Riise og Occean rotet nesten på seg unødige gule kort (draktfeiring)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    #21
    Opprinnelig skrevet av Torolf
    Hva med å hyre inn en dommer som tar en gjennomgang av regelverket, med særlig fokus på å unngå unødvendige kort?
    Det er sikkert det ideelle, men hva med å starte i all enkelhet:
    • ikke ta av (helt eller delvis) trøya ved skåring
    • ikke sleng dritt til dommeren eller andre spillere
    • ikke spark, slå eller dytt til motspillere hvis vi ikke har stor fordel av det under spillets gang
    RoyVaadal.

    Kommentar

    • bjarmann
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 2936

      #22
      han skulle vel ha fått gult kort for den hendelsen, men det skal sies at dette er den mest latterlige regelen i fotballen! en spiller må da få rive av seg drakta i vill gledesrus så lenge han ikke har noen meldinger på en trøye under drakta o.l...
      I år så tar vi alt

      Kommentar

      • gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

        #23
        Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
        Hvordan kan vi lære spillerne våre å bli mer profesjonelle, slik at unødige gule kort forhindres?
        Forseelsen Occean fikk gult for var vel ganske unødvendig den også. Han felte en FFK-spillere etter at ballen for lengst var over sidelinjen, om jeg ikke husker feil....

        Også dette handler om dispilin.


        Mvh
        Gammer`n
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

        Kommentar

        • Raskolnikov
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1453

          #24
          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
          Forseelsen Occean fikk gult for var vel ganske unødvendig den også. Han felte en FFK-spillere etter at ballen for lengst var over sidelinjen, om jeg ikke husker feil....

          Også dette handler om dispilin.


          Mvh
          Gammer`n
          De fleste gule kort er unødvendige, men vi må ikke bli helt hysteriske. Jeg har aldri opplevd at spillere har fått gult kort for å lette litt på drakta. Det sammenlignes med Einarsson og Mifsud, men begge disse tok av seg drakten. Occean gikk helt klart etter ball, men bommet. Hvis en blir så opptatt av å unngå gule kort som enkelte her er, vil det naturlig gå ut over aggresiviteten og vi vil bli et dårligere lag.
          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            #25
            Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
            De fleste gule kort er unødvendige, men vi må ikke bli helt hysteriske. Jeg har aldri opplevd at spillere har fått gult kort for å lette litt på drakta. Det sammenlignes med Einarsson og Mifsud, men begge disse tok av seg drakten. Occean gikk helt klart etter ball, men bommet. Hvis en blir så opptatt av å unngå gule kort som enkelte her er, vil det naturlig gå ut over aggresiviteten og vi vil bli et dårligere lag.
            Jeg skjønner ikke hva vi har å tape på å unngå unødvendige gule kort. De nødvendige og uheldige kortene skal vi selvfølgelig ta med oss.

            Kommentar

            • myggen
              Medlem
              Hoffnarr
              • Apr 2007
              • 52

              #26
              occean sin takling var jo helt bak mål.. takler ein spiller som er på veg ut mot sie linjo.. talentlaust..

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                #27
                Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                Hvis en blir så opptatt av å unngå gule kort som enkelte her er, vil det naturlig gå ut over aggresiviteten og vi vil bli et dårligere lag.
                Jeg tror ikke aggresiviteten nødvendigvis blir så mye dårligere av at spillerne feirer skåringer med drakta på.
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • Raskolnikov
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1453

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                  Jeg tror ikke aggresiviteten nødvendigvis blir så mye dårligere av at spillerne feirer skåringer med drakta på.
                  Jeg tror ikke det har så mye å si at vi nesten fikk gult kort heller. Forøvrig svarte jeg på et innlegg om Occeans takling, ikke hans feiring. Det er ikke nødvendigvis dumt å takle bakfra selv om en spiller er ved sidelinjen. Hadde han vunnet ballen kunne det blitt en stor sjanse for LSK. Poenget er at aggressive lag også får flere gule kort, men det kan ofte være verdt det.
                  Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                    • ikke spark, slå eller dytt til motspillere hvis vi ikke har stor fordel av det under spillets gang
                    For å kverulere litt: Du mener det er greit å sparke eller slå en motspiller hvis vi har en fordel av det?
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • Fridtjof
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2005
                      • 2120

