Hvor mange kampers karantene får Kippe?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Flaamaldo
    Juniormedlem
    Bøffel
    • Mar 2007
    • 27

    Hvor mange kampers karantene får Kippe?

    Og når vi tenker på hvor glade NFF er i LSK så kommer sikkert Kippe til å få mer enn en kamps karantene... Tenker dommern skrev i sin rapport at"LSK spiller Kippe forsøkte ved kvelertak å myrde ODD spiller Espen Ruud
    Eller ka dokk tru?

    Kan jo også nevne at det ikke overrakser meg nevneverdig hvis vi får se vår kjære Fjøra på benken som coach mot Godset etter Nordlies utblåsing mot dommer Svein Oddvar Moen etter kampen, med sitat mot Pelle Nilsson som "Du kan bare holde kjeften din".
    Må si jeg er litt kritisk til temperamentet til Nordlie, da f,eks Lyns trener Henning Berg ikke turte si noe om dommeren etter kampen mot FFK, pga karantene frykt...

    Om Nordlie får karantene gjenstår å se, men jeg frykter det værste... ikke det at det er så ille å ha FJøra på benken, for han taper jo ikke fotballkamper;p
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    #2
    Opprinnelig skrevet av Flaamaldo
    Og når vi tenker på hvor glade NFF er i LSK så kommer sikkert Kippe til å få mer enn en kamps karantene... Tenker dommern skrev i sin rapport at"LSK spiller Kippe forsøkte ved kvelertak å myrde ODD spiller Espen Ruud
    Eller ka dokk tru?
    Dommeren brukte begrepet "dyttet Odd-spilleren" da han ble intervjuet på TV i går. Regner med at han holder på den formuleringen også i sin skriftlige rapport.
    Da blir det nok to kamper.

    Mvh
    Gammer`n
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

    Kommentar

    • Flaamaldo
      Juniormedlem
      Bøffel
      • Mar 2007
      • 27

      #3
      Ja måtte du ha rett...Men har desverre mistet tiltroen til NFF

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        #4
        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
        Dommeren brukte begrepet "dyttet Odd-spilleren" da han ble intervjuet på TV i går.
        Hvis dommeren gir rødt kort til Kippe for å dytte en spiller så er han meget innkonsekvent, da skulle minst 3-4 spillere på hvert lag fått rødt kort.
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #5
          Opprinnelig skrevet av xeR
          Hvis dommeren gir rødt kort til Kippe for å dytte en spiller så er han meget innkonsekvent, da skulle minst 3-4 spillere på hvert lag fått rødt kort.

          Når du bevisst går på en spiller, etter en duell, og dytter han med to strake armer - så vurderes det ganske annerledes en vanlig knuffing i kampens hete...
          Heldigvis.


          Mvh
          Gammer`n
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            #6
            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
            Når du bevisst går på en spiller, etter en duell, og dytter han med to strake armer - så vurderes det ganske annerledes en vanlig knuffing i kampens hete...
            Heldigvis.


            Mvh
            Gammer`n
            Ok, fikk ikke med meg hva som skjedde annet enn at det ble haraball der.

            På tide å henge Kippe da eller? Nå har jo han fått ett idiotisk rødt kort. Hadde det vært Hornyboy som hadde fått kortet hadde han vel blitt kjeppjaga ut av Lillestrøm av enkelte her inne på forumet.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • Vicarious
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 391

              #7
              Jeg syns ihvertfall det er på sin plass å rette kritikk mot Kippe, om ikke henge han. Han mistet helt tydelig besinnelsen, mens sparket fra Ruud er noe som skjer i kamp om ballen. Dermed syns jeg dommeravgjørelsen var helt grei, og protester fra både Nordlie og Kippe blir bare tåpelig.

              Når det er sagt så gjorde dommern såpass mye annet merkelig i vår disfavør i løpet av kampen, at han godt kunne kompensert ved å la Kippe slippe unna med gult kort.

