Talentutvikling på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Robban´
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Apr 2007
    • 3

    Talentutvikling på Åråsen

    Moderatormelding:
    Denne tråden blei starta av en ikke-LSK-er som gir seg ut for å være en av oss. Derfor er det innledende innlegget fjernet.

    Det er lov å fortsette diskusjonen, men trådstarters vinkling er tatt bort.
    Last edited by RoyVaadal; 18.04.2007, 14:31.
  • Eriksve
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 885

    #2
    Er riktig at det finner noe som er/har vært på landslagssamlinger, men er veldig usikker på om dette er et direkte resultat av konkrete spillerutviklingstiltak i de klubbene det gjelder.....

    Men skal bli spennende å se hvordan deres utvikling er - og på hvilket tidspunkt de velger å gå andre steder for bedre oppfølgning/matching.

    Gjøvik/Lyn har nok tjent litt på, og fått et bedre rykte på seg i forbindelse med spillerutvikling etter Alec's overgang til Tottenham.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3438

      #3
      Tror vi er på rett vei. Vi er uheldigvis et stykke bak Lyn og Enga i øyeblikket, men vi har da klart å få fram et par unge i Myklebust, Pål Steffen, og Riise. Biffen ser også ut til å bli en fin fremvekst hvis han fortsetter i samme spor.

      Uheldigvis ser det ut til at vi er nødt til å hente inn utlendinger en stund siden norske talenter fort blir meget dyre når de skal hentes.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • chrissp
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 2403

        #4
        Opprinnelig skrevet av MortenA
        Tror vi er på rett vei. Vi er uheldigvis et stykke bak Lyn og Enga i øyeblikket, men vi har da klart å få fram et par unge i Myklebust, Pål Steffen, og Riise. Biffen ser også ut til å bli en fin fremvekst hvis han fortsetter i samme spor.

        Uheldigvis ser det ut til at vi er nødt til å hente inn utlendinger en stund siden norske talenter fort blir meget dyre når de skal hentes.
        Myklebust slo gjennom i Hødd før han kom til oss, og er vel sånt sett ikke vårt produkt. Riise var proff i Standard Liege var det vel, før han kom til oss. Med andre ord heller ingen egenprodusert spiller.

        PSA er vel den eneste som er "vår".
        Bølerkanaris

        Kommentar

        • koppen
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2006
          • 456

          #5
          nå har vi de siste mådedene inngått samarbeidsavtaler med skeid og lørenskog.. noe som jeg tror vil være positivt på lang sikt!
          "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

          Kommentar

          • Geirfugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 561

            #6
            Opprinnelig skrevet av chrissp
            Myklebust slo gjennom i Hødd før han kom til oss, og er vel sånt sett ikke vårt produkt. Riise var proff i Standard Liege var det vel, før han kom til oss. Med andre ord heller ingen egenprodusert spiller.

            PSA er vel den eneste som er "vår".
            I stallen i dag har vi PS som er ekte LSK'er, men også Søgård må regnes som eget produkt. Kippe kom også i sin tid som junior fra Kolbotn og kan vel også tas med. Utover det er det tynt, selv om også Sundgot var junior da han kom til klubben. I bakhånd har vi selvfølgelig Bergan Foss, selv om han er leid ut. Vi er langt i fra gode, men jeg mener at Lyn får ufortjent mye kred, med tanke på at de støvsuger NTG for gode talenter gjennom samarbeidet med den skolen. Vi kunne jo også hentet Bergersen fra Lørenskog nå og slått oss på brystet, men det er mye bedre for ham å bli i Lørenskog litt til.

            Vi må få fart på LSK-akademiet, eller hva den linja heter, og i tillegg samarbeide enda tettere med klubbene i området.

            Kommentar

            • Ola
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1651

              #7
              Jeg synes også at VIF kan vente litt før de slår seg på brystet. Til nå har kun en av deres unggutter startet Tippeligakamp, og det er Fredheim Holm som egentlig er et Skeid-produkt.

              VIF har faktisk sålangt den nest eldste start-11, så de bør nok vente litt til før de genierklærer talentarbeidets frukter der i gården.

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #8
                Jeg synes det ser lysere ut nå enn det har gjort på veldig lenge. Spesielt arbeidet som drives rundt rekruttlaget virker veldig bra. RB har en sak med tittelen "Her er LSKs nye juveler", som omhandler nettopp dette.

                Jeg ser de kåret Steinar Gjersvoll til LSKs beste i 3. divisjonskampen mot EIF. Om han slår gjennom for fullt vil vi virkelig få se et annerledes LSK-talent. Han er ingen storvokst gutt, men teknikken, hurtigheten og overblikket er det ingenting å si på. Ingen Espen Søgård eller Pål Steffen Andresen altså.

                Kunstgressgenerasjonen er på vei opp i hele Norge, og LSK er heldigvis ikke noe unntak.

                Kommentar

                • WAK
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 966

                  #9
                  Kan ikke dere som følger ekstra godt med være flinkere til å lage tråder på når andre og tredje laget spiller kamper. Flere som da drar og følger med på også disse kampene. Morsomt å se hvordan LSK sine framtidige spiller gjør det.

                  Kommentar

                  Working...