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal

                      ikke ta av (helt eller delvis) trøya ved skåring
                      ikke sleng dritt til dommeren eller andre spillere
                      ikke spark, slå eller dytt til motspillere hvis vi ikke har stor fordel av det under spillets gang
                      Jeg ser poenget ditt, men jeg er ikke så sikker på om for eksempel punktet angående drittslenging er så lett å få gjort noe med. Slike kommentarer kommer som regel når man føler seg urettferdig behandlet, og da handler man gjerne anderledes enn man ville gjort når man er rolig. Til sammenlikning klarer ikke engang vi å få fansen, som under en kamp ikke har på langt nær like høy puls som spillerne, til å slutte å rope "jævla ****" til en motstander. Hvordan skal vi da forvente at spillerne ikke mister hodet en eneste gang i løpet av sesongen?
                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                        For å kverulere litt: Du mener det er greit å sparke eller slå en motspiller hvis vi har en fordel av det?
                        Jeg regnet med at dette spørsmålet ville komme. Vi trenger kynisme. Dersom det ikke finnes noen annen utvei for å hindre et opplagt mål så kan et gult kort forsvares som fornuftig. Reglene er laget for at regelbrudd ikke skal lønne seg. Men noen ganger er det lønnsomt med regelbrudd. Da må vi utnytte det og ikke være en søndagsskole.

                        Mer kynisme, overfor NFF, overfor dommere, og overfor motstandere!
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • Serbern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 5496

                          #32
                          Jeg skjønner ikke at det å ta av seg trøya, eller dra den over hue i ren gledesrus skal gi kort, mens Martine og "rørleggern" kan fly på banen og leke dommere uten å få en eneste reaksjon, som Andresen holdt på igår mot Stabæk.

                          Kommentar

                          • Bondekanari
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Mar 2004
                            • 146

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                            Jeg ser poenget ditt, men jeg er ikke så sikker på om for eksempel punktet angående drittslenging er så lett å få gjort noe med. Slike kommentarer kommer som regel når man føler seg urettferdig behandlet, og da handler man gjerne anderledes enn man ville gjort når man er rolig. Til sammenlikning klarer ikke engang vi å få fansen, som under en kamp ikke har på langt nær like høy puls som spillerne, til å slutte å rope "jævla ****" til en motstander. Hvordan skal vi da forvente at spillerne ikke mister hodet en eneste gang i løpet av sesongen?
                            Spillerene er på jobb, og derfor kan vi forvente at de holder seg for gode til kort på bakgrunn av slike kommentarer. Tror de fleste av oss hadde fått en rimelig kjip arbeidssituasjon hvis vi kom med drittslenging til sjefen når han rettet på noe vi har gjort, samme om vi følte at det var riktig eller galt.

                            Kommentar

                            • RoyVaadal
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 4055

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                              Til sammenlikning klarer ikke engang vi å få fansen, som under en kamp ikke har på langt nær like høy puls som spillerne, til å slutte å rope "jævla ****" til en motstander. Hvordan skal vi da forvente at spillerne ikke mister hodet en eneste gang i løpet av sesongen?
                              Vi bør kunne forvente mer av våre "profesjonelle" 11 utvalgte enn av en vilkårlig tilskuer.
                              RoyVaadal.

                              Kommentar

                              • Fridtjof
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2005
                                • 2120

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Bondekanari
                                Spillerene er på jobb, og derfor kan vi forvente at de holder seg for gode til kort på bakgrunn av slike kommentarer. Tror de fleste av oss hadde fått en rimelig kjip arbeidssituasjon hvis vi kom med drittslenging til sjefen når han rettet på noe vi har gjort, samme om vi følte at det var riktig eller galt.
                                Advarsel: Kverulering på gang!

                                I prinsippet er jeg helt enig med deg, men hvis sjefen min, med fullt overlegg, hadde slått meg i hodet, ville faen meg jeg óg sagt fra. Tviler på at arbeidssituasjonen ville blitt værre av dét.

                                Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                Vi bør kunne forvente mer av våre "profesjonelle" 11 utvalgte enn av en vilkårlig tilskuer.
                                Helt enig, men man burde kunne forvente at folk klarer å oppføre seg, selv om man er på fotballkamp. Det virker dessverre som at dét noen ganger er for mye å be om, og da syns jeg det blir noe hyklersk at vi, i fellesskap, skal kunne forvente at det aldri koker over for spillerne våres.
                                Last edited by Fridtjof; 11.04.2007, 08:46. Begrunnelse: Dysleksien kicka inn igjen...
                                Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                Kommentar

                                • Rathsmeister
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 561

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                                  Jeg ser poenget ditt, men jeg er ikke så sikker på om for eksempel punktet angående drittslenging er så lett å få gjort noe med. Slike kommentarer kommer som regel når man føler seg urettferdig behandlet, og da handler man gjerne anderledes enn man ville gjort når man er rolig. Til sammenlikning klarer ikke engang vi å få fansen, som under en kamp ikke har på langt nær like høy puls som spillerne, til å slutte å rope "jævla ****" til en motstander. Hvordan skal vi da forvente at spillerne ikke mister hodet en eneste gang i løpet av sesongen?
                                  Jeg ser poenget ditt, men det er viktig etter min mening å trekke en klar linje mellom supportere på den ene siden og spillere på den andre...
                                  Spillere og supportere har etter min mening forskjellige oppgaver, og forskjellig bakgrunn knytte opp til den enkelte kamp.

