Mer entusiasme i Fredrikstad enn i Lillestrøm?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    Mer entusiasme i Fredrikstad enn i Lillestrøm?

    Simen Brenne hevder dette i denne artikkelen:

    Opprinnelig skrevet av Nyhetstråden
    Jeg har ingen som helst tro på at det er noe mindre entusiasme rundt LSK enn det er rundt FFK.

    For det første kan man se på tilskuertallene. Såvidt jeg vet bor det rundt 70.000 i Fredrikstad, og der hadde de et tilskuersnitt på 8099 i fjor. Vi hadde et snitt på 8616, og i tillegg bor det bare drøyt 10.000 her i byen. (40.000 i kommunen, men da inkluderer man jo ekle steder som 2010.)

    Jeg har bodd så godt som hele livet mitt i Lillestrøm, og kjenner derfor byen godt fra innsiden. Det er faktisk ingenting som er i nærheten av å være så viktig for lillestrømlinger som LSK. På skolene, i butikkene, på kaféene og på arbeidsplassene er LSK alltid et sentralt samtaleemne.

    Den store forskjellen mellom Fredrikstad og Lillestrøm er kanskje at lillestrømlingene er kritiske. Her tør man å si fra når man mener noe er galt. I Fredrikstad vil jeg tro at folk stort sett er overlykkelige over at byen endelig har et fotballag i den øverste divisjonen igjen, et nytt stadion, rekord i antall busser, nyinnkjøpt hest til 70.000 og lignende ting. Her i byen er vi godt vant, men vi er ikke mindre engasjerte av den grunn.

    Deretter kan man se på dugnadsånden. Jeg er temmelig overbevist om at ingen annen Tippeligaklubb er drevet i så stor grad på dugnad som det LSK er. Dette ble også brakt fram i lyset da den nye kunstgressbanen ble laget før jul i 2004. Selskapet som leverte banen fortalte at de ikke hadde opplevd lignende dugnadsånd, i alle fall ikke i en så stor klubb.

    Når det gjelder entusiasme på tribunen trekker Petter fram et viktig element. Kanari-Fansen pisser på Plankehaugen 10 av 10 ganger. Det er mulig at den vanlige tilskueren lager noe mer lyd i Fredrikstad, men totalt sett er det ingen tvil om at vi pisser hardt på Fredrikstad også når det gjelder stemning.

    Dette er kanskje noe unødvendig å skrive, ettersom de fleste her inne skjønner at det Simen hevder er piss. Men jeg måtte bare få det ut, det er virkelig ingenting som irriterer meg mer enn usaklig kritikk mot LSK og byen Lillestrøm. Det at en så liten by har et av Norges beste fotballag er i seg selv grunnlag nok for å avfeie enhver påstand om manglende engasjement rundt laget.
    Last edited by Lars; 10.04.2007, 22:05.
  • hoyt
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 2850

    #2
    Jeg tror det var en glipp av Simen den uttalelsen. Jeg stusser også litt på tidspunktet for den uttalelsen. Han har jo bare vært her gjennom oppkjøringsperioden, og det er naturligvis ikke like stort "trykk" rundt laget da. Spør han igjen etter sesongen, så får vi se hva han sier.

    Jeg studerer forøvrig i Fredrikstad, og jeg kan ikke si at FFK-interessen er veldig merkbar.
    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
    - Nosa

    Kommentar

    • sniper
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 5254

      #3
      Utrolig urutinert av S. Brenne, og jeg ble skikkelig skuffa når han fra Aftenposten ringte meg. Uttalelsene er fra dagens trening.



      Petter

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        #4
        Klønete utalelser og jeg håber jeg aldri mer får se simen i LSK drakt... (ironi)

        Jeg velger å tro at dette kommer av feilsitering/aftenpostens sitt forsøk på å konstruere en sak.
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • LSK-jenta
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2004
          • 656

          #5
          Opprinnelig skrevet av Lars
          Simen Brenne hevder dette i denne artikkelen: http://fotball.aftenposten.no/elites...ticle78712.ece


          Jeg har bodd så godt som hele livet mitt i Lillestrøm, og kjenner derfor byen godt fra innsiden. Det er faktisk ingenting som er i nærheten av å være så viktig for lillestrømlinger som LSK. På skolene, i butikkene, på kaféene og på arbeidsplassene er LSK alltid et sentralt samtaleemne.

