie.

        - Er dere gode nok til å vinne allerede i år?
        - Vi er et av fem-seks lag som kan vinne, sier Tom Nordlie.

        Kommentar

        • forzakanaris
          Medlem
          Møteplager
          • Feb 2007
          • 92

          Fra rb.no

          Foto Roar Grønstad SCORER IGJEN? Olivier Occean.
          Tabelltopp i kveld?

          LILLESTRØM:
          Etter Rosenborgs maktdemonstrasjon mot Brann i går, er utgangspunktet klart for LSK: Tabell-tet med seier mot Lyn i kveld.
          Følg LSK-Lyn direkte her fra 19.00!



          Av Per Kristian Torvik
          Publisert 29.04.2007 - 22:00 Oppdatert 30.04.2007 - 15:43

          KOMMENTAR

          Det vil være greit å ta med seg, selv om det bare er spilt fire serierunder. Men fortsatt er det flere spørsmål enn svar i en serie som ikke har satt seg:
          Et Brann-lag som glitret mot Vålerenga for ei uke siden, sto som læregutter på Lerkendal. Bengt Sæternes ble helt tatt ut av kampen, mens Torstein Helstad bare i glimt før pause viste hva han kan.
          Et passivt Rosenborg ble satt på plass av Stabæk i forrige serierunde. Denne gangen løp trønderne over og rundt Brann. Marek Sapara var spillbar, involverte seg i kampen på en helt annen måte enn før i år – og scoret to ganger.
          Ex-rosenborger Jan Gunar Solli uttalte før oppgjøret at tidspunktet å møte gamle lagkamerater på var gunstig. Det kan kanskje ha vært nok til å tenne dem. Aller mest viser nok oppgjøret at norsk fotball er uforutsigbar på denne tida av året.
          Er med i toppen

          Brann, LSK og Rosenborg er som annonsert før serien startet med i toppen. Bare Vålerenga sliter med for få poeng av de forhåndstippede.
          Rosenborg dokumenterte i går at de fortsatt kan når det klaffer. Spørsmålet er om de vil være like stabile mot alle lag. Å motivere seg mot Brann, LSK og Vålerenga har aldri vært et problem for dem.
          Men å vinne alle kampene mot den svakeste halvdelen av tabellen krever full konsentrasjon. Akkurat på det punktet har ikke RBK vært like tillitvekkende de siste årene, som de var i Eggens regjeringstid.
          Kanskje vil seriegullet gå til den som er dyktigst på det.
          Nå skal det sies at Lyn ikke blir en kasteball i kveld. Henning Bergs menn går til topps hvis de tar tre poeng med seg. Et klassisk toppoppgjør, med andre ord, der vinneren tar alt.
          Også ledelse i serien.
          Godkjent

          Uavgjort mot Strømsgodset på en håpløs bane i Drammen har tatt noe av glansen av LSKs fine serieåpning.
          Den kampen er det liten grunn til å dvele ved lenger. Omstendighetene var så spesielle, med tidlig utvisning til hjemmelaget, knallhard jobbing av begge lag, umulige forhold på spille under – og et straffespark imot – gjorde at dette kunne gått begge veier.
          Men det er på tide at LSK viser spillemessige framskritt når laget inviterer til jubileumskamp på Åråsen. Åpningskampen mot Fredrikstad er det beste laget har gjort i år.
          Kampen mot Odd på et flunkende nytt kunstgress i Skien var akkurat så god som en bortekamp bør være i april.
          Da skal det være på tide å dokumentere medaljeform på Åråsen når vi skriver 30. april i dag.
          -= I döda vinkeln ser jag allt du gjör =-

          Kommentar

          • morten
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2156

            -Jeg vil bare bli frisk

            - Jeg vil bare bli frisk

            Brennes marerittinlening

            Simen Brenne ser at veien tilbake til førsteelleveren kan bli lengre etter skadeavbrekket. Det gidder han imidlertid ikke tenke på nå.
            [FONT=Arial]Av JAMEL RAKE

            [/FONT]
            [FONT=Arial,Helvetica]
            SKADET: Simen Brenne. Foto: Scanpix
            [/FONT][FONT=sans-serif]VG Nett følger:

            Lillestrøm / RSS

            Lyn / RSS

            [/FONT]

