Dårlige dødballer og innlegg

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Dårlige dødballer og innlegg

    Kanskje jeg får kjeft av moderatorene får å starte denne tråden, men jeg våger meg utpå.
    Etter min mening har de to første kampene avslørt to store problemer i dagens LSK-lag: Fryktelig dårlige dødballer fra Riise, og dårlige/få innlegg fra kantene.

    Dødballer: Jeg vet ikke hvor mange cornere og frispark som våre motstandere har headet unna på første stolpe. Synes det fleste forsøkene fra Riise hittil har vært for lave, for løse og for upresise.
    Har vi andre som kan gjøre denne jobben bedre?

    Innlegg: Mykle og Riise - og evt andre som kommer seg rundt på kantene - sliter med presisjon i innleggene. Synd for vi har hatt en del fine muligheter.
    Synes kanskje også vingene våre litt for ofte tar med seg ballen inn i midten. Der er det ofte trangt og umulig å komme gjennom.
    Bør Påsan og kanskje Karim få prøve seg...?

    Mvh
    Gammer`n
    Mvh
    Gammer´n (Per T)
  • Geirfugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 561

    #2
    Jeg ser absolitt poenget ditt her, og vi har vel flere føtter som kan prøves i start-11'ern også. Hva med Mouelhi eller Kasey?

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      #3
      Tror Essediri får prøve seg snart, Påsan tror jeg (dessverre) er litt lengre unna laget. Så får vi håpe på en mirakuløs retur fra Stoffe til sommeren, med strålende dødballer og innlegg som et resultat av det...

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        #4
        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
        Dødballer: Synes det fleste forsøkene fra Riise hittil har vært for lave, for løse og for upresise.
        Gilbert putta mot Fredrikstad på et perfekt slått frispark fra Riise.

        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
        Innlegg: Mykle og Riise - og evt andre som kommer seg rundt på kantene - sliter med presisjon i innleggene.
        Myklebust hadde et glimrende innlegg som Ollie stanget inn mot Fredrikstad.

        Ikke alt er svart, selv om vi ikke scoret på noen av dødballene eller innleggene mot Odd.

        En del dårlig, men også en del bra.
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #5
          Opprinnelig skrevet av Rønnern
          Gilbert putta mot Fredrikstad på et perfekt slått frispark fra Riise.

          Myklebust hadde et glimrende innlegg som Ollie stanget inn mot Fredrikstad.

          Hadde ikke glemt disse, men mener uansett vi har skapt alt for få farligheter i situasjon hvor LSK ofte har vært "livsfarlige".
          Og apropos "perfekt frispark fra Riise mot Fredrikstad". Det han preseterte på dødball før nevnte situasjon var helt katastrofalt.
          Intet mindre


          Mvh
          Gammer`n
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            #6
            Jeg vil ha Essediri og Strand inn fortest mulig. I praksis spiller vi nå med fire indreløpere - de flste angrepene våre stopper opp utenfor 16 fordi vi spiller trangt og det blir slått for tidlige innlegg foran forsvarsrekka.

            Edit: Jeg har ved hjelp av moderne teknologi laget et diagram som viser hvorfor nesten alle angrep med Riise stopper opp, og hvorfor Essedir ville gjort det %#¤5 bedre.
            Last edited by reka; 16.04.2007, 13:47.

            Kommentar

            • chrissp
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 2403

              #7
              Opprinnelig skrevet av reka
              Jeg vil ha Essediri og Strand inn fortest mulig. I praksis spiller vi nå med fire indreløpere - de flste angrepene våre stopper opp utenfor 16 fordi vi spiller trangt og det blir slått for tidlige innlegg foran forsvarsrekka.

              Hvorfor skal de inn fortest mulig så lenge vi vinner med de 11 som hittil har startet?

              Ellers er jeg enig med trådstarter. Selv om alt ikke er elendig, så har også jeg merket meg at innlegg, enten i spill eller fra dødballer, varierer voldsomt.

