Powel på vei bort?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimito
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 2601

    #21
    (Det er sant som du sier om Sundgot, men jeg er så lei av folk som er ute etter å ta Sundgot.

    Setter hele biten om han i parentes.)

    Når det gjelder Powell så er jeg klar for å se han spasere ut dørene. Jeg tok til orde for å støtte han før sesongen. Nå tar jeg til ordet for å si "morn ja". Han har vist en illojalitet over tid som burde gitt han en omvendt proporsjonal heltestatus i forhold til hva en mann nevnt i parenteser skulle hatt. Han er et levende skademareritt. I tillegg scorer han ikke veldig mange mål (se tidligere innlegg) og han har tydligvis ikke den beste kjemien med den nåværende treneren vår. Dette, i tillegg til at vi faktisk kanskje får penger for han, er argumenter nok til at han bør forsvinne.
    Ferdigskåra

    Kommentar

    • Jazze76
      Medlem
      Hoffnarr
      • May 2004
      • 51

      #22
      At noen vil kjøpe Powell??? Det tror jeg ikke...det er like sannsynlig som at noen vil kjøpe Sundgot det...Men vi snakker om en spiller som JEG synes gjør større nytte for laget enn mange andre...Slik som LSK har spilt de siste årene har han vært det eneste oppspillspunktet vi har hatt...Prøv å slå en langball på Sundgot...For det første taper han hodeduellen, for det andre har han teknikk som et kjøleskap og for det tredje er han usedvanlig treg...Derfor mener jeg at dere må ta hensyn til den jobben som Powell har gjort som nettopp et oppspillspunkt. Det er ikke altid han som putter på blanke mål men han er ofte grunnen til at noen annen scorer. Når det gjelder deres suttring over at han tjener alt for mye og at klubben særbehandler han er bare patetisk...Alle fotballspillere ( og alle andre også...) ønsker å tjene mest mulig...dette kan vel ikke være så vanskelig å skjønne...??? Eller? Neppe noe som kan argumenteres mot han i hvert fall...Det får vel nesten ledelsen ta på sin kappa...

      Kommentar

      • pondus73
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2004
        • 612

        #23
        men det kan vel neppe bestrides at vi hadde vår beste periode i år da Powell ikke spilte!!
        kan være tilfeldig, eller kanskje ikke.

        jeg må si at jeg også begynner å se meg lei på en spiller som ikke viser mer lojalitet enn han................
        ------eLSKe-------

        Kommentar

        • Playboy1
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 2151

          #24
          Opprinnelig skrevet av Jazze76
          Nå må dere snart gi opp...Powell er den spilleren i Lillestrøm som altid gir 100%!!!! Når de andre 10 spillerne driter seg ut hver kamp så er det kapteinen som i hvert fall kjemper...Ikke altid så lett og imponere når man spiller angrep med en spiller ( les Sundgot ) som ikke kan slå en passing på 5 meter...Det beste hadde vært å få solgt Sundgot men det er vel en utopi...

          Vet tråden handler om Powell,men alikevel må jeg si...Pisspreik !!!!

          Sungot hadde en dårlig periode på høsten +skade,ellers har han gjort en kjempeinnsats denne sesongen.Uten han kunne vi faktisk rykka ned,og ved siden av å være vår toppscorer,er han vår mest lojale spiller.

          Å sammenligne Arild og Powell,er en fornermelse mot først nevnte,mener nå jeg.

          Kommentar

          • masta
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Mar 2004
            • 143

            #25
            Når Uwe sier at en toppspiss er en av to spillere vi "må" ha til klubben og at Sundgot er tippeligaens mest undervurderte spiller. Så syns jeg dette kan tyde på at Powell ikke står så høyt i kurs hos treneren heller. så for begge parter sin skyld håper jeg at Powell forsvinner snart. Min personlige mening er også at Powell aldri skulle hatt kapteinsbindet, men at dette skulle hengt rundt armen til vår visekaptein Kippe gjennom hele sesongen.