          .
          Jeg er helt enig med deg her Lars.
          Hvis Simen Brenne mener dette, så er han nå personlig invitert av meg til å bli med på tur i Lillestrøm sentrum en lørdag.
          Tror man kan finne LSK-engasjement i hver eneste krok i hele byen!
          Yvonne

          Kommentar

          • Marius_LSK
            Juniormedlem
            Bøffel
            • Mar 2007
            • 28

            #6
            Hvis han mente det, så er det teit sagt. Han har så vidt vært i klubben og må iallefall være der en sesong før han kan uttale seg om sånt!
            ULTRAS LILLESTRØM!

            Kommentar

            • chrissp
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 2403

              #7
              Veldig veldig feil. Det veit jo alle vi som leser dette. Men la det gå på kontoen for sleiv-uttalelser.

              At LSK engasjerer folk som bor i Lillestrøm og i utkanten er det ingen tvil om. Samtidig er det slik at LSK engasjerer også langt utover Lillestrøm. Jeg bor selv i Oslo (oppvokst på Skjetten), og jeg møter alltid kommentarer når jeg har på LSK-utstyr.

              Går jeg sammen med fans fra andre lag derimot opplever jeg for det meste et skuldertrekk. Snakker jeg om folk som ikke er fuglafan om fotball, er det alltid slik at LSK skaper følelser. Da snakker jeg ofte om negative selvfølgelig Men akkurat det tror jeg kommer av vårt store og ektefølte engasjement for klubben vi eLSKer. Engasjementet skapes av vi som lever for klubben og slår tilbake mot oss når andre supportere ser hva de mangler.

              Håper jeg fikk frem poenget mitt...

              Forza fugla og Lillestrøm!!
              Bølerkanaris

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                #8
                Vi skal kanskje ikke gjøre denne debatten større enn den fortjener..?
                For da kan det fort bli en ny artikkel ut av det også: "Brenne krangler med Kanarifansen"..... :-)


                Mvh
                Gammer`n
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • e.d
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2005
                  • 688

                  #9
                  Voldsomt så hårsåre folk her var. Er ingen tvil om at det er kjempestort engasjement både i Fredrikstad og Lillestrøm. Hvis Brenne opplever at engasjementet var større i Fredrikstad enn på Lillestrøm så må han jo få lov til å si det uten at alle må gå i skyttergravene av den grunn.
                  synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    #10
                    Greit svart av Brenne det - han har intet ønske om å fornærme noen i hjembyen, men har vel glippet litt med tunga av og til i det siste. Så sier han noe annet senere for å rette opp ståa litt. Vi får bare finne oss i at han gir litt kreditt til wunderbomsen ved kloakkmunningen med jevne mellomrom. Det plager ikke oss noe, og simen får ro til å konse om det han skal gjøre for oss.

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av e.d
                      Voldsomt så hårsåre folk her var. Er ingen tvil om at det er kjempestort engasjement både i Fredrikstad og Lillestrøm. Hvis Brenne opplever at engasjementet var større i Fredrikstad enn på Lillestrøm så må han jo få lov til å si det uten at alle må gå i skyttergravene av den grunn.
                      Du får nesten bare vende deg til det. Dette er ikke første og garantert ikke siste gangen jeg forsvarer LSK og Lillestrøm der jeg føler det er nødvendig. Det er ikke måte på hva media og andre kan få folk til å tro dersom det blir nevnt nok ganger. Eksempler:

                      - Stemninga på Brann Stadion er fantastisk.
                      - Klanen er Norges desidert beste supportere på alle måter.
                      - Kanari-Fansen synger bare to sanger.
                      - Begrepet "den vanskelige andresesongen".

                      Det er nok av myter folk faktisk går rundt og tror på, og dermed blir det fort til "sannheter". Jeg kommer aldri godta at media eller andre prøver å skape negative usannheter om LSK, KFL eller byen Lillestrøm. Sånn er det bare.

                      Kommentar

                      • e.d
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 688

                        #12
                        Ja fint det. Viktig at du forsvarer Lillestrøm mot Simon Brenne. Stå på.
                        synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                        Kommentar

                        • Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av e.d
                          Ja fint det. Viktig at du forsvarer Lillestrøm mot Simon Brenne. Stå på.
                          Dette er latterlig. Det er ikke snakk om å forsvare Lillestrøm mot Simen Brenne. Det er snakk om å forsvare Lillestrøm mot én enkelt uttalelse fra Simen Brenne. En uttalelse som fremstiller Lillestrøm som en slapp og uengasjert by når det kommer til LSK. Det er vår plikt å slå tilbake mot sånne latterlige uttalelser.

