Kan vi få målproblemer?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KristofferØ
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 587

    #21
    Så vidt jeg vet, holder det så lenge den som putter gjør det ofte nok..

    Vi har Kiko og Riise som er bra på å sette opp andre spellere når dem får brukt kula litt først, og Occean og Mykle (når det løsner) goaler nok plenty.
    I år så tar vi ostepop
    Vi elsker Lillestrøm
    HEI!

    Kommentar

    • heidar
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2127

      #22
      Helt enig i at dette kan være et problem, og at dette er nøkkelen til en god sesong (les:gull/medalje). I utgangspunktet har vi idag 3 spillere som kan kalles typiske målscorere: Occean, Myklebust og Brenne. Rundt disse er det tynt, men det er selvsagt noe som kan forandre seg etterhvert. Jeg synes at indreløperne så langt har ært altfor dårlige til å vær med inn i boksen, og at derfor mye av det offensive ansvaret har blitt hvilende på OO sine skuldre, samt Myklebust sine raid fra kanten. Med Kiko/Kasey/Søgård på midten, er det ikke mange "box-players" der, og spesielt Kiko og Søgård må bli flinkere til å være med helt der framme. Kiko spiller for øyeblikket mer kant enn utpreget indreløper, og må være med mer når vi angriper.

      Riise er jeg usikker på, jeg vil gjerne se flere scoringer av han, men da tror jeg at han må spille indreløper. Som kantspiller må han jo også slå innlegg til indreløpere og OO/Sundgot som skal jage mål inne i boksen. Foreløpig ser vi ingen av delene.
      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

      Endelig er mørketida over.

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        #23
        Opprinnelig skrevet av heidar
        Helt enig i at dette kan være et problem, og at dette er nøkkelen til en god sesong (les:gull/medalje). I utgangspunktet har vi idag 3 spillere som kan kalles typiske målscorere: Occean, Myklebust og Brenne.
        Du glemte tidenes toppscorer i LSK.

        Kommentar

        • heidar
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2127

          #24
          Opprinnelig skrevet av Torolf
          Du glemte tidenes toppscorer i LSK.

          Glemte og glemte; inkluderte han ikke fordi jeg anser det som lite trolig at han og OO starter kampen samtidig. Men, rett skal være rett; Så sier vi fire
          En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

          Endelig er mørketida over.

          Kommentar

          • Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

            #25
            Opprinnelig skrevet av Torolf
            Du glemte tidenes toppscorer i LSK.
            Tom Lund la opp for et par år siden :P

            Kommentar

            • Seb.R
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 4159

              #26
              Opprinnelig skrevet av Henrik
              Tom Lund la opp for et par år siden :P
              Da er det godt Arild Sundgot har forbipassert han ; )

              Lars: og i hvilken divisjon spiller vi i?
              Last edited by Seb.R; 25.04.2007, 15:24.
              www.sebastianramsland.com
              www.twitter.com/sebramsland

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #27
                Ikke i antall mål. Bare i antall mål i den øverste divisjonen.

                Tilbake til tema.

                Kommentar

                • mr.Jordbakke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3845

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av xeR
                  AMEN!

                  Vi har 5-1 i målforskjell etter 3 kamper, 2 av de er vanskelige bortekamper. Kan ikke helt si at jeg ser problemet.

                  PS, hyggelig å hilse på deg i går forresten Jordbakke.
                  Med fare for nok et gult kort, takk like så. :-D
                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                  Mvh
                  Mr.Jordbakke

                  Kommentar

                  • e.d
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2005
                    • 688

                    #29
                    La merke til Søgård en gang i 2. omgang. Han stod rettvendt på 20 m i farlig posisjon. Men istedet for å skyte spilte han ballen ut på vinga. Om midtbanespillerne scorer mål handler også om hvordan disse blir brukt. Og hvor ofte de faktisk er i scoringsposisjon. Eks så går det an for Wehrman å ta noen løp å komme seg oftere i scoringsposisjon. For han har både bra skudd og god teknikk. Så får midtbanespillerne heller være flinkere med returløpa hvis de mister ballen.
                    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av e.d
                      La merke til Søgård en gang i 2. omgang. Han stod rettvendt på 20 m i farlig posisjon. Men istedet for å skyte spilte han ballen ut på vinga. .
                      De som har sett Espen skyte er glad for at han spiller ballen ut til vingen.


                      Opprinnelig skrevet av e.d
                      Eks så går det an for Wehrman å ta noen løp å komme seg oftere i scoringsposisjon. For han har både bra skudd og god teknikk.
                      Nar Kasey er anker så vi han bli holdt igjen, det er fortrinnsvis indreløpera (Kiko og Søgård i dette tilfellet) som skal ta disse offensive løpene mens Kasey ligger litt dypere i banen.
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av xeR
                        De som har sett Espen skyte er glad for at han spiller ballen ut til vingen.
                        Det var greit noen av de mer Søgård-vennlige her på forumet poengterte det. Jeg har vært på nippet til å påpeke det samme helt siden mandag. Veldig fornuftig valg av Espen.