                                  Spillere i toppfotballen i Norge har nå blitt helprofesjonelle. Fotaballen er jobben dems, og som i alle andre bransjer er arbeidsgiveren avhengig av resultater for å klare seg. Ulike ting som fører til unødvendige gule kort (se lenger opp i tråden) har blitt diskutert på forumet.
                                  Greit at det skjer en og annen glipp i ny og ne, men utover det mener jeg er for svakt av mennesker som lever fett p åå utøve hobbyen sin. Slike gule kort bør holdes til et minimum, helst ned mot null da det kan få konsekvenser senere i sesongen. Har aldri sett en dommer omgjøre avgjørelsen sin, etter drittslenging fra spillere.

                                  Her kommer supporterne inn. Det sies at supportere er lagets 12. mann (eller kvinne OTTAR ). "Oppgaven" til supporterne er å lege en best mulig ramme rundt kampen. En annen oppgav slik jeg ser det er å si fra til dommeren ved situasjoner vi føler LSK blir urettferdig behandlet. Ikke da for å omgjøre den bestemte situasjonen ( går som nevnt ikke), men for å påvirke dommeren til senere situasjoner til Lsk`s favør kontra disfavør.

                                  Regner med at du sammenliknet spillere og supportere for å få frem et poeng, men mener at dette blir helt feil.

                                  Spillerne som løper rundt på banen i lagets farger, har blitt tilbudt en kontrakt etter en helhetsvurdering på både ferdighetsnivå samt menneskelige egenskaper.

                                  Bak mennesker i supportergrupper ligger det ikke slike vurderinger, man kan med andre ord ikke sile ut uønskede individer. Å forvente samme profesjonalitet fra den kanten er helt bak mål. Men det er viktig å holde seg så lengt ned mot null også her.
                                  Husk at supportere ofte har et par pils innabords, og drar på kamp for også å få ut litt aggresjon. Da utelukker jeg dansing for dette er ikke supportere!!!

                                  Å sammenlikne disse to gruppene blir da etter min mening helt bak mål, ettersom det stilles ulike krav, og takhøyden for eder og galle fra supporterne er mye større...
                                  Mvh
                                  Martin Raths

                                  Kommentar

                                  • Fridtjof
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2005
                                    • 2120

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Rathsmeister
                                    ...Greit at det skjer en og annen glipp i ny og ne...
                                    Det er nettopp dette jeg prøver å poengtere. Jeg velger å tro at de to hendelsene på mandag som vi diskuterer her er unntaket, og ikke regelen. At det koker over i ny og ne må man rett og slett regne med. Hvis det derimot skulle skje hyppig i de nærmeste kampene, skal jeg innrømme at jeg tar feil.

                                    Bortsett fra dette, skal du få en tommel opp, Mads/Martin.
                                    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                    Kommentar

                                    • Rathsmeister
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2006
                                      • 561

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                                      Det er nettopp dette jeg prøver å poengtere. Jeg velger å tro at de to hendelsene på mandag som vi diskuterer her er unntaket, og ikke regelen. At det koker over i ny og ne må man rett og slett regne med. Hvis det derimot skulle skje hyppig i de nærmeste kampene, skal jeg innrømme at jeg tar feil.

                                      Bortsett fra dette, skal du få en tommel opp, Mads/Martin.
                                      Da tror jeg vi stort sett er enige her Are....
                                      Mvh
                                      Martin Raths

                                      Kommentar

                                      • Fridtjof
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2005
                                        • 2120

                                        #39
                                        Ja, da trekker jeg tilbake alt jeg har skrevet i denne tråden, og ilegger meg selv et rødt kort for å ha tatt helt feil. HELT FEIL! Samtidig ønsker jeg å beklage ovenfor deg, RoyVaadal, at du var nødt til å bruke energi på å svare på innlegg fra en påstålig drittunge som uttalte seg for tidlig.
                                        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                        Kommentar

                                        • mooph
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2005
                                          • 1496

                                          #40
                                          Og nå; Gult kort for å gå med smykke !!!??!!! Du snakker om amatør! Trekk i lønna!!!
                                          Fugla mot nye høyder

                                          Kommentar

                                          Working...