Hvorfor er vi ikke attraktive?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    Hvorfor er vi ikke attraktive?

    Fjørtoft og co. melder interesse for spillere i hytt og gevær, og disse ignorerer oss eller takker nei. Berg-Hestad og Ødegård tilhører første kategori. Andresen den andre.
    Jeg vil gå ut i fra at jeg langt i fra er den eneste som opplever en gryende frustrasjon med Lillestrøms tilsynelatende manglende evne til å anskaffe gode norske spillere. Det har lenge vært messet om at vi skal ha to kvalitetspillere til klubben innen starten av neste sesong, en spiss og en midtbanespiller. Per dags dato ser det ut til at det eneste nye vi kan se fram til på Åråsen neste år er en litt traust venstreback, en lovende spiss på 1.60, og en keeper som ikke har hatt klubb det siste året. Også er det jo også den lille gledesprakende faktoren med at en ny generasjon småfolk begynner å spille fotball i høst, slik at vi om få år kan få se nye ballgutter. Hipp jævla hurra.

    For hver eneste kommentar Ødegaard kommer med om RBK og Brann, som om vi aldri i det hele tatt har meldt interesse for ham, blir ydmykelsen verre. At Andresen ikke engang ville forhandle med oss, må jeg ærlig innrømme at jeg syntes var direkte pinlig. Skiri og Hulsker, to spillere vi hadde hatt bruk for, dro til New Romsdal på plata, uten at noen i klubben i det hele tatt reagerte. Og lista er lang. Når toppspillerne deles ut er det som regel vi som står bakerst i køen, og for hver spiller som avslår eller ignorerer oss, blir mulighetene til å avansere i den køen mindre. Vi er rett og slett ikke attraktive nok. Og hvorfor i all verden er vi ikke det?

    Ja, hvorfor er ikke vi attraktive? Man skulle jo tro at en ledelse som vår, med to av de beste spissene som noensinne har spilt på toppnivå i Norge i eh, spissen, skulle kunne tiltrekke seg det som var av ambisiøse avsluttere i Skandinavia. Men den gang ei. Lillestrøm, klubben som startet pengegalloppen i Norge, klubben som bygde opp det organisatoriske i til å bli det det i dag er i de aller fleste toppklubber, klubben som har produsert flere utenlandsproffer enn noen andre, klarte så vidt å hente en 28 år gammel back fra Skien.

    For å finne ut hva som er galt, må vi kanskje begynne med å se på de positive tingene først. Altså, hva har vi å tilby? Tja, vi har landets mest artikulerte supportere(les: sangreportoar), som i tillegg er blant de tre beste i Norge. Vi har en finfin stadion, og et engasjert lokalmiljø. Vi har umiddelbar nærhet til det nærmeste man kommer en storby i Norge. Vi har en ledelse med enorm erfaring fra fotballen. Vi har pengesterke menn i bakhånd. Og sist, men ikke minst, vi har den stolteste historien i fotball-Norge, med både Tom Lund og en ekstremt sterkt forankret spillestil.
    Det var de positive sidene. La oss nå ta de negative.

    Egentlig er det ikke mye negativt å trekke frem. Av hva klubben har å tilby er det vel mest nærliggende å trekke fram de håpløse treningsforholdene. De grusomt kjedelige adidas-draktene, men dette er jo noe jeg har nevnt ubønnhørlig tidligere. Tenk på oss i Puma, Pony, eller Nike? Det hadde vært tøft. Imaget vårt er desverre litt traurig, og de fleste tusler rundt med et bilde av Fuglaball som gampeball. Vi som følger klubben vet hvem som skapte dette grusomt urettferdige bildet. Og her kommer også den store syndebukken. MEDIA!