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                #8
                Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                Når du bevisst går på en spiller, etter en duell, og dytter han med to strake armer - så vurderes det ganske annerledes en vanlig knuffing i kampens hete...
                Opprinnelig skrevet av Kippe til fxt.no
                - Jeg synes han hopper i meg og sparker meg bevisst i magen, og jeg reagerer instinktivt.
                For meg ser det ut som om Kippe mener det er i kampens hete. Hvor lenge etter den andre situasjonen var det egentlig?

                Det høres for meg ut som om det er et greit rødt kort, men må vi igjen oppleve at en LSK-spiller får to kamper (eller mer) for en forseelse som ikke er av verdens styggeste? Men det er kanskje et eget regelverk for LSK-spillere. Direkte rødt kort til en LSK-spiller gir minimum to kamper?
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • Harix
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • May 2006
                  • 118

                  #9
                  Dessverre mener jeg at det røde kortet til Kippe er helt riktig og at det bør gis mer enn en kamps karantene for slike forseelser. Det er helt tåpelig å reagere som Kippe gjør, når han vet at det betyr at han må rett i dusjen. Når det er sakt så mener jeg at Espen Ruud også kunne fått det røde kortet. Det er ikke en naturlig plassering av beinet hvis det treffer i magen til Kippe.

                  Når det gjelder Nordlie så kunne han vel men fordel ha roet seg et par hakk, men da hadde han ikke vært Tom Nordlie. Dette er ting man har vist om før man ansatte han som trener og det må vi leve med.

                  Kommentar

                  • frodekippe
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 480

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                    Når du bevisst går på en spiller, etter en duell, og dytter han med to strake armer - så vurderes det ganske annerledes en vanlig knuffing i kampens hete...
                    Heldigvis.


                    Mvh
                    Gammer`n

                    Tullete gjort av Frode, selv om det er lett å miste huet, men har har jo så mye rutine, at han vet at dette her har store muligheter for å resultere i nettopp dette.
                    Synd selvfølgelig på alle måter, men den er vel i grunn udiskutabel...

                    NEI! JEg er ikke negativ, men oppriktig...

                    Sinnsykt deilig at vi vinner på en halvveis dårlig dag på jobb. Det kjennetekner et godt lag.

                    FORZA FUGLA...

                    ALLE MAMM TIL DRAMMEN
                    FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

                    Bjørn Lindahl

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      #11
                      minimum 8 kamper, pluss at han kan miste statsborgerskapet sitt hvis ikke Lsk kan dokumentere at han er nødvendig for driften....

                      Kommentar

                      • Fugl1120
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 3528

                        #12
                        Var det ikke en relativt lik situasjon med Ross fra Viking i en treningskamp i vinter, hvor han bare fikk én kamps karantene?

                        Forøvrig var det røde kortet greit, men jeg synes Espen Ruud kunne fått det også. Hårreisende måte å gå inn i en duell på, og jeg skjønner at Kippe reagerer til tross for at han ikke burde angrepet Ruud. Personlig ser dytten for meg relativt harmløs ut, han treffer han hverken i fjeset eller i halsen, men i skulderen av hva jeg kan se. Det er ikke spesielt hardt, og vil dermed påstå at Ruud's takling var like voldelig som Kippe's dytt. Men reglene er jo likevel klare på den type reaksjoner, og det burde Kippe holde seg for god til.
                        Lauken er vår venn!

                        Kommentar

                        • 10.09.50
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 1410

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                          Regner med at han holder på den formuleringen også i sin skriftlige rapport.
                          Ja, antakelig. Men hvis klubben mener at dommerens vurdering svikter, kan den gjerne vise at den har lært litt av Brenne-episoden og inngi sine kommentarer innen 24-timersfristen. Da kan den tvinge Disiplinærutvalget til å vurdere bildene fra situasjonen og ikke bare dommerens rapport, jf. (motsetningsvis) kortreglementet § 5-4(1):

                          En utvist spiller eller bortvist trener eller leder som ønsker å gi sin forklaring, må uoppfordret sende denne både per telefaks og e-post til Disiplinærutvalget innen 24 timer etter kampens slutt. Gjøres ikke dette, kan Disiplinærutvalget fatte beslutning på grunnlag av dommerens rapport alene.
                          Gjør ikke klubben det denne gangen heller, kan vi ikke sitte og sutre etterpå fordi utvalget har holdt seg til dommerens utvisningsrapport.
                          Last edited by 10.09.50; 16.04.2007, 13:31. Begrunnelse: Flau og/å-feil. Bra Torolf er utenlands.

