Levanger FK - LSK2 (Moan Gress) tirsdag 24. april kl 17.30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Pil
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Apr 2007
    • 3

    Levanger FK - LSK2 (Moan Gress) tirsdag 24. april kl 17.30

    Levanger FK sin hovedside har fullstendig datakræsj!



    Informasjon om Levanger FK - LSK2 finner du på:

  • 007

    #2
    Noen Fuglafolk som bor i nærheten, eller av andre grunner skal dit?
    Setter stor pris på en ordentlig rapport derfra.
    Noe i den duren som Gilbert skriver, blant annet etter LSK2-Byåsen for noen få dager siden...
    RB skriver sikkert litt, men det er vanligvis ikke utfyllende nok, synes jeg.
    Kanskje noen av trenerne eller andre rundt laget er her inne?
    På forhånd takk.
    Last edited by Gjest; 21.04.2007, 18:39.

    Kommentar

    • tHuLu
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 730

      #3
      Jeg kan prøve å få et bra referat av denne kampen, da fetteren min er oppmann for Levanger.
      For det er bedre å værra døv enn vålenga!

      Kommentar

      • Pil
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Apr 2007
        • 3

        #4
        Info

        Kommentar

        • Formannj
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • Apr 2007
          • 1

          #5
          Kampen..

          Hei, er det noen som kan bekrefte troppen som blir sendt oppover til trøndelag ? Har satset en del penger på borteseier, så håper i grunn at lsk2 stiller med et junior-lag.

          På forhånd takk.

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            #6
            Opprinnelig skrevet av Formannj
            Hei, er det noen som kan bekrefte troppen som blir sendt oppover til trøndelag ? Har satset en del penger på borteseier, så håper i grunn at lsk2 stiller med et junior-lag.

            På forhånd takk.
            Tror du sjansene for borteseier er større hvis vi sender et juniorlag istedenfor spillere fra A-stallen? Takk for tilliten!

            Kommentar

            • Kanarizz2
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 355

              #7
              LSK 2 leder 2-0 etter 18 min.. Mål av Sundgot og Biffen..

              Følg kampen på rb.no..
              ------Sørum kanaris------

              100% Støtte

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                #8
                I flg. rb.no kommer begge mål etter cornere fra Påsan.
                Dette er vel bensin på bålet!
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                  I flg. rb.no kommer begge mål etter cornere fra Påsan.
                  Dette er vel bensin på bålet!
                  Visst pokker. Jeg gir meg ikke med å mase inn Påsan.

                  Føler forøvrig at stemningen på Forumet her er blitt langt mer Pro-Påsan etter at Fjørtoft ga han muligheten (som han tok meget godt vare på) i RL. De elendige innleggene og dødballene fra andre spillere hittill i år har nok også bidratt.

                  Snart er det vel kun Nordlie (og Rösler selvsagt) som mener Påsan ikke fortjener tippeligaspill.
                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                  Kommentar

                  • semper fi
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2005
                    • 823

                    #10
                    4-0 og slutt. Gundersen og Henrik Hansen(?) putta de 2 siste.
                    -After Dark Ultras-

                    Kommentar

                    • RoyVaadal
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 4055

                      #11
                      Fra http://www.rb.no/fotball/live/

                      -
                      Kampen er slutt i Levanger, og LSK2 vinner veldig greit 4-0.


                      98
                      Slutt


                      90
                      Spillerbytte - Lillestrøm 2 - Jonas Kordahl ut. Sindre Preststuen inn.


                      89
                      Mål til Lillestrøm 2 0 - 4 Henrik HansenHansen setter inn 4-0 målet, og LSK2 knuser ett svakt Levanger.


                      88
                      Det går mot slutten og LSK2 har full kontroll mot et slitent Levanger-lag.


                      80


                      77
                      Mål til Lillestrøm 2 0 - 3 Tore Andreas GundersenHusar bommer på straffen, men Gundersen kommer å setter inn returen.


                      77
                      Straffe - Lillestrøm 2 - Martin Husár


                      72
                      Spillerbytte - Lillestrøm 2 - Setar Salimi ut. Cristoffer Jørgensen inn.


                      72
                      Spillerbytte - Lillestrøm 2 - Eirik Bertheussen ut. Henrik Hansen inn.


                      69
                      Gult kort til Jonas Kordahl


                      64
                      LSK2 har satt trykket på Levanger, og har iløpet av kort tid skapt fire gode muligheter. De to største kom ved Gundersen som misser alene med keeper, mens målskårer Bertheussen headet i stolpen etter corner.


                      56
                      Gult kort til Johan Petter Winsnes


                      53
                      Rolig åpning på andre omgang. Stillingskrig på midtbanen, og ingen av lagene har tatt tak i kampen.


                      47
                      Kampen er i gang igjen i Levanger.


                      45
                      Andre omgang


                      51
                      Pause


                      40
                      Det er fortsatt en midtbanekrig på en litt dårlig bane i Levanger. Levanger har hatt en brukbar mulighet, men LSK2 har fortsatt god kontroll på kampen.