    Problemet for Lilllestrøm Sportsklubb ligger i den ekstremsubjektive akersgata, og også til en viss grad i TV2. Sammen med Dagbladet og VG har TV2 bygd opp dette negative inntrykket hos folk flest . Vålerenga er den glamorøse bohemklubben med den tolvte mannen på tribuna, mens Lillestrøm og Lyn er de trauste og kjedelige naboene(vi vet bedre). Man aner alltid et snev av selvtilfredshet i Dagbladets artikler når de skriver om saker med negative fortegn for LSK. At vi på vårt beste spiller den klart best fotballen i Norge(i sommer, noen?), forbigås i stillhet.
    Supporterdekninga i Norge er som kjent også totalt håpløs. De finnes bare en supportergrupering i Norge, og den trenger jeg vel egentlig ikke å nevne. Vi vet alle hva slags søplegjeng det er.

    Konklusjon: Media er en haug med subjektive horer, og burde fratas jobbene sine og settes til å plukke søppel fra "vestbredden"(som vitterlig ligger mot nord) etter VIFs kamper.

    Egentlig konklusjon: Vi må gjøre vårt ytterste for å få satt klubben i et positivt lys igjen. Dette kan vi supportere faktisk gjøre, det er bare å være så skamløst oppmerksomhetskåte som k***en er. Hvorfor kan ikke vi bli spermdonorer og vise det på TV2-nyhetene? Det hadde kanskje hjulpet. Uansett, vi trenger tiltak for å få oss noen positive oppslag, og vi trenger at disse tiltakene er varige. Vi må få rettet opp inntrykket, og neste gang vi går etter en toppspiller, bør vi være sikre på at vi får ham. Nå har jeg forelesning, så jeg må gå. Vær vennlig å legg inn deres egne synspunkt.

    PS! Jonny Ditlevsen er satan.
    Ni principe ni rey...

    D10S!
  • Joppe
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Dec 2003
    • 173

    #2
    Enig. Synes dette har blitt en melodi når klubben skal bevege seg ut på overgangsmarkedet. Klubben flagger høyt og kommer med navn som ihvertfall de fleste supportere veit at aldri kommer til å spille i den gule drakta. Andresen velger trolig RBK, Enga eller utlandet. Ødegaard sier at det står mellom RBK og Brann. Grindheim i samtaler med Brann og Viking. Hulsker, Skiri og muligens Grahn til Enga. Berg Haestad vil velge Molde. Occean prises til over 10 mill av Odd. LSK bør heller holde munn om hvilke spillere de vil ha før det ble klart. Jeg mener bestemt også at det var en av Fjøra kjepphester før han begynte.Jeg støtter kjøpet av Rambekk som jeg tror vil bli en nyttig spiller. Og Myklebust er et stort talent, men vi kan ikke vente oss noe særlig av ham denne sesongen tror jeg. Ærlig talt, de er ingen "hotshots"! Magnus kan bli det, men har vi tid til det?
    Grunnen til at vi ikke er attraktive er rett og slett at LSK ikke er en toppklubb i Nprge pr. d.d. Det viser tabellen (3x7 plass de siste årene) og ingen titler på 15 år. Forutsetningene for å bli en toppklubb er der: Nytt Åråsen, etterhvert bedre treningsforhold (kunstgress-bane), ny trener, bedre økonomi etc. Jeg tror LSK må stabilisere seg blandt de beste og spille attraktiv fotball før vi kan tiltrekke oss de store kanonene i norsk fotball. Inntil da blir det nok flere utlendinger og middelmådige norsk spillere...

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #3
      Til Grusom B (Lasse Kongo): et meget godt innlegg, hvor jeg er enig i så å si alt (kanskje du burde tenke på å sende det til Humbug & Kanari - for oppbyggelig julelesning !).

      LSK har vært lengst i eliteserien av alle, hvilket tyder på en profesjonell organisasjon. Vel kritiseres LSK for å spille kjedelig fotball, men i bunn og grunn er det kun en ting som teller i fotball: resultatene ! Når de kommer, blir klubben igjen attraktiv.

      Jeg leste intervjuet med Fjørtoft i RB (i går ?) og ble litt beroliget av det. Har en følelse av at det jobbes godt i det skjulte på innkjøpsfronten, og jeg håper vi kan vente oss noe positive overraskelser når vi nå går mot adventstider.

