Riise og Occean rotet nesten på seg unødige gule kort (draktfeiring)
Collapse
X
-
han skulle vel ha fått gult kort for den hendelsen, men det skal sies at dette er den mest latterlige regelen i fotballen! en spiller må da få rive av seg drakta i vill gledesrus så lenge han ikke har noen meldinger på en trøye under drakta o.l...I år så tar vi altKommentar
-
Også dette handler om dispilin.
Mvh
Gammer`nMvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
De fleste gule kort er unødvendige, men vi må ikke bli helt hysteriske. Jeg har aldri opplevd at spillere har fått gult kort for å lette litt på drakta. Det sammenlignes med Einarsson og Mifsud, men begge disse tok av seg drakten. Occean gikk helt klart etter ball, men bommet. Hvis en blir så opptatt av å unngå gule kort som enkelte her er, vil det naturlig gå ut over aggresiviteten og vi vil bli et dårligere lag.Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteilKommentar
-
De fleste gule kort er unødvendige, men vi må ikke bli helt hysteriske. Jeg har aldri opplevd at spillere har fått gult kort for å lette litt på drakta. Det sammenlignes med Einarsson og Mifsud, men begge disse tok av seg drakten. Occean gikk helt klart etter ball, men bommet. Hvis en blir så opptatt av å unngå gule kort som enkelte her er, vil det naturlig gå ut over aggresiviteten og vi vil bli et dårligere lag.Kommentar
-
Kommentar
-
Jeg tror ikke det har så mye å si at vi nesten fikk gult kort heller. Forøvrig svarte jeg på et innlegg om Occeans takling, ikke hans feiring. Det er ikke nødvendigvis dumt å takle bakfra selv om en spiller er ved sidelinjen. Hadde han vunnet ballen kunne det blitt en stor sjanse for LSK. Poenget er at aggressive lag også får flere gule kort, men det kan ofte være verdt det.Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteilKommentar
-
Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Jeg ser poenget ditt, men jeg er ikke så sikker på om for eksempel punktet angående drittslenging er så lett å få gjort noe med. Slike kommentarer kommer som regel når man føler seg urettferdig behandlet, og da handler man gjerne anderledes enn man ville gjort når man er rolig. Til sammenlikning klarer ikke engang vi å få fansen, som under en kamp ikke har på langt nær like høy puls som spillerne, til å slutte å rope "jævla ****" til en motstander. Hvordan skal vi da forvente at spillerne ikke mister hodet en eneste gang i løpet av sesongen?Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
Mer kynisme, overfor NFF, overfor dommere, og overfor motstandere!RoyVaadal.Kommentar
-
Jeg skjønner ikke at det å ta av seg trøya, eller dra den over hue i ren gledesrus skal gi kort, mens Martine og "rørleggern" kan fly på banen og leke dommere uten å få en eneste reaksjon, som Andresen holdt på igår mot Stabæk.Kommentar
-
Jeg ser poenget ditt, men jeg er ikke så sikker på om for eksempel punktet angående drittslenging er så lett å få gjort noe med. Slike kommentarer kommer som regel når man føler seg urettferdig behandlet, og da handler man gjerne anderledes enn man ville gjort når man er rolig. Til sammenlikning klarer ikke engang vi å få fansen, som under en kamp ikke har på langt nær like høy puls som spillerne, til å slutte å rope "jævla ****" til en motstander. Hvordan skal vi da forvente at spillerne ikke mister hodet en eneste gang i løpet av sesongen?Kommentar
-
Til sammenlikning klarer ikke engang vi å få fansen, som under en kamp ikke har på langt nær like høy puls som spillerne, til å slutte å rope "jævla ****" til en motstander. Hvordan skal vi da forvente at spillerne ikke mister hodet en eneste gang i løpet av sesongen?RoyVaadal.Kommentar
-
Spillerene er på jobb, og derfor kan vi forvente at de holder seg for gode til kort på bakgrunn av slike kommentarer. Tror de fleste av oss hadde fått en rimelig kjip arbeidssituasjon hvis vi kom med drittslenging til sjefen når han rettet på noe vi har gjort, samme om vi følte at det var riktig eller galt.
I prinsippet er jeg helt enig med deg, men hvis sjefen min, med fullt overlegg, hadde slått meg i hodet, ville faen meg jeg óg sagt fra. Tviler på at arbeidssituasjonen ville blitt værre av dét.
