Positivitet

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimito
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 2602

Positivitet

Etter å ha lest et håpløst negativt innlegg i debatt i RB så bestemte jeg meg for å ta til orde for litt mer entusiasme i klubben igjen. Innlegget under er i stor grad et utdrag fra svaret mitt der, men fungerer som et eget innlegg også:

At LSK falt sist sesong kan nok til stor grad skyldes slitasje i forholdet mellom trener og spillere, et slags venteromssyndrom. Det er helt utrolig at folk ikke er mer positive om dagen med ny trener, økonomisk handlekraft, og ny giv i organisasjonen. At vi ikke klarer å hanke inn hjemlige landslagskandidater p.g.a. dårlig sesong og at spillerne ikke har noen ekstern grunn til å velge klubben (Andresen liker ikke LSK, men Enga, Ødegaard holdt med Brann som liten, Grindheim har kjæreste i Bergen og vil være på vestlandet) kan vi ikke gjøre noe med. Vent allikevel med å klage til man ser hvilke forsterkninger som faktisk blir hentet. I tillegg må man ikke glemme at vi faktisk har hentet et robust navn i Rambekk + en meget lovende spiss i Myklebust.

Klubben er i en bedre situasjon enn den har vært i på lang tid, så ikke klag og syt så forferdelig mye vær så snill! Ja, flere spillere bør hentes, men det er leeeenge igjen til seriestart. Jeg så at noen tidligere nevnte at vi nok måtte belage oss på å bruke de spillerne vi har. Noe så utålmodig og historieløst. Hele vinteren skal jo benyttes til å kartlegge og prøve å hente forsterkninger.

Smil! \/
    Ferdigskåra
  • Baron
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Nov 2003
    • 187

Kunne ikke få vært mere enig, ser ingen grunn til at alle skal så være negative. Fjørtoft sa for en stund siden at han hadde is i magen. Han ville kjøpe de riktige spillerne, om det så skulle innebære at han hentet 3 spillere den siste dagen overgangsvinduet var åpent. Ingen ting haster ennå....
    Baron!

Kommentar

• KFL41
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 3648

Er helt enig. Jeg skrev et lengre innlegg om temaet i tråden Terminliste 2005. Hadde tenkt å lage en egen tråd om temaet men jeg skrev det inn i den tråden istedet. Vi har vært 30 år i toppen. De første 15 årene vant vi titler jevnt og trutt, mens de 15 siste har vi ikke vunnet noenting. Tidligere hadde vi ikke noen problemer med å hente landslagsspillere, og det er nettopp på grunn av at vi vant titler. Nå vinner vi ingenting og i tillegg har vi et spillestilimage som ikke er positivt. Det er altså vår egen feil at vi ikke er mer attraktive og da har vi ikke noe å sutre for. Dersom vi begynner å vinne igjen, vil vi nok ha større muligheter til å signe de beste norske spillerne. Men akkruat nå må vi nok ut til utlandet for å handle inn spillere som er like gode som de beste norske. Billigere er de også.

Totalt sett var vi ikke så mye dårligere enn brann hvor det er mye mer entusiasme. Jeg håpoer at når terminlista kommer, så vil stemningen gradvis begynne å snu. Da har vi noe håndtast og glede oss til Håper også vi har signert et par spillere som Fjøra. Røssler og Halle kommer opp med, men vi må nok vente til det internasjonale vinduet åpner.

Kommentar

• blue
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2004
        • 1429

Hjelper ikke om det er november, når det ikke finnes gode spillere som er tilgjengelige. Klubben LSK er ikke like attraktiv lenger!

Men for å si noe positivt om situasjonen:
        Jeg har stor tro på at ting kommer til å snu seg!
        Seriegull med Uwe!!
        Fugla 4 Life!

Kommentar

• Kimito
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 2602

Opprinnelig skrevet av blue
          Hjelper ikke om det er november, når det ikke finnes gode spillere som er tilgjengelige. Klubben LSK er ikke like attraktiv lenger!
          Nå må du huske at spillere som er tilgjengelige er også noe som varierer over tid. Men jeg tror nok vi må belage oss på utenlandske stjerner . De norske virker vanskelige for øyeblikket (selv om jeg godt kunne se oss kaste oss på i kampen om Stadheim).

At LSK ikke er en attraktiv klubb i Norge har vært et faktum så lenge Erlandsen har bygget stein på gråstein og media har gjort sitt beste for å understreke dette, til tider oppblåste ryktet. Vi er mye nærmere å være en attraktiv klubb allerede med Fjøra ved medieroret og ny spillestil som man ennå har til gode å se selvfølgelig.

Allikevel vil jeg påstå er vi mer attraktive enn de aller fleste lagene under Royal League plassering, så veien mot toppen er ikke så lang som man skulle tro. Husk hvordan det så ut etter formperioden denne sesongen. Det er mye uforløst i klubben nå.

Måtte det forløses i 2005 :-$
          Ferdigskåra

Kommentar

• Ketil Cantona
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6813

Har vært positiv i hele år(nesten), kommer til å være positiv og vill alltid være positiv.

Kommentar

Working...