            Kommentar

            • Jazze76
              Medlem
              Hoffnarr
              • May 2004
              • 51

              #26
              Sorry men 40 mål på 120 kamper som Sundgot har imponerer ikke meg...Makan til møkkaspiller må man lete lenger etter!

              Kommentar

              • blue
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2004
                • 1429

                #27
                Opprinnelig skrevet av pondus73
                men det kan vel neppe bestrides at vi hadde vår beste periode i år da Powell ikke spilte!!
                kan være tilfeldig, eller kanskje ikke.

                jeg må si at jeg også begynner å se meg lei på en spiller som ikke viser mer lojalitet enn han................
                Meget godt poeng!

                Hvor mange kamper i 2004 vant vi med Powell på banen??
                Fugla 4 Life!

                Kommentar

                • Guling
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 484

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Jazze76
                  Sorry men 40 mål på 120 kamper som Sundgot har imponerer ikke meg...Makan til møkkaspiller må man lete lenger etter!
                  Ikke meg heller. Men det at han var med på å fighte om toppscorer-tittelen helt ut i år, imponerer meg voldsomt. På grunnlag av hvor godt han har spilt i år, kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva han holdt på med før.

                  Kommentar

                  • _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4380

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Jazze76
                    Sorry men 40 mål på 120 kamper som Sundgot har imponerer ikke meg...Makan til møkkaspiller må man lete lenger etter!
                    Latterlig sagt.. Helt utrolig dumt! Når man ser slikt som dette skjønner man hvor lite kunnskaper om fotball enkelte i KFL har

                    Det er uakseptabelt å si sånn om en av sine egne spillere, og i tillegg sier du det om den spillern i stallen som scorer mest, er mest lojal, og som var en av hovedårsakene til at lsk berget plassen, for veien ned var ikke lang!

                    Jeezez
                    ..................

                    Kommentar

                    • Kimito
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 2601

                      #30
                      Hvor får du tallene dine fra Jazzemann? De stemmer i alle fall ikke med statistikksiden jeg er på. Uansett så er selvfølgelig den totale statistikken for Sundgot ikke superhøy, men nok en gang må jeg repetere at jeg synes det er viktigere å se på de siste sesongene. Dette fordi de nok er mer representative for spillerens kvaliteter i dag (for eksempel så vil ikke "Gylfis samlede" være noen klassiker, men de fleste ville ønske å beholde han). Arilds to siste sesonger: 22 mål på 40 kamper. Powells to siste sesonger: 11 på 38. Sundgot har spilt i LSK siden 95 og var 17 det året, noe som kan forklare litt av en lavere totalscoringsprosent.

                      Når det gjelder at noen vil kjøpe Powell (som denne tråden egentlig skal handle om): Dette sitatet fra Fædrelandsvennen belyser litt:

                      "Kraftspissen Magnus Powell er i utgangspunktet bundet til kontrakten med Lillestrøm. Men svensken skal etter det Fædrelandsvennen kjenner til ikke være spesielt lysten på å spille under klubbens nye trener, Uwe Rösler. Ham-Kam har allerede signalisert interesse for 30-åringen. Det samme vil nok Arne Erlandsen gjøre - LSK-treneren som nå er ansatt som ny trener i IFK Gøteborg. Etter det Fædrelandsvennen forstår skal Start ha forhørt seg med LSK-manager Jan Åge Fjørtoft, men i denne saken vil åpenbart den klubben med størst lommebok ligge best an."

                      Ellers klarte jeg ikke å finne igjen en artikkel jeg leste tidligere om at Start var villige til å legge en mill. på bordet. Aviser kan man selvfølgelig ikke stole 100% på, men at det ligger an til et salg virker sannsynlig.