                          Kommentar

                          • haggisb
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Feb 2007
                            • 51

                            #14
                            Jeg synest reaksjonen til Kippe er helt på sin plass. Dette er noe som skjer i kampenshete og det mååå aksepteres, men når Ruud kaster seg ned som om han har blitt skutt ser det selvsagt mye mer dramatisk ut.
                            Jeg er 95% sikker på at om Ruud ikke hadde laget noen schene av dette og bare stått oppreist ville ikke Kippe fått se det røde kortet.

                            Når det gjelder Tom sin reaksjon så synnest jeg det er meget bra med engaskjerte trenere. men når det er sagt burde han kanskje begrenset sprøkbruken sin litt...? men det er ikke så lett når han åpenbart føler seg urettferdig behandlet.

                            Stå på Tom & Frode jeg støtter dere 100%
                            BRGDS

                            Hallgeir

                            Kommentar

                            • Geirfugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 561

                              #15
                              Litt voldsomt, Tom

                              Jeg er glad for at Tom Nordlie er engasjert, men når jeg ser åssen han skriker til Pelle Nilsson etter kampen blir jeg litt overrumpla. Samme hva Nilsson sa så bør sjefen til LSK droppe det - bør også vurdere hvor mye han skal fly etter Espen Ruud. Dommeren, derimot, må ha gjerne ta..

                              Kommentar

                              • Hertis
                                I karantene
                                Forumonanist
                                • May 2004
                                • 173

                                #16
                                Hadde det vært Hornyboy som hadde fått kortet hadde han vel blitt kjeppjaga ut av Lillestrøm av enkelte her inne på forumet.


                                Mulig jeg ikke har fulgt med, men hvem er hornyboy=)?

                                Kommentar

                                • Speeder
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 951

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Hertis
                                  Hadde det vært Hornyboy som hadde fått kortet hadde han vel blitt kjeppjaga ut av Lillestrøm av enkelte her inne på forumet.


                                  Mulig jeg ikke har fulgt med, men hvem er hornyboy=)?
                                  Vår kalde og rolige keeper.
                                  Tore Galgerud

                                  Kommentar

                                  • RoyVaadal
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 4055

                                    #18
                                    Når jeg prøver å resonnere rundt hvor mange kamper Kippe får, tenker jeg på Kaseys røde kort på Ullevaal i fjor. Det virker som den episoden var ganske lik gårsdagens, bare at Kippes oppførsel var noe verre eller minst like ille.

                                    Kasey fikk to kampers karantene.

                                    Fins det et eneste eksempel der en LSK-er har fått bare en kamps karantene for direkte rødt kort, i treningskamp eller vanlig kamp?
                                    RoyVaadal.

                                    Kommentar

                                    • bjarmann
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 2925

                                      #19
                                      kippe er kaptein for laget og da skal man ikke miste hodet som han gjorde. ja, det var et billig kort men jeg skjønner også at dommeren ser annerledes på det. det kan fort se ut som et slag.
                                      I år så tar vi alt

                                      Kommentar

                                      • mr.Jordbakke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3845

                                        #20
                                        Var det ikke i en cupkamp på Åråsen i 2005 hvor Bernt Hulsker blir dyttet i bakken av Kippe og PSA etter å ha opptrått ufint? Litt lignende situasjon, mener jeg, da han også faller teatralsk. Kippe fikk vel gult i den episoden?
                                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                        Mvh
                                        Mr.Jordbakke

                                        Kommentar

                                        Working...