            --- Eliteguiden ---KampeneTabellBest på børsenToppscorer'nAssistPoengligaenTilskuertallRød e og gule kortKlubbinformasjonNår kom måleneSelvmålStraffemålStraffebomDommerbørsenDebat tVG Nett LIVELinkerTabkonk1. divisjonCupenKvinner
            -- Resultater fra 42 ligaer! --ArgentinaBelgiaBrasilBulgariaChampions LeagueDanmarkDansk 1. divEngelsk PLEngelsk 1. divEngelsk 2. divEngelsk 3. divEngelsk ConferenceFinlandFrankrikeHellasIslandIsraelItalia Serie AItalia Serie BKroatiaNederlandNorsk eliteserieNorsk 1. divPolenPortugalRomaniaRusslandSerbiaSlovakiaSlove niaSkottlandSpaniaSpansk 2.div.SveitsSverigeTsjekkiaTyrkiaTysklandTysk 2.div.UngarnUSAØsterrike
            [FONT=sans-serif]Mobilvarsling

            Scoringsvarsel på din mobil!

            Klikk her - scoringsvarsel for 448 lag!
            [/FONT]

            VG Nett LIVE:
            Lillestrøm - Lyn 19.00

            Han har kun fått med seg 29 minutter med eliteseriefotball for Lillestrøm denne sesongen. En mye omtalt takling på La Manga og en strekkskade har gjort serieinnledningen til et mareritt for syvmillionersmannen.

            - Det er fryktelig kjedelig. Jeg har aldri vært så mye skadet
            før.

            - Nå vil jeg imidlertid bare bli frisk igjen, og komme meg i form. Så skal jeg slåss om en plass på laget. Men akkurat nå tenker jeg ikke så mye på akkurat det, forteller Simen Brenne til VG Nett.

            Testes i ettermiddag

            Han blir testet klokken 15 i ettermiddag, knappe fire timer før kampstart mot Lyn på Åråsen. Fysioterapeut Jørn Karlsen er forsiktig optimist med tanke på å få landslagsmannen med på benken.

            - Han har hatt fin fremgang de siste dagene, men det har jo blitt lite med fotball - så i utgangspunktet er jeg litt skeptisk. Men han kan være aktuell, sier Karlsen.

            Østfoldingen drar imidlertid litt mer på det.

            - Nja. Jeg håper selvsagt, men det er vanskelig å si. Jeg skal få litt behandling, så får vi se, sier Brenne.

            Strand inn?

            Ifølge Romerikes Blad vil trolig Pål Strand gå inn å ta plassen på kanten. Lillestrøm må som kjent klare seg uten Khaled Mouelhi og Frode Kippe på grunn av karantene.

            - Lyn er et godt bortelag. De er gode på dødballer og gode på kontringer. De har enkeltspillere som Espen Hoff og Edu. Det er også mye rutine i Tommy Berntsen, sier Tom Nordlie til klubbens egen hjemmeside.

            (VG NETT 30.04.07 kl. 16:14)
            Badekar
            http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

            Kommentar

            • Kopperud
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2006
              • 1697

              Ante ikke det ble mål

              ÅRÅSEN:
              (Lillestrøm – Lyn 3-1). Kasey Wehrman skjønte lite da LSK gikk opp til 2-1 mot Lyn.
              Av Espen Solbakken
              Publisert 30.04.2007 - 22:12
              Tips en venn om denne saken
              Skriv ut denne siden



              Kasey Wehrmans kamp mot Lyn gikk fra dype bølgedaler til store høyder. Først forærte han Stefan Gislason ballen slik at Lyn kunne utligne til 1-1, deretter gikk han i duellen på overtid i 1.omgang som gjorde at LSK gjenvant føringen.
              – Det gikk for sakte i hodet mitt da Gislason tok ballen. Jeg hørte Pål Steffen rope at jeg kunne snu, men det han mente var at jeg ikke kunne snu! Jeg har ingen unnskyldning eller forklaring for baklengsmålet, sa Kasey.
              – Var nok selvmål

              – Hva med corneren som endte i riktig nett?
              – Det var nok et selvmål av Lyn-spilleren, selv ante jeg ikke at det ble mål, langt mindre at jeg traff ballen, sa australieren.
              Wehrman mente LSK gjorde nok til å vinne, men at spillet ikke er optimalt ennå. Likevel var han glad for at gamle slitere som Pål Strand og Arild Sundgot bidro til tre poeng og serieledelse.
              Pål er som Beckham

              – Jeg prøver å gi Pål ballen så ofte som mulig når han spiller. Han har nok mistet en meter i fart, men han er litt som David Beckham. Heller ikke han trenger å gå rundt backene for å slå gode innlegg. Pål behøver bare å holde bredden, så er han viktig for oss.
              – Hva med Arild som igjen kommer inn og scorer?
              – Antakeligvis ville halve eliteserien kjøpt ham i morgen om de fikk sjansen. Og hos oss sitter han på benken. Det sier litt om oss nå, sier Kasey Wehrman.


