mai 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #41
    RB: Riise drar til Ålesund

    Jeg kan ikke huske å ha sett denne nyheten på forumet. Det sto en liten notis i RB på lørdag:
    ÅRÅSEN: Bjørn Helge Riise er innstilt på å reise til Ålesund selv om samboeren Lena har fødselstermin for parets andre gutt. - Det har ikke skjedd noe foreløpig. Hvis ingenting forandrer seg før avreisen mandag, reiser jeg med laget. Jeg tar første fly hjem tirsdag morgen, sa Riise fredag formiddag. Han har liten lyst til å miste oppgjøret mot moderklubben Aalesund på Color Line stadion mandag kveld.

    Kommentar

    • Raskolnikov
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1453

      #42
      RB

      Foto Tom Gustavsen PÅ BACK: Anders Rambekk.

      Backjobben som landslagssøknad

      ÅRÅSEN :
      I kveld flyttes trolig Anders Rambekk fra midtstopperplass og ut på høyreback. Det er ikke landslagsbacken så negativ til.

      I Uwe Röslers 4-4-2 ville Anders Rambekk helst spille midtstopper. Med Tom Nordlie og 4-3-3 på Åråsen, betyr ikke posisjonen like mye.
      – Det er stor forskjell å spille back i de to systemene. Backplassen i 4-3-3 passer meg mye bedre. Der har jeg også erfaring fra tida i Odd, sier Anders Rambekk.
      Ifølge 30-åringen er den største forskjellen alle alternativene som finnes framover på banen.
      – I fjor spilte vi 4-4-2 uten kant. Som back nå har jeg både en bred indreløper og en kantspiller foran meg. Det gjør det enklere for meg å komme framover. Og det er jeg ganske god til som back i 4-3-3, mener Rambekk.
      Landslagssjef Åge Hareide har brukt LSK-spilleren på høyrebacken ved flere anledninger. Men før laguttakene sist valgte han Vålerengas Jarl André Storbæk i førsteoppstillingen – blant annet fordi han trengte en mer offensiv back.
      Rambekk mener selv at han er god offensivt, og får nå sjansen til å vise det før neste landslagsuttak.
      – Jeg trives godt som midtstopper, og synes det har gått greit så langt i år. Men med tanke på landslaget er det positivt for meg å spille back nå hvis treneren velger det. Da kan jeg også vise at Åge tar feil når det gjelder mine offensive kvaliteter, sier telemarkingen.

      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #43
        Aftenposten

        Bertil Valderhaug i Afteposten har vurdert tidenes beste importer i norsk fotball. Arason topper listen, med Dennis Schiller på 2. plass. Her ex-LSKere på listen:

        "2. Dennis Schiller
        Lillestrøms høyreside var som E6 da svensken var på sitt beste på Åråsen. En av nøkkelspillerne da de gule sist gang ble seriemester i 1989.

        5. Robert Koren
        Ble kåret til den fjorårets spiller i eliteserien. En hit på Åråsen så lenge han var der. Målfarlig, leken og en fryd å følge selv for en nøytral tilskuer.

        12. Clayton Zane
        Holdt på å skyte Lillestrøm til gull i 2001. Fiasko i Molde, men australieren var en knallsuksess i LSK. Ble både toppscorer og kåret til årets spiller i 2001 før han ble solgt til Anderlecht."


        Ikke på topp 15, men i nærheten:
        • Runar Kristinsson (Lillestrøm)
        • Heidar Helguson (Lillestrøm)
        • Uwe Rösler (Lillestrøm)
        Lenke til hele reportasjen:

        iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk
        Last edited by RSP; 07.05.2007, 07:09. Begrunnelse: Rettet skrivefeil.

        Kommentar

        • Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

          #44
          1 runde i cupen



          Flisa-LSK

          Kommentar

          • jerven
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2007
            • 272

            #45
            http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2756292.ece

            Fortsatt usikker på laget

            ÅRÅSEN:
            Tom Nordlie og hans menn trente på Color Line stadion i formiddag.
            Aalesund – LSK fra klokka 19.00!

            Av Espen Bolstad og Morten Svesengen



            LSK kan med seier i Ålesund i kveld rykke fra med tre poeng i toppen av tabellen.
            Se tabellen her!
            Kanarifugla tok i dag et tidlig fly og trente lett i formiddag på Color Line stadion.
            – Det er et veldig slitt kunstgress. I tillegg regner det og det kommer til å bli bløtt. Derfor kommer ballen til å gå fort, sier Tom Nordlie.
            LSK-treneren har fortsatt ikke bestemt seg for hvilke elleve som får starte kampen mot nedrykkstruede Aalesund.
            Arild Sundgot, Pål Strand eller Simen Brenne kjemper om den siste ledige plassen på laget.
            – Det er fortsatt helt åpent hva jeg velger, jeg har tre mulige lagoppstillinger og bestemmer meg i ettermiddag, sier Nordlie.
            Bjørn Helge Riise er med laget til hjembyen, og alt tyder på at han kommer til å spille selv om samboeren Lena er nær fødsel.

            Kommentar

            • yesda
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Jan 2007
              • 182

              #46
              Sundgot spiller fra start

              ÅRÅSEN:

              Tom Nordlie valgte Arild Sundgot fra start i kveld.
              Av Espen Bolstad og Morten Svesengen
              Publisert 07.05.2007 - 12:55 Oppdatert 07.05.2007 - 17:55

              LSK-treneren trengte tid på å bestemme seg for hvilke elleve som får starte kampen mot nedrykkstruede Aalesund.

              Han endte opp med å velge Arild Sundgot. Det betyr at LSks angrepstrio blir Magnus Myklebust, Sundgot og Olivier Occean.

              Pål Strand og Simen Brenne var begge nær plass på laget, men starter opå benken.

              Bjørn Helge Riise ble med laget til hjembyen, og spiller kampen selv om samboeren Lena er nær fødsel.