                      Ellers vil jeg minne deg på slike ting som det her ang. påstander om sutring: http://www.dagbladet.no/sport/2002/03/19/320015.html

                      Merker at du er en av de som verdsetter penger over alle andre verdier i samfunnet da det ser ut til at du synes at man kan handle hvordan man vil, bare det skaffer en penger. Påstanden om at alle ønsker å tjene mest mulig penger er dessverre symptomatisk for samfunnet, men den gjelder nok ikke alle, som du sier.
                      Ferdigskåra

                      Kommentar

                      • Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

                        #31
                        Bra link Kimito.
                        Det er sånne 'episoder' som gjør at jeg er av den oppfatnin at Powell kan dra til h..... for alt jeg bryr meg.
                        Hvor mange kamper i 2004 vant vi med Powell på banen??
                        Enda et godt argument...
                        Knurr...

                        Kommentar

                        • KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

                          #32
                          Vi vant tre seriekamper med Powell på banen. Mot Fredrikstad (h) og Sogndal (b).... Den siste kampen (mot Viking) spilte han kun 10 minutter som innbytter. Men nå vant vi jo bare 8 kamper da. (serien) Men bpde mot Stabæk, Bodø/Glimt og Brann hadde han så store sjanser at han burde ha satt seiersmålet. Utrolig dårlig å ikke sette noen av de sjansens han fikk, selv om han scoret i disse kampene.

                          Kommentar

                          • Guling
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2004
                            • 484

                            #33
                            Nå var Powell en snuoperasjon alene mot Tromsø, da, så han har bidratt i kamper vi ikke har vunnet.

                            Når det er sagt, er jeg en av dem som er av den oppfatningen at Powell godt kan reise nå.

                            Kommentar

                            • jove
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2004
                              • 476

                              #34


                              Powell blir.
                              Forza LSK

                              Kommentar

                              • Jazze76
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • May 2004
                                • 51

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Kimito
                                Hvor får du tallene dine fra Jazzemann? De stemmer i alle fall ikke med statistikksiden jeg er på. Uansett så er selvfølgelig den totale statistikken for Sundgot ikke superhøy, men nok en gang må jeg repetere at jeg synes det er viktigere å se på de siste sesongene. Dette fordi de nok er mer representative for spillerens kvaliteter i dag (for eksempel så vil ikke "Gylfis samlede" være noen klassiker, men de fleste ville ønske å beholde han). Arilds to siste sesonger: 22 mål på 40 kamper. Powells to siste sesonger: 11 på 38. Sundgot har spilt i LSK siden 95 og var 17 det året, noe som kan forklare litt av en lavere totalscoringsprosent.

                                Når det gjelder at noen vil kjøpe Powell (som denne tråden egentlig skal handle om): Dette sitatet fra Fædrelandsvennen belyser litt:

                                "Kraftspissen Magnus Powell er i utgangspunktet bundet til kontrakten med Lillestrøm. Men svensken skal etter det Fædrelandsvennen kjenner til ikke være spesielt lysten på å spille under klubbens nye trener, Uwe Rösler. Ham-Kam har allerede signalisert interesse for 30-åringen. Det samme vil nok Arne Erlandsen gjøre - LSK-treneren som nå er ansatt som ny trener i IFK Gøteborg. Etter det Fædrelandsvennen forstår skal Start ha forhørt seg med LSK-manager Jan Åge Fjørtoft, men i denne saken vil åpenbart den klubben med størst lommebok ligge best an."

                                Ellers klarte jeg ikke å finne igjen en artikkel jeg leste tidligere om at Start var villige til å legge en mill. på bordet. Aviser kan man selvfølgelig ikke stole 100% på, men at det ligger an til et salg virker sannsynlig.

                                Ellers vil jeg minne deg på slike ting som det her ang. påstander om sutring: http://www.dagbladet.no/sport/2002/03/19/320015.html

                                Merker at du er en av de som verdsetter penger over alle andre verdier i samfunnet da det ser ut til at du synes at man kan handle hvordan man vil, bare det skaffer en penger. Påstanden om at alle ønsker å tjene mest mulig penger er dessverre symptomatisk for samfunnet, men den gjelder nok ikke alle, som du sier.
                                WOW!!! Powell ville ha nytt kontrakt når han ble skadet...Han er sikkert den eneste spilleren i verden som hadde ønsket seg det...!!!!!!
                                :twisted:

                                Kommentar

                                • Kimito
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 2601

                                  #36
                                  Jeg registrerer at du ikke, som meg, er opptatt av klubblojalitet. Det være seg når det gjelder den økonomiske biten eller ytringer i media.

