Er det fornuftig at "Vi er Fugla" har tatt over som Åråsens hymne?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    #61
    Opprinnelig skrevet av jalapenos
    Og inntil da må vi altså leve med å bli referert til som hallaluja-laget?
    Etter en heidundrende sesong for Fugla ville det vært min minste redsel. (Etter en katastrofesesong også, for øvrig.)
    Vidar Evje

    Kommentar

    • fotball_marthe
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1069

      #62
      Når jeg sto med skjerfet over huet i fjort,fikk jeg alltid frysninger og en liten tåre i øyekroken. Den gav en skikkelig følelse av å være stolt av laget.

      Må si jeg ble litt skuffa da Hallelujah sangen kom. Den gav meg desverre ikke den følelsen jeg fikk av den gamle hymnen..
      Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6079

        #63
        Likte den gamle mye bedre. Blir litt flau når de spiller "vi er fugla". Synes det var ille når de tåpelige gitarkameratene skulle begynne å covre en så spessiell sang som hører til cohen og buckley. Når da noen finner på å lage en fotballsang av det synes jeg det er utrolig flaut at det er klubben jeg holder med som gjorde det.

        Vurderte nesten å forlte stadioen når den plutselig dukka opp på høytalerannleget i fjor.

        Kommentar

        • hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850

          #64
          Opprinnelig skrevet av HSft
          Vurderte nesten å forlte stadioen når den plutselig dukka opp på høytalerannleget i fjor.
          Da bør du kanskje vurdere hvorfor du går på stadion i det hele tatt. Man går vel ikke på stadion for å høre på musikk, man går jo for å støtte LSK og se fotball!
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5099

            #65
            Opprinnelig skrevet av KFL109
            Etter en heidundrende sesong for Fugla ville det vært min minste redsel. (Etter en katastrofesesong også, for øvrig.)
            Utifra avataren din så kan vi vel spille Neverending Story hvis vi nok en gang blir tittelløse etter sesongen..

            Kommentar

            • Snerten
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2006
              • 458

              #66
              Jeg føyer meg til i rekka av de som mener vi skal spille vi er fugla, etterfulgt av hymnen. Begge sanger med skjerfa over hode. Sånn som forrige sesong.
              Evig LSK

              Kommentar

              • supermike
                Medlem
                Hoffnarr
                • Apr 2006
                • 45

                #67
                En skam!

                "Vi er fugla" er en stor skam - en sang som byr meg kraftig i mot. Måtte faktisk sette meg ned på søndag da denne ufyselige sangen, tidligere sunget av noen grusomme gitarkamerater, ble fremført. Sangen ødela faktisk litt av opplevelsen for meg. Måtte det aldri skje igjen!

                Kommentar

                • Gale Isbre
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2005
                  • 1164

                  #68
                  Hvis "Vi er fugla" faktisk fremkaller brekningsfornemmelser hos enkelte, og får andre til å holde seg hjemme, så synes jeg nesten vi skal fortsette med den. I stemningstråden har det jo blitt nevnt at det var altfor trangt på feltet, og at det gikk utover prestasjonene på tribunen...

                  Jeg er enig med dem som mener at å endre hymne bør skje etter en dialog, men det må da være grenser for hvor mye faenskap en sang kan føre med seg? Man får jo inntrykk av at banemannskapet fortsatt bærer vekk lik fra tribunen etter denne grusomme fotballtragedien.

                  Kommentar

                  • nob
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Mar 2007
                    • 137

                    #69
                    Føyer meg i rekken av de som blir flaue over 'vi er fugla' sangen.
                    Det er rett og slett for dumt å ha en sang som alle skal stå å synge fint, når en vil lage trøkk før matchen. Når den i tillegg lett blir sunget over av en brøkdel bortesupportere, bør den tas av plakaten umiddelbart.
                    Har hørt flere bortesupportere le av sangen og sagt' haha den sangen må dere gjerne fortsette med, makan til tafatt'. flaut!!

