Mer entusiasme i Fredrikstad enn i Lillestrøm?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • soont
    Medlem
    Møteplager
    • Feb 2004
    • 97

    #21
    [quote=soont;160057]
    Dessuten mistenker jeg at FFK er et mer utpreget bylag enn Lillestrøm.

    FFK har flesteparten av sine tilhengere boende i byen eller tett utenfor. Mens Lillestrøm henter sine tilhengere fra et stort distrikt.
    Mens mesteparten av ballpraten i Fredrikstad foregår i bykjernen,så prater fuglafolket ball på Jessheim,Skjetten,Løvenstad,oslo nord osv osv.


    Opprinnelig skrevet av bellamysarmy
    Ja kanskje i Fredrikstad, men nå er ikke Lillestrøm bare Lillestrøms lag. Hele romerike heier på LSK.
    Enig! Interessen rundt FFK er komprimert i fredrikstad by.Mens interessen rundt fugla strekker seg "world wide"
    I hvertfall fra groruddalen - Jessheim.

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #22
      Godt mulig at Fredrikstads 70.000 innbyggere har et større engasjement totalt sett for FFK enn Lillestrøms 10.000 innbyggere har for LSK, men hvis du skal måle "snittengasjement" per innbygger er jeg 100% sikker på at lillestrømlingene knuser folket i plankebyen. Lett.

      Når det gjelder interessen blant ungdommen er det ikke noe å si på den. Da jeg gikk på ungdomsskolen vil jeg anslå at rundt 7 av 10 elever gikk fast på Åråsen. Det er ikke akkurat veldig mange som bor her i byen, men ingen skal klage på engasjementet til de som faktisk bor her.

      Forøvrig er jeg helt enig i at LSK er et lag som engasjerer laaangt utenfor bygrensen, i motsetning til Fredrikstad. Og godt er det.

      Til slutt vil jeg si at jeg ikke har noe problem med å forstå Simens uttalelser, han har spilt her i noen måneder og bor langt unna byen, men det hindrer meg ikke i å påpeke at han faktisk tar feil.

      Kommentar

      • VallerudKanari
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2004
        • 308

        #23
        [quote=soont;160072]
        Opprinnelig skrevet av soont

        Mens mesteparten av ballpraten i Fredrikstad foregår i bykjernen,så prater fuglafolket ball på Jessheim,Skjetten,Løvenstad,oslo nord osv osv.

        .
        Oslo Øst...
        Mangeårig sesongkortinnehaver- TO kort fra 2013!

        Kommentar

        • kimmern
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2005
          • 1174

          #24
          Ikke minst Ski

          Kommentar

          • bellamysarmy
            Juniormedlem
            Bøffel
            • Feb 2007
            • 25

            #25
            Opprinnelig skrevet av soont
            Enig! Interessen rundt FFK er komprimert i fredrikstad by.Mens interessen rundt fugla strekker seg "world wide"
            I hvertfall fra groruddalen - Jessheim.
            Råholt Kanaris vrir seg i sinne!!!

            Kommentar

            • Bondekanari
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Mar 2004
              • 146

              #26
              Opprinnelig skrevet av bellamysarmy
              Råholt Kanaris vrir seg i sinne!!!
              Vi blir aldri sinte, bare triste over å se folks manglende oversikt over Fuglas nedslagsfelt på Øvre Romerike.

              Kommentar

              • mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

                #27
                La nå den stakkars mannen få mene det han mener, han endrer sikkert mening om ei stund allikevel.
                På et område er kanskje 'engasjementet' større andre steder:
                Jeg tror ikke den jevne LSK supporter er ikke så veldig interresert i hype's som spillerpresentasjoner og kick-off's. Sånne ting samler vel mer folk andre steder. Det personlige engasjementet (diskusjoner, meninger) er nok allikevel vel så stort hos oss som i andre klubber.
                Fugla mot nye høyder

                Kommentar

                • Flisby`n
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 312

                  #28
                  Selg et visst brød på Baker Nordby igjen, og intervju fyr`n på nytt
                  En kjeeempescoring av tommy!!

                  Kommentar

                  • sniper
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 5254

                    #29
                    Eller få en annen spiller til å bli mobiltelefonselger på deltid med provisjonslønn i Trondheim.

                    Petter

                    Kommentar

                    • robbie
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Apr 2006
                      • 168

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Bondekanari
                      Vi blir aldri sinte, bare triste over å se folks manglende oversikt over Fuglas nedslagsfelt på Øvre Romerike.