              Hva med å la Kiko forsøke seg på hjørnespark?
              Bølerkanaris

              Kommentar

              • 10.09.50
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1410

                #8
                Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                Etter min mening har de to første kampene avslørt to store problemer i dagens LSK-lag: Fryktelig dårlige dødballer fra Riise, og dårlige/få innlegg fra kantene. ...

                Bør Påsan og kanskje Karim få prøve seg...?
                Helt enig. RoyVaadal og jeg rev av oss håret (RoyVaadal slet riktignok med å få tak) over dårlige dødballer i går. Det er noe grunnleggende trist over et LSK som ser ut som de burde få søke kretsen om å få slå cornere fra hjørnet av sekstenmeteren.

                Jeg skulle gjerne sett Påsan utpå der kun for å få LSK-standard på dødballene igjen, men selv om det ikke skulle være et alternativ må det da være andre blant de 11 som slår bedre cornere enn Riise. RoyVaadal og jeg diskuterte om Kiko kan være et alternativ, iallfall fra den ene sida. Han slår som kjent harde, lave crossere. Det kan da ikke være så jævli annerledes enn å slå enn corner.

                Nå som Tommy skal legge ned spilleautomatene sine, kunne han kanskje starte cornerskole i stedet. I så fall betaler jeg gjerne skoleavgiften til Bjørn Helge Riise.

                Kommentar

                • heidar
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2127

                  #9
                  Dette problemet er vel ikke noe nytt, siden vi vel må tilbake til Erlandsen-perioden for å finne sist vi var konsekvent farlige på dødball. Jeg mener at Riise passer best som en indreløper, siden han ikke er flink nok til å ligge bredt og komme til de gode innleggene. Selvfølgelig en drøm å ha Påsan tilbake, men med mindre vi innfører hockey-bytter i norsk fotball ser jeg på det som lite sannsynlig.

                  En annen grunn til at vi sliter på dødball, er nok også at vi ike har den samme hodestyrken inne i feltet som tidligere. I en normal startoppstilling er det kun Kippe og Occean som har spisskompetanse i lufta, og det gjør det vanskelig å score mange mål på dette. Det som hadde vært interessant, var om vi hadde variert litt med lave og harde cornere f.eks., der vi hadde hatt flere spillere inne i boksen som kunne krige ballen i mål.
                  En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                  Endelig er mørketida over.

                  Kommentar

                  • Ketil Cantona
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6813

                    #10
                    Nå trodde jeg det var slik at Nordli ga Riise beskjed om å slå ballen på første for en stuss.... Men godt mulig jeg bommer på skiva her

                    Kommentar

                    • 10.09.50
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2005
                      • 1410

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av heidar
                      En annen grunn til at vi sliter på dødball, er nok også at vi ike har den samme hodestyrken inne i feltet som tidligere.
                      Det spiller ingen rolle hvilken hodestyrke man har inne i feltet når corneren enkelt blir headet vekk på første stolpe.

                      Kommentar

                      • 10.09.50
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1410

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Paddis
                        Nå trodde jeg det var slik at Nordli ga Riise beskjed om å slå ballen på første for en stuss.... Men godt mulig jeg bommer på skiva her
                        I så fall er Riise kjempegod til å slå cornere. Ballen blir stusset bort på første hver bidige gang.

                        Kommentar

                        • RoyVaadal
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 4055

                          #13
                          Det må være veldig verdifullt å kjøpe en spiller som både blir fast i elleveren og som er knallgod til å slå cornere og frispark. For Khaled så kan ikke avstanden fra cornerflagget fram til femmeteren være noe problem, hvis det ikke er for kort da! Riise har skuffet stort på sine forsøk, og han trenger enten spesialtrening eller så er cornerflagget fem-ti meter for langt unna målet for han.
                          Last edited by RoyVaadal; 16.04.2007, 14:17. Begrunnelse: Språkrådet har ikke godkjent kårner ennå (corner er eneste rette). skåre går an, men ikke kårner!?
                          RoyVaadal.