              Ultras Felt C 2005x2015

              Lillestrøm & Bajen

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                RB

                Foto Roar Grønstad
                TABELLTOPP: Olivier Occean, Heinz Müller og Magnus Myklebust i sentrum for jubelen over at LSK topper eliteserien. FOTO: ROAR GRØNSTAD

                – Mangler rytme

                ÅRÅSEN: LSK-trener Tom Nordlie ser konturene av hvordan han ønsker laget skal spille, men mener det er et stykke fram.


                Av Per Kristian Torvik
                Publisert 30.04.2007 - 22:24

                – Vi mangler en del rytme. Det er ganske avgjørende. Nå jobber vi ganske hardt med å få en del elementer til å sitte. Jeg synes det er viktigere at vi skal bli veldig gode på noe, istedenfor å være litt bra på alt, sa Tom Nordlie.
                Nå topper LSK eliteserietabellen med 10 poeng – ett foran Brann.

                –Ingenting avgjort
                – Ingenting avgjøres nå. Men det føles godt å ha de ti poengene, og langt bedre enn de sju vi hadde før kampen mot Lyn.
                I går måtte han sette opp laget uten nøkkelspillere som Frode Kippe og Khaled Mouelhi (karantener for røde kort) og Simen Brenne (fortsatt skadet).
                – Pål Strand fikk sjansen fra start og Arild Sundgot kom inn og scoret. Hva betyr det for LSK?
                – For de to, som har spilt mye før om årene, hadde de to valg. Det ene var å bli frustrert. Det andre var å trene hardt og stå på. De valgte det siste. Derfor kunne de være med å prege denne kampen.

                Fortjent seier
                LSK spilte seg opp og vant en fortjent seier. Men spillerne virket litt tunge, noe fysisk trener Erlend Slokvik er enig i.
                – De var lettere i kroppen enn mot Strømsgodset. Det betyr at de er på vei opp. Når de er litt tunge har det med treningen å gjøre. Vi trener ikke bare for å være gode i mai. Laget skal være i god form helt fram til jul, sier Erlend Slokvik.


                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  VG

                  Lillestrøm imponerte ikke Berg

                  ÅRÅSEN (VG Nett) Selv om Henning Berg mener Lillestrøm vant fortjent, ble han ikke altfor imponert over serielederen.
                  - Jeg synes ikke Lillestrøm skilte seg noe ut fra de andre lagene vi har spilt mot. Det var ikke store forskjellen, sier Berg til VG Nett.

                  Han mente likevel at laget hans slapp Lillestrøm for enkelt til ved avgjørende anledninger.
                  - Jeg er litt skuffet over at vi ikke tar innleggene deres bedre. Vi vet at de er tøffe og fysisk sterke. Vi har vært bra på den biten i det siste også. Men i dag lar vi likevel Lillestrøm slippe for lett til i denne fasen av spillet.
                  - Målene LSK får, er nokså lettkjøpte, selv om målet til Myklebust for så vidt er en fantastisk prestasjon, sier Lyn-treneren.

                  Hovedstadslaget måtte starte med Dylan Mcallister på topp i stedet for en skadet Magnus Powell i dag. Australieren, med en fortid i blant annet Brann, imponerte ingen.

                  Ikke alvorlig for Berntsen
                  - Dylan gjør en grei jobb, men har også vært ute en stund, og Magnus har gjort en veldig bra jobb i det siste. Christian Brink var også borte. Det gjorde også sitt.
                  - Vi har en større tropp enn i fjor. Det har gitt positivt utslag, men resultatene visr at det ikke har gjort det nok, sier Berg.

                  Like før slutt måtte han ta viktige Tommy Berntsen av banen, men veteranen forsikrer at det ikke skal dreie seg om noe alvorlig.

                  30.04.2007 kl. 22:33

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    Aftenposten

                    Nærmer seg kampformen


                    DEN HARDE VEIEN: Tommy Berntsen (bak) og Olivier Occean hadde noen tøffe tak, men begge kom godt fra det. ( Foto: Digitalsport )

                    ÅRÅSEN, LSK – Lyn 3-1:
                    Lyn-kaptein Tommy Berntsen spiller seg gradvis i form. I dag orket han 77 minutter mot Lillestrøm.

