HVA SKJER FRAMOVER I LSK OG KFL?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

Skrevet av Arild Myklebust

søndag 07 november 2004
    Vi gir deg litt info om hva som skjer de neste månedene. I tillegg ser vi litt framover til neste år. Les mer om den gedigne dugnaden det er på gang i både klubben og KFL :- Først og fremst er det deilig å ha nye trenere på plass. Undertegnde var på plass på den første treninga til " Der Uwe" og det så faan meg ut som spillera hadde fanden i ræva. En enorm innsats må til med Uwe som trener, ingen spillere har noe frikort lenger. LSK som klubb MÅ nå ta tak og få tak i gode, stabile toppspillere. Sånne spillere skaper forventninger, selger sesongkort og kan gjøre LSK til et stabilt topplag som kan kjempe om serie og cupgull. Hører dere Per Berg, Jan Åge Fjørtoft og Per Mathisen ???

- Før jul sender vi som vanlig ut juleutsendelsen fra KFL. Den består som vanlig av julenummeret av Humbug, innbetalingsblankett til KFL og tilbud om sesongkort m.m. I tillegg vil KFL, LSK og shopen ha et julemarked på LSK-Shopen en lørdag i desember. Julegaver i gult og svart kan allerede planlegges.

- I løpet av november vil LSK kjøre i gang sesongkortpushinga til neste år. Vi i KFL får hjelpe til med å få dette bedre enn noengang.

SESONGEN 2005 : Det skjer så mye nå at det er vanskelig å få med alt. En kortfatta infopakke av tidenes største mobilisering m.h.t personmarked, tribuneopplegg og markedsføring kommer her :

# Når oppsettet for 2005 kommer vil LSK og KFL sette seg ned for å lage hver kamp til et tema. Hver kamp skal markedsføres som en egen begivenhet. En kamp kan for eksempel bli Romeriksklubbenes dag, der klubber i området blir invitert til et bra opplegg på stadion. Dette er ALLTID i tillegg til de "faste" tilskuerne som LSK faktisk har fått mange av. 7200 i snitt i en møkkasesong er rett og slett imponerende. Mange har vel også fått med seg at Jan Jensen er ansatt i LSK med kun dette for øyet. Han samarbeider tett med alle instanser i LSK-familien. En meget spennende satsing er i emning.
    # KFL og LSK vil sette opp en rekke busser til hjemmekampene på Åråsen. Til nå har vi faktisk 5-6 bussruter klare, den lille infoen vi har sendt til interesserte har gitt kjemperespons. Dette er både på Romerike, Oslo, Østfold, Hedmark og Vestfold m.fl. Mer info om rutene kommer utover.
    # Gjerdet mellom det nåværende K-Feltet og Felt c skal rives. I tillegg skal det sveises fast et nytt forsangerfelt på Felt C. Dette betyr at vi nå får to forsangerfelt på det nye Kanari-Feltet, noe som betyr at vi vil få med oss halve langsida på hver eneste lille fillekamp. Feltet er fortsatt intimt. Dette kan også styrkes ved å legge et banner m.m på de minste kampene. På storkampene vil vi også bli enda flere enn vi har vært nå. Kanari-Fansen får i pose og sekk, gled dere folkens !
    # Satsinga til LSK-Tifo og LSK-Shopen er inne i en spennende fase. De økonomiske og menneskelige ressursene ser ut til å mangedobles i sesongen 2005. Vi kommer tilbake med mer info så fort så vi veit noe mer konkret.
    # Midtre del av Rainbow-tribunen har blitt godkjent av LSK som et 100% LSK-felt. Alle andre enn LSK-fans er uønsket her. Her har man allerede fått 20-30 nye "hardcore-fugler" til å være med på å skape noe nytt på andre sida. Dette er med andre ord nå et reelt kanarifelt. Det nye Kanari-Feltet på Robo-tribunen, som nå teller oppimot 2700 stykker på storkampa, får nå følge av over 600 stykker på midten av Rainbow-tribunen. Nok en gang er det verdt å minne folk på at den forbedrede plasseringa inn mot midten kan gjøre underverker med stemninga. Ikke glem hvor bra det var mot RBK, Tromsø og Viking i sommer.
    # En kjempefin debatt om turopplegget 2005 har dukket opp. Det er sjelden man ser så mye vettuge innlegg på et debattforum. Fortsett med det, vi skal forbedre årets gode oppmøte neste sesong. Den eneste lille moroa en gammal turveteran fikk var da noen savna nattbussene fra "gamle dager". De av oss som har tilbringt mang en jævlig kjip søndag i en norsk by vil vel heller kappa av hånda enn å gå tilbake til nattbusser. Vel, det var kun en digresjon. Mange skal vi bli på bortebane neste år.