                          Kommentar

                          • bjarmann
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 2925

                            #14
                            tror riise la dårlige dødballer idag fordi han hadde en dårlig dag. men karim bør få sjangsen snart, og ikke minst påsan. problemet med mykle på venstre er at venstrebeinet hans ikke er spesielt godt og han må derfor bruke tid på å legge kula over på høyre... gi påsan sjangsen neste kamp!
                            I år så tar vi alt

                            Kommentar

                            • Fridtjof
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2005
                              • 2120

                              #15
                              Jeg ser absolutt poenget ditt, perta, men syns som mange andre her at det blir for generellt å påpeke de svake dødballene. Slik jeg ser det, er det først og fremst hjørnesparkene som er svake. Under kampen i går hadde vi to gode cornere, og begge var slått med sola i øynene, og det så nærmest ut som at Riise slo dem i blinde. De er er de beste cornerne denne sesongen. Ikke bra.

                              Kampene mot FCK i Royal League viste at når Strand tar dødballene våres, så blir vi straks mye farligere offensivt. Problemet med å bruke Strand er at han kanskje ikke er helt venn med ballen om dagen. Dette kom ganske tydelig fram mot Fredrikstad, der vi så at han fortsatt har de gamle taktene i seg, men at passningene ikke helt sitter som de skal. I tillegg vil en Strand på banen skyve Mykle ut på benken, og det syns jeg i utgangspunktet ikke så mye om. Man skal satse på unge spillere.

                              Essediris dødballsferdigheter vet jeg ikke stort om, men de kan vel noen fortelle om? Hvis han er god nok på dødball syns godt han kan få prøve seg. Riise har forløpig spilt ganske dårlig på kanten, men gjorde det veldig, veldig bra som indreløper mot Fredrikstad. Dette betyr at Søgård må ut, og at vi dermed mister hans defensive ferdigheter. Spørsmålet er dog om Riise er så veldig mye dårligere defensivt. Løpstestene til Nordlie har jo vist at Riise er fullt på høyde med Espen.
                              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                              Kommentar

                              • Ola
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1651

                                #16
                                At Pål Strand slår gode dødballer er udiskutabelt, og dette bør telle når Nordlie bestemmer hvem han vil ha på laget. RB kårer han til fjerde beste spiller på sin Marbella-børs, og han er i god nok form til å spille treningskamper og LSK2 kamper.

                                Jeg tror vi snart ser Pål Strand inne på laget og da bør problemet være løst.

                                Kommentar

                                • ap4
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 271

                                  #17
                                  Synes det ser ganske bra ut i år jeg. LSK har jo allerede scoret på dødball og innlegg mot Fredrikstad. I fjor var vi jo totalt elendige på dødballer, scora aldri og slapp inn masse.

                                  Kommentar

                                  • kimmern
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2005
                                    • 1174

                                    #18
                                    Riise må få tid til å bli bedre, han slo vel knapt en dødball i hele fjor.

                                    Kommentar

                                    • KFL41
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 3648

                                      #19
                                      Jeg synes Kiko bør få sjansen oftere. Han har gode innlegg og en presis fot.

                                      Kommentar

                                      • BennyLem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2902

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Ola
                                        At Pål Strand slår gode dødballer er udiskutabelt, og dette bør telle når Nordlie bestemmer hvem han vil ha på laget. RB kårer han til fjerde beste spiller på sin Marbella-børs, og han er i god nok form til å spille treningskamper og LSK2 kamper.

                                        Jeg tror vi snart ser Pål Strand inne på laget og da bør problemet være løst.
                                        Jeg håper da indelig det med tanke på de begredelige frisparkene og pasningene som ble slått i Drammen. Nytter heller ikke å skylde på banen og sprett når ballen ligger stille.
                                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                        Kommentar

                                        Working...