                          Kommentar

                          • RoyVaadal
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 4055

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                            Vi skal kanskje ikke gjøre denne debatten større enn den fortjener..?
                            De fleste debatter om LSK blir større enn man skulle forvente. Både fordi det er stor takhøyde for diskusjoner, og fordi engasjementet er så stort i Lillestrøm.
                            RoyVaadal.

                            Kommentar

                            • Kølla Riisa
                              Seniormedlem
                              • Jun 2004
                              • 1021

                              #15
                              Simen Brenne er ikke den mest poulære mannen i Fredrikstad etter vinterens overgang. Kan hende han sier dette for å ikke brenne alle broer når han kanskje engang skal flytte hjem.

                              Kommentar

                              • Ketil Cantona
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6813

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av e.d
                                Voldsomt så hårsåre folk her var. Er ingen tvil om at det er kjempestort engasjement både i Fredrikstad og Lillestrøm. Hvis Brenne opplever at engasjementet var større i Fredrikstad enn på Lillestrøm så må han jo få lov til å si det uten at alle må gå i skyttergravene av den grunn.
                                Thank`s. Er det noe jeg driter i er det en uheldig uttalelse eller Aftenposten skribenst som ønsker å skyte oss opp etter leggen. Ett fett for meg så lenge JEG VET at Lillestrøm er en engasjert by. Jeg driter i hva gud og enhver gjøk mener. FFK er et morsomt lag, Fredrikstad en fin by med bra supportere..... Som fikk litt ekstra oppmerksomhet etter Enerly skaden.

                                Denne saken legger jeg død her og nå!!

                                Kommentar

                                • soont
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Feb 2004
                                  • 97

                                  #17
                                  Simen Brenne påstår at engasjementet i Fredrikstad er større enn i Lillestrøm.
                                  Han mener at mannen i gata (en eller flere gater i fredrikstad)prater oftere om fotball,samt at engasjementet til de yngre er større.

                                  De beste svarene ville vi antekeligvis fått av en som har bodd over lengre tid i begge byer,og som helst er objektiv. Tviler på at Simen Brenne eller noen av de som ytret sin mening her så langt har en slik bakgrunn.Og da må vi spekulere litt.

                                  Jeg spekulerer i at han har litt rett. Jeg tror at engasjementet hos den jevne byborger er større i Fredrikstad enn den er i Lillestrøm. Jeg tror også at det blir pratet mere fotball på kjøpesenteret i Fredrikstad enn det gjør i Lillestrøm.

                                  Historien om FFK i norsk toppfotball strekker seg langt tilbake. Og selv med flere år på nestøverst og tredje øverste nivå var det stort engasjement rundt laget. 5000 tilskuere på de heteste oppgjørene i 2.divisjon er det vel ingen andre norske klubber som har vært i næærehetn av.

                                  Dessuten mistenker jeg at FFK er et mer utpreget bylag enn Lillestrøm.

                                  FFK har flesteparten av sine tilhengere boende i byen eller tett utenfor. Mens Lillestrøm henter sine tilhengere fra et stort distrikt.

                                  Mens mesteparten av ballpraten i Fredrikstad foregår i bykjernen,så prater fuglafolket ball på Jessheim,Skjetten,Løvenstad,oslo nord osv osv.

                                  Og en ting til: Hvis Simen Brenne tror at det er sånn så må han vel få lov å si det? Det betyr da ikke at kanarifansen er dårligere enn FFKfansen. For det ville i så fall vært feil!

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    #18
                                    Jeg tolker Simen Brennes uttalelser som et dårlig forsøk på å avlede oppmerksomheten bort fra det faktum at dama hans bare er tredje penest i kongeriket.

                                    Kommentar

                                    • Seb.R
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 4159

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                      De fleste debatter om LSK blir større enn man skulle forvente. Både fordi det er stor takhøyde for diskusjoner, og fordi engasjementet er så stort i Lillestrøm.
                                      Enig. Akkurat i denne tråden her vises det faktisk hvor stort engasjement det ER i Lillestrøm.
                                      www.sebastianramsland.com
                                      www.twitter.com/sebramsland

                                      Kommentar

                                      • bellamysarmy
                                        Juniormedlem
                                        Bøffel
                                        • Feb 2007
                                        • 25

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av soont
                                        Simen Brenne påstår at engasjementet i Fredrikstad er større enn i Lillestrøm.
                                        Ja kanskje i Fredrikstad, men nå er ikke Lillestrøm bare Lillestrøms lag. Hele romerike heier på LSK.

                                        Kommentar

                                        Working...