              LSK vil med seier i Ålesund i kveld rykke fra med tre poeng i toppen av tabellen.

              Se tabellen her!

              Kanarifugla tok i dag et tidlig fly og trente lett i formiddag på Color Line stadion.

              – Det er et veldig slitt kunstgress. I tillegg regner det og det kommer til å bli bløtt. Derfor kommer ballen til å gå fort, sier Tom Nordlie.

              Kommentar

              • rulfi
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2007
                • 982

                #47
                Sunnmørs-show mot Aalesund

                Lillestrøm trygget tabelltoppen

                ÅLESUND (VG Nett) (Aalesund - Lillestrøm 1-3) Anført av strålende sunnmøringer kjørte Lillestrøm over Aalesund i førsteomgangen - og topper eliteserien med tre poeng.

                Av EIRIK HJELVIK, VIDAR ENERSTVEDT

                Aalesund har fått en svært vanskelig start på serien og holdt bare tett bakover frem til det 25. spilleminuttet mot Lillestrøm. Da kom sunnmøringen Magnus Myklebust fri på høyrekanten og la inn til sunnmøringen Arild Sundgot - som satte ballen i mål. Åtte minutter senere ledet Lillestrøm 3-0, etter selvmål av Benjamin Kibebe og scoring av Magnus Myklebust. Forarbeid: Sunnmøringen Bjørn Helge Riise.

                Aalesund hadde ennå ikke skapt en eneste stor målsjanse.

                Lillestrøm var klart best omgangen ut, selv om Lasse Olsen kunne redusert for Aalesund snaut ti minutter før hvilen. Headingen hans ble imidlertid reddet på glimrende vis av LSK-keeper Heinz Müller.

                Aalesund mye bedre

                Åpningen på andreomgangen var noe jevnere og før ti minutter var spilt øynet Aalesund nytt håp. Magnus Kihlberg brente til på et frispark fra rundt 25 meter. Ballen gikk gjennom muren og inn bak en sjanseløs Heinz Müller.

                Dette så ut til å tenne hjemmelaget som virkelig løftet seg foran de drøyt 10 000 tilskuerne. Andreomgangen var i det hele tatt mye bedre enn første for Aalesund. Trond Fredriksen hadde flere gode skuddforsøk, men Müller sto godt i Lillestrøm-målet.

                Lillestrøm skapte også flere sjanser, blant annet ved Olivier Occean uten at det gav resultat. Men romerikingene manglet helt klart mye av piffen fra den strålende førsteomgangen.

                PS! Aalesund har sluppet inn tre mål eller flere i samtlige fem serierunder så langt denne sesongen og står med bare ett poeng. Lillestrøm har fire seirer og en avgjort og leder serien tre poeng foran Brann.

                Kommentar

                • hoyt
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 2850

                  #48
                  - Må blir bedre til å lede


                  FULGA FLYR VIDERE: Lillestrøm-gutta kjørte over hjemmelaget i den første omgangen, og knuste deres drømmer om å slå LSK igjen - slik de har gjort to ganger hjemme tidligere i Tippeligaen.

                  Foto: SVEIN OVE EKORNESVÅG / SCANPIX


                  AALESUND - LILLESTRØM 1-3 (0-3)
                  Color Line Stadion, 10 308 tilskuere.

                  Mål: 0-1 Arild Sundgot (24), 0-2 Benjamin Kibebe (selvmål 28), 0-3 Magnus Myklebust (32), 1-3 Magnus Kihlberg (54).



                  LSK puttet tre kjappe mål og er nå tre poeng foran Brann.


                  De oransje nykommerne har vært svært gavmilde i starten av denne sesongen. Og målene fortsatte å renne inn bakover også mot serielederne.

                  I løpet av noen få minutter i 1. omgang slapp de inn mål nummer 14, 15 og 16 denne sesongen. Lillestrøm spilte strålende angrepsfotball, og kampen ble i realiteten avgjort i denne perioden. Etter pause overtok hjemmelaget, men de klarte bare å putte én gang.

                  - Vi må bli bedre på å lede. Vi var enige om at vi skulle starte på 0-0 etter pause, men vi ble for reserverte, sier Tom Nordlie til TV 2.

                  Tom Nordlies menn har nå fått ei lita luke ned til Brann på tre poeng.


                  Tre kjappe LSK-mål
                  Det var aldri noen tvil om hvor poengene skulle ta veien på Color Line Stadion. Alle tre skulle bli med tilbake til Romerike, og det var lite Aalesund klarte å gjøre for å hindre dette.

                  Kanarifuglene tok kommandoen fra start, og AaFK slet med å få has på kjappe og svært direktespillende LSK-spillere - anført av en strålende opplagt Bjørn Helge Riise

                  Han hadde en leiebil klar på utsiden av stadion, siden samboer Lena har termin i dag. Men telefonen ringte aldri på LSK-benken, og han fullførte kampen.

                  - Det var gøy å komme tilbake til byen du er vokst opp i og slå laget, sier Riise til TV 2.

                  Men det var først etter drøyt halvspilt førsteomgang gjestene fikk hull på byllen. Men da kom til gjengjeld målene raskt.

                  Først flikket Arild Sundgot et Magnus Myklebust-innlegg i mål fra hjørnet av femmeteren. Bare tre minutter etter lå nok en ball bak Adin Brown. Frode Kippe presset Benjamin Kibene til å sette ballen i eget mål med kneet etter en corner.

                  Myklebust spilt vegg med Sundgot kort tid etterpå, og scoret Lillestrøms tredje - alle målene i løpet av åtte fantastiske LSK-minutter.

                  - Det var rett og slett seniorfotball mot juniorfotball, sier TV 2-ekspert Nils Johan Semb om de første 45 minuttene.


                  Nytt lag etter pause
                  Hjemmelaget så ut som et helt annet lag etter pause, og fikk en pangstart ti minutter inn i omgangen.