      Kommentar

      • Joppe
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Dec 2003
        • 173

        #4
        Opprinnelig skrevet av RSP
        Til Grusom B (Lasse Kongo): et meget godt innlegg, hvor jeg er enig i så å si alt (kanskje du burde tenke på å sende det til Humbug & Kanari - for oppbyggelig julelesning !).

        LSK har vært lengst i eliteserien av alle, hvilket tyder på en profesjonell organisasjon. Vel kritiseres LSK for å spille kjedelig fotball, men i bunn og grunn er det kun en ting som teller i fotball: resultatene ! Når de kommer, blir klubben igjen attraktiv.

        Jeg leste intervjuet med Fjørtoft i RB (i går ?) og ble litt beroliget av det. Har en følelse av at det jobbes godt i det skjulte på innkjøpsfronten, og jeg håper vi kan vente oss noe positive overraskelser når vi nå går mot adventstider.
        Håper du har rett i det siste der. Jeg velger å være pessimistisk i utgangspunktet for så å evnt. bli positivt overrasket :wink:

        Kommentar

        • Ola
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1651

          #5
          Puh! Det var et laaangt innlegg. Jeg ønsker å ta for meg det som har med image/media å gjøre - for det synes jeg er et spesielt interessant tema. For å ta det med Vålerenga først... Den klubben er blitt utsatt for mye dritt fra media i årevis, men desverre så har det seg slik at siden kvalikk-kampen mot Sandefjord så har VIF ridd på en eneste stor medgangsbølge. De har gjort det bra i Europa, ryddet opp økonomisk, fått inn ny kapital, hentet flere profiler, gjort det bra sportslig, fulgt RBK til døren og generelt blitt Akersgatas store yndlinger og sjarmtroll. Vi har f.eks fått lese at "Sjappa" levèrer million-resultater. En sak f.eks Aftenposten har hatt på trykk 3-4 ganger i løpet av 2004. Dette er spesielt, for saken har praktisk talt ingen interesse for noen. En ting skal VIF og Klanen ha; og det er at de er utrolig flinke med media. De sender ut pressemeldinger og inviterer pressen, tar initiativ. De er også utrolig flinke til å dekke over mer pinlige episoder. I år har det vært fremme 3 saker i media som omhandler VIF supportere som har gjort svært kritikkverdige handlinger, men som ikke har fått konsekvenser. "Gutt blir slått ned på Bislett av fire dresskledde herrer med VIF skjerf", "Casuals stormer Highbury... iført VIF effekter" og den siste er helt rå; "Pøbler KAMUFLERT som Vålerengasupportere stormer Two Dogs Pub". I mitt ståsted er det fullstendig håreisende at VIF og Klanen har kommet unna disse tre sakene uten en ripe i lakken - det er helt fantastisk godt gjort og manipulering av høyt nivå!

          Men nok om den klubben;
          hvordan skal LSK komme ut mer i pressen og generelt bedre imaget? Den som kjenner historikken vet at VI tilbake i 2001 var Norges mest positivt omtalte klubb. Jeg har selv spart på flere dobbeltsider fra de største tabloidene med enorm skryt av LSK, Erlandsen, Clayton, Powell og Sundgot, Tjernås og Kanarifansen. Nøkkelen er at det henger sammen med det sportslige!! For tredje året på rad havner vi på 7nde plass. Finnes det noe mer kjedelig enn å ligge midt på tabellen? Nei. Jeg synes det ikke er rart at vi er der vi er. Egentlig er det èn eneste ting det handler om og det er hvordan gutta gjør det på banen. Levèrer VI på banen så fører det med seg enorme ringvirkninger og en dominoeffekt av dimensjoner. Presseomtale, økonomi, publikumstall, image, profiler, sponsorer osv.