                        Problemet er at midtbanen vår slik den var mandag, samlet sett, er alt for skuddsvak:
                        * Kiko er den med mest trøkk i kula, men han sikter ikke bra, og velger ofte feil løsninger (f.eks. skyte fra for skrått hold).
                        * Kasey sikter litt bedre, men har som regel alt for lite trøkk i kula til at det blir farlig.
                        * Søgård har verken styrke eller presisjon i sine skudd.

                        Brenne er kanskje litt bedre en samtlige av disse, men han scorer vel mest inne i boksen, ikke på langskudd. Etter at vi mistet Koren har vi derfor stor mangel på distanseskyttere. En løsning er å trekke Riise ned, men han er heller ikke presis nok i siktet.
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          #32
                          Har mest trua på Kiko som potensiell målscorer utenfor 16 meteren.Det riktig som Lemmet påpeker, at han skyter fra litt feilposisjoner og at han er upresis. Men jeg velger foreløpig å unnskylde han med at det er tidlig i sesongen og at det er litt tidlig å trekke noen konklusjoner ennå. Han har en følsom høyrefot, det er det ingen tvil om.
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • Balle Chlorin
                            Medlem
                            Bøffel
                            • May 2006
                            • 37

                            #33
                            Litt synd at vi hadde en spiller i fjor da, som også i år spiller i gult og svart, og hittil i år har scora 5 mål på 3 kamper.....:twisted:

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #34
                              ...i 1. divisjon. Trond Olsen hadde ikke forsterket dagens lag. Det tør jeg garantere.

                              Når det gjelder tema så har jeg tenkt en del på det i løpet av vinteren. Jeg kom fram til at vi bør spille med minst én målfarlig ving (Myklebust), samt minst én målfarlig indreløper (Brenne). Da har vi 3 målfarlige spillere (inkl. midtspissen), noe som bør være nok for å sette tilstrekkelig med sjanser.

                              Gleder meg til Brenne er tilbake. Kiko og Søgård er svært gode spillere, men goalgetere er ingen av dem. Med kun én midtspiss trenger vi målfarlighet også på midtbanen.

                              Kommentar

                              • Sem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2005
                                • 1626

                                #35
                                Foreløpig later det ikke til at vi får problemer med å score nok mål; det vil være å svartmale situasjonen noe inni h******.

                                Kommentar

                                • fjacob82
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 1507

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Lars
                                  ...i 1. divisjon. Trond Olsen hadde ikke forsterket dagens lag. Det tør jeg garantere.

                                  Når det gjelder tema så har jeg tenkt en del på det i løpet av vinteren. Jeg kom fram til at vi bør spille med minst én målfarlig ving (Myklebust), samt minst én målfarlig indreløper (Brenne). Da har vi 3 målfarlige spillere (inkl. midtspissen), noe som bør være nok for å sette tilstrekkelig med sjanser.

                                  Gleder meg til Brenne er tilbake. Kiko og Søgård er svært gode spillere, men goalgetere er ingen av dem. Med kun én midtspiss trenger vi målfarlighet også på midtbanen.
                                  Synes alle bør være målfarlige jeg. Litt sånn ja takk, begge deler, men fint om alle kan skyte mot mål en gang i bland.
                                  Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                  *Brasseberget*

                                  Kommentar

                                  • danny
                                    Juniormedlem
                                    Bøffelpromp
                                    • Sep 2006
                                    • 17

                                    #37
                                    nei!!!!

                                    vi har scoret mest mål etter 5 runder, og sluppet inn minst..trur ik vi skal bekymre oss for målproblemer..arild er i form, ollie putter, og mykle blir bare bedre og bedre i sin kantposisjon..tru han får en STOOR sesong?

                                    Kommentar

                                    • Ballkunstneren
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2006
                                      • 780

                                      #38
                                      Occean 3 mål
                                      Sungodt 3 mål
                                      Myklebust 2 mål
                                      Bjørn Helge Riise 1 mål
                                      Kasey Wehrmann 1 mål

                                      10 mål + 1 selvmål = 11 mål/5 = 2,2 mål pr kamp

                                      Ikke dårlig..

                                      Kommentar

                                      • Harald_88
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2006
                                        • 550

                                        #39
                                        Slik det ser ut nå har vi 3 spisser som kommer til å score jevnt og trutt utover sesongen.

                                        Forhåpentligvis vil også Brenne putte en del mål i år.

                                        Vi har scoret flest mål i tippeligaen etter 5 runder, tviler på at dette kommer til å bli ett problem.
                                        Alt For Fugla

                                        Gå Av Grønlund

                                        Kommentar

                                        Working...