                  Magnus Kihlberg banket et frispark fra snaue 25 meter gjennom LSK-muren og i mål.

                  Denne scoringen ga AaFK et etterlengtet løft, og de presset faktisk Lillestrøm etter dette - og kom seg til flere gode avslutninger - spesielt ved Lasse Olsen og Trond Fredriksen.

                  - Vi gjorde det enkelt for dem før pause. Vi var passive i duellene og ga dem mye rom. Vi fullførte ikke i praksis det vi blir enige om i teorien. 2. omgang var mye bedre, men utgangspunktet var altfor dårlig, sier AaFK-trener Per Joar Hansen.

                  Lillestrøm klarte aldri å komme opp på det angrepsnivået de viste fram før hvilen, og Aalesund kunne fort fått målet som hadde gitt kampen ytterligere liv.

                  - Vi var gode før pause, selv om vi slet litt mot etablert forsvar. Det gikk dårligere i andreomgangen, og vi fikk en unødvendig scoring imot, sier Nordlie.

                  Alt er dermed ikke helsvart for Perry Hansens menn. Spiller gutta som i andreomgangen framover, har de gode sjanser til å plukke poeng. Selv om laget har sluppet inn minimum tre mål i hver eneste av de fem kampene så langt i år.

                  "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                  - Nosa

                  Kommentar

                  • rulfi
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2007
                    • 982

                    #49
                    - Drømte om å score





                    Ålesund, Aafk - LSK 1-3: Magnus Myklebust og Arild Sundgot har mye til felles, blant annet at de er sunnmøringer i Lillestrøm. Og begge scoret da LSK befestet posisjonen på toppen av tabellen med 3-1-seier over AaFK



                    Av: Pål Are Lilleheim
                    Publisert: 07.05.2007 kl. 22:27
                    Endret: 07.05.2007 kl. 22:46

                    Magnus Myklebust og Arild Sundgot har mye til felles, blant annet at de er sunnmøringer i Lillestrøm. Og begge scoret da LSK befestet posisjonen på toppen av tabellen med 3-1-seier over AaFK

                    - Å være sunnmøring, tidligere Hødd-spiller og få score mot AaFK på deres egen hjemmebane er egentlig helt fantastisk. Jeg drømte om å score, og i svingen der egne supportere stod, sa Magnus Myklebust etter kampen.

                    Svingen med LSK-supportere var supplert med rundt 40 personer fra Gursken, heimbygda til Myklebust. Og det var mot disse at feiringen gikk da han satte inn scoringen som ga 3-0-ledelse i kampens 31. minutt.

                    Myklebusts scoring markerte slutten på åtte effektive LSK-minutter. I denne perioden gjorde Arild Sundgot 1-0, mens Frode Kippe presset Gustave Bahoken til å sette ballen i eget nett etter corner til 2-0. Og som ikke det var nok: Sunnmøringene Myklebust og Sundgot lot sine Hødd-gener komme ekstra til uttrykk ved å sette opp hverandre på scoringene de stod for.

                    Gavmilde AaFK

                    AaFK – Lillestrøm var tabelltopp mot tabelljumbo. Og dette kom helt tydelig til uttrykk før hvilen. AaFK opprettholder sin posisjon som eliteseriens mest gavmilde lag, og har over tre baklengsmål i snitt pr kamp så langt i sesongen. Selv om laget hevet seg betraktelig i 2. omgang, viste de til fulle at det er langt opp og frem før laget kan ha forhåpninger om å kjempe om å beholde plassen i eliteserien.

                    Lillestrøm viste på sin side at de er klare utfordrere til seriemestertittelen i år. De viste stor duellstyrke, er hardtarbeidende, har gode individuelle spillere og god kollektivitet i det de viser.

                    Mer å gå på

                    - Vi fikk en bra start, og scoret på de sjansene vi fikk før pause. Etter pause skurret det litt. Vi blir ikke så kompakte som vi skal. Tabellen lyger ikke, men vi har mer å gå på. Ikke minst i forhold til å være stabile gjennom 90 minutter, sier Magnus Myklebust.

                    Lillestrøm leder nå serien med 13 poeng, tre poeng foran Brann. AaFK er i ferd med å bli akterutseilt i bunnen av tabellen, med sitt ene poeng og sørgelige 6-16 i målforskjell på fem kamper.

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3208

                      #50
                      Fugler på rundens lag - 5. runde

                      Etter kampen mot Aalesund er følgende LSK-spillere på Rundens lag i

                      Dagbladet: Heinz Müller, Bjørn Helge Riise
                      Nettavisen/TV2: Bjørn Helge Riise
                      Verdens Gang: Arild Sundgot

                      100%Fotball-samarbeidet (deriblant Aftenposten, Adresseavisa og en del andre regionaviser) er som vanlig for seint ute med laget til at de kommer med. Men de har nå iallfall fått lagt ut forrige rundes lag, med Magnus Myklebust.

                      gilbert

                      PS: 100%Fotball: Heinz Müller. DS
                      Last edited by gilbert; 09.05.2007, 09:47.

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        #51
                        http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2757328.ece

                        Sunnmørsmafiaen fløy høyt

                        ÅLESUND:

                        (Aalesund – LSK 1-3). Aalesund skjønte ikke hva som traff dem da fylkets egne kom "hjem" på tokt. Det smalt tre ganger på åtte minutter – skuddene fra sunnsmørsmafiaen var dødelige.

                        Av Espen Solbakken og Morten Svesengen Publisert 08.05.2007 - 06:31 Oppdatert 08.05.2007 - 06:36

                        JUBLET HØYT: Magnus Myklebust sørget for scoring og målgivende pasning. FOTO: SCANPIX

                        BLID KAR: Arild Sundgot er nå toppscorer både for LSK i Tippeligaen og LSK 2 i 2. divisjon.