                    Sangen er fin, men passer best på nachspiel.
                    "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

                    Kommentar

                    • Kopperud
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2006
                      • 1697

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av nob
                      Føyer meg i rekken av de som blir flaue over 'vi er fugla' sangen.
                      Det er rett og slett for dumt å ha en sang som alle skal stå å synge fint, når en vil lage trøkk før matchen. Når den i tillegg lett blir sunget over av en brøkdel bortesupportere, bør den tas av plakaten umiddelbart.
                      Har hørt flere bortesupportere le av sangen og sagt' haha den sangen må dere gjerne fortsette med, makan til tafatt'. flaut!!

                      Sangen er fin, men passer best på nachspiel.
                      helt uenig i det du skriver der med at sangen ikke trykker, det gjør den!
                      jeg sto nede på gressmatta når dem spilte sangen, å jeg hørte fansen ekstremt godt, så jeg vil påstå at den trykker.

                      Men jeg mener at "vi er lillestrøm kanaris" er hymna vår å ingen sang skal ta over for den.
                      Ultras Felt C 2005x2015

                      Lillestrøm & Bajen

                      Kommentar

                      • CocaJerry
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2532

                        #71
                        Håpløst av LSK å bytte hymne uten å si ifra, mulig de skjønte det selv etter sist kamp. KFL styret ordner sikkert dette.

                        Kommentar

                        • Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av nob
                          Føyer meg i rekken av de som blir flaue over 'vi er fugla' sangen.
                          Det er rett og slett for dumt å ha en sang som alle skal stå å synge fint, når en vil lage trøkk før matchen. Når den i tillegg lett blir sunget over av en brøkdel bortesupportere, bør den tas av plakaten umiddelbart.
                          Har hørt flere bortesupportere le av sangen og sagt' haha den sangen må dere gjerne fortsette med, makan til tafatt'. flaut!!

                          Sangen er fin, men passer best på nachspiel.
                          Du har ikke hørt bortesupportere si at Kippe er en gris som bare bruker bein og albuer, det samme med Occean, Kanari-Fansen synger bare to sanger og LSK spiller bare langballer og scorer kun på dødballer hos bortesupporterne og, vel? Gi nå faen i hva andre supportere mener om oss da, svært mange supportere som har problemer med å uttale seg positivt eller objektivt om noe annet enn seg selv og eget lag.

                          Jeg hørte ikke noe av Plankehaugen da vi sang "Vi er fugla", faktisk svært lenge siden jeg har sett så mange skjerf oppe på samtlige tribunedeler, samt mange syngende på RB og til og med et par på SS. Folk må gjerne være negative til låta, men i og med at såpass mange synes det er en bra låt så tror jeg dere vil komme til å måtte erge dere over sangen en god stund framover, enten som hymne eller som oppladning til hymna. Så får dere selv vurdere hvorvidt dere er interessert i å la denne ene sangen ødelegge fotballopplevelsen for dere eller ikke. For meg ville valget vært enkelt.
                          Lauken er vår venn!

                          Kommentar

                          • nob
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Mar 2007
                            • 137

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                            Du har ikke hørt bortesupportere si at Kippe er en gris som bare bruker bein og albuer, det samme med Occean, Kanari-Fansen synger bare to sanger og LSK spiller bare langballer og scorer kun på dødballer hos bortesupporterne og, vel? Gi nå faen i hva andre supportere mener om oss da, svært mange supportere som har problemer med å uttale seg positivt eller objektivt om noe annet enn seg selv og eget lag.

                            Jeg hørte ikke noe av Plankehaugen da vi sang "Vi er fugla", faktisk svært lenge siden jeg har sett så mange skjerf oppe på samtlige tribunedeler, samt mange syngende på RB og til og med et par på SS. Folk må gjerne være negative til låta, men i og med at såpass mange synes det er en bra låt så tror jeg dere vil komme til å måtte erge dere over sangen en god stund framover, enten som hymne eller som oppladning til hymna. Så får dere selv vurdere hvorvidt dere er interessert i å la denne ene sangen ødelegge fotballopplevelsen for dere eller ikke. For meg ville valget vært enkelt.
                            Den ødelegger på ingen måte fotballopplevelsen min, men jeg mener den ikke hører hjemme i de viktige minuttene før kampstart, og den er forøvrig i voldsom kontrast til 'welcome to the jungle'. Blir vel 'optimist' som tar over for den sangen nå da. Også en flott sang, men som 'vi er fulga' passer den ikke rett før kampstart!

