Snillisme og Kanari-fansen

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • otho
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Nov 2004
    • 183

Snillisme og Kanari-fansen

Kanari-fansen vokser og vokser. Hva er prisen ?
    Er man i ferd med å prostituere seg?

Hvor er engasjemanget?

Det er akseptert at vi ligger midt på tabellen, så lenge man sier at man skal sloss i toppen.
    Det er akseptert at ingen skal være uenige.
    Det er akseptert at man ikke skal komme med kritikk...

Kanari-fansen må jo være stuereine.

Når var sistegangen det var høylytte protester fra Kanari-fansen,
    Når var sistegangen Kanari-fansen tokk et standpunkt som ikke var populistisk?

Er Kanari-fansen i ferd med å dø ut?
    Er Kanari-fansen i ferd med å bli en gjeng med tilskuere?

Kanari-fansen ikke skal kritisere andre spillere !
    Kanari-fansen vet at det er de som styrer det sportslige som er best kvalifisert til å men noe om hvem som skal spille.
    Kanari-fansen vet at LSK må trekke publikum, og at til det trengs artister, poeng, stemning og engasjert publikum.
    Kanari-fanse skal ikke påvirkning av spiller kjøp ?

Husk : Kanari-fansen er uavhengig!

Savner tiden med engasjement og trøkk ...
    eLSKe i gode og onde dager....
    eLSKe til døden skiller oss av....
    å eLSKe er inge hobby, det er en livsstil
  • CocaJerry
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2532

:roll:

Kommentar

• Joppe
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Dec 2003
      • 173

Et helv... debut-innlegg!

Kommentar

• Guling
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2004
        • 484

Du kan jo gi eksempler på hendelser der KFL skulle gått mot strømmen i løpet av det siste året eller noe?

Å skape oppstyr bare for å skape oppstyr gagner få.

Kommentar

• Bolsen3
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 1061

Nei fy faen for et elendig innlegg, må bare få lov å si det...

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men når jeg møter opp på kanari-feltet, så er det for å støtte laget i mitt hjerte, ikke for å vende meg mot spillere, trenere, ledelse osv...

Virker som du vil skape et slags opprør, bare for å gjøre det liksom. virker hvertfall utrolig fjortis spør du meg...

Kommentar

• Vestfold Kanaris
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Oct 2004
            • 4583

Blir så jævli patetisk å kalle noen for fjortis eller idiot bare fordi noen ikke mener akkurat det samma som DEG!

La heller være å kommentere noe hvis du ikke liker det som blir lagt inn. Samma som tv`n det, er det sjæmpjånns liiig match med råssenbårg driter jeg å se på!

Eller er det sånn at kun de som tar opp ting skal prate positivt om alt mulig? Ingen er like i kanari-fansen, og takke Allah for det! Ville blitt jævli kjedelig til slutt!

ÆRE VÆRE MANGFOLDET.

Lillestrøm SK
            Østlandets Stolthet
            LOUD
            PROUD
            ULTRA

Kommentar

• blue
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2004
              • 1429

otho har faktisk et poeng her.

Til tross for dårlige sportslige resultater de siste 15 åra, er Kanari-Fansen alltid med og slikker ræva til de som styrer klubben.

Det vi ser nå er konsekvensen av at Bøffelberget ble til Kanari-Fansen. KFL skal være et sted for alle. Vi skal være snille mot hverandre, og oppføre oss ordentlig. Da er det selvfølgelig ikke lov å skrike noe stygt om egne spillere i kampens hete, selv om du har brukt mange tusen kroner for å se et lag som havner på 7.plass.

KFL har vokst og utviklet seg, på godt og vondt!
              Fugla 4 Life!

Kommentar

• Bolsen3
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 1061

Synes da jeg må få lov å komentere litt, er det ikke det som er vanlig på et forum? Må da være lov å være uenig, og det er jeg absolut i denne saken...

Kan ta kritikk for "fjortis" komentaren, det blir selvfølgelig litt feil å si det. Uansett så er poenget mitt at det virker som personen som skrev innlegget vil være rebelsk bare for å være rebelsk, og det er ikke noe jeg synes passer inn i KFL...

Kommentar

• Bolsen3
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 1061

Synes da jeg må få lov å komentere litt, er det ikke det som er vanlig på et forum? Må da være lov å være uenig, og det er jeg absolut i denne saken...