                        – Vi måtte jo vise oss fram, vet du, skrøt Bjørn Helge Riise.

                        Han er selv fra jugendbyen. Og han viste sine egne hvordan fotball skal spilles. Nå gjorde ikke LSK noe annet enn alle andre som har møtt AaFK før i år – score minimum tre ganger – men oppvisningen på Color Line Stadion minnet nesten om en endelig henrettelse av et allerede skadeskutt dyr.

                        Det begynte med Arild Sundgot. Selv om han kommer fra AaFKs hatklubb (Hødd), håper han at AaFK greier seg.

                        – Kanskje ikke så mye som tydet på det her i dag, og det blir nok tøft for dem framover også. Vi kunne knapt tro det da de ga oss så mye plass, men jeg må si det var utrolig kjekt å spille utpå der.

                        – Når fikk du beskjed om at du skulle starte?

                        – To timer før kampen. Jeg må innrømme at jeg var spent på meg selv i dag, men det gikk jo veldig bra, sa Sundgot.
                        To flikker

                        Han er nå noe så sjeldent som toppscorer både for LSKs første- og andrelag. Ikke tilfeldig, ifølge Nordlie.

                        – Den gutten er Norges beste spiss på første stolpe. Veldig klok og målfarlig.

                        Etter at Riise, Myklebust og Sundgot hadde kombinert til 1-0, var det Kippe som presset Benjamin Kibebe til selvmål og 2-0. Og så var det mer sunnmørsk magi rett etterpå.

                        – Arild er så god til å flikke ballen. Det var på den måten han scoret 1-0, og det var slik han spilte meg igjennom til 3-0-målet, sa Magnus Myklebust.

                        Og trener Nordlie sparte ikke på rosen til den lille Hødd-gutten heller.

                        – Magnus har vært strålende for oss i hele år, ei skikkelig målrotte, lo Nordlie.

                        – For alle som har spilt i Hødd, er Aalesund hatklubb nummer én. Nå er ikke jeg den med de sterkeste følelsene der, men jeg må si det var en drøm å score her med familie og venner til stede. Det føles helt greit, sa Myklebust.

                        – Kan du forklare det ekstremt gode samarbeidet mellom deg og de andre sunnmøringene i LSK?

                        – Vi tenker likt, vet du. 1. omgang var årsbeste, og vi kombinerte godt langs bakken hele veien. Nå kan vi senke skuldrene og spille enda bedre. Men det begynte vi egentlig med allerede her i dag, syntes Myklebust.
                        Bare målet manglet

                        For den siste i troikaen var det bare målet som manglet. Den scoringen får Riise av sin høygravide samboer tilbake på Romerike. Han syntes det gikk overraskende bra å konsentrere seg om matchen, og bare den.

                        – Det har vært mye fokus på utenomsportslige ting for meg den siste uka. Men alt har gått bra på hjemmebane, og feiden med Aalesund har jeg lagt bak meg for lenge siden. Tom sa til meg at nå var fokus på kampen det viktigste. Derfor lot jeg Erlend Slokvik ha mobiltelefonen min, og jeg syntes kampen beviste at jeg ikke har latt meg påvirke av ting utenfor banen, sa Riise, som var sjokkert over hvor lett spill LSK fikk før pause.

                        Nordlie syntes Riise besto Aalesund-testen med glans.

                        – Han har hatt mye å tenke på i det siste, men som forrige gang var han meget god som indreløper. Nå skyter han også mer enn tidligere, fortsatte en skrytende trener.
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • Anders_Aa
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Nov 2006
                          • 76

                          #52
                          http://www.rb.no/lokal_sport/article2757327.ece

                          Blir aldri helt fornøyd

                          ÅLESUND:
                          Selv om Tom Nordlie uttalte at han var direkte imponert over spillet før pause, så blir aldri LSK-sjefen helt fornøyd. Heller ikke i går var det bare solskinn.

                          Publisert 08.05.2007 - 06:30
                          Tips en venn om denne saken
                          Skriv ut denne siden


                          Se større bilde
                          KREVENDE KAR: Tom Nordlie skal holde guttene sine på tå hev.

                          – Jeg er litt bekymret over at vi i en snill kamp får tre nye gule kort. Nå har vi samlet to røde og ti gule kort, og enda leder vi serien. Da må det være noe gæærnt et sted, sa Nordlie.
                          Og fortsatte med øvelse "holde beina godt plantet på bakken":
                          – Husk på at det kommer tøffere tider for oss også. I en lang serie kommer det hverdager, hvor vi må slite mer enn i dag. Det er da det gjelder å hente poeng, minnet Nordlie om.
                          – Høy klasse

                          – Men var ikke dette en dag å glede seg over?
                          – Joda, 1. omgang var meget god. Vi leverte dødballer av høy klasse, og kontringsspillet var til tider glimrende. Men jeg syntes vi spilte like bra mot Fredrikstad.
                          – Ikke alle er enig i det?
                          – Nei, og jeg registrerer at andre trenere ikke synes vi spiller bra fotball. Men det er jo egentlig en ønskesituasjon for oss. Vi utvikler oss hele tida – samtidig som vi vinner fotballkamper.
                          LSK hadde ledet tippeligatabellen med tap i Ålesund også. Derfor ga han spillerne friere tøyler til å utfolde seg. De kunne spille med høyere risiko, uten å tenke på konsekvensene.
                          – Det er sikkert lett å skylde på Aalesund, men vi var også gode.
                          Duellkraft

                          – Hva blir utfordringen nå som dere leder serien?
                          – Det er å bruke situasjonen som inspirasjon. Ikke bli redde for å tape og fortsette med å tørre, sier Nordlie, som gjorde to forandringer på et lag som vant forrige seriekamp (Lyn, 3-1).
                          Arild Sundgot og Frode Kippe kom inn for Pål Strand og Dan Anton Johansen.
                          – Vi følger jo med og hadde registrert at Aalesund hadde sluppet inn seks mål på dødball før i år. Det ønsket vi å utnytte med mer duellstyrke, sa Nordlie.
                          Men det var først og fremst kombinasjonene langs gulvet som imponerte ved mandagens LSK-utgave, den fotballen som er Tom Nordlies varemerke og filosofi
                          Kanarifugl i Bergen By. Jaja Det skal vel være sånn!