Til slutt vil jeg oppfordre alle LSK-fans til å ENGASJERE seg i KFL og LSK. Et av de viktigste bidragene her er kort og greit å få folk til å kjøpe sesongkort. I tillegg er personlig initiativ uvurdelig for oppslutninga på det nye Kanari-Feltet. Det nye Kanari-Feltet skal være STAPPFULLT av folk, både sittende og stående, på den første hjemmekampen neste år. Når man ser på de ovenforstående punktene er det nesten så man ikke greier å vente til april neste år. Vallhall og den nye kunstgressbanen får holde i ventetida.

Vennlig hilsen Kanari-Fansen v / Arild Myklebust !

PS !!! STOR takk til alle som gjorde festen etter siste hjemmekamp til en sinnsyk opplevelse. Sjelden har ordet skadefryd stått i panna på 500 vilt festende mennesker. Moro var det også at våre bydelsvenner ikke fikk gullet. Neste år veit vi, og sikkert dem også, at ballen ikke går stang inn for de blå hver eneste kamp. Det fikk vi erfare i 2002. Fugla mot toppen med Uwe Røsler !!!
  • blue
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2004
    • 1429

Re: HVA SKJER FRAMOVER I LSK OG KFL?

Opprinnelig skrevet av petter
    Den eneste lille moroa en gammal turveteran fikk var da noen savna nattbussene fra "gamle dager". De av oss som har tilbringt mang en jævlig kjip søndag i en norsk by vil vel heller kappa av hånda enn å gå tilbake til nattbusser. Vel, det var kun en digresjon. Mange skal vi bli på bortebane neste år.
    Litt merkelig at dette nærmest kommer som et direktiv fra ledelsen i KFL, når det sannelig er mange som savner avgang fra Lillestrøm på natta...

Jeg ser bare 1 løsning på dette: Sett opp 2 busser med forskjellig avreisetidspunkt!
    Fugla 4 Life!

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Takk for nyttig informasjon, Arild. Synes det dette høres bra ut med tanke på 2005.

Selv er jeg et ganske nytt medlem av KFL. Er selv 40 år, og har meldt meg inn sammen med min sønn på 10 år. Etter mange års fravær (har blant annet bodd utenlands) er det deilig å være tilbake på Åråsen, hvor jeg nesten ikke hadde vært siden midten av 70-tallet da jeg ofte var med faren min på kamp (ikke minst i gullårene 76-77 - håper de en gang kommer igjen !).

Etter min mening er det viktig med takhøyde i KFL. Fansen består av mange ulike typer mennesker, med en felles lidenskap: Sportsklubben. Derfor er det viktig med tilbud til folk i ulike livsfaser. Eksempelvis: selv synes jeg det hører med med en halvliter eller to på puben før kampen, men med en gutt på 10 år begrenser jeg selvsagt inntaket.

Egne familiebusser til bortekamper er veldig positivt, og vi skal få med oss noen bortekamper i 2005.