Kan ta kritikk for "fjortis" komentaren, det blir selvfølgelig litt feil å si det. Uansett så er poenget mitt at det virker som personen som skrev innlegget vil være rebelsk bare for å være rebelsk, og det er ikke noe jeg synes passer inn i KFL...

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Oct 2004
                    • 4583

I kfl gjør man ikke sånn

fy a meg.

Synes vi skal slutte med ja for faen ropet også,
                    Hva med å bruke ja for pokker(kanskje litt på kanten det også)

Neida, tror ikke meninga hans var at vi skal klage på egne spillere i tide og utide. Men er det noen som ikke gir 100% for sportsklubben så synes jeg det skal sies i fra. Spillere som virkelig elsker klubben (Les. Bjarmann) er det få igjen av.

Spillere kommer og går Sportsklubben vil alltid være der!!
                    LOUD
                    PROUD
                    ULTRA

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Oct 2004
                      • 4583

Selvsagt, det forumet er her for! Men synes vi må ha såpass takhøyde og godta andres meninger.

din jævla fjortis hehe
                      LOUD
                      PROUD
                      ULTRA

Kommentar

• blue
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2004
                        • 1429

Det kan virke som om KFL har blitt veldig prektige de siste årene. Nå skal alle være like, og alle skal støtte alle.

Bøffelberget blir lett husket som en gjeng sinte mannfolk som slang kommentarer i hytt og pine! Men de var engasjert - det skal de ha for!

Det finnes selvfølgelig mange engasjerte supportere i dag også - heldigvis!! Men det er nærliggende å tro at fler og fler supportere går på kampen pga det sosiale, og folk har ofte ikke spesielt peiling på fotball. Blir som en vennegjeng på tur, eller et møte i syklubben. Hyggelig det - hvis det er det vi ønsker oss...

Jeg er veldig spent på hvordan det vil slå ut med det nye og utvidede Kanari-Feltet i 2005. Vi kommer til å bli enda fler på feltet - men kommer det til å bli flere som synger?? Uansett blir det sikkert et pent syn...
                        Fugla 4 Life!

Kommentar

• Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6248

Jeg må si meg helt enig med Otho. De artige kommentarene er så godt som totalt fraværende, de gode sangene synges sjeldnere, de nye sangene er dårlige(med unntak av "vi er på stadion"), etc, etc. Det er rett og slett ikke spesielt moro å stå i kanarifansfeltet lenger. Mulig det har å gjøre med at vi har fått en stadion som er mer steril i forhold til gamle Åråsen...Vet ikke helt hva som er grunnene. Jeg husker Molde-kampen i 98(?) da 400 stykker sto igjen for å ta Tommy Skjerven etter den eneste kampen i historien som har overgått Johny Ditlevsen(JEG HATER JONNY DITLEVSEN). DET var gøy. Jeg forbeholder meg retten til å si hva jeg vil om hvem jeg vil, og jeg må få sagt at snillisme ikke har et hjem i toppfotball. Når JP Winsnes blir bua ut er det skammelig og i overkant, men kommentarer må det være rom for.

Alt var bedre før, vet dere.
                          Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• blue
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2004
                            • 1429

Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                            Jeg må si meg helt enig med Otho. De artige kommentarene er så godt som totalt fraværende, de gode sangene synges sjeldnere, de nye sangene er dårlige(med unntak av "vi er på stadion"), etc, etc. Det er rett og slett ikke spesielt moro å stå i kanarifansfeltet lenger. Mulig det har å gjøre med at vi har fått en stadion som er mer steril i forhold til gamle Åråsen...Vet ikke helt hva som er grunnene. Jeg husker Molde-kampen i 98(?) da 400 stykker sto igjen for å ta Tommy Skjerven etter den eneste kampen i historien som har overgått Johny Ditlevsen(JEG HATER JONNY DITLEVSEN). DET var gøy. Jeg forbeholder meg retten til å si hva jeg vil om hvem jeg vil, og jeg må få sagt at snillisme ikke har et hjem i toppfotball. Når JP Winsnes blir bua ut er det skammelig og i overkant, men kommentarer må det være rom for.

Alt var bedre før, vet dere.
                            Mange bra poenger her! Synes forøvrig KFL snart er like steril som Åråsen...
                            Fugla 4 Life!