                          Kommentar

                          • hoyt
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 2850

                            #53
                            Nordlie: - Blåser i hva folk mener

                            Men Lillestrøm-trener Tom Nordlie mener folk bør være forsiktig med å si at romerikingene bare har møtt såkalte dårlige lag.




                            Etter 3-1 i Aalesund stakk Lillestrøm av på toppen av Tippeliga-tabellen. Avstanden ned til Brann er nå på tre poeng og fem plussmål.
                            Og det bare etter fem serierunder.
                            Men flere setter spørsmålstegn ved hvor gode Lillestrøm egentlig er. Flere påpeker at de har møtt flere såkalte bunnlag, blant annet Fredrikstad, Odd, Strømsgodset, Aalesund.

                            - Kan jo hende det blr leit å møte oss

                            - Jeg skal ikke heve eller senke prestasjonen vår, men jeg hører at noen av konkurrentene ikke er altfor imponert av oss. Og hvis de er det, så har vi møtt for dårlige lag.
                            Men:
                            - Jeg synes vi skal være forsiktig med å kategorisere dårlige eller gode lag etter fem serierunder. Viking og Vålerenga skal være gode lag, mens Sandefjord og Fredrikstad skal være dårlige. Men fakta er at de ligger i hver sin ende av tabellen, sier Nordlie til Nettavisen.
                            Og:
                            - Nei, vi har ikke møtt Rosenborg, Brann eller Vålerenga. Det blir tøft. Men de har heller ikke møtt oss. Det kan jo hende det blir en lei kamp for dem.
                            Lillestrøm-treneren understreker imidlertid at han ikke bryr seg om hva folk måtte si om lagets prestasjon. De har tross alt tatt 13 av 15 mulige poeng, scoret 11 og kun sluppet inn tre mål. Dessuten er det lite han får gjort med terminlista.
                            - Jeg blåser i det, jeg. Men når man har scoret 11 og kun sluppet inn tre mål, så ligger det ikke bare tur bak det. I tillegg har vi jo fått ti gule og ett rødt kort i de kampene. Likevel har vi vært bedre enn motstanderne i de fleste kampene.

                            - Ikke gitt at vi taper

                            Nordlie påpeker også at i løpet av 26 serierunder, så er det ingen lag som spiller kanonfotball uke inn og uke ut.
                            - Man spiller kanskje 5-6 knallkamper i løpet av en sesong. Så kanskje 4-5 dårlige. Resten er en eller annen variant av middels. Knallkampene vinner de fleste, så det handler om å ta flest mulig poeng i de dårlige og middels kampene. Se tilbake til 1999. Da hadde Rosenborg blitt nummer sju og Odd Grenland tatt gull hvis man så på den interne tabellen mellom de sju beste. Men Rosenborg tok 42 av 42 mulige poeng mot de sju nederste lagene – og dermed også gull.
                            - Så det handler om å prestere jevnt og trutt. Jeg kan ikke love at vi slår de såkalte topplagene, men vi har ikke møtt dem og det er på forhånd ikke gitt at vi taper, fortsetter treneren for serielederne.

                            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                            - Nosa

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3208

                              #54
                              Toppskårerlista etter 5 kamper

                              Fra dagens VG:

                              Sæternes: 4 mål - 384 minutter - 96 minutter pr mål
                              Sundgot: 3 mål - 184 minutter - 61 minutter pr mål
                              Børufsen: 3 mål - 321 minutter - 107 minutter pr mål
                              Helstad: 3 mål - 321 minutter - 107 minutter pr mål
                              Nannskog: 3 mål - 433 minutter - 144 minutter pr mål
                              Ijeh: 3 mål - 448 minutter - 149 minutter pr mål
                              Sapara: 3 mål - 448 minutter - 149 minutter pr mål
                              Bjørkøy: 3 mål - 450 minutter - 150 minutter pr mål
                              Elyounoussi: 3 mål - 450 minutter - 150 minutter pr mål
                              Iversen: 3 mål - 450 minutter - 150 minutter pr mål
                              Ocean: 3 mål - 450 minutter - 150 minutter pr mål

                              Sekstién minutters spilletid mellom hvert mål....

                              Både Ocean og Sundgot har dessuten én målgivende pasning hver, mens toppen av poengligaen, med to mål og tre målgivende, innehas aleine av:

                              Magnus Myklebust

                              (Jeg har lenge sagt og skrevet, ikke minst ut fra erfaringene med 4-3-3 i 2004, at Sundgot passer ypperlig som midtspiss i denne formasjonen - og at Pål Strand kan gjøre en god jobb framme på venstre.)


                              gilbert

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #55
                                Telemarksavisen

                                Foto INGE FJELDDALEN
                                LAGKAMERATER IGJEN? Anders Rambekk (til h.) kan snakke med andre klubber fra 1. juli. Dermed er mulighetene tilstede for at Rambekk og Fernando De Ornelas blir lagkamerater til neste sesong. Foreløpig forholder landslagsspilleren seg til kontrakten med Lillestrøm.

                                BLIR I LSK UT SESONGEN

                                SKIEN: Anders Rambekk (30) er på topp med Lillestrøm, men kunne vært i bunnen med Odd. Likevel vet ikke landslagsspilleren om han vil forlenge med serielederen.