Kommentar

• Soo
        Medlem
        Møteplager
        • Apr 2004
        • 80

Jeg har sett at penga får busser og trikker til å kjøre rundt med flagg/ vimpler på kampdager. Burde ikke det vært mulig å få til på bussrutene rundt på romerike også? Det tar seg bra ut

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

Opprinnelig skrevet av Soo
          Jeg har sett at penga får busser og trikker til å kjøre rundt med flagg/ vimpler på kampdager. Burde ikke det vært mulig å få til på bussrutene rundt på romerike også? Det tar seg bra ut
          God idé. Tok buss i Oslo fra jobb i sentrum fredag ettermiddag, og jaggu meg var ikke bussen behengt med to VIF-vimpler...

Kommentar

• Ola
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1651

Opprinnelig skrevet av Soo
            Dette handler om markedsføring. VIF's bannere på Oslo Sporveier er kjøpte markedsplasser og spørsmålet er; ER DET GODT ANVENDTE MARKEDSPENGER? Jeg tror ikke det. Flaggene er alt for små, og dessuten blir det litt teit.

Bedre å sette inn ressurser til å få HELE Alex.Kjellands gate til å være full av Fugla-flagg på kampdag. Kanskje også andre deler av Lillestrøm by?

Kommentar

• Soo
              Medlem
              Møteplager
              • Apr 2004
              • 80

Poenget her er å nå ut til flest mulig på romerike, ikke bare i lillestrøm. Dette for å trekke folk fra hele området.

Dersom man setter opp egne busser til kampene er det også viktig at disse dekoreres med LSK effekter slik at disse synes og skiller seg kraftig ut fra resten av trafikken.

Kommentar

• FUGlinho
                KFL styremedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 2454

syntes det er bra at man tar grep for å få tilbake entusiasmen blant fansen...

såklart bør det også væra lsk flagg og vimpler på romeriks-bussene, viser at romerike er stolt av klubben sin!
                Kim
                Styremedlem KFL

Kommentar

• scages
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 1292

Re: HVA SKJER FRAMOVER I LSK OG KFL?

Opprinnelig skrevet av blue
                  Opprinnelig skrevet av petter
                  Den eneste lille moroa en gammal turveteran fikk var da noen savna nattbussene fra "gamle dager". De av oss som har tilbringt mang en jævlig kjip søndag i en norsk by vil vel heller kappa av hånda enn å gå tilbake til nattbusser. Vel, det var kun en digresjon. Mange skal vi bli på bortebane neste år.
                  Litt merkelig at dette nærmest kommer som et direktiv fra ledelsen i KFL, når det sannelig er mange som savner avgang fra Lillestrøm på natta...

Jeg ser bare 1 løsning på dette: Sett opp 2 busser med forskjellig avreisetidspunkt!
                  Er enig at det bør tilrettelegges. Siden jeg har en mistanke om at nattbussavganger kun fenger en liten konservativ gjeng, kunne man jo f.eks. ha satt opp en minibuss på natta, og en vanlig buss på morgenkvisten.

Kommentar

• Jaren-kanari
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Mar 2004
                    • 185

Busser til Åråsen

Som "langveis-fan" fra Hadeland (bonde-kanari) fikk jeg denne uka vite at det også er planlagt busser også fra Hadeland til Åråsen på LSK-kampene. Har selv sesongkort og har kjørt bil til og fra kamp til nå, og syns dette virker som et kjempetiltak for å rekruttere supportere utenfor Lillestrøm. En slik mulighet vil også gi ungdommen mulighet til å dra på matchene. Vinner vi dem, har vi gjort mye. Tror også en slik buss vil ha godt potensiale, siden det er mye LSK-patriotisme på tettstedene fra Hadeland mot Lillestrøm (Brandbu-Gran-Lunner-Roa-Harestua-Hakadal-Nittedal).

Je skar iværtfall få mæ hele slækta oppover (ælle hær ær i slækt...)å ælle skar vi trøkke LSK-motiv på busserulla våre.... :twisted:

(ps. en Hadlending har skrivi under for fugla, leste jeg i lokalavisen -Asani eller no sånt???)
                    Jaren-kanari
                    Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

Kommentar

Working...