                      29
                      Lite som skjer i kampen i øyeblikket. Det er mye kjemping på midtbanen, og hver gang ett av lagene prøver seg så ender det stort sett i en offside.


                      18
                      Mål til Lillestrøm 2 0 - 2 Eirik Bertheussen. Målgivende pasning Pål StrandLSK2 dobler sin ledelse. Igjen kommer målet etter corner, igjen er det Pål Strand som slår corneren - men denne gangen er det Eirik Bertheussen som header ballen i mål.


                      8
                      LSK2 har startet friskest og har satt trykket på Levanger. Men ingen andre sjanser enn målet så langt.


                      2
                      Mål til Lillestrøm 2 0 - 1 Arild Sundgot. Målgivende pasning Pål StrandLSK2 med corner, og inne i feltet er Arild Sundgot som ordner 1-0.


                      1
                      Kampen er i gang på Moan gress i Levanger.


                      0
                      Kampstart


                      -
                      Av de som spiller for LSK2 i dag, så fikk Pål Strand, Arild Sundgot og Tore Andreas Gundersen innhopp i gårsdagens Tippeliga-kamp mot Strømsgodset.


                      -
                      Levanger tapte serieåpningen 7-2 borte mot Ranheim. LSK2 vant sin serieåpning 2-0 hjemme over Byåsen.



                      Stadion: Moan Gress
                      Reporter: Anders Løvstad
                      RoyVaadal.

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av rb.no
                        Gult kort til Jonas Kordahl
                        Gult kort til Kordahl må være det mest oppsiktsvekkende fra denne kampen. Hans far, Tore Kordahl, spilte 164 toppseriekamper for Fugla fra 1975-1982, og fikk ikke et eneste kort. Verken gult eller rødt.
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                          Tore Kordahl, spilte 164 toppseriekamper for Fugla fra 1975-1982, og fikk ikke et eneste kort. Verken gult eller rødt.
                          Noen som burde holdt ett foredrag for for gutta på a-laget..
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                            Gult kort til Kordahl må være det mest oppsiktsvekkende fra denne kampen. Hans far, Tore Kordahl, spilte 164 toppseriekamper for Fugla fra 1975-1982, og fikk ikke et eneste kort. Verken gult eller rødt.
                            Det er ganske utrolig å tenke på for en eksdommer som har opplevd ham som trener for diverse lag på Romerike.

                            Kommentar

                            • Robban
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • May 2006
                              • 56

                              #15
                              Kamprapport Levanger – LSK 2

                              Prolog:
                              Suget etter å se skikkelig livefotball ble overveldende (vi er sulteforet på slikt her oppe), så jeg pakket bilen med kone og barn og satte kursen mot nord. Vi stoppet på Statoil i Stjørdal for ei baconpølse før vi hastig passerte Skatval, Langstein, Vuddudaln, Åsen og Skogn. Jeg ankom Moan Idrettspark kledelig 15 minutter etter kampstart (mens frue og barn reiste på vennindebesøk). Jeg var tom for kontanter, men gutta i billettluka viste storsinn og slapp meg inn allikevel.

                              Kampen:
                              LSK2 stilte omtrent slik (noen kan sikkert supplere de navnene jeg mangler):
                              Otto
                              JP – Berthelsen – 20 – Martin Husar
                              25 (Steinar et-eller-annet) – Sundgot – Påsan
                              16 – Gundersen – Kordahl

                              Jeg kom for seint til de to første scoringene, og gikk dermed kort fortalt glipp av hele moroa før pause. Fugla sprang i en god del offsider, Levanger hadde et par brukbare sjanser mot slutten av omgangen etter litt klæbb i den bakre fireren, og Kordahl og JP pådro seg relativt enkle kort (Kordahl for et slags angrep på keeper (noe hardt idømt), JP husker jeg ikke).

                              Pauseunderholdningen var brukbart fengende rock på relativt høyt lydnivå, og de 285 frammøtte Levvangsbyggene svingte seg (ikke) til musikken fra band som Heyseed Dixie, DumdumBoys og Mika. Jeg fikk gravd fram 10 spenn fra nederst i bukselomma og spanderte på meg selv en kaffe.

                              2.omgangen sparket mere rompe. Første vasse sjansen til Fugla kom etter frispark fra Påsan; nr 20 header like utafor fra hjørnet av femmeteren. Deretter følger tre store til Gundersen; først er han gjennom på blank men avslutter svakt i beina på keeper, deretter en heading i stolpen etter nok et frispark fra Strand, til slutt snapper han ballen frekt fra keeper som er i ferd med å starte et utspill, men han blir litt ego og prøver en avslutning sjøl som reddes på streken av en utespiller. Like etter dette igjen blir vår mann på topp revet ned innafor 16 – soleklar straffe som dommeren lett ignorerer.

                              Biffen går ut etter ca 75 minutter; Kristoffer Jørgensen (?) kommer inn på backen mens JP går inn som stopper.