                                Av Hans Eivind Øygarden
                                Publisert 09.05.2007 - 02:00

                                Anders Rambekk er ethvert lags drøm når det gjelder profesjonalitet. Han gir alltid alt, og vil nå bare forholde seg til kontrakten med Lillestrøm. Men 30-åringen prøver ikke å komme unna at kontrakten går ut etter denne sesongen. 1. juli kan han derfor snakke med andre klubber.
                                - Den kan jeg, men jeg blir i Lillestrøm ut denne sesongen. Det er helt sikkert, så får vi se hva som blir bestemt etter 1. juli, sier Rambekk til TA.

                                VAR PÅ VEI
                                Før Tom Nordlie overtok som Lillestrøm-trener var Anders Rambekk på vei til Strømsgodset, før Odd Grenland kom på banen og det meste tydet på at den anvendelige forsvarsspilleren havnet i gamleklubben.
                                Men Nordlie ville det annerledes, og Rambekk ble ikke solgt til Odd.
                                Nå nærmer tiden seg for at 30-åringen kan prate med andre klubber om en fri overgang etter sesongen.
                                At Odd igjen vil komme på banen, er naturlig å tenke seg. Rambekk selv vil ikke si noe om temaet.
                                - Men du utelukker ikke at det kan bli Odd igjen neste sesong?
                                - Jeg vil ikke si noe om dette. Men det er naturlig at når en kontrakt nærmer seg slutten, så må vi snakke om dette hjemme. Vi tar det ikke i mediene. Tiden får vise hva som skjer, sier Rambekk, som da heller ikke vil si noe om han vurderer å forlenge med Åråsen-klubben.
                                - Jeg og Jan Åge (manager Fjørtoft) snakker jo sammen, men nå fokuserer jeg bare på å gjøre en god jobb for Lillestrøm.
                                Heller ikke sportssjef i Odd, Hallvar Thoresen, er særlig snakkesalig om spillerforsterkninger.
                                - Vi har ikke tatt noen avgjørelse på dette ennå, svarer han på spørsmål om Odd vil snakke med Rambekk 1. juli.

                                TILBAKE SOM BACK
                                I tirsdagens seier mot Aalesund var Rambekk tilbake som back - til glede for både seg selv og landslagstrener Åge Hareide, som ser Rambekk som mest aktuell som høyreback for Norge.
                                - Det er nok der jeg har størst sjanse til å få spille på landslaget. Slik sett er det bra for meg å spille back på klubblaget. Tidligere har jeg spilt midtstopper hos Lillestrøm, og blitt brukt som back på landslaget. Det er ikke helt heldig. Jeg trives også bedre som back i 4-3-3 enn i 4-4-2. Det er lettere og jeg blir mer involvert offensivt.

                                FØLGER MED PÅ ODD
                                Rambekk og Lillestrøm har fått en drømmestart på årets serie, og leder allerede med tre poeng på Brann.
                                - Vi er fornøyde med starten vi har fått, samtidig som vi vet at vi har mye å gå på spillemessig. Jeg synes likevel vi er på riktig vei, og spesielt 1. omgangen mot Aalesund var veldig bra. 4-3-3 krever mer og vi må alle tørre mer enn i 4-4-2. Det gjør at vi trenger trygghet for å slippe oss mer løs. Med den gode starten kommer tryggheten, evnen til å ta større risiko og dermed det spillet vi prøver å få til. Vi er på riktig vei, mener Rambekk.
                                Han følger også nøye med på Odd, og tror det vil snu.
                                - I tillegg til kampen vi spilte mot Odd, har jeg sett kampene deres mot Lyn og Aalesund. Odd møter motstanderne våre i kampen før, så jeg ser kampene for å holde meg oppdatert på hva vi skal møte. Når det gjelder Odd får de det ikke helt til og det er en frustrerende følelse. Men alle vi som har spilt fotball en stund vet at alt kan gå imot i perioder. Baklengsmålene renner lett inn og det er vanskeligere enn noen gang å score mål. Men dette snur. Det handler om å jobbe videre og ikke å miste troen, avslutter Anders Rambekk.

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3208

                                  #56
                                  Tap for LSK 2

                                  LILLESTRØM:
                                  (LSK 2 – Kristiansund 3-4). Kristiansund var frekkest i 1. omgang og tok ledelsen 2-0 mot LSK 2 før den var halvspilt i mandagens 2. divisjonskamp – begge målene ved Stig Arild Råket.

                                  Av Per Kristian Torvik

                                  Publisert 08.05.2007 - 16:16 Oppdatert 09.05.2007 - 00:25

                                  Et tamt hjemmelag våknet til live etter pause, og scoret to kjappe mål ved Karim Essediri og Shkodran Rexhaj.

                                  Men Kristiansund ville ikke gi seg og kom i igjen i føringen. Essediri brakte balanse med et frisparkmål i det korte hjørnet. Da så LSK ut som et vinnerlag.
                                  Kvarteret før slutt ble Eirik Bertheussen utvist etter at dommeren mente han felte en motstander som sistemann. Det utnyttet Stig Arild Råket, som gjorde 4-3 og sitt tredje mål for dagen.
                                  LSK 2 står dermed med to seirer og to tap i årets 2. divisjon.

                                  Kampfakta
                                  LSK – Kristiansund 3-4 (0-2)
                                  • Lillestrøm stadion. 150 tilskuere. Mål: 0-1 Stig Arild Råket (11.), 0-2 Stig Arild Råket (20.), 1-2 Karim Essediri (53.), 2-2 Shkodran Rexhaj (55.), 2-3 Alfred Berge (62.), 3-3 Karim Essediri (66.), 3-4 Stig Arild Råket (76.). Rødt kort. Eirik Bertheussen, LSK. Gult kort: John Erik Klinge, Roar Henden, Kristiansund. Dommer: Bernt Bruheim, Sprint/Jeløy.
                                  • LSKs lag (4-3-3): Otto Fredrikson – Johan Petter Winsnes, Dan Anton Johansen, Eirik Bertheussen, Martin Husàr – Simen Brenne (Steinar Gjersvoll i 10 min.), Shkodran Rexhaj, Pål Strand (Setar Salimi i 19 min.) – Karim Essediri, Tore Andreas Gundersen, Thomas Ritter Bratshaug.



