OBS OBS - Ny regel ang. skade

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • krisruds
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 839

    OBS OBS - Ny regel ang. skade

    Hørte mange reagerte på at det var rart at FFK spilleren som var skadet ikke kom inn på banen igjen på lenge. Hvis dere lurer på hvorfor les her. Egentlig alle burde lese det slik at det ikke blir mongo piping en annen kamp.

    Skadet spiller – behandling av skade.
    I de senere årene har lagene vært positive til å spille ballen ut over sidelinjen når
    motstandere har vært skadet. Enkelte ganger viser det seg at skadene er relativt små og
    dette medfører da en noe amper stemning, ved at spillet blir unødvendig stoppet. NFF
    anbefaler at lagene spiller til dommeren stopper spillet, med mindre man ser at dette
    dreier seg om en alvorlig skade.
    Vi minner om spillereglene – regel 5:
     Dommeren skal stanse kampen, hvis en spiller etter hans mening, er alvorlig
    skadet og sørge for at spilleren forlater banen
     Dommeren skal tillate spillet å fortsette inntil ballen er ute av spill, hvis en
    spiller etter hans skjønn, bare er lettere skadet
    Det er ikke tillatt å behandle skadet spiller på banen – unntak gjøres for skade på målvakt
    eller ved alvorlig hodeskade. Ved skade kan maksimum 2 personer komme inne på banen
    etter signal fra dommer.
    Spillere som har vært ute av banen for skadebehandling, kan først komme inn på
    banen igjen ved neste naturlige stopp i spillet og etter samtykke fra dommeren.



    Link: http://www.fotball.no/files/{79287223-0330-4390-88F7-73C8235BE373}.pdf
    krisruds medlem av KFL siden 1996


    OI OI OI nå har vi det morro :)

    BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13272

    #2
    Nordlies kommentar til benken etter å ha tatt den falne afrikaneren i øyensyn: " Faen, han tror visst han er dau!"

    Kommentar

    Working...