          I fotball går det opp og ned. Neste år kan vi kanskje være et medaljelag. Jeg synes du svartmaler litt vel mye, "Grusom B". Vi er tross alt et av lagene med størst potensiale.

          Kommentar

          • iL
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 10771

            #6
            utrolig bra innlegg lasse.

            Jeg tror nok at det er mest media sin skyld, de vinkler LSK negativt i alt vi gjør.
            Kanarifugla flyr høyt i år!

            Kommentar

            • scages
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 1292

              #7
              Da stiller du først i køen som sperm donor.
              Forøvrig et meget bra innlegg Erlend.

              Samfunnsanalyse Alle`z!!

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                #8
                Takk for mange og gode svar, keep'em coming.

                For å svare på det som tydeligvis er det store motargumentet her: Det var VG og en viss morten stokstad som skrev positivt om LSK da vi var på topp i 2001. Han er mest kjent for å ha fått en toglast med journalister til å se på Lillestrøm og Rælingen i det toget paserte og fikk alle til å sverge på at det var det vakreste de hadde sett. At vi fikk mer oppmerksomhet under suksessperioden i 2001 var naturlig, men det var aldri i nærheten av den oppmerksomheten som VIF har fått i år. Vi tiltrakk oss heller ingen nye spillere, ståa var ca. den samme som den hadde vært før og er nå. At vi har tre 7.plasser på rad har lite å si, vi er et topplag i navnet, og en av de fire største klubbene i norge. Brann og VIF var heller ikke topplag før i år, men kan alikevel velge og vrake, i motsetning til oss etter 2001. Tenk over det litt.
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • daaz
                  Juniormedlem
                  Ferskenpels
                  • Mar 2004
                  • 7

                  #9
                  Bra innlegg Grusom B. Regner med at du scages også kaster det inn i donorkøen... :lol: Ellers er det fint å lese i svenske Aftonbladet i dag at de omtaler den norske serien som Nordens beste!

                  Ps. det er lett å se at folk har harde studiedager for tiden her inne på debatten
                  hmmm skal vi banke Real Madrid snart...?

                  Kommentar

                  • Leif A
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 3962

                    #10
                    Det er dessverre en kjennsgjerning at det er kortere fra Akersgata til Ullevål enn til Åråsen. Og journalister er ikke nødvendigvis de jeg vet om som har minst tungt for å velge minste motstands vei..

                    Hva har vi? En lokalavis som stort sett har vært opptatt av å fremheve det negative. På en måte er det greit at det er en lokal-avis :roll:
                    Og vi har en ex-trener som har gjort mye for å skape ett inntrykk av at landets mest oppegående supportergruppe hetser egne spillere med en gang laget vinner med mindre enn fire mål. Takk skal du faen meg ha, Arne E. :x

                    Men det er uansett tydelig at det må mer til fra LSK sin side for å få positive oppslag, enn hva VIF trenger. Det kan kanskje være en idé å bruke denne tråden til å komme med forslag til tiltak som kan gi positive blest om LSK og ikke minst Kanari-fansen?
                    Knurr...

                    Kommentar

                    • heidar
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2129

                      #11
                      Men er egentlig forskjellen så stor på om vi henter norske eller utenlandske spillere?? Jeg vil også ha Ødegaard til klubben, men forstår gutten godt hvis han velger en klubb som ikke bare har 7-plasser å vise til. Men jeg regner med at det finnes talenter av Ødegaards størrelse også i utlandet. Og med kontaktnettet til der Uwe vil jeg tro at Lillestrøm bør ha gode muligheter til å hente inn gode spillere fra utlandet. Nøkkelen til suksess neste sesong, ligger nettopp i å hente inn gode spillere fra utlandet. Den norske serien er svakere enn på lenge (Bare se på hvordan Kamma og Fredrikstad gjorde det...), og nettopp derfor tror jeg gode utlendinger kan bidra til å føre Fugla helt til topps. Og når vi igjen er etablert helt der oppe i toppen, DA kommer spillere som Ødegård til å trygle om å få spille for oss!! Inntil da får vi bare satse på at våre kontinentale trenere kan skaffe oss dyktige spillere, så får heller vif-fanzines over det ganske land kalle oss asylmottak så mye de vil. Det er ikke nasjonaliteten til spellera som teller, det er at laget gjør det godt!!!
                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                      Endelig er mørketida over.