                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #57
                                    lsk.no



                                    Et minne for livet

                                    Fotballskolen: Espen Søgård er LSKs levende bevis på at det går an å lykkes som ung lokal fotballspiller. Han gir LSKs fotballskole sin del av æren for at han er der han er i dag. Nå er han ny fadder for skolen.

                                    Av: Ole Kristian Bakkene

                                    - Jeg var fast på fotballskolen hvert eneste år som barn. Det var sommerens høydepunkt for meg. Nå er jeg stolt av å være fadder for skolen. Jeg gleder meg allerede enormt mye, sier Espen Søgård.

                                    Espen ny fadder
                                    Tidligere LSK-keeper Per Magne Misund var i mange år ansvarlig for fotballskolen, men før sesongen byttet han beite og ble keepertrener i Molde. Dermed var det naturlig å gi Espen muligheten som fadder.
                                    - Vi ønsket en som har lokal tilhørighet, en som kjenner til dette fra før av. I tilegg en som har hjertet i klubben. Espen passet derfor perfekt. Han har jobbet knallhardt for å komme dit han er i dag, og kan gi mange av våre elever på fotballskolen innsikt i hva det kreves for å bli god, sier markedssjef i LSK, Robert Lauritsen.
                                    - Det er også selvsagt utrolig gøy at han har et så bra forhold til fotballskolen som elev også.
                                    For Søgård tilbrakte sommeren på treningsleir hos LSK.
                                    - Jeg husker det som det skulle vært i går. Vi hadde treningsøkter og så møtte vi spillerne etterhvert. Jeg jaktet som en gal for å få autografene til Dennis Schiller, Jan Ove Pedersen og Torgeir Bjarmann. Det var utrolig spennende å møte de, og ikke minst lærte jeg utrolig mye av dem. Det samme gjør vi nå, sier Søgård.
                                    - Det skal være et minne for livet å være med på en fotballskole. Man skal huske det når man blir eldre som noe positivt og lærerikt.

                                    Faglig innhold
                                    For det er ikke bare lek som foregår på fotballskolen.
                                    - Vi prøver å lage et opplegg som er basert både på lek og moro, men at det også har et faglig innhold for de som er eldst. Vi skal veilede de slik at de på sikt kan bli Tippeliga-spillere de også. Det er det som er målet.
                                    Søgård kommer derfor til å fortelle alle litt rundt hvordan han har kommet seg dit har er i dag. Han er fast spiller i førsteelleveren, og erfaringene fra det skal han videreformidle til de som kommer på fotballskolen.
                                    - Vi skal også ha treninger med både LSK-spillere og trenere. Tom Nordlie og Cato Bakkemo vil instruere, samtidig som Frode Grodås helt sikkert vil veilede keeperne litt ekstra.
                                    Fotballskolen har kun 400 plasser i år, og derfor er det viktig at man melder seg på så raskt som mulig.

                                    Kommentar

                                    • holmiz
                                      The kjøkken-kanariz
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6064

                                      #58
                                      - Rösler vil alltid være en «Kanarifugl»
                                      Uwe Rösler blir hyllet på Åråsen søndag. ( Foto: Scanpix )



                                      Lillestrøm-fansen gleder seg til gjensynet med Uwe Rösler på Åråsen.
                                      Av Sturla Johannessen.

                                      Etter fjorårets sesong byttet Tom Nordlie og Uwe Rösler jobber. Rösler overtok Viking, mens Nordlie, som reddet Stavanger-klubben fra nedrykk, gikk motsatt vei til Åråsen.

                                      Men Rösler vil alltid ha en høy stjerne i Lillestrøm. Tyskeren ledet klubben i tre sesonger, men fikk ikke fortsette etter fjorårets fjerdeplass.

                                      Vil hylle Rösler
                                      - Uwe Rösler vil bli strålende mottatt på Åråsen. Han vil alltid være en kanarifugl, fastslår Petter W Olafsson i Kanarifansen overfor Nettavisen.

                                      Rösler var Lillestrøm-fansens store helt da han ledet klubben. Det har ikke endret seg nå, selv om han nå er trener i Viking.

                                      - Rösler var kjempestor da han trente Lillestrøm. Og han er fremdeles stor, sier Olafsson.

                                      Uwe Rösler tok med seg Gunnar Halle som assistenttrener til Viking. Også Halle kan forvente seg en hyllest fra Lillestrøms entusiastiske fans.

                                      - Den samme hyllesten som Rösler får, vil også Gunnar Halle motta. Vi skal klappe og synge for dem, lover Olafsson.

                                      - Like trenertyper
                                      Han mener Tom Nordlie og Uwe Rösler er to lignende trenertyper som lett får fansen på sin side.

                                      - Vi er veldig fornøyde med Tom Nordlie. Han er en veldig åpen trener, og tar seg tid til å prate med fansen. Han har vært helt suveren til nå, sier talsmannen og redaktøren i kfl.no.

                                      - Uwe Rösler er kanskje enda mer engasjert på sidelinjen. Begge jobber og er aktive på benken og er engasjert til tusen. Ingen av dem er noen Tom Prahl-typer, for å si det sånn, mener Olafsson.

                                      Etter 3-1-seieren over Aalesund på Color Line Stadion er LSK alene i toppen.

                                      Tror på ny seier
                                      - Det føles suverent å lede serien. Vi skal bare nyte det så lenge det varer. Resultatmessig har vi vært veldig fornøyde med sesongen hittil, men rent spillemessig har laget mer å gå på, oppsummerer Olafsson.

                                      Han tror Lillestrøm fortsetter seiersrekken i søndagens TV 2-sendte kamp mot Viking.