                      Det kan jo tenkes at han tror Jessheim ligger nord for Råholt.
                      LengeLeveLsk

                      Kommentar

                      • 10.09.50
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1410

                        #31
                        Simen Brenne opplever interessen som medlem av elitestallen, og jeg tror han har helt rett i at medlemmer av FFK-stallen merker et atskillig større trøkk fra de nære omgivelser enn medlemmene i LSK-stallen. Dermed har Simen samtidig satt ord på FFKs store problem: fraværet av en proff og samlende ledelse. I FFK kryr det av gamle helter og nyrike investorer som gjør krav på innflytelse på alt fra utsmykningen av stadion til valget av høyreback. En av hovedgrunnene til ansettelsen av Morgan A. var nettopp å ta et oppgjør med gubbeveldet der nede.

                        I LSK har man bygget en proff organisasjon med klare ansvarsområder og beslutningsstruktur. Det er synd for oss som står utenfor og mener masse om alt, men veldig bra for klubben og laget.

                        Kommentar

                        • Ahlsen
                          Juniormedlem
                          Ferskenpels
                          • Feb 2004
                          • 6

                          #32
                          Moderatorkommentar: Fra en FFK-supporter:
                          ========
                          Heh, oppfatter noen her som nesten komisk hårsåre. Fikk de samme personene med seg Brenne sin uttalelse kort tid etter overgangen, hvor han kjørte til Lillestrøm på boligjakt? Han ble intervjuet på radioen og kommenterte rett ut at "det var ikke all verden til sted" mens han smålo litt og slo fast at han nok kom til å bosette seg i Oslo.

                          Men dere må nesten bli vant til litt sleivete kommentarer og generelt arrogant oppførsel fra den kanten. Sånn var han i Moss. Sånn var han i FFK. Og sånn blir han i LSK. Han vet han er god, for å si det sånn.

                          Han gjorde seg ekstra upopulær i Fredrikstad ved kampen nå sist, da han ble intervjuet på TV2 Zebra rett før avspark og gliste på sin karakteristiske overlegne måte mens han sa "Vi skal knuse FFK".

                          Diskusjonen om Fredrikstad/Lillestrøm/engasjement har jeg ikke energi til å kaste meg inn i på et forum som dette, men registrerer vel at åpningsinnlegget her ikke akkurat bærer preg av å ha veldig kjennskap til Fredrikstadfolkets syn på FFK.
                          Last edited by RoyVaadal; 12.04.2007, 14:31. Begrunnelse: Supportere av andre lag må tydelig markere sitt ståsted.

                          Kommentar

                          • christoffer
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2004
                            • 326

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Flisby`n
                            Selg et visst brød på Baker Nordby igjen, og intervju fyr`n på nytt

                            DEm selger faktisk "#"#&"#&%/%&/&-brød på coop mega i Lillestrøm..

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Ahlsen
                              Heh, oppfatter noen her som nesten komisk hårsåre. Fikk de samme personene med seg Brenne sin uttalelse kort tid etter overgangen, hvor han kjørte til Lillestrøm på boligjakt? Han ble intervjuet på radioen og kommenterte rett ut at "det var ikke all verden til sted" mens han smålo litt og slo fast at han nok kom til å bosette seg i Oslo.
                              Det er feilaktig kritikk jeg slår ned på. At Lillestrøm ikke akkurat er noe stort sted, og stort sett er blottet for severdigheter og pene områder, er helt korrekt. Jeg har ikke noe problem med å innse at Lillestrøm, objektivt sett, ikke er verdens navle, i alle fall ikke når det kommer til slike ting.

                              Kommentar

                              • sniper
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 5254

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av christoffer
                                DEm selger faktisk "#"#&"#&%/%&/&-brød på coop mega i Lillestrøm..
                                håkki-brød.

                                Petter

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  #36
                                  Vi kan ihvertfall prise oss lykkelige over at vi ikke har illojale spillere som søpla:
                                  http://www.klanen.no/snakk/index.php...h=6036&start=0&

                                  Kommentar

                                  • Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

                                    #37
                                    He he den var bra! Derek står i Bastionen....

                                    Kommentar

                                    • gj
                                      Seniormedlem
                                      • Nov 2003
                                      • 3360

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      Vi kan ihvertfall prise oss lykkelige over at vi ikke har illojale spillere som søpla:
                                      http://www.klanen.no/snakk/index.php...h=6036&start=0&
                                      *Kremt*

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        #39
                                        Tror det er LITT forskjell på FFK/LSk og VIF/Lyn. Dessuten stod vel ikke Brenne sammen med plankehaugen?

                                        Kommentar

                                        • SAEDbeger
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2006
                                          • 421

                                          #40
                                          hehe ser på det nesten som en selvfølge at brenne skulle være der. Men å dra en derek er vel litt på kanten!

                                          Kommentar

                                          Working...