                      Kommentar

                      • CocaJerry
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2532

                        #12
                        det er snakk om kr

                        Kommentar

                        • TorTor
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2004
                          • 335

                          #13
                          Først og fremst takk til Lasse for en glimrende tråd. Tror det kan være flere faktorer som bidrar til at vi pr dags dato ikke er den mest attraktive klubben i Norge. Som nevnt av flere er ikke 7. plasser noe som trekker spillere og publikum til klubben vår. Tror at noe av forklaringen kan ligge akkurat her. Vi har havnet midt på tabellen tre år på rad og havner dermed i ingenmannsland fra en journalists synspunkt. Det selger ikke aviser å skrive om klubber som hverken kan vinne noe eller rykke ned. Husk bare 2001, da stod det til stadighet positive ting om oss i avisene.

                          Vi trenger definitivt flere sesonger som 2001, da vil både publikum og spiller komme til Åråsen. Se bare på Brann og VIF denne sesongen, sportslig suksess avler suksess på flere områder. Vel og bra at klubben kan skryte av tidligere meritter og at vi er den klubben som har vært lengst i toppdivisjonen i Norge, men vi må nok bare innse at vi akkurat nå ligger et stykke ned på listen over attraktive klubber å spille for i Norge.

                          Derfor bør vi kanskje droppe jaget etter de største stjernene akkurat nå. Misforstå meg rett, jeg hadde ikke hatt noe imot hverken Andresen eller Ødegaard i gult. Men RBK, Brann og VIF fremstår nok som mer aktuelle klubber for disse nå. Vi har da klart oss bra før uten de største stjernene. Så istedet for å bruke 10 millioner på en eller to spillere, kanskje vi kan dele den summen på fire og få flere. Det bør kunne være flere spillere på "30-40 listen" som ikke koster mer enn 2,5 millioner men som likevel vil forsterke oss sportslig.

                          En annen mulighet ville være å ikke bruke så mye av pengene nå, satse på noe relativt billige spiller og håpe på sportslig suksess likevel. Vil nok en gang minne om 2001 sesongen, da kjøpete vi Zane for en rimelig penge og fikk bra utbytte av det. Hadde vi hatt de pengene vi har idag da ville vi kunne utnyttet 2. plassen for alt den var verdt. Så kanskje det er lurt og spare litt nå så vi har litt å bruke når vi igjen kjemper i toppen.
                          Med det nettverket Uwe, Gunnar og Jan Åge har ute i Europa burde det være mulig å skaffe bra spillere fra utlandet som ikke koster for mye og som kan hjelpe oss tilbake i toppen.

                          Og til slutt en liten ting. Skal vi opprettholde en romeriksprofil og være en attraktiv klubb utad kan vi ikke gi slipp på profiler som Bjarmann. Mannen var en bauta i LSK i mange år. Tror det finnes utallige unge spillere i Norge som beundret den mannen og som gjerne ville ha en slik kar som trener. Få den mannen tilbake til klubben koste hva det koste vil. Vi har allerede mange resekterte eks-spillere + tidenes norske spiller i klubben og med Torgeir tilbake tror jeg klubben igjen kan innta tronene som Norges beste klubb.

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7104

                            #14
                            Tja, inntil videre sitter jo fotballnorge igjen med et bilde av Fjørtoft og LSK som en klubb som går ut og proklamerer høyt og klart hvem de skal "hente" til klubben, for så å bli ydmyka på nasjonalt fjernsyn da en skadefryd-glisende TV2-reporter kan melde at "Martin Andresen har gitt LSK beskjed om at han ikke engang er interessert i å høre hva klubben har å tilby. Andresen har tidligere stått fram som Vålerenga-supporter og ser det som uaktuelt å skrive under for...".