                                  Jeg registerer også at du ikke synes griskhet er negativt og er med det svært forskjellig fra meg selv.

                                  Og nei, jeg er ikke overpositiv mot spillere som kun har lyst til å være kontraktfestet med klubben under sine skadeperioder. Det uansett om du gir meg et djevelfjes eller ikke.

                                  (I tillegg må det gå an å lære seg å sakse ut deler av et innlegg i stedet for det hele, når kun deler blir svart på).
                                  Ferdigskåra

                                  Kommentar

                                  • Jazze76
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • May 2004
                                    • 51

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Kimito
                                    Hvor får du tallene dine fra Jazzemann?
                                    LSK.noDe stemmer i alle fall ikke med statistikksiden jeg er på. Uansett så er selvfølgelig den totale statistikken for Sundgot ikke superhøy, men nok en gang må jeg repetere at jeg synes det er viktigere å se på de siste sesongene.OK...Siste sesongene?? I 2003 klarte denne superspissen å putte 8 ganger på 19 kamper...Er dette bra eller?Dette fordi de nok er mer representative for spillerens kvaliteter i dag (for eksempel så vil ikke "Gylfis samlede" være noen klassiker, men de fleste ville ønske å beholde han). Arilds to siste sesonger: 22 mål på 40 kamper. Powells to siste sesonger: 11 på 38. Sundgot har spilt i LSK siden 95 og var 17 det året, noe som kan forklare litt av en lavere totalscoringsprosent.

                                    Når det gjelder at noen vil kjøpe Powell (som denne tråden egentlig skal handle om): Dette sitatet fra Fædrelandsvennen belyser litt:

                                    "Kraftspissen Magnus Powell er i utgangspunktet bundet til kontrakten med Lillestrøm. Men svensken skal etter det Fædrelandsvennen kjenner til ikke være spesielt lysten på å spille under klubbens nye trener, Uwe Rösler. Ham-Kam har allerede signalisert interesse for 30-åringen. Det samme vil nok Arne Erlandsen gjøre - LSK-treneren som nå er ansatt som ny trener i IFK Gøteborg. Etter det Fædrelandsvennen forstår skal Start ha forhørt seg med LSK-manager Jan Åge Fjørtoft, men i denne saken vil åpenbart den klubben med størst lommebok ligge best an."
                                    Er det egentlig noen som vet hva Powell selv har sagt eller er alt dette bare hva aviser sier...?? Og hvis Powell vil gå til IFK så skal vel ikke han akkurat lastes for det...?? Litt andre forhold der enn i Lillestrøm
                                    Ellers klarte jeg ikke å finne igjen en artikkel jeg leste tidligere om at Start var villige til å legge en mill. på bordet. Aviser kan man selvfølgelig ikke stole 100% på, men at det ligger an til et salg virker sannsynlig.

                                    Ellers vil jeg minne deg på slike ting som det her ang. påstander om sutring: http://www.dagbladet.no/sport/2002/03/19/320015.html

                                    Merker at du er en av de som verdsetter penger over alle andre verdier i samfunnet da det ser ut til at du synes at man kan handle hvordan man vil, bare det skaffer en penger. Påstanden om at alle ønsker å tjene mest mulig penger er dessverre symptomatisk for samfunnet, men den gjelder nok ikke alle, som du sier.
                                    Ehhh...ok...så du mener at det finnes mange spillere i Lillestrøm som spiller "gratis"??? Name one!!