                    Av: André Almløv
                    Publisert: 30.04.2007 kl. 22:39

                    - Det ble akkurat så tøft som jeg hadde forventet. Jeg har ikke spilt fotball på ni måneder og må ta det litt rolig. Forrige kamp kom jeg innpå i 20 minutter. I dag økte jeg til 77 minutter. Jeg må ta det gradvis, sier Berntsen.

                    Sammen med Indridi Sigurdsson temmet han Olivier Occean, men måtte se Magnus Myklebust og Bjørn Helge Riise herje med sidebackene.
                    - Det var en fortjent seier til LSK, men jeg synes vi hadde noen gode perioder i løpet av kampen som vi kunne fått mer ut av. Vi gjør en helt grei kamp, men det er ikke godt nok mot Lillestrøm på Åråsen.

                    Den tidligere LSK-kjempen tror gamleklubben vil komme godt ut av årets serie.
                    - LSK har en solid stall og et bra lag, og kommer nok til å være med i toppen denne sesongen. I dag var de ikke voldsomt gode, men akkurat som forventet.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      Fxt

                      LSK tent av Nordlie-dansen




                      Lillestrøm - Lyn 3-1 (2-1)

                      Åråsen.
                      Mål: 1-0: Magnus Myklebust (18), 1-1: Stefan Gislason (29), 2-1: Kasey Wehrman (45), 3-1: Arild Sundgot (87).
                      Gult kort: Jo Tessem og Kim Holmen, Lyn
                      Dommer: Tommy Skjerven, Kaupanger IL

                      Tom Nordlie førte LSK til tabelltopp med luftfiolin og dans på spillermøtet.

                      ÅRÅSEN (Nettavisen): Tom Nordlie synes det er verre ting enn å være på tabelltopp. Men frykten for at spillerne ikke skulle føle det samme før hjemmekampen mot Lyn fikk den uortodokse treneren til å ta høyst uortodokse virkemidler i bruk:

                      «Vi er ’Fugla»
                      Foran en smekkfull LSK-garderobe satte treneren på klubbhymnen «Vi er ’Fugla» på full guffe, og improviserte med dans og herlig luftfiolin-spill oppi ansiktet på lett forbløffede LSK-spillere.
                      Trikset fungerte. Til gangs.
                      - Tom ante nok enn viss nervøsitet i spillergruppa, mener Shane Stefanutto.
                      - Trikset fungerte, vi lo, og torde våge mer, mener venstrebacken.
                      - Du forbinder vel ikke akkurat Occeans brassespark med Lillestrøm, gjør du vel?

                      Ta flere sjanser
                      Tom Nordlie er også fornøyd med stuntet og avkastningen. Riktignok mener LSK-treneren at det fortsatt er et stykke før samhandlingen og rytmen sitter som den skal, men han ser tendensene. Og hvem kan klage når hans gulkledde er på tabelltopp og ubeseiret etter tre kamper?
                      - Jeg kan tenke meg flere ting som er langt verre, innrømmer Lillestrøms hjemvendte sønn, og understreker at han vil at spillerne skal se på slike dager som et kulturbegivenhet, hvor målet er å underholde de ti tusen betalende tilskuerne.
                      - Da må vi også tørre å ta sjanser, og ikke bli feige slik vi ble mot Strømsgodset, understreker han.


                      Arild Sundgot blir gratulert av Oliver Occean og resten av lagkameratene etter 3-1-målet.
                      Foto: SCANPIX

                      Utnyttet Lyns markeringssvikt
                      Og selv om det aldri ble noen kjempefest på Åråsen, så var brorparten av de som gikk hjem særs fornøyde med tabelltopp og tre velfortjente poeng.
                      Lillestrøm var det beste laget fra avspark, styrte det meste av kampen og utnyttet markeringstabbene i Lyn-forsvaret til gangs. Først da Magnus Myklebust kunne lobbe inn 1-0, deretter da Kasey Wehrman kranglet inn 2-1 med god hjelp fra Lyn-forsvaret. «Superreserve» Arild Sundgot fikk så den store gleden av å stå helt umarkert på fem meter, og kunne enkelt heade inn Bjørn Helge Riises presise innlegg i sluttminuttene.
                      Da gjorde det lite at Kasey Wehrman hadde et sekunds hjerneblødning og lot sin gamle frende Stefan Gislason få fritt leide midtveis i førsteomgangen, og utligne til 1-1: Lillestrøm er på tabelltopp, et sted romerikingene ikke har noe imot å være.
                      Eller som Magnus Myklebust sier:
                      - Det er moro på tabelltopp.

                      Kommentar

                      Working...