Trening lørdag 21. april

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3208

    Trening lørdag 21. april

    Kaldt men solrikt på Åråsen.

    23 mann stilte på trening. Viktor og Simen er begge småskadde og trener vel alternativt. Lasse trener med LSK tre ganger i uka i sin periode som leiesoldat på benken (foreløpig) for KIL og var med denne lørdagen. Shkodran Rexhaj, som er av de på LSK2 som kan ha et lite håp om å få A-kontrakt, deltok på treninga.

    Sammenlikna med treninger under Erlandsen og Rösler er det mindre spurttrening og triksetrening, mer som likner spill med ball. Ut fra formasjonstreninga starter følgende elleve mot Godset mandag:

    Heinz
    Danton-Steffi-Anders-Shane
    Espen-Kasey-Kiko
    Bjørn Helge-Ollie-Magnus

    De spilte mot

    Otto
    JP-Eirik-Frode-Lasse
    Tore Andreas-Shkodran-Pål
    Karim-Arild-Martin

    som heller ikke er noe dårlig lag (med Viktor og Simen i bakhånd).

    Mitt tips er at (om ikke noe uforutsett skjer) Pål og Arild kommer inn for Kasey (med Kiko inn sentralt, Kasey har sjelden kondis til en full kamp, særlig når han ikke spiller fast) og Magnus de siste femten-tjue. Får vi trøbbel med fart på høyrebacken går sannsynligvis Steffi ut på back og Eirik kommer inn i midten med Anders.

    gilbert
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5099

    #2
    Opprinnelig skrevet av gilbert

    Mitt tips er at (om ikke noe uforutsett skjer) Pål og Arild kommer inn for Kasey (med Kiko inn sentralt, Kasey har sjelden kondis til en full kamp, særlig når han ikke spiller fast) og Magnus de siste femten-tjue.
    Regner med at du mener Bjørn Helge går ned på midten, Arild up front, og Ollie ut på kant..

    Riise - Kiko - Espen
    Occean - Arild - Påsan

    Btw, takk for fin rapprort!

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3208

      #3
      Enten slik du sier, eller:

      Espen-Kiko-Pål
      Bjørn Helge-Arild-Ollie

      Pål spilte venstre indreløper i "kampen" i dag, og Nordlie lot Martin spille venstreving, foran Pål (begge på "andre-ellevern"). Av det tolker jeg at Pål (også) er aktuell som indreløper. Selv om jeg personlig gjerne ser ham på vingplassen. Som jeg sikkert har gjentatt til det kjedsommelige var det der han briljerte i de strålende, men altfor få kampene Erlandsen "måtte" spille 4-3-3 i 2004.

      Ellers er å bemerke at Pål Steffen er valgt foran Eirik, når Kippe er avstengt, av to grunner: Han er mer samspilt (gjennom lang tid) og går bedre sammen med Anders enn Eirik, og han har farta som trengs hvis han må ut på høyreback istedet for Danton.

      gilbert

      Kommentar

      • WAK
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 966

        #4
        Må si jeg synes det er veldig rart at Nordlie ikke gir Bertheussen tillit etter han har vist så bra form over en lang periode. Spilte jo veldig bra i Royal Leauge og har vært blant de beste for andre laget en rekke ganger.

        PSA har knapt spilt noen kamper (bare mot Byåsen som jeg vet) og har vel ikke trent for fult veldig lenge. Synes han så litt rusten ut mot Byåsen selv om han ikke ble satt på de store prøvene. Ser jo argumentet med han kanskje spiller bedre sammen med Rambekk men jeg tror Bertheussen takler Kovac bedre enn PSA.

        Håper og tror på seier mot Godset men jeg tror Kovac og Anderson kommer til å skape store problemer for en PSA som er langt fra toppform og en Danton som ikke er av de raskeste. Danton kan vel forsvares med at han er i bra form og kan plassere seg riktig og dermed takle farta til Anderson. Værre med PSA som jeg tror det er litt for tidelig å starte med.

        Kommentar

        • Gardemoen
          Juniormedlem
          Bøffel
          • Oct 2005
          • 28

          #5
          Kanskje rett å velge rutinerte PSA isteden for Biffen, men jeg er mer redd for de langsiktige konsekvensene. Selv om Biffen har kontrakt ut 2008, er signalene klar at han er 4 valg som midtstopper. En ambisjonsrik ung spiller vurdere garantert ny klubb til sommeren. Da må det hentes 2 nye midtstoppere.