                                    Håper nå at jeg har besvart alle dine "spørsmål"... :roll:

                                    Kommentar

                                    • Kimito
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 2601

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Jazze76
                                      OK...Siste sesongene?? I 2003 klarte denne superspissen å putte 8 ganger på 19 kamper...Er dette bra eller?
                                      Hvis ikke så motsier du deg selv ang. Powell. Hans samlede verker i Eliteserien består, som nevnt tidligere, av 29 mål på 74 kamper. Dette tilsvarer et snitt på 0,39 mål pr. kamp. 8 mål på 19 kamper tilsvarer et snitt på 0,42. Hvis vi fortsetter sammenlikningen så scoret Powell 6 mål på 20 kamper i samme året (snitt=0,3). I tillegg har jeg vel argumentert to ganger tidligere allerede for at jeg synes den senere utviklingen er mest interessant: Powell 2004: 5 mål 18 kamper ( 0,28 ), Sundgot 2004: 14 mål på 21 kamper ( 0,67 ). Hvilkens formkurve de siste årene synes mest overbevisende?

                                      Opprinnelig skrevet av Jazze76
                                      Er det egentlig noen som vet hva Powell selv har sagt eller er alt dette bare hva aviser sier...?? Og hvis Powell vil gå til IFK så skal vel ikke han akkurat lastes for det...?? Litt andre forhold der enn i Lillestrøm
                                      Vel, de fleste som mener seg urettmessig sitert går vel gjerne ut med dette. At han har blitt sitert på ønsker om å komme seg bort flere ganger underbygger troverdigheten av en slik påstand, men man kan selvfølgelig ta et standpunkt om at media ikke har noen troverdighet i det hele tatt. Det er valgfritt. Hvis du mener at alle spillerne våre burde hige etter å skifte klubb om en "storhet" som IFK kommer på banen så sier det både mye om ditt syn på LSK og klubblojalitet generelt.

                                      Uansett var den artikkelen ment å svare på det at du tvilte på om vi fikk noen penger for han.

                                      Opprinnelig skrevet av Jazze76
                                      Ehhh...ok...så du mener at det finnes mange spillere i Lillestrøm som spiller "gratis"??? Name one!!
                                      Dette er en tåpelig påstand. Det er mange grader mellom gratis og ublu.

                                      Opprinnelig skrevet av Jazze76
                                      Håper nå at jeg har besvart alle dine "spørsmål"... :roll:
                                      Jeg har i alle fall besvart dine.
                                      Ferdigskåra

                                      Kommentar

                                      • fugla_4_ever
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 467

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av KFL41
                                        Vi vant tre seriekamper med Powell på banen. Mot Fredrikstad (h) og Sogndal (b).... Den siste kampen (mot Viking) spilte han kun 10 minutter som innbytter.
                                        Ja, vi vant faktisk ganske få kamper med Powell på banen, men vi kan ikk legge all skylda på ham! I alle de kampene LSK har lugget under i år, hvilket er en hel del, har han vært en av de få som til stadighet har holt motet oppe. Det er ingen andre som har jobbet og stått på som han når det buttet i mot som mest! Uten Powell hadde faktsik laget en veldig nedtur. Det virker nesten som om alle har glemt det, men det er faktisk ikke så lenge siden vi sto på tribunen og skrek: "Vi vil se Fugla score!". Hvor var Powell da? Det var først da Magnus kom tilbake at laget begynte å spille igjen, vi fikk bedre lagmoral og kvaliteten i spillet hevet seg!

                                        Opprinnelig skrevet av KFL41
                                        Men nå vant vi jo bare 8 kamper da. (serien) Men bpde mot Stabæk, Bodø/Glimt og Brann hadde han så store sjanser at han burde ha satt seiersmålet. Utrolig dårlig å ikke sette noen av de sjansens han fikk, selv om han scoret i disse kampene..
                                        Det er faktisk sant at han burde scoret i en del situasjoner der han bommet, men på en annen side var han den eneste som i det hele tatt gadd å prøve å stille seg i posisjon slik at han kunne få en slik sjangse. Det er bedre å prøve og feile enn å ikke prøve en gang...

                                        Kommentar

                                        • Jazze76
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • May 2004
                                          • 51

                                          #40
                                          Powell blir...:http://www.fotbolldirekt.com/IndexNews.cfm?ID=15131
                                          Og det skal vi være meget godt fornøyd med! La oss finne en ny klubb til Sundgot istedet...

                                          Kommentar

                                          Working...