                            Det er selvsagt ræva pr, som har konsekvenser for andre eventuelle overgangsmål klubben har. Når Ødegård tilsynelatende ikke engang gidder å forholde seg til at LSK vil ha ham til klubben gjør det bare skaden enda større. Det er i utgangspunktet ganske dumt å skryte seg inn i medias fokus når man ikke klarer å gjennomføre det man ønsker. Da blir klubben og Fjørtoft stående igjen som klovner.

                            LSK er ikke en uinteressant klubb, historien vår og tradisjonene i klubben er universelt høyt respektert i norsk fotball. Men det er lenge siden vi har hatt betydelig med penger å bruke på spillerkjøp, og vi har ingen plasseringer å vise til de seneste åra, med unntak av 2001. Når mediafokus er på at "endelig" har de tre største byene i Norge hver sitt "storlag" og alle disse tre klubbene har penger, supportere og PR-apparat til at de om ikke annet FREMSTÅR som glamourklubber som alle burde ønske å spille for, har vi et konkurransemessig handicap.

                            Lillestrøm er Lillestrøm og så lenge klubben ikke ønsker å gjøre annet enn å profilere seg som nedre Romerikes klubb uten å rekruttere support i Osloområdet (og der er det potensiale, tro meg; Vålerengas vekst har mye å gjøre med at de ikke har konkurranse i Oslo) kommer LSK til å være et lag fra en liten by utenfor Oslo, og ikke noe mer. Klubben er altfor dårlige til å skape hype rundt seg selv; her er VIF et skoleeksempel på hvordan ting må gjøres. Entusiasme og utadvendthet er nøkkelordene, og på det feltet er LSK faktisk temmelig trauste.

                            LSK må satse skikkelig med spenn på et par skikkelig gode spillere frem mot neste sesong, og det er jeg sikker på at Uwe og Fjørtoft klarer, men jeg håper Fjørtoft nå har lært leksa si og holder kjeft ovenfor media om potensielle nyervervelser. Det har ikke noe å si om de er utenlandske eller ikke; resultater er det eneste som teller i fotball, og med et LSK blant de øverste tre lagene på tabellen vil klubben automatisk bli ettertrakta. I utgangspunktet er ikke Vålerenga en spesielt attraktiv klubb å spille for, men de er kjempeflinke til å få det til å se sånn ut. Hadde VIF endt på sjuende plass i år ville ikke de heller ha vært interessante for toppspillerne.

                            Som sagt, resultatene er alt som betyr noe, og får LSK en god sesong med Uwes mannschaft som spiller forhåpentligvis noe mindre neanderthalfotball enn Arne E har gjort i sju år er vi en storklubb. Med, som nevnt, vår historie og bakgrunn i ryggen har vi en ryggrad og et potensiale som få andre klubber i Norge.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • hthaug
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2004
                              • 436

                              #15
                              Glimrende tråd

                              Jeg vil ikke legge all skyld på Akersgata for at LSK mister en del av den positive dekningen der ute. Tror vi er nødt til å gå inn i oss selv også selv om de gjør sitt også.

                              Brann, VIF og RBK gjør det bra i media fordi de har klart å gjøre lagene sine synonyme med hvor de er ifra og har klart tildels og skape en ramme hvor byen ER klubben. Det virker i allefall på meg som om at både Bergen by, Trondheim og til dels Oslo øst støtter opp om laget sitt mye mer enn jeg føler at Lillestrøm by gjør for laget sitt.

                              Tror kanskje at dersom vi på en eller annen måte hadde klart å skape litt blest i lokalmiljøet så hadde kanskje byen vært enda mer gul og svart på kamp dag.

