Hvorfor er vi ikke attraktive?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

    #21
    Det aller viktigste argumentet for å tiltrekke seg spillere som nå ikke er spesielt interessert, er å ha suksess. Man behøver ikke å gå helt tilbake til 2001. Prøv å husk hvordan omtale LSK hadde i sommer da målene rant inn. Fotballjournalister og løssalgsaviser løper etter klubbene som har suksess i øyeblikket. Dermed gjør også spillerne det. Jeg er redd for at vi har måttet betale litt for langsiktig målsetning. Arne Erlandsen (av alle) synes jeg gir et godt bilde på det her: http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-mag...cle1329245.ece

    OK, så får vi kanskje ikke de beste spillerne akkurat nå. Men som det ble skrevet over: vi har opplevd suksess uten en bråte profiler tidligere, og da kom det også profiler til klubben etterpå.

    Fotball er et lagspill, og så lenge laget i mitt hjerte spiller god fotball og oppnår resultater, så driter jeg i så fall om Alexander Ødegård aller Martin Andresen spiller for andre klubber. Og den lokale profilen kan skapes av de spillerne man har, uavhengig hvor de kommer fra. Men der må klubben gjøre et stykke arbeide, gjerne sammen med styre og stell i området. Hvorfor ikke lansere seg som Østlandets klubb og gå aktivt ut med det? Eller Stor-Oslo?
    Knurr...

    Kommentar

    • Ola
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1651

      #22
      Mange journalister mener publikumstall er det o' store parameteret for suksess og image.... Kanskje man burde gi bort 5000 gratisbilletter pr kamp for å booste publikumstallene?

      Kommentar

      • hoyt
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 2850

        #23
        Min teori på at Lsk ikke er attraktive:

        * Spillestilimage.

        Alle som følger Lillestrøm vet godt at det ikke bare er lange baller, lite underholdende spill og klareringer som går til helvete ut av stadion som gjelder. MEN det er et slikt image vi har fått. Det som ofte er saken med lillestrøm er at når vi har tv-kamper er det som regel mot de antatt beste lagene i norsk fotball. Og lillestrøm spiller veldig sjelden godt eller tar poeng på tv, eller mot de antatt beste lagene. De som ikke ser lillestrøm annet enn på tv får da et kjedelig inntrykk av oss. Og når vi først spiller bra på tv, som f.eks mot rbk i cupen 14 aug 2004, er det rosenborg som får all oppmerksomheten. Som i vg og dagbladet etter den kampen, der fokus lå på om ola by var den rette mann for rbk. Og omtrent bare et par linjer om Pål strands raid, gylfis egenskaper foran mål osv..

        * uttalelser i media.

        Den som oftest ble intervjuet i media etter kamper var arne erlandsen. Og den som sier minst og bare sier det samme kamp etter kamp er arne erlandsen. Folk får et jævli traust syn på klubben vår. Og det synet får også de fleste potensielle spillere og sponsorer der ute. Det ser vi jo i dag. Spillere utenfra gidder ikke en gang høre på hva vi har å tilby.

        MEN:

        Det er ennå over 5 mnd til seriestart, og jeg er overbevist om at vi da har forsterket laget med et par kvalitetsspillere, og fjøra har gjort et par sprell i media som har gjort sitt for å rette opp inntrykket vårt. Vif`s Asshole-skyting på trening er et kroneksempel på slike ting.. Så da er det bare å sette ivar hoff i mål og fyre løs :lol:
        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
        - Nosa

        Kommentar

        • woodford
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Aug 2004
          • 164

          #24
          Noen forslag til å få mer blest om klubben, 1. hva med å invitere oppmenn/trenere i klubbene her på Romerike til noen av treningene i løpet av vinteren, prøve å knytte bånd via det fotball fagelige og gjensidig informasjon.
          2. Informere mer om treningskamper i lokal presse og kansje dele ut fribilletter til yngre lag til f.eks. kampene i Valhall.
          3. Lage noen egne T-skjorter/caps/merke til alle som som kjøper sesong kort.
          4. Alle kanari fans som klare å få med seg en venn/veninne som ikke pleier å gå, til en kamp kan f. eks. få noe tilsvarende som under punkt 3.
          5. Legge noen av treningene til andre brukbare baner på Romerike.
          6. Lage noen nye sanger som er fengende, noe som den nye Brann sangen "Blod er tykkere en vann", noe som vi kan holde gående i lengre perioder på tribunen.

          Kommentar

          • ON
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3639

            #25
            4. Alle kanari fans som klare å få med seg en venn/veninne som ikke pleier å gå, til en kamp kan f. eks. få noe tilsvarende som under punkt 3.

            Først,dette hadde folk utnytta og tatt med en venn som normalt "ikke" går på kamp. Denne personen går garantert på kamp til vanlig. Hvem skulle betalt dette? Vis du tror kanari-fansen har penger til noe sånnt tar du grundig feil. Men at du kommer med forslag det skal du ha ros for!


            5. Legge noen av treningene til andre brukbare baner på Romerike.


            Kunstgress bane er under arbeid,er LSK heldig å værgudene er med oss, og at mange stiller opp for klubben blir det sikkert noen treningskamper der ettervært.


            - Det nærmer seg fullførelse av kunstgressbanen, men vi trenger likevel mange medhjelpere for å få fullført anlegget, sier stadionansvarlig og styremedlem Birger Karlsen til LSK.no.
            - Mandag 15.11 starter leggingen av gresset, og vi trenger 6-7 ivrige dugnadsarbeidere hver dag. Møt opp selv om du ikke kan være der hele tiden.

            Frammøtetider:
            Mandag 15.11 kl. 12.00 – 18.00
            Tirsdag kl. 9.00 – 18.00
            Onsdag kl. 9.00 – 21.00 (også arbeide med fyrhuset)
            Torsdag kl. 9.00 – 18.00
            Fredag kl. 9.00 – 18.00

            Kommentar

            • woodford
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Aug 2004
              • 164

              #26
              Svar til Nordby, mulig jeg var litt uklar her. Det jeg mente var at hvis flere kanari fans klarte å få med seg en eller fler som normalt ikke var på kampene, så kunne dette forslagsvis "premieres" med f .eks en T-skjorte, caps e.l. alt avhengig av hvor mange man fikk med seg, eller antall kamper man klarte å få med noen ekstra.
              Forutsettningen (som jeg glemmte i innlegget) er at både "kanarifans" og den/de som ble med betalte vanlig billett og at eventuell "premiering" ble sponset.

              Ellers takk for rosen, bestandig hyggelig å høre.

              Kommentar

              Working...