          Kommentar

          • 007

            #6
            Opprinnelig skrevet av Gardemoen
            Kanskje rett å velge rutinerte PSA isteden for Biffen, men jeg er mer redd for de langsiktige konsekvensene. Selv om Biffen har kontrakt ut 2008, er signalene klar at han er 4 valg som midtstopper. En ambisjonsrik ung spiller vurdere garantert ny klubb til sommeren. Da må det hentes 2 nye midtstoppere.
            Nå kan jo ikke Nordlie sette Bifffen på banen fra start fordi han er redd for at han skal reise sin vei til somnmeren.
            Nå virker det som om Tom er en veldig god og årvåken trener, så jeg er trygg på at han gjør de rette valgene her.
            Han har også sett endel flere treninger i det siste enn de fleste av oss, og mener antageligvis at PSA er klar til å starte her.
            Han var enda bedre sammen med Rambekk enn det Kippe var, når de spilte sammen i fjor.

            Vi skal slå Godset!!

            Judas Berghomo skal få høre det, hvis han tør å spille kampen da...

            Kommentar

            • WAK
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 966

              #7
              Opprinnelig skrevet av Gardemoen
              Kanskje rett å velge rutinerte PSA isteden for Biffen, men jeg er mer redd for de langsiktige konsekvensene. Selv om Biffen har kontrakt ut 2008, er signalene klar at han er 4 valg som midtstopper. En ambisjonsrik ung spiller vurdere garantert ny klubb til sommeren. Da må det hentes 2 nye midtstoppere.
              Enig med alt du sier bortsett fra at det kanskje er lurt i å velge rutinerte PSA framfor Biffen. Man ser jo hvordan det går med f.eks landslaget når de velger rutinerte spillere som er ute av form eller vært skadet framfor spillere som er i form.

              Biffen har vist han duger mot motstand som er bedre enn Godset og det er jo ingen tvil om at han er i form. Tror det er mange som undervurderer biffen. Jeg liker PSAveldig godt som fotballspiller men jeg tror faktisk han har flere svakheter enn Biffen. Biffen matcher de fleste på fysikken, vinner de fleste dueller og har bra fart. Ser ut som han har bra spillerforståelse og har vel kanskje mer rutine enn mange tror. Har blant annet spilt flere kamper for U-21.

              Mister vi Biffen for at han får for lite tillit og lite spilletid ville det være jævli dumt. Stort tapfor LSK, tror det er store sjanser fo at Biffen kan bli en etablert elitesereie spiller.

              Kommentar

              • 007

                #8
                Bra rapport fra Gilbert angående selve spillerne, men:
                Var mange folk på tribunene på denne treninga?
                Skjedde det noe spennende, noen som spiste for mye dansk mat eller annet?
                Fikk dessverre ikke vært der, men vil gjerne vite litt allikevel...
                Gilbert eller andre??

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3208

                  #9
                  Spennende saker på treninga ?

                  Det mest spennende som skjedde utenom selve treninga, iallfall på den solfylte nye hovedtribunen jeg satt på, var en stor gjeng som var der for å bakke opp en enkeltperson (Erik ?) med gul trøye med LSK på og svarte bukser, som fikk være "ballgutt" under deler av treninga.

                  Da treninga var slutt fikk han prøve seg på ei straffe mot Heinz, og fikk beskjed av Nordlie om den vanlige taperydmykelsen hvis han bomma på målet - og det gjorde han naturligvis. Inn i mål, rompa fram og buksene ned - men bare ett av de harde skudda fra LSK-spillerne traff.

                  Da jeg fikk se ryggen på "LSK-trøya" hans sto det:

                  Brudgom
                  12
                  Mai

                  gilbert

                  Kommentar

                  • thomasg
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Nov 2003
                    • 122

                    #10
                    var utdrikkingslag hvor jeg som er forlover ordnet at han fik være litt med på treninga. Han er forresten god og full nå
                    Last edited by thomasg; 21.04.2007, 19:50. Begrunnelse: skriveleif

                    Kommentar

                    • Tony
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4737

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av thomasg
                      var utdrikkingslag hvor jeg som er forlover ordnet at han fik være litt med på treninga. Han er forresten god og full nå
                      Og jeg trykka drakta hans

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                        Pål spilte venstre indreløper i "kampen" i dag, og Nordlie lot Martin spille venstreving, foran Pål (begge på "andre-ellevern"). Av det tolker jeg at Pål (også) er aktuell som indreløper. Selv om jeg personlig gjerne ser ham på vingplassen. Som jeg sikkert har gjentatt til det kjedsommelige var det der han briljerte i de strålende, men altfor få kampene Erlandsen "måtte" spille 4-3-3 i 2004.
                        Påsan var også henvist til denne plassen for 2.-laget. Absurd spør du meg. Han burde matches der han er best, og der vi trenger han, venstre ving!
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        Working...