                                      - Jeg så Vikings kamp mot Odd, og det var stusselige greier. Fortsetter Viking å spille sånn, blir det ikke et problem for LSK. Viking har imidlertid mange gode spillere, og vi må spesielt se opp for Peter Ijeh. Uansett skal Lillestrøm ikke gi fra seg poeng på hjemmebane, mener Olafsson.

                                      Halle: - En spesiell kamp
                                      Vikings assistenttrener Gunnar Halle har spilt for Lillestrøm i en årrekke, og var de siste sesongene assistenttrener på Åråsen. Han innrømmer at kampen mot gamleklubben blir en spesiell opplevelse.

                                      - Det blir en veldig, veldig spesiell kamp for min del. Lillestrøm har vært klubben min opp gjennom årene, det er der jeg har spilt og vært trener, sier Halle til Nettavisen.

                                      Halle gleder seg til gjensynet med «Kanarifansen».

                                      - Hyggelig å høre
                                      - Det er hyggelig å høre at de fremdeles setter pris på den jobben vi har gjort for LSK. Jeg hadde følelsen av at vi ble satt pris på av fansen også da vi var trenere der i fjor. Forholdet til Lillestrøm er utmerket, sier han.

                                      Röslers assistent lover imidlertid å gjøre sitt ytterste for å snyte gamleklubben for alle tre poengene i søndagens kamp.

                                      - Nå jobber vi for Viking, og tenker ikke på det som har skjedd i Lillestrøm tidligere. Spiller vi opp mot vårt beste, har vi sjansen til å ta poeng, sier Halle.

                                      - En av de vanskeligste bortekampene
                                      Den tidligere Englands-proffen vet at oppgaven som venter Viking på Åråsen, blir knalltøff.

                                      - Det blir en av våre vanskeligste bortekamper denne sesongen. Lillestrøm er i mine øyne en av favorittene til å ta seriegull. Men jeg mener Viking også har sjanser til å hevde seg i toppen, og med poeng til helgen, har vi gode muligheter fremover, fastslår Halle.

                                      Lillestrøm - Viking sendes direkte på TV 2 søndag klokken 20.00
                                      Kilde:http://www.fxt.no/tippeligaen/lilles...cle1027388.ece
                                      Hilsen Anders

                                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        #59
                                        RB

                                        Foto Lisbeth Andresen

                                        Mouelhi trente igjen

                                        Khaled Mouelhi har slitt med skade i karanteneperioden.


                                        Av Morten Svesengen
                                        Publisert 09.05.2007 - 15:57 Oppdatert 09.05.2007 - 16:06


                                        De to kampene Khaled Mouelhi måtte stå over på grunn av det røde kortet i Drammen, kunne han ikke spilt uansett. Grunnen er en lyskeskade han pådro seg uka etter kampen mot Strømsgodset.
                                        – Jeg kunne i hvert fall ikke spilt mot Lyn. Sannsynligvis heller ikke mot Aalesund, sier Mouelhi.

                                        Sto over på andrelaget
                                        Tirsdag sto også Mouelhi over andrelagskampen mot Kristiansund. Det var mest fordi han ikke skulle dra opp igjen skaden som har holdt ham borte fra fellestreningene en stund – og fordi kampen gikk på kunstgress.
                                        Onsdag var midtbanespilleren tilbake i trening, og LSK-fysioterapeut Jørn Karlsen gir ham en god sjanse til å bli klar til søndagens kamp mot Viking på Åråsen.
                                        – Jeg regner med at «Kiko» er klar til kampen mot Viking søndag, sier Karlsen.
                                        Han kjemper da trolig med Kasey Wehrman om den sentrale jobben i LSKs midtbane-treer.

                                        Lyst på skadefronten
                                        Skadesituasjonen på Åråsen ser veldig lys ut om dagen. Før kampen mot Viking er det bare Viktor Bjarki Arnarsson som sliter med ankelskade.
                                        Simen Brenne kom greit gjennom kampen for LSK 2 tirsdag, og er aktuell for startplass igjen.
                                        I Stavanger er Viking-trener Uwe Rösler i følge Aftenbladet mer bekymret for skadesituasjonen foran kampen på Åråsen. Onsdag var det flere sentrale spillere som ikke trente.

                                        Kommentar

                                        • vollafugl
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2006
                                          • 978

                                          #60
                                          Tjernås i Aftenposten; Best når de spiller skjevt

                                          Utdrag fra dagens Aftenposten. Artikkelen er ikke lagt ut på internett.

                                          ""Nye" LSK. Lillestrøms omlegging til 4-3-3 har gått like bra som forventet, fordi Nordlie har spilletyper som kler systemet perfekt"

                                          "Eliteserien har sparket ball i fem av 26 serierunder. Overført til et maratonløp har vi ennå ikke pasert først mil av drøye 42 km. Ingen er fortapte, ei heller svøpt inn i en helteglorie, men favorittene har fått en forskjellig start.

                                          Lillestrøm har hittil vært det eneste stabile laget og har så langt unngått både tap og sitt eget minstenivå. Riise, Søgård og Brenne er klart best som indreløpere i det nye 4-3-3 systemet, og i Mouelhi og Wehrmann har LSK fysisk robust og ballsikre ankere. Selv om Mouelhi også har blitt brukt som indreløper, tror jeg at dette blir en nest-beste løsning.

                                          Mer interessant er det at LSK fungerer aller best på topp når trener-Tom fraviker et av sine viktigste prinsipper med gjennombruddskraft fra begge sider kombinert med én-mot-én-ferdigheter:

                                          Sundgot og Occean er begge rett og slett så gode at laget akkurat nå er best tjent med å spille skjevt med sundgot i midten og Occean halvt til venstre - og håpe at Stefanuttos offensive kraft er stor nok til å true bredt ute til venstre...."

                                          Kommentar

                                          Working...