Kommentar

• CocaJerry
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2532

Re: Snillisme og Kanari-fansen

Opprinnelig skrevet av otho
                              Kanari-fansen vokser og vokser. Hva er prisen ?
                              Er man i ferd med å prostituere seg?

Hvor er engasjemanget?
                              Tviler sterkt på at KFL blir til salgs, hvor får du det fra? Er du til salgs, hva er prisen?

Det er akseptert at vi ligger midt på tabellen, så lenge man sier at man skal sloss i toppen.
                              Det er akseptert at ingen skal være uenige.
                              Det er akseptert at man ikke skal komme med kritikk...
                              Det er ikke slik at det er akkseptert å ligge midt på tabellen på den måten du sier det.
                              Da noen er uenige i noe KFL gjør så veit jeg de strekker seg langt da det gjelder å ta imot kritikk og måter å få kritikk på. Det at jeg ikke er "banna" fra dette forumet er bevis nok på det.
                              Kanari-fansen må jo være stuereine.
                              Når var sistegangen det var høylytte protester fra Kanari-fansen,
                              Når var sistegangen Kanari-fansen tokk et standpunkt som ikke var populistisk?
                              Må vi være stuerene? hvem sa det?
                              Vi har alle protestert det vi kunne på en trener som var i sin siste sesong på Åråsen. Vi har grynta på Erlandsens laguttak og enkelte spillere så vi ble hengt ut i media av trener og aviser.
                              For ikke så lenge siden var vi på Stabekk og protesterte, dro på oss 20000 i bot. Hvis du skal tilbringe livet leitende etter upopulististke standpunkt så blir ikke dette det siste anklagende, sutrende og ukonkrete "brevet" du kommer til å skrive.
                              Er Kanari-fansen i ferd med å dø ut?
                              Er Kanari-fansen i ferd med å bli en gjeng med tilskuere?
                              Neste år har by tribunedel som er lenger inn mot midten, 2 forsangere, mer satsing på TIFO. Spørsmålet er vel om du er blitt en tilskuer ("her" og på Åråsen)

Kanari-fansen ikke skal kritisere andre spillere !
                              Kanari-fansen vet at det er de som styrer det sportslige som er best kvalifisert til å men noe om hvem som skal spille.
                              Vi slenger hva vi vil, det gjør ihvertfall jeg. Er ikke så mange supporterklubber i verden som har så mye å si på laguttaket, isåfall fortell. Alle veit hvor treig og sta Erlandsen er.

Kanari-fansen vet at LSK må trekke publikum, og at til det trengs artister, poeng, stemning og engasjert publikum.
                              Kanari-fanse skal ikke påvirkning av spiller kjøp ?
                              Her har du noe fornuftig på gang men så drunker det i at du mener KFL ikke gir fra seg nok stemning.
                              Skal være enig i at LSK kunne tatt mer hensyn til KFL og resten av Romerike enkelte ganger ( Daniel Braathen, John Carew, mer lønn til Werni). Siden vi ikke har hatt folk i styre før nå har vi kanskje ikke hatt så mye å si men hvor enige er vi om spillerkjøp da. Hvis vi stiller med midler på vegne av KFL til å kjøpe en spiller så får KFL sikkert mer å si
                              Husk : Kanari-fansen er uavhengig!

Savner tiden med engasjement og trøkk ...
                              Det er mye mer engasjement rundt KFL enn før, og trøkket som var mot RBK, Fredrikstad eller Enga borte har aldri vårt bedre enn i år.

Hvis du skal sutre så mye som det du gjør så er det greit å være LITT mer konkret, det var derfor min første besvarelse bare var ett oppgitt :roll:

Kommentar

• hertz
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Jan 2004
                                • 57

Kanari-fansen har tapt seg. Se gamle bilder fra 99, 2000 og 2001(greit vi var i toppen) da var det som regel stinn brakke på feltet. Det kan jo også ha noe med stadioutbygningen som var på den tiden.

Jeg stiller meg 100 %bak dette innlegget. Det var jo faen meg mange som sto i kanari-fansen i sista kampen mot Brann, som ikke skjønte en dritt når man jubla over at Rosenborg scora!! Hva faen er det for noe??