Opprinnelig skrevet av RoyVaadalVi bør kunne forvente mer av våre "profesjonelle" 11 utvalgte enn av en vilkårlig tilskuer.Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
Jeg ser poenget ditt, men jeg er ikke så sikker på om for eksempel punktet angående drittslenging er så lett å få gjort noe med. Slike kommentarer kommer som regel når man føler seg urettferdig behandlet, og da handler man gjerne anderledes enn man ville gjort når man er rolig. Til sammenlikning klarer ikke engang vi å få fansen, som under en kamp ikke har på langt nær like høy puls som spillerne, til å slutte å rope "jævla ****" til en motstander. Hvordan skal vi da forvente at spillerne ikke mister hodet en eneste gang i løpet av sesongen?
Spillere og supportere har etter min mening forskjellige oppgaver, og forskjellig bakgrunn knytte opp til den enkelte kamp.
Spillere i toppfotballen i Norge har nå blitt helprofesjonelle. Fotaballen er jobben dems, og som i alle andre bransjer er arbeidsgiveren avhengig av resultater for å klare seg. Ulike ting som fører til unødvendige gule kort (se lenger opp i tråden) har blitt diskutert på forumet.
Greit at det skjer en og annen glipp i ny og ne, men utover det mener jeg er for svakt av mennesker som lever fett p åå utøve hobbyen sin. Slike gule kort bør holdes til et minimum, helst ned mot null da det kan få konsekvenser senere i sesongen. Har aldri sett en dommer omgjøre avgjørelsen sin, etter drittslenging fra spillere.
Her kommer supporterne inn. Det sies at supportere er lagets 12. mann (eller kvinne OTTAR ). "Oppgaven" til supporterne er å lege en best mulig ramme rundt kampen. En annen oppgav slik jeg ser det er å si fra til dommeren ved situasjoner vi føler LSK blir urettferdig behandlet. Ikke da for å omgjøre den bestemte situasjonen ( går som nevnt ikke), men for å påvirke dommeren til senere situasjoner til Lsk`s favør kontra disfavør.
Regner med at du sammenliknet spillere og supportere for å få frem et poeng, men mener at dette blir helt feil.
Spillerne som løper rundt på banen i lagets farger, har blitt tilbudt en kontrakt etter en helhetsvurdering på både ferdighetsnivå samt menneskelige egenskaper.
Bak mennesker i supportergrupper ligger det ikke slike vurderinger, man kan med andre ord ikke sile ut uønskede individer. Å forvente samme profesjonalitet fra den kanten er helt bak mål. Men det er viktig å holde seg så lengt ned mot null også her.
Husk at supportere ofte har et par pils innabords, og drar på kamp for også å få ut litt aggresjon. Da utelukker jeg dansing for dette er ikke supportere!!!
Å sammenlikne disse to gruppene blir da etter min mening helt bak mål, ettersom det stilles ulike krav, og takhøyden for eder og galle fra supporterne er mye større...Mvh
Martin RathsKommentar
-
Det er nettopp dette jeg prøver å poengtere. Jeg velger å tro at de to hendelsene på mandag som vi diskuterer her er unntaket, og ikke regelen. At det koker over i ny og ne må man rett og slett regne med. Hvis det derimot skulle skje hyppig i de nærmeste kampene, skal jeg innrømme at jeg tar feil.
Bortsett fra dette, skal du få en tommel opp, Mads/Martin.Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
Det er nettopp dette jeg prøver å poengtere. Jeg velger å tro at de to hendelsene på mandag som vi diskuterer her er unntaket, og ikke regelen. At det koker over i ny og ne må man rett og slett regne med. Hvis det derimot skulle skje hyppig i de nærmeste kampene, skal jeg innrømme at jeg tar feil.
Bortsett fra dette, skal du få en tommel opp, Mads/Martin.Mvh
Martin RathsKommentar
-
Ja, da trekker jeg tilbake alt jeg har skrevet i denne tråden, og ilegger meg selv et rødt kort for å ha tatt helt feil. HELT FEIL! Samtidig ønsker jeg å beklage ovenfor deg, RoyVaadal, at du var nødt til å bruke energi på å svare på innlegg fra en påstålig drittunge som uttalte seg for tidlig.Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
Kommentar