                              Etter ca 80 minutter skjer episoden som diskuteres heftig over hesjestaurene hele resten av uka; Pål strand spiller seg selv gjennom forsvaret til Levanger mens linjemannen markerer offside på Gundersen. Påsan klippes ned, og dommeren dømmer straffe etter en liten diskusjon med linjemannen. Levanger-klanen bak meg (de talte ca 5 stykker) var mildt sagt uenige og lot dommeren få klar beskjed, selv om avgjørelsen var korrekt.
                              Martin Husar tok straffa som en brukbar Levangerkeeper redda greit. Returen setter imidlertid Gundersen etter litt fram og tilbake.

                              Mot slutten kommer Henrik Hansen inn for nr 16 på vingen, og Sindre Prestjordet (?) for Kordahl. Jeg tror aldri jeg har sett en A-kamp med mindre vinger enn de LSK mønstret i dag, men spesielt Kordahl klarte seg bra. Henrik Hansen fikk også vist seg fram og fikk æren av å sette inn 4-0 etter rot i Levangerforsvaret, der han frekt snappet en tversoverpasning og enkelt setter den i kassa.

                              Av de ”voksne” gutta var Pål best, mange gode innlegg og mange smarte stikkere blant annet gjennom til Kordahl. Biffen hadde full kontroll bakerst til han gikk av, og jeg synes også han andre stopperen (20) var bra. Gundersen kom til veldig mange sjanser, men burde absolutt hatt en større uttelling. Sundgot i en noe uvant ankerrolle på midten virka svært hissig på å komme på scoringslista, og hadde brukbar kontroll på midtbanen (mye fordi Levanger ikke syntes å være spesielt interessert i midten sjøl?). Han funka brukbart som ballfordeler på midten men takket ikke nei til å bli med opp på topp når sjansene bød seg. Husar syntes jeg var skuffende svak på en venstre back; og det hjalp nok ikke for en skrantende sjøltillit at han missa straffa. Det gjorde litt vondt å se det der. JP var heller ikke all verden til sjef verken på back eller i midtforsvaret. Nr 25 var en liten tass som ble veldig veik som indreløper i 1. omgang, men som spilte seg bra opp etter hvert i 2. omgang. Jeg aner ingen ting om denne gutten, men han kunne umulig være gamle karen.

                              Postludium:
                              Jeg benyttet anledningen til å kjøpe den nye til Arctic Monkeys på Magneten kjøpesenter før fruen kom og plukket meg opp, slik at soundtracket til hjemturen var sikret. Jeg orket ikke ei baconpølse til, så det ble bare en bonaqua på Statoil på Stjørdal på veien hjem.
                              Last edited by Håkon Henriksen; 25.04.2007, 00:03. Begrunnelse: Skriftstørrelse
                              Robban


                              Mr Owl ate my metal worm

                              Kommentar

                              • gamle-perta
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2418

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Robban

                                Postludium:
                                Jeg benyttet anledningen til å kjøpe den nye til Arctic Monkeys på Magneten kjøpesenter før fruen kom og plukket meg opp, slik at soundtracket til hjemturen var sikret. Jeg orket ikke ei baconpølse til, så det ble bare en bonaqua på Statoil på Stjørdal på veien hjem.

                                Takk for glimrende "kampreferat" krydret med beskrivelse av matinntak, musikkutvalg, lokalbefolkning og familiestruktur.
                                Det er denne typen fotballhistorier som gjør livet verdt å leve, og som gjør at man for en stakket stund glemmer den sure kampen i Drammen.

                                Mvh
                                Gammer`n
                                Last edited by Håkon Henriksen; 25.04.2007, 00:04. Begrunnelse: Skriftstørrelse i quoting
                                Mvh
                                Gammer´n (Per T)

                                Kommentar

                                • svare1
                                  Medlem
                                  Bøffel
                                  • Dec 2006
                                  • 32

                                  #17
                                  Moro å lese referat fra andre fugler rundt om i Norge, håper flere følger i disse fotspor.

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    #18
                                    Kommentarer til referatet:

                                    Nr. 25 heter Steinar Gjersvoll, født i 89. Som du selv sier, ikke gamle (eller store) karen. Av det jeg har sett har han det aller meste bortsett fra fysikken. Var banens beste i forrige 3. divisjonskamp. Nr. 20 i forsvaret er Shkodran Rexhaj. Er vel den eldste i rekruttstallen. God fysisk, men tida begynne å løpe litt fra ham med tanke på fremtidig A-lagsspill. Vingen, nr. 16, heter Setar Salimi. Kom fra Holmlia i vinter. Også født i 89, i likhet med Henrik Hansen. De to andre som kom inn er også 89-gutter.

                                    Kommentar

                                    • Ghostwriter
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2006
                                      • 254

                                      #19
                                      Du kan skremmende mye om unge gutter i Lillestrøm-området Lars..

                                      Kommentar

                                      • Lars
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6156

                                        #20
                                        Hehe. Jeg har jo gått på skole med mange av dem og spilt litt med noen av dem, så det skulle egentlig bare mangle. Ang. Steinar Gjersvoll, så blir det nok noen som blir litt overraska dersom han slår igjennom for fullt. Ikke hverdagskost med trøndere på LSK... ;-)

                                        Kommentar

                                        Working...