Men samtidig er det helt for jævlig at som lsk-supp er det sånne stunder du må ta til hjertet, for på Åråsen kan vi se langt etter neste triumf!
                                HAT

Kommentar

• ap4
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 271

Jeg er enig i en del som blir sagt. Synes mye av humoren som var på det gamle feltet, på den gamle tretribunen er blitt borte. Husker spesielt en hendelse hvor den gamle "Det er bare en Bjarne Sognnæs"-sangen ble sunget, og det var en som avsluttet med "Å takk o'Gud!!" :lol:

Synes det blir for dumt når noen på forumet her faktisk hisser seg opp over at det synges hat-sanger mot andre klubber når LSK leder! Hva er det for noe??

Kommentar

• Leif A
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 3962

Jeg synes at en del av det otho påpeker blir motbevist til fulle bare i denne tråden. :roll:

En del av ytringene hans blir etter min mening feil.
                                    Prostituerer vi oss? Tror ikke det.
                                    Aksepterer vi å havne midt på tabellen? Ikke såvidt jeg har sett her inne.
                                    Såvidt jeg kan se, er det både kritikk og uenighet her inne.

Høylydte protester og kritikk av spillere mener ihvertfall jeg at er fullstendig feil. Ja, vi kan lufte våre frustrasjoner her inne, men det bør være en høy terskel for å komme med mishagsytringer mot eget lag under en kamp. I så fall vil supportere ikke være en 12. mann!
                                    Knurr...

Kommentar

• Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

Synes det blir for dumt når noen på forumet her faktisk hisser seg opp over at det synges hat-sanger mot andre klubber når LSK leder! Hva er det for noe??
                                      Å takk,O gud!

Både for og imot innlegget. Nå var ikke jeg så mye med på gamle tribunen, da jeg var en liten gutt, men å være 200-300 på tretribunen til 2000 på "nye" feltet så sier det seg selv at det blir forandringer i alt. Det er for lite engasjerte folk generelt i kanari-fansen. Jeg vil tippe at at samla sett så er det mellom 50-100 som er veldig engasjerte, og det er alt for lite. Jeg ville aldri stått på stadion og pipi og slengt dritt til spillerne, men når jeg prater med andre så kan jeg si at han er ræva.

Tror det var i fjor, da vi hadde et møte på Martins før Molde kampen tror jeg, med 10-15 stk ang. hva vi skulle gjøre for å gi faen i det som skjedde med laget nå. Vi ble enige om å IKKE synge på spillerne, men på laget. Allerede under oppvarminga så var det mye synging: Blø for drakta osv. Detet så ut til å funke, ihvertfall for Espen, som var den eneste spilleren som fikk sangen sin syngi, der av: Espen blør for drakta.

Det jeg vil avslutte med er at savner du gamle dager, så må du ha en stor gjeng som gjør det samme. Nytter ikke med 5 stk nå, det blir for lite!

Kommentar

• ON
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3639

Opprinnelig skrevet av Tony
                                        Å takk,O gud!

Både for og imot innlegget. Nå var ikke jeg så mye med på gamle tribunen, da jeg var en liten gutt, men å være 200-300 på tretribunen til 2000 på "nye" feltet så sier det seg selv at det blir forandringer i alt. Det er for lite engasjerte folk generelt i kanari-fansen. Jeg vil tippe at at samla sett så er det mellom 50-100 som er veldig engasjerte, og det er alt for lite. Jeg ville aldri stått på stadion og pipi og slengt dritt til spillerne, men når jeg prater med andre så kan jeg si at han er ræva.

Tror det var i fjor, da vi hadde et møte på Martins før Molde kampen tror jeg, med 10-15 stk ang. hva vi skulle gjøre for å gi faen i det som skjedde med laget nå. Vi ble enige om å IKKE synge på spillerne, men på laget. Allerede under oppvarminga så var det mye synging: Blø for drakta osv. Detet så ut til å funke, ihvertfall for Espen, som var den eneste spilleren som fikk sangen sin syngi, der av: Espen blør for drakta.

Det jeg vil avslutte med er at savner du gamle dager, så må du ha en stor gjeng som gjør det samme. Nytter ikke med 5 stk nå, det blir for lite!
                                        Det sier seg selv at det var lettere for folk å bli inkludert når vi var 600 enn nå når vi er 2000 pluss/minus.

Kommentar

Working...