                              Jeg mener at Lillestrøm trenger en LSK dag på sommeren (kanskje sammen med byfesten som trekker en del folk alene til å begynne med) hvor laget møter på torvet og deler ut noen effekter og skaper litt show, sammen med kanarifansen

                              Tror vi uansett er nødt til å jobbe hardere for å få mer positiv dekning i media rett og slett fordi byen er liten mens Brann, RBK og VIF har mye mer å ta av.

                              Kommentar

                              • veiron
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6267

                                #16
                                Hvorfor er vi ikke attraktive? Snakk for dere selv. Jeg er temmelig
                                attraktiv. :wink:

                                Tjohei va vi ska supa!

                                Kommentar

                                • Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

                                  #17
                                  Med den fotballen vi har spilt de senere år så skjønner godt at folk ikke ser på LSK som noen attraktiv klubb. Vi har prøvd oss på M. Fevang, Andresen, Bråten, Helstad, kunne sikkert skrevet 25 til med det sier vel sitt.

                                  Kommentar

                                  • blue
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2004
                                    • 1429

                                    #18
                                    Vi må slutte å skylde på andre, og heller gjøre noe med det vi har muligheten til å påvirke!!
                                    Fugla 4 Life!

                                    Kommentar

                                    • TorTor
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2004
                                      • 335

                                      #19
                                      Først av alt...

                                      Veiron, ikke ødelegg en glimrende tråd med tullete uttalelser.

                                      Så til saken. Nei vi skal ikke skylle på andre for egen mangel på suksess. Det var mer ment som et eksempel til etterfølgelse. Tror vi har noe å lære av Brann, VIF og RBK. Noe riktig må de ha gjort for å få så mye publikum og suksess (Les: VIF og Brann i år når det gjelder suksess). Vi er definitivt ikke flinke nok til å profilere klubben vår utad. Der har vi nok en del å hente.

                                      Må også si meg enig i at vi må slutte å "skrike" så høyt om alle vi skal kjøpe så lenge vi ikke sitter med alle fire ess`ene på hånda. Så lenge vi ikke er mer attraktive enn vi er per dags dato bør vi heller jobbe i det skjulte og ikke "tips" alle andre om de vi vil kjøpe. Dette er hverfall en lur strategi så lenge RBK kjøper alle spillere som andre klubber i Norge vurderer.

                                      Vi får satse på at klubben har et par ess fler en vanlig og sikrer oss noen solide forsterkninger til neste sesong. Så får romeriksprofil og evt andre norske landslagsspillere komme etterhvert...

                                      Kommentar

                                      • hertz
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Jan 2004
                                        • 57

                                        #20
                                        Vi må ikke glemme at det er kun Rosenborg som har vært et solid topplag de siste årene. Brann, Viking, Bodø, Tromsø, Lillestrøm, Molde , Stabekk og Vif har alle vært med å kjempe i toppen, men alle disse klubbene har også kjempet i bånn av tabellen. Dette sier vel alt om hvor ustabil den Norske serien er.

                                        Så det at vi har tatt 7. plassen 3 år på rad sier faktisk at vi er det laget som er mest stabile etter Rosenborg.

                                        Jeg mener at grunnen til at Rosenborg, Vif og Brann er mer attraktivt enn Lsk er, Alle trekker over 10.000 på hver hjemmekamp, vi klarer knapt nok det på storkampene, Rbk i cl er en viktig faktor, fotball entusiasmen i Bergen er unik. Det er vondt å si det men for mange spillere i Norge er det en drøm å få spille foran klanen.

                                        Jeg tror at det ikke er så veldig mye vi kan gjøre for å konkurere ut disse klubbene. Jeg er stygt redd for at Vif, Brann og Rosenborg vil dominere norsk fotball i årene fremover.
                                        Alle de store klubbene i Europa er fra storbyer, sånn er det bare. Unntaket er Brøndby, jeg mener vi må lære av dem.
                                        Håper jeg tar feil, alt jeg vil her i verden er å vinne serigull med Lsk i voksen alder. Tok meg liksom ikke en psyko fest etter gullet i 86 og 89...
                                        HAT

                                        Kommentar

                                        Working...