                            Og jeg har selvsagt hørt mye dritt fra bortesupportere, men dette er da kollegaer av meg som sier det 'som en venn' og ikke i et 'hat' øyeblikk.
                            Og når de sier 'haha bare fortsett' så ja.... det trenger vel ingen videre kommentar.
                            "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

                            Kommentar

                            • Stone
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Sep 2006
                              • 225

                              #74
                              Jeg syns faktisk "Vi er fugla" er en veldig fin sang, med en veldig sterk og bra tekst. Jeg håper vi beholder den...

                              Kommentar

                              • msl42
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Sep 2005
                                • 220

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av fotball_marthe
                                Når jeg sto med skjerfet over huet i fjort,fikk jeg alltid frysninger og en liten tåre i øyekroken. Den gav en skikkelig følelse av å være stolt av laget.

                                Må si jeg ble litt skuffa da Hallelujah sangen kom. Den gav meg desverre ikke den følelsen jeg fikk av den gamle hymnen..
                                Fullstendig enig med deg Marthe.. Ble utrolig skuffet jeg og..
                                eLSKer fugla... ;-) :-)

                                Kommentar

                                • André
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2006
                                  • 419

                                  #76
                                  Syns hallelujah sangen er bitte litt vålenga opplegg. kjerke og hallelujah.

                                  sangen er fin nok den men ikke som den gamle hymnen. !
                                  Your life
                                  A game
                                  turn it up, turn it up!

                                  Kommentar

                                  • aguado
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 448

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
                                    Jeg er enig med dem som mener at å endre hymne bør skje etter en dialog, men det må da være grenser for hvor mye faenskap en sang kan føre med seg? Man får jo inntrykk av at banemannskapet fortsatt bærer vekk lik fra tribunen etter denne grusomme fotballtragedien.
                                    Personlig er jeg av den oppfatning at en sang som dette burde være noe som 100 % av fansen absolutt og uten noen diskusjon stiller seg bak. En sang som er elsket av supporterne og som får bortelaget til å skjelve. Etter diskusjonene i denne tråden å dømme er det ganske tydelig at "Vi er fugla" ikke er en slik sang, selv om den utvilsomt er godt likt blant deler av fansen.

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6079

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av hoyt
                                      Da bør du kanskje vurdere hvorfor du går på stadion i det hele tatt. Man går vel ikke på stadion for å høre på musikk, man går jo for å støtte LSK og se fotball!
                                      Som jeg sa så vurderte jeg det nesten. Det betyr at jeg ikke vurderte det. Men jeg synes ikke det var noe bra. Om de hadde skutt en fyr under pauseshowet så hadde jeg dratt selv om jeg var der for å se på fotball og ikke for å se pauseshowet. Så det er klart man ikke vil være et sted der man føler ubehag selv om man har en annen grunn til å være der.

                                      Kommentar

                                      • Gale Isbre
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2005
                                        • 1164

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av jalapenos
                                        Personlig er jeg av den oppfatning at en sang som dette burde være noe som 100 % av fansen absolutt og uten noen diskusjon stiller seg bak.
                                        Lykke til

                                        Kommentar

                                        • Gale Isbre
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2005
                                          • 1164

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
                                          Man får jo inntrykk av at banemannskapet fortsatt bærer vekk lik fra tribunen etter denne grusomme fotballtragedien.
                                          Opprinnelig skrevet av HSft
                                          Om de hadde skutt en fyr under pauseshowet så hadde jeg dratt selv om jeg var der for å se på fotball og ikke for å se pauseshowet. Så det er klart man ikke vil være et sted der man føler ubehag selv om man har en annen grunn til å være der.
                                          Der var jeg skummelt mye nærmere å treffe blink enn jeg var klar over...

                                          Kommentar

                                          Working...